Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Gaaf ja om zoiets eens goed te bekijken, mooi projectje :t

Bij mij is de racer ook ver klaar, remmen nog eens goed nalopen.
Moet nog stompgrips hebben en extra remblokken.
En komen nog wat stickers op, al ben ik daarover gaan twijfelen. Vind hem zo ook wel gaaf.
Van de winter best weer wat aan gedaan en geld ingestoken.

Bekijk bijlage 1604995

Mooi apparaat. Zitten standaard al brembo's op, dat is sowieso al beter dan de Tokico-rommel. Setje Gp4rx zijn wel mooi. :D
 
Gaaf ja om zoiets eens goed te bekijken, mooi projectje :t

Bij mij is de racer ook ver klaar, remmen nog eens goed nalopen.
Moet nog stompgrips hebben en extra remblokken.
En komen nog wat stickers op, al ben ik daarover gaan twijfelen. Vind hem zo ook wel gaaf.
Van de winter best weer wat aan gedaan en geld ingestoken.

Bekijk bijlage 1604995
john dat ziet er super uit mooi man:Y
 
Mooi apparaat. Zitten standaard al brembo's op, dat is sowieso al beter dan de Tokico-rommel. Setje Gp4rx zijn wel mooi. :D
Bedankt, klopt zijn de standaard Brembo klauwen maar doen het voor mij prima.
Rij het wel in combinatie met goede blokken, RCS19 pomp en regelmatig nieuwe remvloeistof.

Maar setje GP4RX zou niet verkeerd zijn ;)

Motor was in basis al goed (technisch en kwa vering), laatste 2-3 jaar elke winter wat verbeterd.
Is nu wel compleet en voor mij prima, mocht ik nog een gelijke demper tegenkomen koop ik die nog, rij nu nog met een carbon en een titanium demper. Deze winter nieuwe kuipset gekocht, laten spuiten en de tank die ik vorig jaar al had gekocht erop gezet.
Dacht zo is die prima, toen kwam die collega met een setje PVM's.
Worden weer enkele losse dagen (4/5), gaat prima en heb de ambitie om wedstrijden te gaan rijden wat los gelaten.
Hopelijk gaat het dit jaar weer lekker :]
 
De klauwen zitten weer in elkaar. Maar waar met het uit elkaar halen de kleine zuigers een beetje vast zaten gingen die heel makkelijk in elkaar en met de grote zuigers was het nu juist omgekeerd.. nou schiet mij maar lek. Woensdag alles weer monteren en dan zien we wel hoe en of alles weer functioneert.
 
Mooi apparaat. Zitten standaard al brembo's op, dat is sowieso al beter dan de Tokico-rommel. Setje Gp4rx zijn wel mooi. :D

Standaard Brembo's zijn niet per definitie beter als de OEM Tokico's
Deze brembo's komen ook gewoon uit china per duizend
Daarbij schijnt het dat de betere klauwen in de GSX-R1000 modellen de K9/L0 Monoblok Tokico's zijn
 
De tokico's van mij zijn niet gecoat van de binnenzijde. De bussen wel lijkt het op. Alleen wat ik merkte is dat het toch niet zo lekker loopt. Heb de bussen moeten ronddraaien totdat ik een spot vond waar ze wel lekker erin gingen. Dat is beetje vreemd. Maar aan de andere kant de nieuwe seals moet zich ook een beetje zetten. Er zit een schuine sleuf in de klauw die de deal gaat vormen. We gaan vandaag zien hoe alles gaat verlopen en of die rommel weer goed gaat werken.

Wat mij wel een leuk project lijkt is een gixxer kopen en dan helemaal opbouwen met Ali XPress kopie spul. Kijken hoe het presteert. Donut media heeft dat gedaan met een Nissan 350z eentje met goedkope rommel en een andere met top of the Bill spul. Wel een prijsverschil van 50K maar sommige dingen waren gewoon weg echt prima.
 

Bijlagen

  • IMG_20210307_162826.jpg
    IMG_20210307_162826.jpg
    191,3 KB · Weergaven: 8
Zo na een dagje rommelen.
Klauwen er weer op, nieuwe leidingen, rempomp erop. Nieuwe ketting, tandwielen, bougies en achterband.

Alles schoon gemaakt achter de kap bij het voorste tandwiel.

Het was echt wonderbaarlijk hoe netjes de tandwielen en ketting nog was. Maar een halve schakel langer geworden tov de nieuwe ketting. Met 42.000 km
 

Bijlagen

  • IMG_20210310_112137.jpg
    IMG_20210310_112137.jpg
    121,4 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20210310_104248_019.jpg
    IMG_20210310_104248_019.jpg
    120,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Standaard Brembo's zijn niet per definitie beter als de OEM Tokico's Deze brembo's komen ook gewoon uit china per duizend Daarbij schijnt het dat de betere klauwen in de GSX-R1000 modellen de K9/L0 Monoblok Tokico's zijn
Standaard Brembo's zijn niet per definitie beter als de OEM Tokico's Deze brembo's komen ook gewoon uit china per duizend Daarbij schijnt het dat de betere klauwen in de GSX-R1000 modellen de K9/L0 Monoblok Tokico's zijn

Klopt helemaal.
Dat de GSX-R1000 modellen vd K9/L0 Monoblok Tokico's beter zijn dan de BREMBO L2.
Heb nu een proef gedaan.Heb op de ene 1000 zitten nu de BREMBO L2 zen op de andere de K9/L0 Monoblok Tokico.
1615401344703.png
 
Standaard Brembo's zijn niet per definitie beter als de OEM Tokico's
Deze brembo's komen ook gewoon uit china per duizend
Daarbij schijnt het dat de betere klauwen in de GSX-R1000 modellen de K9/L0 Monoblok Tokico's zijn
Je had ze eigenlijk moeten monteren met ATE remmenvet ;)

1615401514602.png
 
Het service manual zegt daar niks over, gewoon met remvloeistof in elkaar zetten. Ik kon het wel krijgen hoor en waarschijnlijk gaat het iets makkelijker met remmenvet, maar had geen zin om weer heen en weer te rijden. Rem is wel kneiterhard nu met de brembo 19rcs corsacorta.

Japanners gaan aan de remklauw lopende band ook geen remvloeistof aan de seals smeren ;)
 
Veel mensen wisselen de klauwen, maar pak eerst de remblokken en de pomp eens aan.
Ik denk dat de meeste std klauwen voor 95% van de mensen dan prima zijn ;)

Daarnaast is het voor op straat al snel allemaal voldoende ook standaard, dat het wat minder gevoel geeft oke.
Maar de meest beperkende factor in echt puur remvermogen zijn we zelf.

Op het circuit komen mindere punten wel sneller boven, zeker op een circuit als Zolder waar je redelijk veel stop/go chicanes hebt waar je veel van je remmen vraagt. Fading is da vaak een punt maar ook dat is vaak met beter remvloeistof (hoger kookpunt) en goede blokken icm rempomp verholpen. Ook een paar uur op druk laten staan en daarna op de pomp ontluchten wil vaak helpen.
Zo krijg ik de remmen goed en blijft het drukpunt ook tijdens een sessie circuitrijden prima.
 
Veel mensen wisselen de klauwen, maar pak eerst de remblokken en de pomp eens aan.
Ik denk dat de meeste std klauwen voor 95% van de mensen dan prima zijn ;)

Daarnaast is het voor op straat al snel allemaal voldoende ook standaard, dat het wat minder gevoel geeft oke.
Maar de meest beperkende factor in echt puur remvermogen zijn we zelf.

Op het circuit komen mindere punten wel sneller boven, zeker op een circuit als Zolder waar je redelijk veel stop/go chicanes hebt waar je veel van je remmen vraagt. Fading is da vaak een punt maar ook dat is vaak met beter remvloeistof (hoger kookpunt) en goede blokken icm rempomp verholpen. Ook een paar uur op druk laten staan en daarna op de pomp ontluchten wil vaak helpen.
Zo krijg ik de remmen goed en blijft het drukpunt ook tijdens een sessie circuitrijden prima.

Ik pak alles aan John ;) lekker prutsen hobby mag iets kosten

Fading kan ook ontstaan omdat men de remcubs niet al te goed gangbaar houden . Daarom regelmatig invetten met dat ATE remcilinder vet.
 
Veel mensen wisselen de klauwen, maar pak eerst de remblokken en de pomp eens aan.
Ik denk dat de meeste std klauwen voor 95% van de mensen dan prima zijn ;)

Gezien de leeftijd van de remleidingen (als de originele er nog op zitten) is dat ook vaak een wereld van verschil

Ik rij met org. rempomp en tot dusver org. schijven (dalijk ga ik pas m'n Vee EBC's uitproberen), maar een setje SBS HS blokken ipv OEM, was ook al dag en nacht
 
Klopt. Remleidingen had ik er niet bijgezet omdat de meeste mensen die al gelijk vervangen maar als die nog origineel zijn inderdaad gelijk eraf.

Originele schijven vind ik niet verkeerd. Kom met de huidige set-up geen remvermogen tekort, en rij nog met de originele schijven en klauwen.
 
@S100. Stond een mooie set brembo's van een L8 te koop op marktplaats. Weet niet of ze er nog staan maar waren zo goed als nieuw voor 175,-
 
@S100. Stond een mooie set brembo's van een L8 te koop op marktplaats. Weet niet of ze er nog staan maar waren zo goed als nieuw voor 175,-

Staan er niet meer op volgens mij.
Ik heb ook nieuwe leidingen geplaatst, de mijne waren toch flink verkleurd. En ook al zegt Hel dat ze eeuwig mee moeten gaan, vond ik ze wat twijfelachtig.
 
Staan er niet meer op volgens mij.
Ik heb ook nieuwe leidingen geplaatst, de mijne waren toch flink verkleurd. En ook al zegt Hel dat ze eeuwig mee moeten gaan, vond ik ze wat twijfelachtig.
Ik geloof ook niet in een eeuwig leven van stalen remleidingen
Het is en blijft rubber wat de boel vloeistofdicht houd en het is en blijft remvloeistof
 
Staan er niet meer op volgens mij.
Ik heb ook nieuwe leidingen geplaatst, de mijne waren toch flink verkleurd. En ook al zegt Hel dat ze eeuwig mee moeten gaan, vond ik ze wat twijfelachtig.
Die heb ik gekocht , sorry })
 
Terug
Bovenaan Onderaan