Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Vergeet dan niet om even met speciale adhesive (componenten kit) te voorkomen dat ie weer los gaat trillen, de stekker van de print, door die tussenruimte te vullen.

Howto staat is het 600/750 topic.

K4/K5 is idd een heel erg onderschatte fiets en behoorlijk analoog nog, heerlijk. Een 750 is eigenlijk alles waar een 600 in te kort schiet. Onderin lekker vermogen en koppel, pakt soepel op, is nog relatief zuinig te rijden. Dat waar een 1000 toch beduidend zwaarder is en gewoon écht veel vermogen heeft.

Zithouding van dit model is nog best prima, verhoogde clip ons standaard, hoog zadel met 825mm meen ik en vrij veel beenruimte. Ik zit met 1.97m en een verhoogd zadel er een dikke prima op, beter dan bijvoorbeeld een GSX650F sporttour met verhoogd zadel. En dat met ongeveer een 2500km in de maand. :P
 
Heb op vorige circuitdag op het einde even een paar rondjes met een r6 en later met een 750 k8 gereden rijd toch HEEL erg anders als een 1000 hoor :P
De r6 vond ik maar niets kan me wel voorstellen dat het veel minder moeite kost om er lang/snel mee rond te gaan alles kost erg weinig moeite de 750 voelt ook veel minder bruut/lichter aan dan men 1000 en vond ik wel goed rijden :]
Men 1000 is gwn veel te snel/lastig/werken voor mijn fysiek maar blijft toch het meest uitdagend ik houd er wel van :P

Grootste verschil is de gasreactie waar je met 600 overal volgas kunt geven en je afvraagt of er wel een motor inzit :? *D moet je met de 1000 toch wel opletten wat je doet :P

Op straat rijd ik ook veel liever op een 1000 je gebruikt het vermogen nooit maar het dikke koppel wat er al is aan lage toeren is gwn erg leuk 600 wil constant uitgemelkt worden anders gebeurt er gwn weinig kwa acceleratie ik kan me op straat dus ook beter beheersen om "normaal" te rijden op een 1000 ivm 600 :Y
 
Rijden erg goed.
Ik vind alleen de 750 k4 k5 wel een beetje de beste wereld als je niet op zoek bent naar het piek vermogen. 750 en dan de 04 05 is wel een van de meest onderschatte fietsen naar mijn mening dus ik raad aan die ook te proefrijden.

Verder is de k3 k4 1000 echt super. Ik geniet enorm van die fiets en het was altijd al mijn droom fiets!

:t

Wat mij betreft is de K4-k5 de beste 750 cc tot op de dag van vandaag :Y Heb er zelf ook eentje zoals je weet en kan zich meten met een 1000 cc *D
 
Laatst bewerkt:
:t

Wat mij betreft is de K4-k5 de beste 750 cc tot op de dag van vandaag :Y Heb er zelf ook eentje zoals je weet en kan zich meten met een 1000 cc *D

Als ik hier ook op mag reageren als geen Gixxer 1000 piloot O-)

Mijn eerste fiets was een 750 K2 (nu de fiets van de vrouw) en sta nog steeds versteld hoe het beestje rijdt! De groep motorrijders waarmee ik destijds veel op pad ging rijden allemaal 1000cc sportfietsen die ik op de rechte stukken vaak aardig bij kon houden als je maar vlot op het gas bent }) Tuurlijk bij de 200+ ben je nergens tov een 1000cc maar zodra er een bocht aan kwam was ik er weer ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ok, een liter gixxer is echt een wéreld van verschil. Soepel als boter, ruimer, zithouding nog wel sportief, zwaarden maar vooral stabieler. Ligt in de bocht als op rails! Wel wat tegensturen om hem de bocht in te krijgen maar dan is hij wel echt solide! Misschien is dat de stuurdemper, heb ik nog nooit geprobeerd. Jammer genoeg waren de motoren die ik tot hiertoe gezien heb echt in slechte staat. Mss mijn budget wat opkrikken naar 4k en wat betere exemplaren zoeken. (Als detailer is het ook moeilijk om iemand te vinden die zijn motor even goed verzorgd..)
 
Iemand met k5 die een foto heeft van zen vorkpoten die boven de kroonplaat uitsteken op originele hoogte of er een vb foto van heeft ik denk dat mijne niet genoeg er bovenuit steken maar heb geen idee meer hoe ze stonden :$

Originele afstelling zou ca 5mm doorgestoken moeten zijn.
20170507_134224_resized.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb op vorige circuitdag op het einde even een paar rondjes met een r6 en later met een 750 k8 gereden rijd toch HEEL erg anders als een 1000 hoor :P
De r6 vond ik maar niets kan me wel voorstellen dat het veel minder moeite kost om er lang/snel mee rond te gaan alles kost erg weinig moeite de 750 voelt ook veel minder bruut/lichter aan dan men 1000 en vond ik wel goed rijden :]
Men 1000 is gwn veel te snel/lastig/werken voor mijn fysiek maar blijft toch het meest uitdagend ik houd er wel van :P

Grootste verschil is de gasreactie waar je met 600 overal volgas kunt geven en je afvraagt of er wel een motor inzit :? *D moet je met de 1000 toch wel opletten wat je doet :P

Op straat rijd ik ook veel liever op een 1000 je gebruikt het vermogen nooit maar het dikke koppel wat er al is aan lage toeren is gwn erg leuk 600 wil constant uitgemelkt worden anders gebeurt er gwn weinig kwa acceleratie ik kan me op straat dus ook beter beheersen om "normaal" te rijden op een 1000 ivm 600 :Y

Ik heb op verschillende motoren circuit gereden, 1x op de 1000 maar was de eerste circuitdag dus stelkde niet zo veel voor.

Voor op straat zeker een 1000 voor mij, je kan er lekker lui mee rijden maar ook flink mee door stampen. ook na een trip Engeland oid is het niet vermoeiend en ik pas er gewoon beter op.

Voor op het circuit vond ik de 600K7 echt een fijne fiets, nieuwere exemplaren niet gereden dus daar kan ik niks over zeggen maar die 600 vond ik wel fijn.
Op topvermogen kom je wel te kort tegen een 750/1000 maar bochtensnelheid en de lichtvoetigheid van de 600 vond ik wel gaaf, ook het idee dat je er meer uit haalt geen voldoening, eerder vol het gas open :}
Nu haalde ik er nog lang niet alles uit natuurlijk, alles is relatief maar ik kon er best lekker mijn rondjes mee rijden en had er elke keer een leuke dag mee.

De SRAD750 die ik daarvoor reed, was ook wel goed maar voor mijn gevoel niet sneller en je voelde dat de 600K7 standaard veel meer circuitgericht was vond ik :)

Wie weet dat ik met de 1000 wel een keer een dag Zolder oid doe, mis het toch wel wat en heb de warmers nooit verkocht dus die kunnen er zo rond :t


Ook met de RGV op het circuit gereden, toen minder snel gedaan omdat ik dacht zeker snelheid te kort te komen. Jammer dat er in die groep weinig bochtensnelheid had en de RGV het daar juist van moet hebben, super laar remmen en veel snelheid de bocht door, leuke ervaring :]
 
Laatst bewerkt:
je mist een boutje van je tank bevestiging op het frame ;)
20170507_134309_resized.jpg


Ik mis nog wel meer _O-

Iemand die mij kan helpen met een fototje van hoe de koplamp origineel vast zit. volgensmij mis ik namelijk 2 rubberen ringen oid?!?
20170507_134243_resized.jpg


EDIT: linkjes van foto's veranderd, hopelijk nu wel voor iedereen zichtbaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op verschillende motoren circuit gereden, 1x op de 1000 maar was de eerste circuitdag dus stelkde niet zo veel voor.

Voor op straat zeker een 1000 voor mij, je kan er lekker lui mee rijden maar ook flink mee door stampen. ook na een trip Engeland oid is het niet vermoeiend en ik pas er gewoon beter op.

Voor op het circuit vond ik de 600K7 echt een fijne fiets, nieuwere exemplaren niet gereden dus daar kan ik niks over zeggen maar die 600 vond ik wel fijn.
Op topvermogen kom je wel te kort tegen een 750/1000 maar bochtensnelheid en de lichtvoetigheid van de 600 vond ik wel gaaf, ook het idee dat je er meer uit haalt geen voldoening, eerder vol het gas open :}
Nu haalde ik er nog lang niet alles uit natuurlijk, alles is relatief maar ik kon er best lekker mijn rondjes mee rijden en had er elke keer een leuke dag mee.

De SRAD750 die ik daarvoor reed, was ook wel goed maar voor mijn gevoel niet sneller en je voelde dat de 600K7 standaard veel meer circuitgericht was vond ik :)

Wie weet dat ik met de 1000 wel een keer een dag Zolder oid doe, mis het toch wel wat en heb de warmers nooit verkocht dus die kunnen er zo rond :t


Ook met de RGV op het circuit gereden, toen minder snel gedaan omdat ik dacht zeker snelheid te kort te komen. Jammer dat er in die groep weinig bochtensnelheid had en de RGV het daar juist van moet hebben, super laar remmen en veel snelheid de bocht door, leuke ervaring :]
Mijn eerste keer op het circuit was met een zx10r van 2004 :+ daar heb ik 2j mee gereden en redelijk wat circuitdagen daarna zx6r gekocht en ook 2j op gereden je haalt er idd meer uit en je kunt eerder op het gas en beter concentreren op de rijlijnen/rempunten maar vond die 1000 die in men weg reden super irritant!
Op het recht stuk :W en dan zit je er in de volgende bocht weer achter te duwen |( maar kun je er niet langs B| dus nu ben ik ook zo een vervelende 1000 rijder geworden *O* :+
 
Laatst bewerkt:
Thx nu kan ik de fotos idd zien :) volgend weekend de vork wat meer laten doorsteken (en kroonplaatmoer vastzetten :X ).
1 mei op circuit gereden en laatste sessie pas gezien dat die helemaal los stond had de gepaste dop niet direct en later vergeten aan te spannen :$
 
De SRAD750 die ik daarvoor reed, was ook wel goed maar voor mijn gevoel niet sneller en je voelde dat de 600K7 standaard veel meer circuitgericht was vond ik :)

Niet mijn je ex SRAD afkraken he John :P Circuitrijden met de SRAD dat is idd echt werken :X

De moderne gixxers sturen idd veel beter in en zijn ook zeker sneller veel meer circuitgericht :Y Heb er nu een GSXR1000 voorvork in zitten en dat is al 10 x beter met het insturen. -O-
 
Ik heb op verschillende motoren circuit gereden, 1x op de 1000 maar was de eerste circuitdag dus stelkde niet zo veel voor.

Voor op straat zeker een 1000 voor mij, je kan er lekker lui mee rijden maar ook flink mee door stampen. ook na een trip Engeland oid is het niet vermoeiend en ik pas er gewoon beter op.

Voor op het circuit vond ik de 600K7 echt een fijne fiets, nieuwere exemplaren niet gereden dus daar kan ik niks over zeggen maar die 600 vond ik wel fijn.
Op topvermogen kom je wel te kort tegen een 750/1000 maar bochtensnelheid en de lichtvoetigheid van de 600 vond ik wel gaaf, ook het idee dat je er meer uit haalt geen voldoening, eerder vol het gas open :}
Nu haalde ik er nog lang niet alles uit natuurlijk, alles is relatief maar ik kon er best lekker mijn rondjes mee rijden en had er elke keer een leuke dag mee.

De SRAD750 die ik daarvoor reed, was ook wel goed maar voor mijn gevoel niet sneller en je voelde dat de 600K7 standaard veel meer circuitgericht was vond ik :)

Wie weet dat ik met de 1000 wel een keer een dag Zolder oid doe, mis het toch wel wat en heb de warmers nooit verkocht dus die kunnen er zo rond :t


Ook met de RGV op het circuit gereden, toen minder snel gedaan omdat ik dacht zeker snelheid te kort te komen. Jammer dat er in die groep weinig bochtensnelheid had en de RGV het daar juist van moet hebben, super laar remmen en veel snelheid de bocht door, leuke ervaring :]


Elke brommer nieuwer als 2003 rijd heerlijk op het circuit.
Ik heb mijn 06 r1 circuitfiets en 03 1000 gixxer zogoedalsstandaard straatfiets vorige week op barcelona gereden en reed met de 03 dezelfde tijden (fysiek wel 3 keer zo zwaar maar met het oude beestje ook mijn eerste elbows down gereden.)

R1 helaas 1 dag later met een koude band gehighside!
"poser mode aan"
full

full

full
 
Iemand met k5 die een foto heeft van zen vorkpoten die boven de kroonplaat uitsteken op originele hoogte of er een vb foto van heeft ik denk dat mijne niet genoeg er bovenuit steken maar heb geen idee meer hoe ze stonden :$

Enige van mij die ik zo snel kon vinden: http://i.imgur.com/PJEwqJ6.jpg Even inzoomen, is volgens mij 1 ring. Kan niet garanderen dat dit stock is, want ben niet eerste eigenaar en er is iets aan de vering gedaan...

Edit: zie dat je al geholpen bent, misschien helpt dit nog.
 
Laatst bewerkt:
@Ridder Bauknecht: ik zou op zijn minst eens proberen proef te rijden op een K5(/K6), staan bekend als echte koppelbeesten. Ben erg blij met de mijne (had hiervoor een K6 600 en dit rijdt 10x relaxter op straat met al dat koppel, hoewel ik nog steeds een zwak heb voor de K6/7 modellen 600/750). Succes met je zoektocht in ieder geval! Bij vragen over K5/6 hoor ik het graag.
 
@Ridder Bauknecht: ik zou op zijn minst eens proberen proef te rijden op een K5(/K6), staan bekend als echte koppelbeesten. Ben erg blij met de mijne (had hiervoor een K6 600 en dit rijdt 10x relaxter op straat met al dat koppel, hoewel ik nog steeds een zwak heb voor de K6/7 modellen 600/750). Succes met je zoektocht in ieder geval! Bij vragen over K5/6 hoor ik het graag.

:^

De 1000 K5 is in mijn optiek het model vanaf waar de nieuwe generatie is ingeluid.
Zeker even op proefrijden.
 
Idd, K3/4 en K5 duizend was nogal een verschil vond ik ook.
K3/4 voelt als een oude, gedateerde motor. K5 (de mijne iig) als een nieuwe. Even gechargeerd.
 
Vergeten jullie nu de k1 k2? 😁
Heb niet op een k3 of jonger gereden, maar op straat rijdt tot nu toe nog niemand zomaar bij mij weg kwa acceleratie :P
Ktm gt /Tuono v4 dan moet het met de K5 helemaal te gek zijn omdat die nog meer van onderuit trekt :)
 
Vergeten jullie nu de k1 k2? 😁
Heb niet op een k3 of jonger gereden, maar op straat rijdt tot nu toe nog niemand zomaar bij mij weg kwa acceleratie :P
Ktm gt /Tuono v4 dan moet het met de K5 helemaal te gek zijn omdat die nog meer van onderuit trekt :)

Ik heb niets beweerd over koppel of acceleratie! Alleen dat de K5 inderdaad als nieuwe generatie aanvoelt. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan