Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Beste mensen
Ik heb een sd melding in scherm 1000 k8 en dus stuurdemper melding. Draad bij de stekker ,welke op de demper, zit is gebroken.
Echt in/op de stekker dus kan draad niet maken maar draad kan er ook niet uit .
Iemand een oplossing behalve andere stuurdemper monteren ..? Kun je zo een stekker met draad los krijgen ? Heeft iemand dit ergens als onderdeel of weet iemand waar je dit kan halen / bestellen ? Dan hoef ik enkel de draden te verbinden en klaar namelijk.
Dank
 
Laatst bewerkt:
Stekkertje stuurdemper
 

Bijlagen

  • 1149B61B-CA09-4215-A73C-0198D68F6EFA.png
    1149B61B-CA09-4215-A73C-0198D68F6EFA.png
    285,3 KB · Weergaven: 11
  • EAEDD169-3AD0-4019-A7F2-662BCC42E29F.png
    EAEDD169-3AD0-4019-A7F2-662BCC42E29F.png
    207,3 KB · Weergaven: 8
De K8 waar ik naar ga kijken, en vermoedelijk direct meeneem, heeft geen quickshifter. Nu zag ik dat deze voor een leuke prijs te koop zijn van bijv. powercommander. Iemand suggesties? Hoe makkelijk zijn deze te installeren?
 
Ik heb een translogic quikshifter op zowel de L4 als de L5, zeer tevreden over.
Heb al met diverse qs´s gereden en waren goede bij maar de translogic geeft me de beste indruk.

HM is ook goed, Bazzaz heb ik ook gehad ook goed.
Voor die van de powercommander heb je de ignition module nodig volgens mij, zou kunnen dat je met enkel de qs zelf ook wat kan want tegenwoordig kunnen ze via een flash vaak wat extra opties open zetten.
Maar ik ben nogal van plug and play, en als ik het eraf wil is het afkoppelen en klaar, beetje ouderwets maar werkt voor mij prima :)
 
Beste mensen
Ik heb een sd melding in scherm 1000 k8 en dus stuurdemper melding. Draad bij de stekker ,welke op de demper, zit is gebroken.
Echt in/op de stekker dus kan draad niet maken maar draad kan er ook niet uit .
Iemand een oplossing behalve andere stuurdemper monteren ..? Kun je zo een stekker met draad los krijgen ? Heeft iemand dit ergens als onderdeel of weet iemand waar je dit kan halen / bestellen ? Dan hoef ik enkel de draden te verbinden en klaar namelijk.
Dank

Er zijn weerstanden te koop die je in de kabelboom steekt maar dan stuurt die gelijk je stuurdemper niet meer aan.
2e hands originele stuurdemper zal toch niet zo duur zijn ?

Ik heb een ohlins op de racer zitten en daar zit ook een dummy in de kabelboom, zo denkt de ecu dat de stuurdemper aangekoppeld zit :)
 
Nah, vandaag bij HvW effe langs de tent van HK gegaan met m'n fiets
Ik had er een beetje last van dat dat ding loopt te stuiteren, vooral bij de korte venijnige hobbels, nog net niet zo dat m'n vullingen er uit trillen, maar wel van tijd tot tijd dat m'n gashendel neutraal houden een opgave word

Nou ben ik al niet zo'n zware jongen (66kg) dus ik had alzo het idee om de std vering af te laten stellen en dan vragen wat de mogelijkheden zouden zijn indien het toch niet helemaal met de OEM vering te doen was

Bij het in/bij/uitdraaien kwamen we er achter dat de fiets niet gelijkmatig voor en achter inveert, de voorvork loopt stroef, meest logische oorzaak is dat de fiets gewoon te weinig gebruikt is en de olie/seals hun werking een beetje zijn verloren

...dus dat word een afspraakje bij HK (of Hyperpro) maken binnen niet al te lange tijd
 
En weer een productief middagje
20190605_174036.jpg
20190605_174103.jpg


Qua exterieur ben ik bijna klaar, seatcover, tankpad, kettingspanners komen er aan
Dan even sparen voor rearsets, maar eerst de voorvering te grazen nemen, die loopt een beetje stroef, waardoor balans voor/achter niet helemaal in balans, en daarmee comfortabel veert
Dan even de PC3 af laten stellen, led/xenon koplamp

...en dan hopelijk in de toekomst, m'n 14 jarige plan om 10-spaaks PVM velgen er onder te krijgen voltooien
 
De K8 waar ik naar ga kijken, en vermoedelijk direct meeneem, heeft geen quickshifter. Nu zag ik dat deze voor een leuke prijs te koop zijn van bijv. powercommander. Iemand suggesties? Hoe makkelijk zijn deze te installeren?
Ik heb op mijn k8 een translogic quickshifter (stand alone systeem) gehad, werkt prima en je hoeft er niet een extra module voor aan te schaffen. Later ben ik overgestapt naar een Full Bazzaz Z Fi TC met quickshifter. Echter kost het Bazzaz systeem ruim het dubbele.
 
Lekker bezig Nightbat :)

Ik heb zelf net een speedohealer en een 16T voortandwiel besteld voor de straatfiets.
Heb die ook op de racer en bevalt me eigenlijk wel prima, speedohealer om de km afwijking recht te trekken.
Topsnelheid rij je eigenlijk toch nooit en nog wat extra trekkracht onderin is altijd lekker ;)
 
Mooie gix, ben benieuwd naar je ervaring met de S22 banden
Het zijn echte Bridgestones, heb ze nu al een tijdje onder mijn 750 K4 liggen, nieuw echt perfect, snel warm, veel vertrouwen, bakken met grip, qua levensduur en vierkant worden lijken ze hetzelfde te zijn als de S21, alleen.... en dat is ook voor mij de grootste maar. Ik vind persoonlijk het gedrag koud en nat (ik rijd het hele jaar door bijna) echt niet fijn, ze zetten snel een stap opzij. En dat grootste nadeel vind ik ook als ze beginnen te slijten, het vertrouwen en het gevoel wat je hebt als ze nieuw zijn, dat wordt heel hard minder zodra ze over de helft heen komen. Dan zul je vaker hebben dat ze opzij stappen of toch net even iets minder gevoel en vertrouwen geven. En ze zijn nog steeds wat gevoelig voor cuppen.

Eind dit jaar ga ik met dank aan alle positieve verhalen over naar de Dunlop Sportsmart 3 MK3...
 
Het zijn echte Bridgestones, heb ze nu al een tijdje onder mijn 750 K4 liggen, nieuw echt perfect, snel warm, veel vertrouwen, bakken met grip, qua levensduur en vierkant worden lijken ze hetzelfde te zijn als de S21, alleen.... en dat is ook voor mij de grootste maar. Ik vind persoonlijk het gedrag koud en nat (ik rijd het hele jaar door bijna) echt niet fijn, ze zetten snel een stap opzij. En dat grootste nadeel vind ik ook als ze beginnen te slijten, het vertrouwen en het gevoel wat je hebt als ze nieuw zijn, dat wordt heel hard minder zodra ze over de helft heen komen. Dan zul je vaker hebben dat ze opzij stappen of toch net even iets minder gevoel en vertrouwen geven. En ze zijn nog steeds wat gevoelig voor cuppen.

Eind dit jaar ga ik met dank aan alle positieve verhalen over naar de Dunlop Sportsmart 3 MK3...

Ik had de oude dunlop eronder zitten en altijd fijn opgereden maar hoorde allemaal positieve geluiden over de S22 dus daarom deze maar eens proberen. Ik rij vrij weinig en al helemaal niet in de regen althans dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
 
Dan zal het wel loslopen, ze sturen prima, veel gevoel en feedback en bakken met grip. Ga je dan zeker veel plezier aan beleven. :)
 
alleen.... en dat is ook voor mij de grootste maar. Ik vind persoonlijk het gedrag koud en nat (ik rijd het hele jaar door bijna) echt niet fijn

Dit is mijn grootste reden dat ik van Bridgestones ben afgestapt, al sinds de BT-013 heb ik altijd dat glibberende gevoel achter gehad zodra het kouder en natter werd
dat was bij de BT-014/15/16 en 16-pro nooit beter geworden (het is dus niet zo dat ik met 1 soort band Bridgestone gelijk heb afgezworen)
Rij nu al jaren Michelin en behalve de Pilot Pure (waarvoor ik weer even de BT-016 Pro er op liet gooien) altijd prima banden gevonden
 
Trouwens weer even bezig geweest:

20190611_204914[1].jpg




20190611_204742[1].jpg


Had wel wat voeten in de aarde deze er in draaien, omdat in tegenstelling tot de OEM bouten, heb je hier niet echt iets om beet te pakken


En ook menig nietje naar de Kl#te geholpen:

20190611_204755[1].jpg
20190611_204810[1].jpg


Toegegeven, het geel komt niet echt overeen, maar kostte dan ook geen godsvermogen
Dat ruwe vinyl is in ieder geval wel functioneel in dat ik nu (nog) minder over het zadel schuif bij hard remmen


...nu alleen m'n tankpad nog
 
Dit is mijn grootste reden dat ik van Bridgestones ben afgestapt, al sinds de BT-013 heb ik altijd dat glibberende gevoel achter gehad zodra het kouder en natter werd
dat was bij de BT-014/15/16 en 16-pro nooit beter geworden (het is dus niet zo dat ik met 1 soort band Bridgestone gelijk heb afgezworen)
Rij nu al jaren Michelin en behalve de Pilot Pure (waarvoor ik weer even de BT-016 Pro er op liet gooien) altijd prima banden gevonden
Glibberen en glijden is tot de S20 en T30 idd een groot probleem geweest, toen kenden ze nog geen Silica. Alleen het gedrag en stapjes zetten, slijtage edg is idd typisch BS ja.
Ik heb mijn 1e motor op een BT21 afgeschreven, 2e met BT23 banden gaf ook geen vertrouwen en de BT16's onder mijn Gixxer waren warm best prima maar koud en nat ook echt drama...

En netjes dat zadel! Ik heb het laten doen bij Hawk GT hier op het forum, ook direct comfortschuim en het zadel laten verhogen. :)
 
Nah, vandaag bij HvW effe langs de tent van HK gegaan met m'n fiets
Ik had er een beetje last van dat dat ding loopt te stuiteren, vooral bij de korte venijnige hobbels, nog net niet zo dat m'n vullingen er uit trillen, maar wel van tijd tot tijd dat m'n gashendel neutraal houden een opgave word

Nou ben ik al niet zo'n zware jongen (66kg) dus ik had alzo het idee om de std vering af te laten stellen en dan vragen wat de mogelijkheden zouden zijn indien het toch niet helemaal met de OEM vering te doen was

Bij het in/bij/uitdraaien kwamen we er achter dat de fiets niet gelijkmatig voor en achter inveert, de voorvork loopt stroef, meest logische oorzaak is dat de fiets gewoon te weinig gebruikt is en de olie/seals hun werking een beetje zijn verloren

...dus dat word een afspraakje bij HK (of Hyperpro) maken binnen niet al te lange tijd

Ik herken dit verhaal bijna precies, ik ben zelf ook een klein ding (68kg) en had ook last met het “stuiteren”.
Ben toen bij SO Products in Bornerbroek langsgeweest ; het probleem was een dood punt in de teruggaande slag van de voorvork.

Heb nu een ombouw laten doen ; Hyperpro veren, andere olie, keerring + extra glijbussen in de buitenpoten laten draaien.
Het kost wel wat, maar wat een wereld van verschil! Naar mijn mening een van de beste investeringen.
(Achter shock was overigens niet persé nodig om aan te pakken, deze kon standaard al ingesteld worden).
 
Ga er op rijden en je bent verkocht😁
K7 is snel zat, heeft alleen niet zoveel moderne snufjes😉

Dag, ik heb nu een L5 en vind het gevoel in power met de K7 niet noemens waardig veel verschil in zitten. Moet er wel bij zeggen dat de K7 KAT loos was en de L5 helemaal standard. Allebei zijn het wel beesten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan