Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Goede en nette service :t

Maar 152 is toch nog steeds niet enorm veel ? Iedere bank is verschillend en pk waardes zeggen niet alles maar 178 pk geven ze op. 10/12 % verlies zou je toch nog aan 155/160 wielpk's moeten zitten standaard. Zeker met powercommander afgesteld en demper moet dat er wel in hebben gezeten.

K7 is op papier 7 pk sterker op topvermogen en daar deden de meeste 160/165 standaard en afgesteld met dempers en cat vervanger 170 of iets meer.

Hoeveel km's staan er op je k5 ?
En nogmaals als hij goed loopt en zonder dip doortrekt dat is het belangrijkst, en pk getallen tussen banken kunnen ook verschillen.
 
Klopt, vooral op een slechte plek gebeurd en slecht en hard terecht gekomen helaas. Herstel gaat gelukkig redelijk goed als ik zag hoe het 5 weken terug was '(.

Motor heeft niet heel veel schade en is te repareren allemaal. Mooi klusje voor als ik weer aangesterkt en goed mobiel ben :t
Sterkte man 👍🏻
 
Goede en nette service :t

Maar 152 is toch nog steeds niet enorm veel ? Iedere bank is verschillend en pk waardes zeggen niet alles maar 178 pk geven ze op. 10/12 % verlies zou je toch nog aan 155/160 wielpk's moeten zitten standaard. Zeker met powercommander afgesteld en demper moet dat er wel in hebben gezeten.

K7 is op papier 7 pk sterker op topvermogen en daar deden de meeste 160/165 standaard en afgesteld met dempers en cat vervanger 170 of iets meer.

Hoeveel km's staan er op je k5 ?
En nogmaals als hij goed loopt en zonder dip doortrekt dat is het belangrijkst, en pk getallen tussen banken kunnen ook verschillen.

178 pk is wat Suzuki opgaf in de persberichten ;)

Titus liet al weten dat hij een 'conservatieve bank' had
Toen ik zei dat mijn 750 K6 (PC3 slip-on en velocity stacks) na afstellen 131 PK had -wat nou niet onder de sterkste 750's viel
meldde hij al dat de K6jes die hij op zijn bank kreeg, allemaal tussen 120-130pk vielen
 
Oke, daarom had ik er ook bijgezet dat de getallen niet alles zeggen en er veel verschil zit onderling in de banken :t
Dat die goed staat afgesteld is waar je het voor doet.

Eigenlijk pas goed vergelijken met een paar motoren achter elkaar op dezelfde bank, bij de zelfde temperatuur etc.
Banden maakt ook nog uit, net als de staat ketting/tandwielen etc.

De bank bij Fredriks in Goes staat als optimistisch bekend maar ook daar iedere keer dik tevreden weg gegaan.
K7 daar op de bank gehad, L4 ook, GSX-S en de S1000RR ook trouwens.
S1000RR deed daar 18 pk meer dan de K7, zat vooral op top maar toch.
S1000RR wel met vol systeem, K7 met slip-on en cat vervanger. Allen met powercommander afgesteld.
 
Nou, vandaag ook weer een avontuurtje

Afspraak om PC af te stellen bij Nippon bikes Tilburg
Ik er naartoe
Fiets of de bank

-PC wil geen connectie maken, wel op een oude laptop, maar niet op de nieuwe software op de bank -O-
3x firmware geüpdate, eindelijk verbinding *O*

Showtime!

-Testrun om de afstelling te bekijken,... 2 pogingen, Titus de tuner stapt af, zet hem uit, komt het hok uit:
"Er mist 20PK" -O-
Kan niet zeggen dat het mij daadwerkelijk was opgevallen. Ja, hij hield in in de hogere toeren de weinige keren dat ik dit kanon doortrok, maar daarom ging ik hem dus af laten stellen

Max 120pk en bij 10.000 rpm zakte het vermogen helemaal in
Naar zijns inziens gaf de benzinepomp niet genoeg sap boven die 10K,
'externe' pomp er op aangesloten,... Ja hoor, 143 PK op z'n sloffen

:(:(:(

...verdomme!
Daar sta je dan om je PC af te stellen, maar dat lijkt nu in het water te vallen want de pomp is naar de klote

Maar, nou had hij er nog ergens 1 liggen voor en GSX-R, dan wel voor en 750, druk is hetzelfde, maar nou de vraag: zou het passen?
Pomp tevoorschijn gehaald, de mijne uit de tank geschroefd
Aansluiting was gelijk, alleen zat de vlotter andersom, zekere voor het onzekere genomen en de vlotter overgezet
Terugschroeven, tank op de motor, Lopen en naar vol vermogen (145 pk) doortrekken *O*

Testrun, afstellen, einde verhaal: 152PK :t:t:t, dus uitendelijk nog 7 pk erbij getuned
Het gele gevaarte trekt nu m'n kop er af bij elk toerental

Dus bij deze Hulde aan Titus van Nippon Bikes! :} :} :} :} :}
Geweldige service!!!




Om de draadjes zat eigenlijk nog een sleeve, maar die verbrokkelde bij aanraking

Waar het door komt??? Geen idee, ik Tank altijd V-power, en bij gebrek aan beter de concurentenversie van V-Power

Gelukkig was de rest van m'n tank schoon en was dit puur terug te vinden op/in de pomp en filter

Bekijk bijlage 1645307

Je had deze motor ook niet nieuw gekocht ,weet jij veel wat de 7 vorige eigenaren tankten ? Wellicht waterstof of rode diesel _O-
 
Je had deze motor ook niet nieuw gekocht ,weet jij veel wat de 7 vorige eigenaren tankten ? Wellicht waterstof of rode diesel _O-

Dan had deze motor wel de minst motorrijdende 7 eigenaren op deze planeet :+

Het zou best wel 's kunnen dat de vorige eigenaar de motor stalde zonder/weinig benzine in de tank, of inderdaad goedkope troep er in gooide
Liet de foto aan m'n monteur zien en hij had het vermoeden dat het corrosie uit/van de pomp zelf was, zeker gezien de tank schoon was
 
Nieuwe rubbers en remblokken. *O*
 

Bijlagen

  • 20210626_135412.jpg
    20210626_135412.jpg
    290,6 KB · Weergaven: 27
  • 20210626_135354.jpg
    20210626_135354.jpg
    581,8 KB · Weergaven: 29
Ik vind ze ook erg fijn. Rij op straat 9 vd 10 keer Bridgestone.

De laatste BT hiervoor die ik had was de BT-016 Pro, welke was "verbeterd" in natte condities, omdat de "non-Pro" 016, welke verbeterd was in natte condities, tegenviel in natte condities, maar naar mijn mening was de Pro geen haar beter in natte condities als de BT-014 en was elke BT over het algemeen slechter als welke MPP ik heb gehad (Behalve de MPP RS) in natte condities
Volgen jullie hem nog? :P

Vandaar dat ik even wacht met een eindoordeel vellen
 
BT014 is natuurlijk ook wel way back ook ;)
016 was goed vond ik alleen sleet snel op de voorband, maar goed sneller slijten als een slecht gevoel.
De 015 lag standaard onder de K7 die ik kocht.

S20, S20 evo, S21 en nu de S22 vond ik erg fijn, zou er zelf niet teveel mee circuit rijden al is dat afhankelijk van tempo maar voor op straat een goed gevoel, al is het gevoel bij een band ook heel persoonlijk.
Ik ken er veel die jaren MPP hebben gereden, en niks anders wilden.
 
BT014 is natuurlijk ook wel way back ook ;)
016 was goed vond ik alleen sleet snel op de voorband, maar goed sneller slijten als een slecht gevoel.
De 015 lag standaard onder de K7 die ik kocht.

S20, S20 evo, S21 en nu de S22 vond ik erg fijn, zou er zelf niet teveel mee circuit rijden al is dat afhankelijk van tempo maar voor op straat een goed gevoel, al is het gevoel bij een band ook heel persoonlijk.
Ik ken er veel die jaren MPP hebben gereden, en niks anders wilden.

Ik hoefde ook niets anders.
Sinds kort een setje Diablo Rosso 4 erop zitten... Heerlijke band!

Op de pvm's zitten BT 10RS ofzo.

Bevalt me ook heel erg goed.
Kortom... De powers zijn niet meer zo heilig bij mij.

Maar je hebt natuurlijk wel een goede band voor weinig geld.
Maar ik verwacht geen powers meer op de motor te gebruiken.
 
BT014 is natuurlijk ook wel way back ook ;)
016 was goed vond ik alleen sleet snel op de voorband, maar goed sneller slijten als een slecht gevoel.
De 015 lag standaard onder de K7 die ik kocht.

S20, S20 evo, S21 en nu de S22 vond ik erg fijn, zou er zelf niet teveel mee circuit rijden al is dat afhankelijk van tempo maar voor op straat een goed gevoel, al is het gevoel bij een band ook heel persoonlijk.
Ik ken er veel die jaren MPP hebben gereden, en niks anders wilden.

Heb bij de BT's altijd bij koud nat weer het gevoel gehad dat ze "zenuwachtig" werden, waarbij zelfs rechtuitstabiliteit 'zwabberend' aanvoelde
(alsof ik een constant licht slippend achterwiel had)
Bij de MPP heb ik dat alleen gehad bij de RS (maar die waren dan ook ECHT een stap erger als welke BT dan ook, alsof ik op schaatsen reed 🥶)
 
BT014 is natuurlijk ook wel way back ook ;)
016 was goed vond ik alleen sleet snel op de voorband, maar goed sneller slijten als een slecht gevoel.
De 015 lag standaard onder de K7 die ik kocht.

S20, S20 evo, S21 en nu de S22 vond ik erg fijn, zou er zelf niet teveel mee circuit rijden al is dat afhankelijk van tempo maar voor op straat een goed gevoel, al is het gevoel bij een band ook heel persoonlijk.
Ik ken er veel die jaren MPP hebben gereden, en niks anders wilden.
Ik heb met de s22 op Zandvoort en assen gereden (training snelste groep)dat ging super. Maar goed tempo is niet super hoog. Ook met regen ging het goed.
 
Precies voor lekker door rijden zijn ze prima denk ik, ga je echt vooraan in de snelste groepen rijden weet ik niet of ze daarvoor top zijn, ze zullen het vrij goed doen maar dan zijn er betere alternatieven en zou ik banden met bandenwarmers gaan rijden ook voor de extra rijtijd en de opwarmtijd die je dan niet hebt.

Maar de sport straatbanden van tegenwoordig zijn echt goed :t
 
@boytje GSX-R te koop gezet zag ik ?

Iets anders kopen of full time circuit :)
Mijn circuitmotor komt van de maand te koop. Komt er van het jaar niet meer van en ga weer een pauze van een paar jaar inlassen denk ik :)
 
@boytje GSX-R te koop gezet zag ik ?

Iets anders kopen of full time circuit :)
Mijn circuitmotor komt van de maand te koop. Komt er van het jaar niet meer van en ga weer een pauze van een paar jaar inlassen denk ik :)
Zonder dat je hem te koop zet, heb je er net knappe wielen onder:P
Ik weet zelf ook nog niet wat ik doe of ik hem hou of verkoop.
Misschien toch de overstap maken naar een nieuwer type 600/1000.
 
Klopt. Laatste jaren ieder jaar wat verbeterd en motor verder aangekleed.

Alleen wordt rijden dit jaar lastig omdat ik nog steeds herstellende ben.
Motor is op zeer lage snelheid pas in het grind gevallen (geluk bij een ongeluk) en was niet veel aan.

Wielen gaan los al naar een bekende.
Motor komt met de org wielen te koop :t
 
Ik ben ook vrij lang, maar ik denk trouwens dat je met het naar beneden zetten van je voetsteunen wel problemen gaat krijgen met grondspeling op het circuit.
Ik ben zelf 2.00m en dat is niet altijd even gemakkelijk zitten en wat opvouwen maar mijn steunen staan op de wegmotor nog vrij std (staan al niet super laag bij een GSX-R) en op de racer staan ze nog een stukje verder naar achter en naar boven, dan nog hebben het schakelpookje en het rempedaal ligt het asvalt geraakt.

Het is een beetje opvouwen maar het gaat net ;)

Bekijk bijlage 1602842
Klopt het dat ik hem al te koop zag staan? 😋
 
Na jaren met plezier op en 600rr rond gereden te hebben op het circuit, heb ik na een vervelende crash iets nieuws moeten kopen eind vorig seizoen. Dat is een gsxr1000 uit 2015 geworden.
Het viel op dat de motor wat olieverbruik had dus na drie dagen het blok er maar uit gehaald. De mening van verschillende mensen was dat het waarschijnlijk de kop zou zijn. Helaas lag het iets anders, één cilinderwand en zuiger zijn volledig aan gort (best verrassend dat de motor nog wel liep en best vaart maakte op Spa btw).

De speurtocht naar een nieuw 2e hands blok valt nog niet helemaal mee. Weten jullie wellicht nog een zaakje waar ze een blok hebben liggen?
Nee heb je en ja kun krijgen;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan