Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Precies, hou de steun er eens naast, kijk of het overeen komt, demper en linkpijp kun je best een paar mm naar boven-naar binnen etc duwen maar zet er niet teveel spanning op.

links duosteun is er maar tegen aan bouten :)
 
Bijna vergeten: vandaag maar effe led stads- en dimlicht er in gepropt

20190712_191616.jpg
 
Nice! Is het veel werk?

Stadslichtjes rukte ik er zo uit (als ze het niet doen, effe omdraaien in de fitting: bij Led is belangrijk wat + en - is)
De H7 kost wat meer gepriegel, vooral het klemmetje er terug op zetten is klote omdat je het beste 2 handen kan gebruiken, maar eigenlijk maar ruimte hebt voor 1

Voor de goede orde, ik heb een K5, weet niet of de koplamp/draadboom hetzelfde is opgebouwd als van een k7

voor het dimlicht heb ik
-de (buitenste) stekker van de afdekplaat afgehaald
-Toen de connectoren van de binnenste stekker (die aan de lamp zit) losgehaald van de afdekplaat
-die binnenste stekker van de lamp getrokken
Zodat ik daarna
-Eerst de lamp op z'n plaats kon monteren
-Daarna de binnenste stekker er op te pluggen
-De connectoren van de binnenste stekker weer in de afdekplaat steken
-De afdekplaat er op draaien
-En daarna de buitenste stekker weer terug op z'n plaats geklikt

Tip: maak foto's van hoe alles zat, kun je terugzien hoe het ook weer op z'n plaats moet
 
PS: wees voorzichtig mocht je er Xenon in willen zetten, je koplampglas is van plastic, 55W is alzo af te raden

Zo zag mijn glas in m'n K6 er uit na ongeveer 10 jaar xenon

20190411_131934.jpg
 
Afgelopen zondag lekker rondjes gereden op Assen:]
 

Bijlagen

  • F3FCEBDE-F10E-41C6-BF9C-42005E1FA7F0.jpeg
    F3FCEBDE-F10E-41C6-BF9C-42005E1FA7F0.jpeg
    101,7 KB · Weergaven: 15
  • 5DAE5855-C531-4D27-8F4C-CEECDA695E39.jpeg
    5DAE5855-C531-4D27-8F4C-CEECDA695E39.jpeg
    69,3 KB · Weergaven: 16
Zo, op een andere noot:

Paar weken geleden gokje gewaagd en op Ali Express een paar Arashi rearsets besteld, 125 euro? Jammer als het niks is
(Hotbodies verkoopt precies dezelfde, maar dan voor $300 :o B| |()

Ik had foto's willen nemen, maar m'n telefoon was leeg, dus die komen morgen ofzo

Vandaag kreeg ik ze binnen, netjes in een mooie doos ingepakt, half geassembleerd, geen instructies erbij
Alles behalve de bouten om ze op het frame vast te zetten (van die donkere groezelige dingen, daar heb ik een paar andere voor gebruikt, helaas pasten de OEM bouten niet) vond ik het er prima uitzien

Na 5 uur sleutelen zaten ze er eindelijk op

Als eerste alles wat ik al kon locktiten, gelocktite

Eerst de linkerkant gedaan, daar kwam ik er al achter dat ik het koppelstuk voor de schakelstang van een stuk draad moest voorzien
Nou kon ik het koppelstuk aan de pedaalkant wel uit het setje gebruiken, maar die aan de kant van het motorblok zit, zit op de hefboom geperst
De stang bij het setje is de bedoeling dat er 2 koppelstukken met draad IN de stang worden gedraaid, OEM Suzuki is natuurlijk een stangetje in de koppelstukken draaien (en daar ik hoogst/verst terug als eerste deed zou het OEM stangetje tekort zijn)

Ok, bout afgezaagd, draad in het koppelstuk erin gelocktite, rearset vastschroeven, stangetje ertussen
... pedaalarm komt tegen stangetje? :(, GVD! Paar ringen geregeld, tussen frame en rearset gemikt, vrij? MOOI, klaar,Tijd voor het echte werk
(hopen dat het beter gaat)

M'n arm half verkloot omdat 1 bout van m'n OEM niet los wou,... lekker begin
Remschakelaar afgeknipt (Dit setje KAN een OEM schakelaar aan, maar ik had er de laatste keer al gelijk een hydraulische drukschakelaar op laten zetten
i.v.m. dat aftermarket remschakelsets vaak NIET de mogelijkheid hebben voor de OEM remschakelaar)
Gelukkig kon ik bij de stekker onder de tank, draadjes gesoldeerd, getest, doet het? ...Ok gaan assembleren die zooi

Eerst de rempomp er op,... geen probleem, dan heelplate er op,...shit, de kop van een bout van de rempomp steekt te ver uit - weer een paar ringetjes ertussen

Ok, rempomp stang monteren aan het rempedaal...

-Hier laat ik details achterwege, teveel handelingen, voor details:
"He makes it look so easy"

...kort gezegd: Dik 1 uur later-

Rearset vastschroeven
ZIT! Mooi!

.....en nu zit m'n rempotje (had ik losgeschroefd om alles goed te kunnen bewegen nadat de pomp er aan vast zat) dik 8 cm van z'n bevestiging vandaan |(
(en nee, de leiding was bij lange na niet lang genoeg)

Wat heeft onze technische dienst nog liggen? Ah, een stuk aluminium (Zaag/Slijp/Boor/Hak/Timmer/Schroef)
Yes, Zit! Goed, ik zit wel met een zilver stuk metaal aan de zijkant, maar daar gaat volgende keer wel de spuitbus overheen

Rondje op het terrein van m'n werk: Shit, rempedaal veeltste hoog!
-....Weer een goed uur later, inclusief zoeken naar de circlip die wegsprong / wel een klein detail: ik moest een ringetje in het stangetje voor de return spring zetten anders liep deze te wiebelen-

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff........ Klaar!

Tot dusver: Schakelen en remmen voelt strak aan, m'n benen zitten net iets hoger en verder naar achter waardoor m'n ellebogen en knieën geen ruzie meer met elkaar maken als ik achter het ruitje duik en het geheel voelt solide

Qua montage heb ik makkelijkere klussen gedaan in m'n leven (en ik ben zeker niet A-technisch), ik ga de fabrikant nog wel aanschrijven dat, óf ik mis een paar vulbussen en ringen, óf ze zitten er gewoon niet bij en het ontwerp (en daarmee, de inhoud van het product) moet herzien worden met deze aanpassingen

Zal morgen (gezien de klok: later vandaag ;) ) wat foto's posten
 
Nope, ik wil alzo niet bellen/gebeld worden tijdens het rijden, en wat betreft navigatie? "2nd star to the right and straight on 'til morning"
Ik stop en kijk wel op Google maps als ik in de buurt van m'n bestemming kom
 
Zoals ik al zei: alleen de bouten die erbij zaten om ze aan het frame te monteren had ik m'n bedenkingen bij
Voor de rest geen boutjes verrot gedraaid
En ik heb wel iets zijwaarts flexibiliteit, maar dat kan gewoon kracht x arm zijn
Neerwaarts merk ik niets

...we gaan het merken
Moet er welbij zeggen dat ik geen zwaargewicht ben, dus resultaten kunnen verschillen
 
Voor die prijs een net rem schakelsetje, heb zelf geen ervaring met de chinese setjes dus kan er niet over oordelen, maar ziet er voor die prijs niet verkeerd uit.

Rem potje anders gewoon vervangen door tygon slang met dopje.
Ben je van je remvloeistofpotje en je alu beugel af, en ziet er nog racy uit ook ;)
8 maanden geleden zelf op de racer zo'n slang gestoken en nog niks gaan zweten oid, even op ebay goede type zoeken.
 
Prachtig, reed ik meer en had ik er meer de tijd voor had ik de L4 ingeruild, zijn goed betaalbaar aan het worden ook.
Staan er een paar overjarig maar rij te weinig voor een nieuwe.
 
Rem potje anders gewoon vervangen door tygon slang met dopje.
Ben je van je remvloeistofpotje en je alu beugel af, en ziet er nog racy uit ook ;)
8 maanden geleden zelf op de racer zo'n slang gestoken en nog niks gaan zweten oid, even op ebay goede type zoeken.

Meh, ik vind het potje wel prima, ook een stuk makkelijker bij vloeistof verversen
Heb nu het beugeltje zwart ge-ghetto-niseerd (lees: Zwarte stift), valt een stuk minder op

Wat ik misschien wel wil doen is er een rempomp op zetten met de leiding aan de bovenkant gemonteerd
 
Las het op de fb circuitmotoren te koop net, balen van je kawa.
Wordt wel een dikke circuitbom gezien de opties die je vaak koopt :t

Jammer dat het allemaal niet op een K9 - L6 past anders had ik nog wel intersse in wat losse stukken.
Succes met de verkoop, K5's zijn nog steeds in trek dus moet goedkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan