Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Ik lees ook weer mee, 2 maanden niet mee gelezen door werk in het buitenland.

Begin 2018 de GB racing covers monteren en de QS :) :]
 
john de beste wensen voor het nieuwe jaar
en dat je veel km mag maken
en pimp ze mooi man :Y
o ja ik heb ook al een paar maanden een brembo rempomp
in de kast liggen eerdaags er maar eens op zetten :Y
 
Laatst bewerkt:
john de beste wensen voor het nieuwe jaar
en dat je veel km mag maken
en pimp ze mooi man :Y
o ja ik heb ook al een paar maanden een brembo rempomp
in de kast liggen eerdaags er maar eens op zetten :Y
Voor jou hetzelfde Teus, nog wilde plannen met de blade op de rempomp na ?

Van het jaar wat meer rijden, vorige jaar met betrekken nieuwe woning wel gereden maar minder als dat ik zou willen ;)
 
john de beste wensen voor het nieuwe jaar
en dat je veel km mag maken
en pimp ze mooi man :Y
o ja ik heb ook al een paar maanden een brembo rempomp
in de kast liggen eerdaags er maar eens op zetten :Y

Zo Teus dat is lang geleden, nog steeds de dikke blade?
Brembo rempomp zit bij mij ook nog in de planning, standaard pomp op de 10 heeft drukverlies bij lang stilstaan,was bij Suzuki een terugroep actie, bij Kawa niet,

goeie jaarwisseling Teus ,John en zijn gezin ook natuurlijk en een gezond 2018,
de rest hier natuurlijk ook
 
Laatst bewerkt:
Voor jou hetzelfde Teus, nog wilde plannen met de blade op de rempomp na ?

Van het jaar wat meer rijden, vorige jaar met betrekken nieuwe woning wel gereden maar minder als dat ik zou willen ;)

john de wilde plannen zijn wel een beetje over
als ik zondags nog maar een :9~ ritje kan maken dan vind ik

hee ruud ook nog de beste wensen
en jij heb ook een dik knon mooie brommer :9~ :9~
en druk verlies dat heb ik niet
maar deze moet er nog op
licht denk ik al wel een maand of drie op de plank
dat gebeurden eerder niet
toen moest het er gelijk op
zal de ouderdom wel wezen ;)
plaatje
full
 
john de wilde plannen zijn wel een beetje over
als ik zondags nog maar een :9~ ritje kan maken dan vind ik

hee ruud ook nog de beste wensen
en jij heb ook een dik knon mooie brommer :9~ :9~
en druk verlies dat heb ik niet
maar deze moet er nog op
licht denk ik al wel een maand of drie op de plank
dat gebeurden eerder niet
toen moest het er gelijk op
zal de ouderdom wel wezen ;)
plaatje[afbeelding]

Er is trouwens weer een nieuwe uitvoering van die RCS pomp,wat strakker van vormgeving.
 
Er is trouwens weer een nieuwe uitvoering van die RCS pomp,wat strakker van vormgeving.


hee hans ook nog de beste wensen
ja hans en vernieuwen dat zullen ze altijd blijven doen
anders verkopen ze niets meer
maar ja dat hoef ik jou niet te vertellen
met die hele dikke fiets van je :9~ :9~
 
hee hans ook nog de beste wensen
ja hans en vernieuwen dat zullen ze altijd blijven doen
anders verkopen ze niets meer
maar ja dat hoef ik jou niet te vertellen
met die hele dikke fiets van je :9~ :9~~

Ben er weer eentje aan het opbouwen voor straat.Heb nu ook een IMA set triple clamps binnengekregen en staat al op Bitubo vering.
Blok is eruit en ligt helemaal uit elkaar en wordt weer opgebouwd.Fiets wordt volledig met zwart titanium bouten afgemonteerd en nu met de rempomp en koppeling van Galespeed en dan wel de raceuitvoering.Ben nog wel even bezig.Komt ook Starlane dash op.
Tis wel een 2005 10R,leuke van die oudere fietsen is dat aanschaf laag is dus met wat centen leuk op te bouwen waar je bij een nieuwe fiets minimaal €20.000 kwijt bent en verdrietig wordt van de gebruikt onderdelen,tenminste ik dan ;)
Hoewel een Panigale V4 wel mijn aandacht heeft als ik met werk nog eens een keertje een klappertje kan maken *D
En ook natuurlijk de beste wensen!
 
