Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Nee joh, jullie reden overal netjes toch xD

Man man, dat jullie niet opgepakt zijn met ze allen js een godswonder :D

Gister op het laatste stuk wel ff lekker geblazen ja 🙈

Thuis de speedohealer even uitgelezen...

GnytFKi.jpg
 
Blijft de japanners maar afzeiken. Om vervolgens bij de pomp zijn koppelingsreservoir bij te moeten vullen...

Uiteindelijk gaat hij ook nog wel een soes kopen denken wij 😂 Hij zit gewoon nog in de ontkenningsfase...

Niet te hopen dat die vloeistof in z'n blok verdwijnt
Staatie dalijk meer als alleen z'n koppeling te reviseren
 
Hoi allemaal👋

Ik ben nieuw hier op het forum,
na een paar r6en, gsxr1000, gsxr600 en een z750 toch maar weer een gsxr1000 gekocht :)
dit maal een k7*O*

Ik heb deze nu 3 weken, inmiddels al bij hoegee laten reflashen, launchcontrol en quickshifter erop laten zetten..

IMG_2235.jpg
 
En nog steeds met mijn oude uitlaat. Vet!



Heb een tijd niet gereden en een superduke 990 gekocht maar mis het wel, een gixxer 1000


Ja klopt helemaal. Ook al dik 10 jaar geleden. Tijd gaat zo hard. Afgelopen jaar wel op wat anders proefgereden, maar het loopt toch allemaal niet zoals de gixxer.
Heb de laatste paar jaar veel gereisd en kilometers zijn erg bescheiden met de motor. Maak zelfs meer kilometers op de scooter per jaar naar werk dan op de motor. Maar dit jaar ook redelijk wat kilometers gemaakt met de motor omdat mijn vriendin ook motor rijdt. :]
 
GVD, ga ik gister naar Alphen om bij Hyperpro een afspraak te maken, want de afgelopen 3 weken was ik er elke keer niet aan toegekomen/vergeten

*O*

"Wegens vakantie gesloten van 30/8 - 9/9"

-O-
 
Afgelopen week heb ik de remschijven en blokken vervangen van mn k7, en meteen de klauwen gereviseerd.
Nou vind ik dat ik de hendel nog veel te ver naar mn stuur kan trekken ( in de verste stand red ik net aan het stuur )
Is het aan te raden om er meteen een Brembo rcs pomp op te zetten?

en ja, hij is ontlucht en heb stalen leidingen😊
 
Dan misschien je rempomp reviseren
Brembos zijn leuk, maar
Duur in aanschaf
Duur in onderhoud <- ten eerste mag alleen brembo zelf reviseren, ten tweede kost dat aardig richting een nieuwe rempomp
 
Dat zal je aan degenen moeten vragen die zo'n ding hebben,
Duur in aanschaf vind ik niet zon probleem, is het echt een merkbare upgrade?

Geen idee, ik heb nooit het idee gehad om meer als stalen remleidingen te hoeven monteren, ik heb alzo nog de optie om andere blokken uit te proberen
(altijd OEM suzuki gebruikt) wil ik kijken waar ik verbetering kan halen, ver voordat ik de kosten voor een andere rempomp overweeg
 
Duur in aanschaf vind ik niet zon probleem, is het echt een merkbare upgrade?
Remgevoel met de Brembo RCS19 pomp wordt een heel stuk beter en directer, is echt een mooie upgrade. Jouw klauwen doen het daar ook erg goed mee, upgrade naar Brembo voor op straat heb je echt niks aan behalve de looks. Wel een groot nadeel zijn de kosten die je dan krijgt zoals al aangegeven.

Beter kun je dan overwegen om een setje RJ15 of latere klauwen met spacers (5mm bij 310mm schijven of 10mm bij 320mm schijven even uit mijn hoofd) te nemen, dat zijn monoblocks die een leuke betaalbare upgrade geven. :) Yamaha (Brembo) remcilinder van dat type heeft weinig verbetering tov de standaard van jouw model. :)
 
Het is niet zozeer dat ik een upgrade aan de remmerij wil hoor, maar als ik er dan toch geld in moet steken.. dan maar een paar euro extra voor iets beters :)
Zodra ik een setje monoblocks tegenkom, is dat ook het overwegen waard dus.*O*
 
Duur in aanschaf vind ik niet zon probleem, is het echt een merkbare upgrade?

Heb de RCS op de straatfiets (zat er bij aanschaf al op) en op de racer.
Op straat niet echt nodig, originele pomp in goede staat voldoet zeker.
Paar staalomvlochten remleidingen en goede blokken icm verse remvloeistof en goed ontluchten is meer dan zat.
Zet hem eens een nacht met ty-rap rond de voorrem op druk, dag erna nog even op de pomp zelf ontluchten, vaak zit daar het laatste zuchtje lucht in.

Op het circuit rij ik met de RCS icm staal omvlochten remleidingen, dot 5.1 en brembo raceblokken (niet de z04 trouwens) en remt enorm fijn.
Drukpunt blijft goed, remblokken slijten wel hard en bij ieder wissel, wissel ik remvloeistof ook dan blijft het goed.
 
Mwow het remgevoel en de feedback van een RCS pomp, of in het geval van mijn K4 vergeleken met een RJ15 R6 oem brembo pomp of nieuwer is dat wel een enorme verbetering. Dan merk je het verschil in de jaren wel. K5 1000 en later is al een hele verbetering en vanaf L is het gewoon goed. Ik weet zo even niet welk modeljaar hij ook alweer had (lui om terug te lezen), maar dat kan zeker wel een verschil uitmaken.
 
Zo, eindelijk m'n voorvork laten doen bij Hyperpro
Krijg nou een stuk minder klappen in m'n polsen, duikt een stukkie minder en ligt ook lekkerder in de bochten *O*

...enige minpuntje is dat m'n stofkappen groen zijn 🤢
(maar dat zijn dus de beter glijdende seals die benodigd waren om m'n vork soepeler te laten lopen)
 
Zijn je stofkappen ook groen ? waarom ?
Dat de seals groen zijn oke maar de stofkap kan toch gewoon in het zwart ?
 
Nou, inmiddels de rempomp vervangen voor een rcs. En ik vind hem fantastisch! Nou was de oude toe aan revisie en is dat uiteraard een wereld van verschil.. maar vergeleken met de ( goede ) rempomp van Mn 600tje is het ook een hele verbetering😁

Ook meteen de koppelingspomp vervangen voor een rcs... ik wil wel 2 dezelfde hendels hebben 😂😂:t
 
Zijn je stofkappen ook groen ? waarom ?
Dat de seals groen zijn oke maar de stofkap kan toch gewoon in het zwart ?

Dat vroeg ik dus ook, de monteur zei hierop dat er inderdaad zwarte stofseals beschikbaar waren, maar uit ervaring had gemerkt dat die minder soepel liepen dan de groene
met als opmerking dat SKF beweerde dat er geen verschil was, maar toch bezig was van de zwarte de samenstelling van het materiaal te veranderen

Nou kan er een heel argument gehouden worden wat de invloed is van bepaalde kleurstoffen toevoegen in materiaal, maar wat wel zeker is, is dat bepaalde kleuren inderdaad onderling verschillen in chemische samenstelling
(Op m'n werk heb ik kunststof korrels, de zwarte en transparante kosten geen drol, maar de masterbatch kleurkorrels zijn, buiten het feit veel duurder, maar kunnen onderling per Kg ook onwijs schelen in prijs, dit heeft te maken met welke stof je nodig hebt om en bepaalde kleur te kunnen krijgen, de samenstelling is anders)
en als het gaat om een zo soepel glijdende bus te maken, lijkt me dat wel uit te kunnen maken

Aan het einde van de rit wou ik een zo soepel mogelijk lopende vork hebben, dus doe mij die groene dan maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan