Het GSX-R1000 topic deel 21 : The king of the sportsbikes!

Nog wachten op de stickers voor de kont maar dan is de 1000 K6 zo goed als klaar.
Komt mooi naast de 1290 SDR te staan.
Wil nog een paar kleine dingen aanpassen, mocht iemand nog een origineel model getint ruitje hebben? Ben niet zo gek van die extra bult op de ruit.
Dan nog een Yoshi demper en zwarte hendels en dan is hij wel aardig naar mijn smaak 😎

Ik dacht dat ik m'n standaard getinte ruitje van m'n 1000k5 al aan @s100spit heb meegegeven,
...laat me deze week effe in m'n schuur kijken
 
Mijn start van het nieuwe seizoen gaat lekker
motor ophalen, tanken,... niet meer starten, accu leeg
weg terug te hard over de trajectcontrole (hmmm, 42-tands laat dus blijkbaar weinig marge over itt 44-tands, 7km te hard, 4 na correctie)
die kreeg ik gister binnen

en vanochtend wil ik naar m'n werk,... lekke band!
Lekker dan, band is nog geen 1000km oud, ach fuck it, zojuist een prop er in gevrot en morgen verder,
over een maand gaan de Marchesini's met S22 er toch weer onder
 
Nieuwe achterbanden zijn magnetisch voor spijkertjes en nageltjes, dat is een ijzeren wet. Hoeveel honderden extra euro’s me dat wel niet gekost heeft met de jaren… |(
 
Zojuist een kort eerste ritje gemaakt met de Soes. Stuurt toch weer vertrouwd. Moet alleen wat scherper. Dus met de vering aan de slag.

Verder zie ik dat de temperatuurindicator behoorlijk schommelt. Bijvoorbeeld in een fractie van een seconde van 73 naar 85, 88 naar 75 etc...
Sensor ? Thermostaat ? Koelvloeistof ? Waterpomp ? Wat ligt het meest voor de hand ?
 
Schommelt bij mij ook veel, zeker met dit weer.
Thermostaat denk ik, gaat dicht en dan loopt het snel op.
In korte tijd na openen thermostaat zakt die weer als een speer.

Heb je er al een 55 hoge achterband rond liggen ? Nieuwe set banden stuurt ook direct een stuk fijner, zeker als je huidige band een 50 hoog is en nog eens afgeplat/versleten is.
 
Even onder de aandacht brengen hier 😁

Ben al voorzien :)

Maar top quickshifter, heb er 1 op de wegmotor en had dezelfde op de circuitfiets zitten naar alle tevredenheid.
Ik had de vorige versie maar lijkt kwa opties hetzelfde net ecu gedeelte ziet er iets anders uit, sensor was toen ook al hetzelfde.
 
Schommelt bij mij ook veel, zeker met dit weer.
Thermostaat denk ik, gaat dicht en dan loopt het snel op.
In korte tijd na openen thermostaat zakt die weer als een speer.

Heb je er al een 55 hoge achterband rond liggen ? Nieuwe set banden stuurt ook direct een stuk fijner, zeker als je huidige band een 50 hoog is en nog eens afgeplat/versleten is.
Dat schommelen ben ik gewend maar niet binnen een fractie van een seconde verschillen laten zien van 10 graden of meer.
190/55 komt erop. Lag een versleten/platte 190/50 op stuurt niet fijn. Bij beginnend insturen gebeurt er niks en als ie dan "over de rand van het platte vlak is" valt ie naar beneden.
 
5F4E91A1-0F14-44BA-BA86-A06A69D26B8B.jpeg

Ik heb een nieuw zadel laten maken op mijn K5, zit er nu een paar weken op. Ben er heel blij mee, het comfort op langere ritten is een stuk beter. En het ziet er gaaf uit vind ik.
 
Ik heb het laten doen door Zjef van motorzadels.nl, in Amersfoort. Aardige kerel, je kan alles zelf samenstellen en ontwerpen. Ik was 360 kwijt.
 
Zo, binnenkort weer tijd voor een projectje })*O*
Hint: het heeft met elektriek te maken

Maar eerst even de schijven op de Marchesini's gaan vervangen
De Arashi's remmen best wel, maar ik heb gemerkt dat met dezelfde blokken (SBS HS), ik harder rem op de OEM schijven van m'n standaard velgen
Dus de Arashi's gaan op de wintervelgen en er komt een Setje EBC Vee schijven voor de Marchesini's (deden het ook prima op m'n oude 750)

Ik ga ook de AS3 koelslangen vervangen voor Samco's, laatste keer nalopen hoorde ik de koorden kraken bij het aandraaien, dat doet m'n gemoedsrust geen goed
 
Goedemorgen all,

Gisteren wat preventief onderhoud gedaan (nieuwe remblokken voor, banden op druk, ketting etc.) aan de K7.
Het viel mij op dat de slijtage bij de achterband aan de rechterzijde behoorlijk meer is dan links, veroorzaakt door 2 circuitdagen als meest logische reden. Zie ook de 2 foto's in bijlage met de indicatoren op de band.

Is het nodig om de achterband te vervangen voordat ik een lang weekend naar Duitsland ga?
Wellicht is nog één circuitdag teveel gevraagd op deze band.
 

Bijlagen

  • Slijtage 2.jpg
    Slijtage 2.jpg
    149,2 KB · Weergaven: 36
  • Slijtage 1.jpg
    Slijtage 1.jpg
    160 KB · Weergaven: 35
Goedemorgen all,

Gisteren wat preventief onderhoud gedaan (nieuwe remblokken voor, banden op druk, ketting etc.) aan de K7.
Het viel mij op dat de slijtage bij de achterband aan de rechterzijde behoorlijk meer is dan links, veroorzaakt door 2 circuitdagen als meest logische reden. Zie ook de 2 foto's in bijlage met de indicatoren op de band.

Is het nodig om de achterband te vervangen voordat ik een lang weekend naar Duitsland ga?
Wellicht is nog één circuitdag teveel gevraagd op deze band.
Persoonlijk zou ik hem vervangen.
 
Goedemorgen all,

Gisteren wat preventief onderhoud gedaan (nieuwe remblokken voor, banden op druk, ketting etc.) aan de K7.
Het viel mij op dat de slijtage bij de achterband aan de rechterzijde behoorlijk meer is dan links, veroorzaakt door 2 circuitdagen als meest logische reden. Zie ook de 2 foto's in bijlage met de indicatoren op de band.

Is het nodig om de achterband te vervangen voordat ik een lang weekend naar Duitsland ga?
Wellicht is nog één circuitdag teveel gevraagd op deze band.
Ritje snelweg zou ik er zo mee doen, maar weekend sturen in Duitsland of circuitdag niet.
 
Zo, binnenkort weer tijd voor een projectje })*O*
Hint: het heeft met elektriek te maken

Maar eerst even de schijven op de Marchesini's gaan vervangen
De Arashi's remmen best wel, maar ik heb gemerkt dat met dezelfde blokken (SBS HS), ik harder rem op de OEM schijven van m'n standaard velgen
Dus de Arashi's gaan op de wintervelgen en er komt een Setje EBC Vee schijven voor de Marchesini's (deden het ook prima op m'n oude 750)

Ik ga ook de AS3 koelslangen vervangen voor Samco's, laatste keer nalopen hoorde ik de koorden kraken bij het aandraaien, dat doet m'n gemoedsrust geen goed
DE OEM schijven zijn ook prima, had ze op de circuitfiets toen ook en remde icm met goede blokken, verse remvloeistof etc echt gewoon prima :t
 
Goedemorgen all,

Gisteren wat preventief onderhoud gedaan (nieuwe remblokken voor, banden op druk, ketting etc.) aan de K7.
Het viel mij op dat de slijtage bij de achterband aan de rechterzijde behoorlijk meer is dan links, veroorzaakt door 2 circuitdagen als meest logische reden. Zie ook de 2 foto's in bijlage met de indicatoren op de band.

Is het nodig om de achterband te vervangen voordat ik een lang weekend naar Duitsland ga?
Wellicht is nog één circuitdag teveel gevraagd op deze band.

500-1000km voordat ie echt op is, moet te doen zijn. Ik rij ze doorgaans net zo ver of verder op. In bosrijke omgeving wil het wegdek vroeg in de ochtend nog wel eens nat zijn. Oppassen. Zit meer tussen je oren lijkt me. Indien jij je er niet prettig bij voelt, vervan je 'm toch. Circuitdag zou ik niet meer doen met die band.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag :W excuses voor de lange afwezigheid en achterstallig onderhoud van dit topic, ik schaam me diep! Ik zal er binnenkort eens goed voor gaan zitten, dus voor degenen die iets in hun startpost willen aanpassen/toevoegen, dit is je uitgelezen kans!


Toch een leuk nieuwtje van deze kant, uiteindelijk na jaren dromen, kijken en zoeken naar een TL1000R is het toch gebeurt ; sinds afgelopen maandag ben ik trotse bezitter geworden van een ape-strakke TL1000R :9~. In de juiste kleurstelling én tot op het laatste boutje origineel. Niet aan geprutst of geknoeid en alles functioneert perfect. Natuurlijk voor een fiets uit 1999 heeft die hier en daar z'n plekjes en putjes, maar in voor z'n leeftijd is die in de basis zeer strak!
Mijn plan is om deze zo origineel mogelijk te houden en er komt zeker geen Ali rotzooi en poes-pas op! Het enige waar ik nu wat aan wil doen is de remmerij aan de voorzijde, maar dat is puur met oog op de veiligheid/kwaliteit (denk aan Brembo RCS icm stalen remleidingen oid).
Ik ben ondertussen gewend aan de ankers van de L2 en de remmen van de TL voldoen niet geheel aan mijn eisen :+
 

Bijlagen

  • YDWD5532.JPG
    YDWD5532.JPG
    126,1 KB · Weergaven: 51
  • IMG_8503.JPG
    IMG_8503.JPG
    449,9 KB · Weergaven: 53
  • IMG_8505.JPG
    IMG_8505.JPG
    446,2 KB · Weergaven: 54
Goedemiddag :W excuses voor de lange afwezigheid en achterstallig onderhoud van dit topic, ik schaam me diep! Ik zal er binnenkort eens goed voor gaan zitten, dus voor degenen die iets in hun startpost willen aanpassen/toevoegen, dit is je uitgelezen kans!


Toch een leuk nieuwtje van deze kant, uiteindelijk na jaren dromen, kijken en zoeken naar een TL1000R is het toch gebeurt ; sinds afgelopen maandag ben ik trotse bezitter geworden van een ape-strakke TL1000R :9~. In de juiste kleurstelling én tot op het laatste boutje origineel. Niet aan geprutst of geknoeid en alles functioneert perfect. Natuurlijk voor een fiets uit 1999 heeft die hier en daar z'n plekjes en putjes, maar in voor z'n leeftijd is die in de basis zeer strak!
Mijn plan is om deze zo origineel mogelijk te houden en er komt zeker geen Ali rotzooi en poes-pas op! Het enige waar ik nu wat aan wil doen is de remmerij aan de voorzijde, maar dat is puur met oog op de veiligheid/kwaliteit (denk aan Brembo RCS icm stalen remleidingen oid).
Ik ben ondertussen gewend aan de ankers van de L2 en de remmen van de TL voldoen niet geheel aan mijn eisen :+
mooi spul man:Y
 
Goedemiddag :W excuses voor de lange afwezigheid en achterstallig onderhoud van dit topic, ik schaam me diep! Ik zal er binnenkort eens goed voor gaan zitten, dus voor degenen die iets in hun startpost willen aanpassen/toevoegen, dit is je uitgelezen kans!


Toch een leuk nieuwtje van deze kant, uiteindelijk na jaren dromen, kijken en zoeken naar een TL1000R is het toch gebeurt ; sinds afgelopen maandag ben ik trotse bezitter geworden van een ape-strakke TL1000R :9~. In de juiste kleurstelling én tot op het laatste boutje origineel. Niet aan geprutst of geknoeid en alles functioneert perfect. Natuurlijk voor een fiets uit 1999 heeft die hier en daar z'n plekjes en putjes, maar in voor z'n leeftijd is die in de basis zeer strak!
Mijn plan is om deze zo origineel mogelijk te houden en er komt zeker geen Ali rotzooi en poes-pas op! Het enige waar ik nu wat aan wil doen is de remmerij aan de voorzijde, maar dat is puur met oog op de veiligheid/kwaliteit (denk aan Brembo RCS icm stalen remleidingen oid).
Ik ben ondertussen gewend aan de ankers van de L2 en de remmen van de TL voldoen niet geheel aan mijn eisen :+
Heel erg gaaf, top kleurstelling ! :t
Veel plezier met de aanwinst !
 
Goedemiddag :W excuses voor de lange afwezigheid en achterstallig onderhoud van dit topic,

Welkom terug!

ik schaam me diep! Ik zal er binnenkort eens goed voor gaan zitten, dus voor degenen die iets in hun startpost willen aanpassen/toevoegen, dit is je uitgelezen kans!


Nooouuuuuuuuuuuuuuuuuu

...ik denk wel dat er bij de mijne een paar dingetjes aangepast/toegevoegd moeten worden _O-

Maar komende week effe laatste projectje voltooien
Dan effe fotootjes schieten
 
Terug
Bovenaan Onderaan