Laatst bewerkt:
Ben er weer eentje aan het opbouwen voor straat.Heb nu ook een IMA set triple clamps binnengekregen en staat al op Bitubo vering.
Blok is eruit en ligt helemaal uit elkaar en wordt weer opgebouwd.Fiets wordt volledig met zwart titanium bouten afgemonteerd en nu met de rempomp en koppeling van Galespeed en dan wel de raceuitvoering.Ben nog wel even bezig.Komt ook Starlane dash op.
Tis wel een 2005 10R,leuke van die oudere fietsen is dat aanschaf laag is dus met wat centen leuk op te bouwen waar je bij een nieuwe fiets minimaal €20.000 kwijt bent en verdrietig wordt van de gebruikt onderdelen,tenminste ik dan ;)
Hoewel een Panigale V4 wel mijn aandacht heeft als ik met werk nog eens een keertje een klappertje kan maken *D
En ook natuurlijk de beste wensen!


Is die 2005 voor op het circuit hans ?

De beste wensen en een gezond 2018 allemaal :W
 
Nee,is een straatfiets,die andere is voor circuit.


Oke, heb jij dan nog een K5 1000 voor op het circuit ? Doe je de motorblok revisie zelf of laat je het doen ?

JIj hebt toch ook een ZX10 en zijn deze motoren groter als de meeste Suzuki GSX1000 zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een stukje gereden op de k7, maar hij doet niet echt wat ik wil.
Ik heb de motor gekocht zonder historie. Toen ik hem kocht was de accu leeg en er lag een mooie laag stof op. Na het opladen van de accu startte de motor zonder problemen. De tank zat toen nog voor 1/5de deel vol dus ik heb hem getankt.
nu een paar weken later ben ik er voor het eerst op weg geweest. wat opviel is dat wanneer ik een sprintje trek naar de 300 er een rood lampje begon te branden, 5 km later knipperde het lampje.
Na het uit en aanzetten van de motor is het lampje gewoon weer uit. in eerste instantie merkte ik niks van de storing.
een 80 km verder merkte ik dat er steeds meer klappen uit de uitlaat kwamen, echt vermogens verlies had de motor toen nog niet. na een kleine pauze wilde de motor wanneer ik het gas half open had niet meer optrekken. hij hield in.
volgas waren er geen problemen en trok de motor als een malle naar de 299.
Hoe meer km ik maakte hoe erger het probleem werd tot ik hem stil gezet heb en mij met een aanhanger heb laten op halen.

waar moet ik beginnen met zoeken? injectoren? bougie? Bobine?

ik heb een link van een filmpje. na 15 sec. hoor je dat hij opeens wel optrekt daarvoor houdt de motor in.

Groeten Arnold.
full
 
Laatst bewerkt:
Oke, heb jij dan nog een K5 1000 voor op het circuit ? Doe je de motorblok revisie zelf of laat je het doen ?

JIj hebt toch ook een ZX10 en zijn deze motoren groter als de meeste Suzuki GSX1000 zijn ?

Ik heb 2 keer een ZX10R.
Dit is circuit.Ondertussen wel weer wat veranderd.
Denk dat ZX10R wat extremer zit dan een Soes.
Blok laat ik doen.In Schiedam zit Schieveen motoren en die jongen is de hoofdmonteur van Kawasaki Nederland en doet dat zaakje er 2 dagen in de week erbij.
Hij sleutelt ook voor Henk vd Mark(de vader van)en heeft ook voor Rafael Sinke gesleuteld in de 24u van Le Mans dus hij doet dat voor mij.
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een stukje gereden op de k7, maar hij doet niet echt wat ik wil.
Ik heb de motor gekocht zonder historie. Toen ik hem kocht was de accu leeg en er lag een mooie laag stof op. Na het opladen van de accu startte de motor zonder problemen. De tank zat toen nog voor 1/5de deel vol dus ik heb hem getankt.
nu een paar weken later ben ik er voor het eerst op weg geweest. wat opviel is dat wanneer ik een sprintje trek naar de 300 er een rood lampje begon te branden, 5 km later knipperde het lampje.
Na het uit en aanzetten van de motor is het lampje gewoon weer uit. in eerste instantie merkte ik niks van de storing.
een 80 km verder merkte ik dat er steeds meer klappen uit de uitlaat kwamen, echt vermogens verlies had de motor toen nog niet. na een kleine pauze wilde de motor wanneer ik het gas half open had niet meer optrekken. hij hield in.
volgas waren er geen problemen en trok de motor als een malle naar de 299.
Hoe meer km ik maakte hoe erger het probleem werd tot ik hem stil gezet heb en mij met een aanhanger heb laten op halen.

waar moet ik beginnen met zoeken? injectoren? bougie? Bobine?

ik heb een link van een filmpje. na 15 sec. hoor je dat hij opeens wel optrekt daarvoor houdt de motor in.

Groeten Arnold.
[afbeelding]

Ik weet niks van een GSXR1000 om daarmee alvast te beginnen })

Het lijkt een beetje op het euvel wat de 600/750 K4 K5 hebben de STVA klep kapot dan komt je motor in een noodloop.Na uitzetten contact reset hij dan totdat hij nooit meer zal resetten ;) Beste is eventjes om de storingscode uit te lezen meestal is dat C28 hij komt zeker ook met een f1 error op je display ?

http://www.gixxer.com/forums/237-07-08-gsx-r1000/333737-2007-gsxr1000-c28-stva-error.html



Of neem eens contact op met Mr Bean

GSX-R How-to: STVA repareren.
 
Ik heb 2 keer een ZX10R.
Dit is circuit.Ondertussen wel weer wat veranderd.
Denk dat ZX10R wat extremer zit dan een Soes.
Blok laat ik doen.In Schiedam zit Schieveen motoren en die jongen is de hoofdmonteur van Kawasaki Nederland en doet dat zaakje er 2 dagen in de week erbij.
Hij sleutelt ook voor Henk vd Mark(de vader van)en heeft ook voor Rafael Sinke gesleuteld in de 24u van Le Mans dus hij doet dat voor mij.
[afbeelding]

Thanks voor de antwoorden hans ;) Ik ben al begonnen met test-zitten op diverse motormerken en typen.De kawa zit idd wat extremer ongeveer de zit als een K4 K5 750 wat hoger op de motor.

Kwam laatst in contact met iemand die van oudsher bevriend is met Henk vd Mark(de vader van) *D En ook de ex-monteur VDM Honda ten kate.Allemaal per toeval je komt ergens ,je praat wat over motoren .Dan blijkt hij een bekende monteur van een beroemde motorrijder te zijn uit de jaren 1970 }) Klein wereldje eigenlijk .

Ik ga vd zomer ook beginnen om een motorblok op te frissen vandaar de vraag.Dit is een projectje wat hier al jaren ligt te wachten op vuile handen _O-
 
Thanks voor de antwoorden hans ;) Ik ben al begonnen met test-zitten op diverse motormerken en typen.De kawa zit idd wat extremer ongeveer de zit als een K4 K5 750 wat hoger op de motor.

Kwam laatst in contact met iemand die van oudsher bevriend is met Henk vd Mark(de vader van) *D En ook de ex-monteur VDM Honda ten kate.Allemaal per toeval je komt ergens ,je praat wat over motoren .Dan blijkt hij een bekende monteur van een beroemde motorrijder te zijn uit de jaren 1970 }) Klein wereldje eigenlijk .

Ik ga vd zomer ook beginnen om een motorblok op te frissen vandaar de vraag.Dit is een projectje wat hier al jaren ligt te wachten op vuile handen _O-

Hij heeft onlangs van mijn circuitfiets de kleppen gesteld en zo’n jongen stelt de kleppen voor gebruik op circuit dus met wat meer speling omdat op circuit alles veel heter wordt en toleranties wat ruimer moeten zijn bij koud blok.
Blok van mijn straattiets zag die wat krasjes op pasvlak waar klepdeksel op aansluit dus heeft die het blok maar helemaal opengetrokken voor controle en ziet er netjes uit.
Van de Suzuku endurance fiets van Henk vd Mark had die nu ook 1 van zijn blokken liggen voor controle en weer opnieuw prapareren.Hij doet niets anders als sleutelen aan blokken ook bij Kawa Nederland en tis vlakbij voor mij,Henk vd Mark zit daar 2 minuten vandaan.
 
Hij heeft onlangs van mijn circuitfiets de kleppen gesteld en zo’n jongen stelt de kleppen voor gebruik op circuit dus met wat meer speling omdat op circuit alles veel heter wordt en toleranties wat ruimer moeten zijn bij koud blok.

Grappig, dit doe ik ook altijd en enkel de uitlaatzijde zodat de hitte sneller weg kan.Daarom ben ik ook zo gruwelijk snel denk ik _O- :+ Had het nergens gelezen of zo bedacht mij dit tijdens het kleppen-stellen.Dat de motor zo sneller de gassen kwijt kon en het beter moest zijn.

Dus ik legde dit uit aan die kerel in een gesprekje en hij lachte wat :? Dus jij doet ook aan motorrace en je weet wel wat wat sleutelen is? Welnee ,kan slechts een klein beetje sleutelen en ik rij zo nu en dan een circuitdagje maar sleutel wel graag . Toen bleek hij een beroemde kerel te zijn in het motorcircuit jaren 70.

Blok van mijn straattiets zag die wat krasjes op pasvlak waar klepdeksel op aansluit dus heeft die het blok maar helemaal opengetrokken voor controle en ziet er netjes uit.
Een goede monteur dus die geen risico's neemt ,dat zie ik wel graag :t
Van de Suzuku endurance fiets van Henk vd Mark had die nu ook 1 van zijn blokken liggen voor controle en weer opnieuw prapareren.Hij doet niets anders als sleutelen aan blokken ook bij Kawa Nederland en tis vlakbij voor mij,Henk vd Mark zit daar 2 minuten vandaan.

Bij jou in de buurt zitten de grote motormannen ;) Ik doe het hier met een klein motorzaakje stel mocht ik helemaal vastlopen of geen tijd hebben.Die man haalt ook blokken bij de vleet open en net zo snel als ik een blikje bonen opentrek *D
 
Vandaag een stukje gereden op de k7, maar hij doet niet echt wat ik wil.
Ik heb de motor gekocht zonder historie. Toen ik hem kocht was de accu leeg en er lag een mooie laag stof op. Na het opladen van de accu startte de motor zonder problemen. De tank zat toen nog voor 1/5de deel vol dus ik heb hem getankt.
nu een paar weken later ben ik er voor het eerst op weg geweest. wat opviel is dat wanneer ik een sprintje trek naar de 300 er een rood lampje begon te branden, 5 km later knipperde het lampje.
Na het uit en aanzetten van de motor is het lampje gewoon weer uit. in eerste instantie merkte ik niks van de storing.
een 80 km verder merkte ik dat er steeds meer klappen uit de uitlaat kwamen, echt vermogens verlies had de motor toen nog niet. na een kleine pauze wilde de motor wanneer ik het gas half open had niet meer optrekken. hij hield in.
volgas waren er geen problemen en trok de motor als een malle naar de 299.
Hoe meer km ik maakte hoe erger het probleem werd tot ik hem stil gezet heb en mij met een aanhanger heb laten op halen.

waar moet ik beginnen met zoeken? injectoren? bougie? Bobine?

ik heb een link van een filmpje. na 15 sec. hoor je dat hij opeens wel optrekt daarvoor houdt de motor in.

Groeten Arnold.
[afbeelding]

Lijkt me een bougie, bobine probleem als ik het hoor.
Je zou kunnen denken aan het brandstoffilter maar het rare is dat die volgas (meer verbruik) het wel goed doet dus ik zou eens een paar frisse bougies proberen en de bobines door (laten) meten.

Is denk ik van het stilstaan evt icm met vocht, het probleem van de STVA hoor je bij die modellen niet, (ik heb het zelf nog nooit gehoord).
 
Mooi project Hans :}

Ik had gehoopt op een klapper in de staatsloterij maar meer dan enkele tientjes is het niet, en dan reken ik de aanschaf van de loten al niet mee B|

@Ruud en de rest in dit topic.
Iedereen een mooi 2018 en dat we veel km's mogen gaan maken :]
 
Mooi project Hans :}

Ik had gehoopt op een klapper in de staatsloterij maar meer dan enkele tientjes is het niet, en dan reken ik de aanschaf van de loten al niet mee B|

@Ruud en de rest in dit topic.
Iedereen een mooi 2018 en dat we veel km's mogen gaan maken :]

ik had 2 tientjes dus stuk of 3 titanium boutjes weer :(
Dit zit er nu aan de voorkant in.
full
 
Ik weet niks van een GSXR1000 om daarmee alvast te beginnen })

Het lijkt een beetje op het euvel wat de 600/750 K4 K5 hebben de STVA klep kapot dan komt je motor in een noodloop.Na uitzetten contact reset hij dan totdat hij nooit meer zal resetten ;) Beste is eventjes om de storingscode uit te lezen meestal is dat C28 hij komt zeker ook met een f1 error op je display ?

http://www.gixxer.com/forums/237-07-08-gsx-r1000/333737-2007-gsxr1000-c28-stva-error.html



Of neem eens contact op met Mr Bean

GSX-R How-to: STVA repareren.

Helaas is na het uit zetten het lampje uit gegaan en de storing weg. ik kan hem dus ook niet uitlezen. na het uitzetten reset hij wel het storingslampje, het stotteren blijft.
de klep zal ik vanavond doormeten.
 
Lijkt me een bougie, bobine probleem als ik het hoor.
Je zou kunnen denken aan het brandstoffilter maar het rare is dat die volgas (meer verbruik) het wel goed doet dus ik zou eens een paar frisse bougies proberen en de bobines door (laten) meten.

Is denk ik van het stilstaan evt icm met vocht, het probleem van de STVA hoor je bij die modellen niet, (ik heb het zelf nog nooit gehoord).

ik ga even kijken of ik vanavond tijd heb om de motor zo ver uit elkaar te halen dat ik bij de bougies kan komen. als het even veel werk is als bij mijn cbr1000rr dan zal het vanavond wel niet lukken.
zal nog even uitzoeken hoe ik de bobines doormeet.
zit ook te denken om hem even te laten lopen en te kijken of alle uitlaat buizen warm worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan