Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Ik had de 10Y spaaks in de k7 en later de k8. Nu weer 10Y spaaks in de L4.
10 spaken op de naaf, 20 op de velg.
De 20 spaaks beginnen al op 20 op de naaf.

Man hier uit de buurt had ze in zijn Blade. Ook van JVP toen. Staat nog wel op zijn site. Sevenstars fireblade met veel mooi spul :} :t .
Zijn nu niet meer te koop inderdaad.

Maar jij had toch ook 7Y in de soes ? Als ik de spaken zo tel in de wielen kom ik net als die van Andor op 7Y.
Maakt verder niet uit, dikke fietsen met prachtig spul :9~
Klopt, 7 spaaks, uitlopend in 14 op de velg 👍🏻
 
Galespeed maakt ook mooie velgen; had ik onder mijn ZX10 R liggen. Prijstechnisch beetje tussen PVM en Marchesini.


Galespeed maakt ook mooie velgen; had ik onder mijn ZX10 R liggen. Prijstechnisch beetje tussen PVM en Marchesini.
Galespeed maakt zeker mooie wielen en ook rempompen. Maar bij veel rijders toch een vrij onbekend merk.
Het mooiste van die Braking wielen waren dat ze zwaarder zijn dan het oem wiel
_O-
.
Schijven wisselen bij de eerste versie was ook wel een prijzige bedoeling.

Zelf ben ik destijds voor Marchesini wielen gegaan, geen dag spijt van gehad.
 

Bijlagen

  • 54305163-E4A7-47C5-ACFA-3CE3C1C98027.jpeg
    54305163-E4A7-47C5-ACFA-3CE3C1C98027.jpeg
    368,4 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Stap 1:

1641589115071.png


Nee niet de Xenon, die zat er al in, maar de spiegels

Toegegeven, hadden voor het mooie iets korter gemogen, maar kostte geen drol en staan naar mijn mening nog steeds beter als de standaard insectensprieten
 
Ready for shipment. Ben benieuwd. Zo op de foto ziet het er goed uit. En ze zijn al weken bezig geweest. Eigenijk voor een habbekrats als je kijkt wat je betaald.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220110-095629_Outlook.jpg
    Screenshot_20220110-095629_Outlook.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 24
  • Screenshot_20220110-095621_Outlook.jpg
    Screenshot_20220110-095621_Outlook.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 20
  • Screenshot_20220110-095530_Outlook.jpg
    Screenshot_20220110-095530_Outlook.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_20220110-095520_Outlook.jpg
    Screenshot_20220110-095520_Outlook.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe je het gaat vinden.
Heb een paar keer een kuipset uit China gezien. Prijs/kwaliteit was erg goed.

Het was kwa afwerking minder dan origineel en vaak net niet dezelfde kleur maar als je ziet wat het kost snap je niet dat het gaat voor dat geld.
 
Ik heb nu 100 dollar extra betaald om wel de originele kleur te krijgen. Originele kleur nummers gegeven etc. Dus ben benieuwd. De originele kuipen waren toch ook door de jaren heen verkleurd en beschadigd, dus dit kan alleen maar beter zijn zou je zeggen. We wachten het af. Via auctmarts.com had allemaal foto's gestuurd met afmetingen en kreeg vragen terug met foto's en Chinese tekst. Is wel werk van gemaakt.
 
Verder schijnt het zo te zijn dat origineel plastic een bepaalde keuring heeft op versplintering etc. Ivm veiligheid, dat heeft deze rommel natuurlijk niet. En dan geen arbo en milieu eisen, wordt het een stuk goedkoper allemaal.
 
Slim van die kleurcode´s, zou mij de 100 dollar zeker ook waard zijn.
Even afwachten nog maar hopelijk alles straks weer fris :t
 
Zat nog wat oude foto´s te kijken van de K7 en de K8 die ik heb gehad.

Foto´s van de K8 zijn met 0 km op de teller, veel nieuwe onderdelen gelijk erop gezet, de wielen, het carbon en wat kleine spullen die nog erg netjes waren van de K7 op de K8 gemonteerd.
K8 toen overjarig gekocht in 2012, 4 jaar oud en 0 km´s, met een dichte kar opgehaald en gelijk in de garage gestript om alles terug op te bouwen, samco slangen, pvm's toen laten spuiten, Bazzaz Z-FI-TC, nieuw rem schakelset, kettingspanners etc etc, Ohlins TTX, voorvork andere veren.
Helaas dus na een jaar gestolen,
Enorm balen dacht er weer 60k+ km's op te gaan zetten.

IMGP1271.JPG



IMGP1283.JPG
IMGP1284.JPG
wheelie 3.jpg
 
Voor de spam nog wat van de K7, had hem achteraf er beter naast gehouden.
Kreeg hem toen voor 5500,- in 2012 niet verkocht (wel met 63200 km), stonden bij de dealers toen voor 6500/7000,-
Daar worden nu K5's voor verkocht bij dealers, prijzen zijn niet leuk meer.

motor-af 4.JPG
GSXR1000K7 Isle of Man 2009.jpg
IMGP0824.JPG
IMGP0865.JPG



Mooie tripjes mee gemaakt, IOM TT, NW200, Cadwell Park BSB, Nurburgring, Ace Cafe London, SBK's diverse landen.
SBK Brno ook geweest, motor had ik toen een maand of 4/5. 2 dagen heen, 2 dagen daar en op 1 dag terug (1300km)
3000 km's erbij op 5 dagen. Na het eerste jaar (feb-nov 2007) 18500 km op de teller.
En enkel plezier km's geen woon/werk. Topfiets :t :]
 
Ik heb nu 100 dollar extra betaald om wel de originele kleur te krijgen. Originele kleur nummers gegeven etc. Dus ben benieuwd. De originele kuipen waren toch ook door de jaren heen verkleurd en beschadigd, dus dit kan alleen maar beter zijn zou je zeggen.

:N
Gezien je een complete set hebt gekocht zal je het probleem van kleurverschil niet hebben
Maar Suzuki kleuren zijn geweldig mooi, totdat je het moet laten spuiten, die diepe lak van hun is gewoon bijna niet na te bootsen
(Zelfs m.b.v. originele Suzuki lakstiften)
RAL nummers e.d. komt erbij in de buurt, maar je moet precies weten hoeveel lagen, welke laag, welke kleur(en!) metallic, hoeveel flinters bevat
Een speciale lakmeter gaat het niet voor elkaar krijgen omdat die dingen 2-dimensionaal werken

Ooit met 3 man een kleurwaaier op m'n Candy Sonoma Red 750 moeten zetten omdat de achterkappen niet meer bij Suzuki verkrijgbaar waren in originele kleur
Conclusie: Nut-te-loos, mik maar op iets wat er het beste op lijkt
Want van de hoek veranderen, of van TL-balk, naar TL-balk lopen gaf elke keer al kleurverschil, laat staan als we dan naar buiten liep in daglicht
 
Verder schijnt het zo te zijn dat origineel plastic een bepaalde keuring heeft op versplintering etc. Ivm veiligheid, dat heeft deze rommel natuurlijk niet. En dan geen arbo en milieu eisen, wordt het een stuk goedkoper allemaal.
Mijn ervaring in de plastics en spuitgieten..... het soort polymeer incl vulstoffen en de juiste verwerking condities, zijn van zeer grote invloed op o.a. de mechanische eigenschappen. Mijn ervaringen met van die china kappensets is dat het er mooi uitziet... tot het belast wordt. Dan breekt het meteen heel bros en in veel stukken. Terwijl origineel veel ductieler is en hooguit scheurt onder dezelfde belasting.
Dus... prima als vervanging, maar niet tegen stoten, dan is het meteen kaduuk.
 
Mijn ervaring in de plastics en spuitgieten..... het soort polymeer incl vulstoffen en de juiste verwerking condities, zijn van zeer grote invloed op o.a. de mechanische eigenschappen. Mijn ervaringen met van die china kappensets is dat het er mooi uitziet... tot het belast wordt. Dan breekt het meteen heel bros en in veel stukken. Terwijl origineel veel ductieler is en hooguit scheurt onder dezelfde belasting.
Dus... prima als vervanging, maar niet tegen stoten, dan is het meteen kaduuk.
Dat klopt inderdaad. Vaak wordt kwalitatief minder materiaal of zelfs volledig ander materiaal gebruikt en afwijkende diktes (tov het origineel).
Dat is het risico van after market en imitatie kopen. Daar hangt die grote OEM niet aan die alles valideert en controleert.
Ze kunnen je sowieso het gebruikte materiaal specificeren..... en dat is dan ook zo ongeveer het enige.... Ik denk dat ze de 3D files niet sturen ;)
 
Mijn ervaring in de plastics en spuitgieten..... het soort polymeer incl vulstoffen en de juiste verwerking condities, zijn van zeer grote invloed op o.a. de mechanische eigenschappen. Mijn ervaringen met van die china kappensets is dat het er mooi uitziet... tot het belast wordt. Dan breekt het meteen heel bros en in veel stukken. Terwijl origineel veel ductieler is en hooguit scheurt onder dezelfde belasting.
Dus... prima als vervanging, maar niet tegen stoten, dan is het meteen kaduuk.

Ik ga het wel zien. Weinig andere opties. Origineel was niet leuk meer qua prijs.
 
Ik heb hem ingeruild met 63.200 km.
Jaren later zag ik hem op marktplaats met net geen 80k of er net over.
Man heb ik toen gemaild. Nooit problemen gehad en hij had hem gekocht waar ik hem had ingeruild.

Toen ik mijn L4 kocht was die bij de zaak waar ik toevallig ook die k7 op de k8 had ingeruild.
Mijn oude motor was daar op een open dag geweest. Helaas toen met andere teller erin en 26k km's -O-
 
Voor de spam nog wat van de K7, had hem achteraf er beter naast gehouden.
Kreeg hem toen voor 5500,- in 2012 niet verkocht (wel met 63200 km), stonden bij de dealers toen voor 6500/7000,-
Daar worden nu K5's voor verkocht bij dealers, prijzen zijn niet leuk meer.

Bekijk bijlage 1714441Bekijk bijlage 1714443Bekijk bijlage 1714447Bekijk bijlage 1714446


Mooie tripjes mee gemaakt, IOM TT, NW200, Cadwell Park BSB, Nurburgring, Ace Cafe London, SBK's diverse landen.
SBK Brno ook geweest, motor had ik toen een maand of 4/5. 2 dagen heen, 2 dagen daar en op 1 dag terug (1300km)
3000 km's erbij op 5 dagen. Na het eerste jaar (feb-nov 2007) 18500 km op de teller.
En enkel plezier km's geen woon/werk. Topfiets :t :]
Ja de prijzen op de dag van vandaag daar wordt je idd niet vrolijk van! Ik ben al een tijdje uit aan het kijken naar nog een in originele staat 1000 erbij. Maar de prijzen van de k2 k5&k6 hola. 4000 voor een originele rode k2 met 25000 km dat gaat nog maar de k5 en 6 dat gaat helemaal omhoog !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan