Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Goedemiddag Dames en heren.

Vanwege de ontwikkelingen met m'n huidige motor:
Einde verhaal

ben ik(/was ik al) op m'n gemakkie op zoek naar een leuke K5/6 met nette km stand (en niet blauw/witte kleurstelling).
dus ik dacht, ik gooi hier de vraag neer of er nog mensen zijn met 1 te koop?
 
95.000 km :t netjes hoor.

Weet er geen te staan voor je, ik zie wel dat de prijzen niet zakken en dat er veel "rommel" tussen zit dus neem de tijd.
 
Afgelopen weekend de eerste 'echte' rit gemaakt op mn 1000. Eind april ook een weekendje Duitsland gepland, heb er nu al zin in!

Mille op de foto is van een maatje van me. Ging voor mij ook tussen een GSXR1000 of RSV mille. Na een rondje op z'n mille was ik blij dat het de Suzuki is geworden :P

c6Y1Md9.jpg
 
Is er soms een onderling geheim om k5 1000's op Michelin Pilot Roads te leggen?
Waar ik afgelopen weekend een testrit op deed had al een PR als achterband, en 1 op MP (Deze: Motoren | Wim ter Braake motoren )
heeft het voor en achter er onder liggen (Met achter aardig heet geblakerd)
 
Ik denk dat die van een wat oudere persoon is geweest, PR leg je niet als je de grens op gaat zoeken met een 1000.
Ik denk dat er een circuit rijvaardigheidstraining oid mee is gereden, band is warm geweest maar niet op grote hellingshoek, ook zijn er verhoogde clip-ons gemonteerd zie ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Ik denk dat die van een wat oudere persoon is geweest, PR leg je niet als je de grens op gaat zoeken met een 1000.
Ik denk dat er een circuit rijvaardigheidstraining oid mee is gereden, band is warm geweest maar niet op grote hellingshoek, ook zijn er verhoogde clip-ons gemonteerd zie ik.

het is niet op circuithoek, maar nog wel beschaafd straatgummen geweest, die blauwe achterband laat zien dat het wel hard (genoeg) aan toe is gegaan

Edit: Het rubber van het schakelpookje laat in ieder geval zien dat er diep genoeg de bocht mee is doorgedendert
 
Laatst bewerkt:
zo rij je een harde straatband niet zo snel op straat hoor, of je moet niks anders doen dan op een industrie terrein bocht na bocht pakken.
schakelpook zie ik niks aan, is niet geschaafd van het asvalt te raken maar het rubber is geschaafd van een harde motorlaars zool.
Die rubberen bandjes er rond zijn vrij zacht op de originele set en slijt je op 20.000 km wel wat scheef af.

Ik zie een motor die niet goedkoop is, maar zo op het zicht wel netjes.
Ik zie veel K5 / K8 motoren met doorgestoken voorpoten, verlengd of in kleurstellingen die niet kloppen, kentekens die een week daarvoor zijn ingevoerd etc, die zouden me meer zorgen baren dan deze dat doet.
Kenteken lijkt origineel Nederlands, als je interesse hebt vraag je als voorwaarde dat je de contact gegevens van de vorige eigenaar wilt of dat je hem eens wilt spreken over gebruik van de motor.

just my 2 cents ;)
 
just my 2 cents ;)

Wat me laatst opviel in de foto's zijn witte/kale? plekken bij de ketting stellers

Maar ik ben me wel degelijk bewust dat een 13 jaar oude motor, ongeacht, altijd een geschiedenis zal hebben,
en dat een "Garage Queen" alleen te vinden is op TV
om die reden ben ik ook in onderhandeling gegaan, die clipons vervangen naar origineel gaat ook weer een paar € kosten, wat me zo langzaam in k8 budget brengt
dus er moet wel wat van de prijs af eer ik 2 uur gaan rijden om naar een fiets te kijken

En wat je zegt over "afwijkende" fietsen geef ik je groot gelijk in
Er staat er nog 1 op MP waar alle stickers van verwijderd zijn, tot daaraantoe, dat zie je gelijk
Maar er staat ook een geel zwarte, dit persoon had ik als eerste benaderd
-Geen gele stickers op de tank = "Waren beschadigd, heb nieuwe liggen" = Stickers zitten onder de blanke lak, hier is meer aan de hand
-Voorkuip loopt zwarte band van koplamp naar kuipruit, origineel heeft vervagend zwart naar geel onder de kuipruit = "[geen antwoord] = Chinese kap, schade maar het niet willen vertellen
 
Laatst bewerkt:
Wat me laatst opviel in de foto's zijn witte/kale? plekken bij de ketting stellers

Maar ik ben me wel degelijk bewust dat een 13 jaar oude motor, ongeacht, altijd een geschiedenis zal hebben,
en dat een "Garage Queen" alleen te vinden is op TV
om die reden ben ik ook in onderhandeling gegaan, die clipons vervangen naar origineel gaat ook weer een paar € kosten, wat me zo langzaam in k8 budget brengt
dus er moet wel wat van de prijs af eer ik 2 uur gaan rijden om naar een fiets te kijken

En wat je zegt over "afwijkende" fietsen geef ik je groot gelijk in
Er staat er nog 1 op MP waar alle stickers van verwijderd zijn, tot daaraantoe, dat zie je gelijk
Maar er staat ook een geel zwarte, dit persoon had ik als eerste benaderd
-Geen gele stickers op de tank = "Waren beschadigd, heb nieuwe liggen" = Stickers zitten onder de blanke lak, hier is meer aan de hand
-Voorkuip loopt zwarte band van koplamp naar kuipruit, origineel heeft vervagend zwart naar geel onder de kuipruit = "[geen antwoord] = Chinese kap, schade maar het niet willen vertellen

Lijkt van een bok die iemand iets te vaak te enthousiast heeft gebruikt, het blijft zoals je zelf zegt een fiets van 14 jaar ondertussen.
Ik zag wel dat die de laatste 9 jaar al 4 eigenaren heeft gehad, hoeft niks te betekenen maar check de onderhoudshistorie en kijk of de km stand een beetje geloof waardig is. Zou gewoon goed kunnen hoor want ik reed in 2007 18k per jaar en nu met een 2e op komst nog ongeveer 3k per jaar :')
En nog wat km´s op het circuit.

Ik weet dat er veel gerommeld wordt met km standen maar als het originele boekje erbij zit, bonnen etc dan heb je iets om het te checken, is we een NL fiets.
Ik weet dat mijn K7 die ik in 2012 met 63000 km inruilde later op mp stond met 75000 km, nog contact gehad met de verkoper motor liep nog als een trein, geen gekkigheid.


In 2016 kocht ik mijn huidige L4 en de verkoper (zelfde zaak als waar ik de K7 inruilde en de overjarige K8 toen kocht)
Vertelde dat die (mijn) oude K7 nog tegenkwam op een open dag / testbank dag, op de teller een mooie 30k km :X

Enige wat ik hiermee wil zeggen is neem je tijd en probeer hetgeen wat je kunt uitzoeken / checken te doen, en betaal liever een paar honderd euro meer voor 1 waar je wel een goed gevoel bij hebt als persee de goedkoopste te willen kopen.
Je moet altijd wat geluk hebben bij een 2e hands, zeker naamate ze ouder worden en meer km s op de klok hebben maar er zijn er zat de moeite waard, ook zat de moeite niet waard :)
 
Yep, alles zoveel mogelijk zwart laten maken bij aanschaf bij hoegee. De yoshi staat ook heel mooi vond ik, quickshifter erop, verstelbare stepjes in t zwart.

Was een overjarig model, dus nieuw gekocht.

Origineel
709B487F-5830-4D69-A9D6-45167127E5CC.jpeg


Hoegee showroom
7CD314B9-0BEF-49B7-8D8A-C79855D828AB.jpeg
 
Zeg heren, weten jullie nog dat ik dit zei:

...en dat een "Garage Queen" alleen te vinden is op TV

Laat ik vandaag nou een k5 gekocht hebben met,...

Hou je vast,...

7500 km op de teller!

Ding is in showroom conditie!

1384289


Enige onderdelen die niet origineel zijn, zijn de kuipruit, kentekenplaathouder en de Yoshimura carbon Tri Oval (Short MiJ)
 
Laatst bewerkt:
Mooie K5, staat nog op de originele voorband ofniet ? Weet niet of ze toen op 014's werden afgeleverd ?
Dan staat die al even stil, proficiat met je aankoop :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan