Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Goedenmiddag :W

Het is te zien dat het nieuwe seizoen weer om hoek gluurt, iedereen word weer actiever.
Ik zal binnenkort weer eens gaan zitten voor de OP!

Mijn fiets wil ik binnenkort wegbrengen voor de jaarlijkse “opfrisbeurt” en dan kan wat mij betreft het seizoen ook beginnen!:]
 
Heeft hier iemand ervaring met Arashi remschijven? Zat gewoon voor de gein weer eens te zoeken er is wel een topic over op het forum. Is ook mijn beroep om dit soort dingen uit te zoeken, dus blijf het interessant vinden.
Het spul kost de helft laat maar zeggen. Een enkele EBC Prolite X schijf kost ook 170 euro.

Heb even wat kort naar de materialen gekeken. Arashi gebruik AISI 420 en EBC en Brembo gebruiken X20CR13. Deze zijn in principe gelijk aan elkaar.
De inner ring "carrier" is van 6061T6 bij Arashi en bij Brembo 6082T6. Ook deze materialen zijn zo goed als gelijk aan elkaar.
De floaters kan je ook nog gaan uitzoeken maar die kan ik niet vinden van Arashi, wel van Brembo X10 CrS17; X20 Cr13; X30 Cr13;
AISI 304; AISI 316; (waarschijnlijk net wat ze voor handen kunnen krijgen).

De verschil in kosten zit ook heel veel in de certificering bij een TUV zoals eerder ook gezegd is en alle reclame en branding


Zodra het mooi weer is en lekker temperatuurtje ga ik de remklauwen en floaters eens schoonmaken. Heb niet het idee dat mijn huidige schijven op zijn met 40.000 km, maar mooi zijn ze ook niet meer :')

Ik heb vorig jaar een setje op mn gsxr600 gezet om het eens te proberen, en ik ben er eerlijk gezegd best tevreden over.
Ik zal er vanwege alle spookverhalen over de Chinese schijven niet het circuit op gaan. Maar voor op straat vind ik ze prima.

de 600 staat nog in de schuur, dus als je ze een keer ‘live’ wilt zien of voelen.. je bent van harte welkom
 
Ik heb vorig jaar een setje op mn gsxr600 gezet om het eens te proberen, en ik ben er eerlijk gezegd best tevreden over.
Ik zal er vanwege alle spookverhalen over de Chinese schijven niet het circuit op gaan. Maar voor op straat vind ik ze prima.

de 600 staat nog in de schuur, dus als je ze een keer ‘live’ wilt zien of voelen.. je bent van harte welkom

Vandaag nog even zitten kijken. En kan eigenlijk geen gefundeerde slechte recensies vinden. Ook een flink aantal wat er circuit mee rijdt.
Wie weet van de zomer een keer meeten. Ik woon onder de rook van Schiphol.
 
Mijn motor heeft afgelopen weekend ook een kleine beurt, nieuwe remblokken en een nieuwe achterband gehad. Ben helemaal klaar voor het seizoen maar het voelt nu toch anders, en niet meer redelijk. Maar goed daar zijn andere topics voor.
Een keer meeten in de zomer lijkt mij ook wel een keer leuk. Als de situatie het weer toe laat.
 
Dat is vaak top aan akra ja, ook zonder killer een fatsoenlijk geluid (tenminste de normale dempers niet de GP dempers)
Dat is even afwachten van de Bodis, maar de afmetingen zijn wel ver gelijk.
 
Vandaag de bussen in de klauwen schoon gemaakt en de floaters weer gangbaar gemaakt met remmenreiniger, ongelooflijk hoeveel troep er vanaf kwam.
IMG_20200328_161047.jpg
IMG-20200327-WA0008.jpeg
 
Heh, zo heb ik maar effe een 2 hands rempomp achter besteld
Reservoir zat vol, maar remde achter (bijna) niet meer, terwijl ik het pedaal helemaal naar beneden kon trappen
 
Laatst bewerkt:
Zó! De OP is weer opgefrist/aangepast


Nieuwe members ;
- Ramon2Wheels
- Loloba
- sheebiej
- kiwi
- NoStra


Members verwijderd i.v.m. lange tijd geen reactie, geen werkende foto én/óf om de OP een beetje fris en overzichtelijk te houden. (Mocht je nog wél actief zijn én met foto + mods in de OP willen > post het en ik zal het z.s.m. in de OP zetten! :t
- DafalganHooligan
- EddoGP
- Gixxer 1975
- Kisho
- Maderic
- Mpowerd
- Peppiegezicht
- Xtine
- Yoshimura _gixxer

👍 Gisteren maar weer eens een rondje gereden, je weet nooit wanneer de volgende weer kan/ mag.

Helaas 3mei gaat de circuitdag niet door, had toch graag mijn tijd op Assen willen verbeteren.
Mijn gixxer staat alweer op een aardige kilometer stand, maar gaat nog lekker van z’n plek 😁
 

Bijlagen

  • 2DA0F10E-E6E2-441A-8728-FB17CCCCA1EC.jpeg
    2DA0F10E-E6E2-441A-8728-FB17CCCCA1EC.jpeg
    2,8 MB · Weergaven: 14
  • B8F4D09D-E2D4-42FE-940F-EC9874F37D0F.jpeg
    B8F4D09D-E2D4-42FE-940F-EC9874F37D0F.jpeg
    936,6 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Zet mij er maar bij
1000 K7
Bos dempers
Zwarte uitlaatsteunen
Zwarte korte rem/koppelingshendel
Korte kentekenplaathouder
Smoke koplamp
Smoke knipperlichten
Smoke achterlicht


Nog een vraagje voor de kenners, wil tzt nog de ketting en tandwielen vervangen.
Rijden er nog mensen met andere vertanding? Topsnelheid zegt mij namelijk niet zoveel en op mij Aprilia reed het een stuk beter
 

Bijlagen

  • 20200214_171440.jpg
    20200214_171440.jpg
    577,1 KB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: vino
Zó! De OP is weer opgefrist/aangepast


Nieuwe members ;
- Ramon2Wheels
- Loloba
- sheebiej
- kiwi
- NoStra


Members verwijderd i.v.m. lange tijd geen reactie, geen werkende foto én/óf om de OP een beetje fris en overzichtelijk te houden. (Mocht je nog wél actief zijn én met foto + mods in de OP willen > post het en ik zal het z.s.m. in de OP zetten! :t
- DafalganHooligan
- EddoGP
- Gixxer 1975
- Kisho
- Maderic
- Mpowerd
- Peppiegezicht
- Xtine
- Yoshimura _gixxer


Als je een @ voor al die namen zet, krijgen ze ook een melding binnen
 
Nog een vraagje voor de kenners, wil tzt nog de ketting en tandwielen vervangen.
Rijden er nog mensen met andere vertanding? Topsnelheid zegt mij namelijk niet zoveel en op mij Aprilia reed het een stuk beter

Mooie motor! Die van mij is ook helemaal zwart. Als je je vertanding aanpast, vergeet dan niet dat je op de snelweg bij constante kruissnelheid ook meer toeren maakt in z'n zes. Voor langere afstanden is dit minder relaxed vind ik.
 
1 tandje voor eraf of achter 2 a 3 tanden erbij.
dat is het meest gebruikelijke volgens mij.

verder geen ervaring mee qua rijden.
 
Weet iemand wat er bedoeld wordt als er gezegd wordt dat de nieuwste motoren een semi-actief rijwiel gedeelte hebben? De nieuwste gsxr1000 zou het niet hebben en de R1 en s1000rr wel etc..
 
Ik kom mij bij jullie melden. Ik heb vandaag een Gsxr1000 L6 aangeschaft. Tijdje op naked bikes gereden maar dat is toch niet mijn ding.
 

Bijlagen

  • 5378F60C-5F0B-49A6-996A-B9C95ED9A1CC.jpeg
    5378F60C-5F0B-49A6-996A-B9C95ED9A1CC.jpeg
    26,3 KB · Weergaven: 12
Zet mij er maar bij
1000 K7
Bos dempers
Zwarte uitlaatsteunen
Zwarte korte rem/koppelingshendel
Korte kentekenplaathouder
Smoke koplamp
Smoke knipperlichten
Smoke achterlicht


Nog een vraagje voor de kenners, wil tzt nog de ketting en tandwielen vervangen.
Rijden er nog mensen met andere vertanding? Topsnelheid zegt mij namelijk niet zoveel en op mij Aprilia reed het een stuk beter
Ik had bij mijn 1000 een groter achter kettingwiel gemonteerd ,gaf wel een leuk effect ,wheelies op het gas tot en met z,n 5e versnelling.
 
Krijg weer de schik van mijn leven als ik die schijfbevestiging zie,een gewone moer met een te grote ring er achter,je moet
wel een soort van death wish hebben omdat zo vast te zetten 🥶

image.jpg


Da's de schijfbevestiging niet
Da's niets meer als een hulpmiddeltje bestaande uit een moer, bout en een paar ringen om de floater rond te draaien zodattie goed schoongemaakt kan worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan