Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Bij Hoegee al geprobeerd ? Goede 2012/2016 blokken zie je niet zo veel. Lopen niet snel stuk ook.

Balen dat het bij jou minder was. Kan helaas sneller gebeuren bij een racer.
2009/2011 past ook alleem vaak alweer meer km's en vanaf 2012 zijn er aanpassingen geweest in het carter dacht ik.

Was die van jou standaard ook was het blok aangepast ?
Zal internet ook voor je in de gaten houden, zit dagelijks op gsx-r spullen te zoeken ;):)
 
Bij Hoegee al geprobeerd ? Goede 2012/2016 blokken zie je niet zo veel. Lopen niet snel stuk ook.

Balen dat het bij jou minder was. Kan helaas sneller gebeuren bij een racer.
2009/2011 past ook alleem vaak alweer meer km's en vanaf 2012 zijn er aanpassingen geweest in het carter dacht ik.

Was die van jou standaard ook was het blok aangepast ?
Zal internet ook voor je in de gaten houden, zit dagelijks op gsx-r spullen te zoeken ;):)
Hoegee had ik geprobeerd. In eerste instantie gevraagd naar de mogelijkheden voor een revisie, maar daarvoor is het blok te erg beschadigd. De reden om voor Suzuki te kiezen was o.a. omdat het blok zo probleemloos is. De andere optie was een Fireblade, maar qua bouwjaren zou ik dan uitkomen op dezelfde fiets als mijn straatmotor en omdat het me leuk leek om wat anders te proberen kwam ik uit bij de Suzuki. Hij rijdt en stuurt overigens heerlijk zolang het blok mee wil werken.

Het blok is standaard op nokkenastandwielen na (alleen de tandwielen zijn van Yoshi, maar de nokkenassen zelf zijn standaard). Er werd ergens wel een 2012-blok aangeboden, maar met brandschade. Dat lijkt me een te grote gok.
Het idee is om een goed blok te vinden en de motor tegen het eind van het jaar er weer fris en fruitig bij te hebben staan. Mocht je iets tegen het lijf lopen dan hoor ik dat graag:Y8-)
 
Na jaren met plezier op en 600rr rond gereden te hebben op het circuit, heb ik na een vervelende crash iets nieuws moeten kopen eind vorig seizoen. Dat is een gsxr1000 uit 2015 geworden.
Het viel op dat de motor wat olieverbruik had dus na drie dagen het blok er maar uit gehaald. De mening van verschillende mensen was dat het waarschijnlijk de kop zou zijn. Helaas lag het iets anders, één cilinderwand en zuiger zijn volledig aan gort (best verrassend dat de motor nog wel liep en best vaart maakte op Spa btw).

De speurtocht naar een nieuw 2e hands blok valt nog niet helemaal mee. Weten jullie wellicht nog een zaakje waar ze een blok hebben liggen?
Nee heb je en ja kun krijgen;)
Dat is mooi klote, je hoort het niet vaak dat die soes blokken stuk lopen. Je zou Hoegee kunnen proberen
 
Na jaren met plezier op en 600rr rond gereden te hebben op het circuit, heb ik na een vervelende crash iets nieuws moeten kopen eind vorig seizoen. Dat is een gsxr1000 uit 2015 geworden.
Het viel op dat de motor wat olieverbruik had dus na drie dagen het blok er maar uit gehaald. De mening van verschillende mensen was dat het waarschijnlijk de kop zou zijn. Helaas lag het iets anders, één cilinderwand en zuiger zijn volledig aan gort (best verrassend dat de motor nog wel liep en best vaart maakte op Spa btw).

De speurtocht naar een nieuw 2e hands blok valt nog niet helemaal mee. Weten jullie wellicht nog een zaakje waar ze een blok hebben liggen?
Nee heb je en ja kun krijgen;)

En wat heeft de vorige eigenaar hierover gezegd?
 
Even een vraagje voor de technische of ervaringsdeskundige onder ons.

Ik wilde mijn circuit motor gsxr1000k7 vanmiddag starten maar deze deed helemaal niets.

2 weken geleden heeft hij nog een minuut of 5 stationair gedraaid zonder problemen. Vanmiddag haalde ik hem van de bokken af en wilde voor een test rondje maar hij gaf echt geen kik. Er brande een roodlampje met chec er achter maar ik hoorde geen brandstof pomp en de start motor deed ook helemaal niets.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik moet 5 september naar assen zou fijn zijn als hij betrouwbaar is..
 
Even een vraagje voor de technische of ervaringsdeskundige onder ons.

Ik wilde mijn circuit motor gsxr1000k7 vanmiddag starten maar deze deed helemaal niets.

2 weken geleden heeft hij nog een minuut of 5 stationair gedraaid zonder problemen. Vanmiddag haalde ik hem van de bokken af en wilde voor een test rondje maar hij gaf echt geen kik. Er brande een roodlampje met chec er achter maar ik hoorde geen brandstof pomp en de start motor deed ook helemaal niets.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik moet 5 september naar assen zou fijn zijn als hij betrouwbaar is..
Ik had vorige maand hetzelfde op Assen, na lang zoeken bleek het de omvalsensor te zijn. Die even losgekoppeld en opnieuw gemonteerd. Wellicht is dat ook het geval bij jou.
 
Waar zit deze?
Ik weet niet waar die zit bij een k7 maar bij mijn k9 zit die onder het zitje bij die accu. Het is de stekker met een zocht rubber eromheen die je in twee pinnetjes schuift. Ik heb even een afbeelding van de k9 erbij gedaan.
 

Bijlagen

  • 67E86B24-AD0F-4C90-B53E-04B20B8EABCE.jpeg
    67E86B24-AD0F-4C90-B53E-04B20B8EABCE.jpeg
    132,6 KB · Weergaven: 17
  • DF63E178-823C-45E8-8EF3-65CE2FFD887E.jpeg
    DF63E178-823C-45E8-8EF3-65CE2FFD887E.jpeg
    117,9 KB · Weergaven: 16
Staat die in zijn vrij ? Anders ook check in je dash. Tenzij je je koppeling in trekt. Ook de switch van je koppeling kan kapot zijn of de connector los. Dan start die niet.
 
Check die schuif contactjes bij je koppelingshendel. Is weinig werk en kan best dat die los zitten en slecht contact maken :)
 
Weet iemand het verschil tussen een standaard GSX-R ECU en een Yoshimura race ECU?
(behalve de naam ;) )
Ik heb er 1 gehad,in de link staat wat er allemaal mee te regelen is,EM Pro | YOSHIMURA JAPAN
Had wel 2 nadelen,1 was de prijs de 2ewas dat je geen koel ventilator meer heb,al is daar wel wat op te verzinnen.
Overigens heeft het geen nut op een standaard fiets,de standaard ecu is ook te regelen met een yoshimura box
Mijn motor was aardig opgevoerd,dan heeft het wel zin.
 
Weet iemand het verschil tussen een standaard GSX-R ECU en een Yoshimura race ECU?
(behalve de naam ;) )

Het verschil is als je dit op een straatfiets wilt gaan gebruiken, je een hele hoop dingen niet kan zonder aan te klooien
simpele dingen als toeter, hi/lo beam, knipper/alarmlichten, fan controller, zijn niet meer aanwezig en sommige veranderd voor andere functies zoals een pit-limiter, fuel-map switcher, e.d.

Zo'n ding heeft geen/niet veel meerwaarde op een straatfiets, zeker niet gezien zo'n ding 2x de kosten zijn van een Flash en PC5 (en dan heb je hem nogeneens afgesteld)
 
Het verschil is als je dit op een straatfiets wilt gaan gebruiken, je een hele hoop dingen niet kan zonder aan te klooien
simpele dingen als toeter, hi/lo beam, knipper/alarmlichten, fan controller, zijn niet meer aanwezig en sommige veranderd voor andere functies zoals een pit-limiter, fuel-map switcher, e.d.

Zo'n ding heeft geen/niet veel meerwaarde op een straatfiets, zeker niet gezien zo'n ding 2x de kosten zijn van een Flash en PC5 (en dan heb je hem nogeneens afgesteld)
Bij mij werkte dat anders gewoon,enigste wat niet meer werkte was de koel ventilator,die heb je ook niet nodig
op een racemotor.
 
Bij mij werkte dat anders gewoon,enigste wat niet meer werkte was de koel ventilator,die heb je ook niet nodig
op een racemotor.

...dan mag iemand mij uit gaan leggen waarom een race ECU nut heeft voor toeters en knipperlichten

Lijkt me eerder dat je dus geen 'standaard Race-draadboom had, maar 1 waar dingen op veranderd waren
 
Ik heb er 1 gehad,in de link staat wat er allemaal mee te regelen is,EM Pro | YOSHIMURA JAPAN
Had wel 2 nadelen,1 was de prijs de 2ewas dat je geen koel ventilator meer heb,al is daar wel wat op te verzinnen.
Overigens heeft het geen nut op een standaard fiets,de standaard ecu is ook te regelen met een yoshimura box
Mijn motor was aardig opgevoerd,dan heeft het wel zin.
Welke onderdelen heb je er dan allemaal opgezet?
Ik ben namelijk aan het kijken wat ik er allemaal aan ga doen.
 
Welke onderdelen heb je er dan allemaal opgezet?
Ik ben namelijk aan het kijken wat ik er allemaal aan ga doen.
Ik zelf niks,heb het laten doen door Hoegee,oa gewijzigde kop,yoshimura race uitlaat,yoshi nokkenas kit,race ecu,
verder nog alle originele carbon onderdelen,carbon bst wielen,ohlins achterschokbreker,en nog veel meer.
003yoshi1.jpg
 
Wat zijn eigenlijk de beste upgrades geweest?
Geloof het of niet maar dat waren de wielen,scheelde een stuk met de originele,
vermogen was er in overvloed maar op de openbare weg heb je er weinig aan,
standaard was het al niet echt een slak ;)
 
Geloof het of niet maar dat waren de wielen,scheelde een stuk met de originele,
vermogen was er in overvloed maar op de openbare weg heb je er weinig aan,
standaard was het al niet echt een slak ;)
Owh dat is wel een goede upgrade!! Heb je ook nog iets qua electronica upgegrade ik weet dat je er bijvoorbeeld door een module traction control aan kan toevoegen
 
Weet iemand het verschil tussen een standaard GSX-R ECU en een Yoshimura race ECU?
(behalve de naam ;) )

Voornamelijk heel veel geld. Met Woolich racing kan de hele stock ECU herschreven worden. Volgens mij kan je dan ook een QS activeren als je een sensor aansluit, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

De yoshimura ECU was nuttig toen de K5 net uit was, maar al een jaar of 6 heeft Woolich de oem ECU gekraakt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan