Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Even via een motordealer doen is sneller denk ik, maar je kan het proberen.

Frame heeft een recall omdat er enkele zijn gescheurd/gebroken.
Nu breekt/scheurt een frame van een huidige supersport nagenoeg altijd wel bij een zware klapper maar bij de K5,K6 waren er schijnbaar exemplaren die scheurden na veelvuldig hoge snelheids wheely's etc.
Er zou zoals Spieter zegt een brace moeten zitten die met speciale lijm is aangebracht.
 
Al reactie van de importeur (Suzuki.nl klantenservice):
Screenshot_20210225-151616.jpg
 
Even via een motordealer doen is sneller denk ik, maar je kan het proberen.

Frame heeft een recall omdat er enkele zijn gescheurd/gebroken.
Nu breekt/scheurt een frame van een huidige supersport nagenoeg altijd wel bij een zware klapper maar bij de K5,K6 waren er schijnbaar exemplaren die scheurden na veelvuldig hoge snelheids wheely's etc.
Er zou zoals Spieter zegt een brace moeten zitten die met speciale lijm is aangebracht.

Nou moet ik zeggen dat veel van die "gescheurde frame"-verhalen in mijn ervaring "vanhorenzeggen" zijn
"een vriend van,..." "een motorrijder die ik ken..."
verdomd weinig foto's gezien en als er dan een foto was, was het 'alleen' van het gebroken frame, terwijl dat net zo goed het resultaat zou kunnen zijn van een klapper van een ongeluk
 
Van alle horror verhalen zie ik vrijwel nooit foto's. Zoals de afgebroken Chinese remhendels etc. Of remschijven.

En daarnaast had een vriend van mij clipons van een gerenommeerd merk (renthal) en die braken juist. Zit een terugroepactie. Kwam ik toevallig achter, hij reedt er nog vrolijk op rond op het circuit
 
Op gixxer.com wel eens wat foto´s gezien, maar daar zitten mensen van over de gehele wereld.
Ik heb op het IOM wel eens gescheurde wielen en velgen zien liggen maar dat was na een harde crash tegen een muurtje dat had niks met een recall te maken.

Ze zullen er ongetwijfeld wel geweest zijn, puur op geruchten gaat Suzuki niet alle K5, K6 GSX/R 1000´s terug roepen.
Ik betwijfel inderdaad of het er veel zijn geweest.

Hier een foto van het IOM, foto zelf gemaakt.
Crash gelukkig zelf niet gezien.
IMGP0603.JPG
IMGP0606.JPG
 
Op gixxer.com wel eens wat foto´s gezien, maar daar zitten mensen van over de gehele wereld.
Ik heb op het IOM wel eens gescheurde wielen en velgen zien liggen maar dat was na een harde crash tegen een muurtje dat had niks met een recall te maken.

Ze zullen er ongetwijfeld wel geweest zijn, puur op geruchten gaat Suzuki niet alle K5, K6 GSX/R 1000´s terug roepen.
Ik betwijfel inderdaad of het er veel zijn geweest.

Hier een foto van het IOM, foto zelf gemaakt.
Crash gelukkig zelf niet gezien.
Bekijk bijlage 1600485Bekijk bijlage 1600487

Dat is niet gekomen door een wheelie (zoals vaak beweerd), dat voorwiel spreekt boekdelen
+ dat dit frame niet gebroken is op de plek waar word beweerd dat deze zwak is (bij de lasnaden)
 
Dat heb ik ook juist vermeld. De foto van hierboven is door een frontale crash tegen een muur oid op het eiland Man, heeft niks met de recall of met wheelys te maken ;)
 
Er wordt ook veel verborgen gehouden door de bedrijven. Dat doen wij ook om onze naam te beschermen. Het valt mij op dat veel toch ook verdwijnt van internet.
 
Denk dat alles er nog op staat.
Schijnbaar was bij sommige excemplaren de lasnaad niet door en door gehecht. Dat is wat ik gelezen had jaren terug en dat zag je ook in de foto's.

Nogmaals als het enkel geruchten waren had Suzuki niks gedaan. Dus er zullen wel mindere frames geweest zijn.

Alleen alle huidige supersports breken bij serieuze impact of kracht op het frame op een plek waar het geen kracht kan hebben. Ik heb een S1000RR zien highsiden op lage snelheid. Clip-on zorgde gelijk voor een scheurtje in het frame. Motor TL
 
€ 52,20 31%OFF | Motorfiets 4 Zuiger Gp4 Rx Radial Remklauw 100 Mm/108 Mm Montage Voor Honda Yamaha Kawasaki Suzuki Ducati


Iemand nog mooie Blembo's? Zou weleens willen zien dat die dingen getest worden. Kon het niet zo snel vinden op YouTube.
🤣 niet te geloven
 
Vind het wel geestig. In Azië monteren ze die dingen wel veel op doe 125cc grootwiel scooters. Slijpen ze de achterkant ook nog eens af omdat hij te groot is en tegen het wiel aan loopt.

Maar eerlijk gezegd zou een goede kopie van een remklauw prima moeten werken. Remklauw zijn minder complex dan de rempomp.
 
Hier zie je wel grote verschillen.


Wel gewoon leuk om beetje te zien hoe dat gaat in Azië. Ben er zelf ook twee keer nu geweest. Wat een chaos.



Dit ziet er zo niet eens echt slecht uit. Zou het ook wel op mijn piaggio zip zetten..
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn accu weer in de motor gezet. Helaas dood. Was er eentje van Motobatt. Heeft het net twee jaar uitgehouden. Is zo'n goede accu volgens vele, maar ook bij een vriend dood na 3 jaar. Wat gebruiken jullie? Gewoon origineel? Die heeft het bijna 8 jaar volgehouden bij mij.
 
Ik heb in beide motoren een gell accu, volgens mij van bike/power.
komen van accudienst.nl. redelijk wat merken daar.
Heb die gekozen omdat ze 100% gesloten zijn, of ze beter zijn kan ik je nog niet vertellen :)
 
Vandaag mijn accu weer in de motor gezet. Helaas dood. Was er eentje van Motobatt. Heeft het net twee jaar uitgehouden. Is zo'n goede accu volgens vele, maar ook bij een vriend dood na 3 jaar. Wat gebruiken jullie? Gewoon origineel? Die heeft het bijna 8 jaar volgehouden bij mij.

Zit bij mij gewoon Yuasa in
Ervaring met m'n 750 heb ik er 2 gehad in 12 jaar en de eerste heb ik alleen uit voorzorg (leeftijd) toen vervangen
Nooit aan een druppellader gehangen en altijd starten in de winter, ook als deze wegens sneeuw of ijs een tijd stilstond (altijd buiten onder een zeiltje)
 
Zit bij mij gewoon Yuasa in
Ervaring met m'n 750 heb ik er 2 gehad in 12 jaar en de eerste heb ik alleen uit voorzorg (leeftijd) toen vervangen
Nooit aan een druppellader gehangen en altijd starten in de winter, ook als deze wegens sneeuw of ijs een tijd stilstond (altijd buiten onder een zeiltje)


Denk dat ik ook gewoon weer een yuasa bestel. Krijg wel 10% korting om dat ik heb geklaagd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan