Ik sta op. De zon schijnt, de vogeltjes zingen en ik heb er zin in. Mooi stukje sturen over de vaderlandse wegen met raging R6. ff ontbijtje en op naar de McDonalds in Emmen. Met een fijne kruissnelheid van 140 km/u leg ik de afstand Assen - Emmen in niet al te lange tijd af. Bij de mac aangekomen staat Raging R6 al te wachten. Direct maar op pad, maar zeg ik, moet nog wel even tanken zodra we de kans krijgen. No problem. Bij de mac van het terrein af. Bochtje links, rechts, autootje voorbij en ff knallen. Hé een bocht naar links, ff remmen. Stuur in, hmmmm toch nog iets te snel. Toch nog maar ff klein beetje remmen... Kabooooooooooom!!! Skoezie op straat en motor 15 meter verderop in het gras. Eerst mezelf maar ff richting gras gedirigeerd, want midden op straat blijven liggen is ook niet alles. Eerst maar ff gekeken of alles nog werkte aan het lichaam. Lijkt wel ok, op een beetje pijn in m'n linkerknie na. Klein schaafwondje blijkt later. Pfff... toch belangrijk goede kleding. Helmpje af, handschoenen uit, oordopjes uit en eens de motor bekijken. Wist niet dat ik het in me had, maar kreeg de 200 kilo toch omhoog. ff tegen een boompje zetten en de schade in me op nemen. Koppelingshendel krom, linker stepje en schakelgeval krom + scheur in aluminiumbevestigingsdinges. Linkerkant van de motor compleet onder de olie en flink wat krassen. Blijkt dus dat er scheur in het carterdeksel zit. Bij latere inspectie is er ook nog een hap uit. Gelijk wat volk van de intratuin die me te hulp schoten. Motor in busje geladen en naar huis van Raging R6 gebracht. Daar wat kleine reparaties verricht. Raging R6 heeft ff een aanhanger geritseld en samen het 'wrak' maar weer richting Assen gebracht. Ding staat nu weer onder z'n zeiltje bij te komen. Onderdelen overal verspreid in de schuur en in huis. Weet dus wel wat ik deze en volgende week te doen heb. Morgen eerst maar eens achter een ander carterdeksel aan. Kuipdelen kunnen wat mij betreft eerst wel weer erop. Als het ding maar weer rijdt.
Heb eigenlijk niet 1 moment gehad van g*dverdeg*dver... Tuurlijk baal ik er wel van, maar zolang ik zelf niets heb vind ik het allemaal wel prima. Motor is en blijft een gebruiksartikel, met de juiste hoeveelheid pleuro's wel weer te vervangen en op te lappen.
Wil bij deze Raging R6 nogmaals bedanken voor z'n hulp en zal zorgen dat ik het apparaat voor de BBQ in Heerlen weer aan de loop heb.
Heb eigenlijk niet 1 moment gehad van g*dverdeg*dver... Tuurlijk baal ik er wel van, maar zolang ik zelf niets heb vind ik het allemaal wel prima. Motor is en blijft een gebruiksartikel, met de juiste hoeveelheid pleuro's wel weer te vervangen en op te lappen.
Wil bij deze Raging R6 nogmaals bedanken voor z'n hulp en zal zorgen dat ik het apparaat voor de BBQ in Heerlen weer aan de loop heb.
Laatst bewerkt: