Het had zo'n mooie dag kunnen worden... :(

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
Assen
Ik sta op. De zon schijnt, de vogeltjes zingen en ik heb er zin in. Mooi stukje sturen over de vaderlandse wegen met raging R6. ff ontbijtje en op naar de McDonalds in Emmen. Met een fijne kruissnelheid van 140 km/u leg ik de afstand Assen - Emmen in niet al te lange tijd af. Bij de mac aangekomen staat Raging R6 al te wachten. Direct maar op pad, maar zeg ik, moet nog wel even tanken zodra we de kans krijgen. No problem. Bij de mac van het terrein af. Bochtje links, rechts, autootje voorbij en ff knallen. Hé een bocht naar links, ff remmen. Stuur in, hmmmm toch nog iets te snel. Toch nog maar ff klein beetje remmen... Kabooooooooooom!!! Skoezie op straat en motor 15 meter verderop in het gras. Eerst mezelf maar ff richting gras gedirigeerd, want midden op straat blijven liggen is ook niet alles. Eerst maar ff gekeken of alles nog werkte aan het lichaam. Lijkt wel ok, op een beetje pijn in m'n linkerknie na. Klein schaafwondje blijkt later. Pfff... toch belangrijk goede kleding. Helmpje af, handschoenen uit, oordopjes uit en eens de motor bekijken. Wist niet dat ik het in me had, maar kreeg de 200 kilo toch omhoog. ff tegen een boompje zetten en de schade in me op nemen. Koppelingshendel krom, linker stepje en schakelgeval krom + scheur in aluminiumbevestigingsdinges. Linkerkant van de motor compleet onder de olie en flink wat krassen. Blijkt dus dat er scheur in het carterdeksel zit. Bij latere inspectie is er ook nog een hap uit. Gelijk wat volk van de intratuin die me te hulp schoten. Motor in busje geladen en naar huis van Raging R6 gebracht. Daar wat kleine reparaties verricht. Raging R6 heeft ff een aanhanger geritseld en samen het 'wrak' maar weer richting Assen gebracht. Ding staat nu weer onder z'n zeiltje bij te komen. Onderdelen overal verspreid in de schuur en in huis. Weet dus wel wat ik deze en volgende week te doen heb. Morgen eerst maar eens achter een ander carterdeksel aan. Kuipdelen kunnen wat mij betreft eerst wel weer erop. Als het ding maar weer rijdt.

Heb eigenlijk niet 1 moment gehad van g*dverdeg*dver... Tuurlijk baal ik er wel van, maar zolang ik zelf niets heb vind ik het allemaal wel prima. Motor is en blijft een gebruiksartikel, met de juiste hoeveelheid pleuro's wel weer te vervangen en op te lappen.

Wil bij deze Raging R6 nogmaals bedanken voor z'n hulp en zal zorgen dat ik het apparaat voor de BBQ in Heerlen weer aan de loop heb.
 
Laatst bewerkt:
Balen man, maar je hebt gelijk. Onderdelen zijn te vervangen.

Hopen dat ie snel weer up en running is.
 
Tof dat je zelf niet veel schade hebt opgelopen en
xyxthumbs.gif
dat je het op de juiste manier opvat. Fiets kan weer gerepareerd worden en dan vlug weer :]
 
Heb je SMS gelezen, kut man, maar zoals je zelf al zegt: het belangrijkste is dat je zelf oke bent! Iedereen gaat wel een keer onderuit, heb je dat maar vast gehad. ;)

Succes ermee, komt goed. :)
 
Weer eentje die mazzel hebt gehad :) Als persoonlijke schade alleen maar een schaafwond is valt dat gelukkig mee.

Succes met het opbouwen van je motor
 
Succes met de wederopbouw. Blijft klote zulke dingen, maar vroeg of laat gebeurd het ons allemaal wel een keer (behalve sommigen die een engeltje op de schouders hebben). Troost je dus met de gedachte dat jouw beurt nu misschien is geweest.
 
Jeetje Patrick....

Gelukkig zelf alleen een schaafie opgelopen.
niet te hopen dat je morgen verrekt van de spierpijn. Hoe is het met je nek dan...was al niet best vorige week :?

Sterkte jongen...en fietsie komt wel weer goed!!!
 
Klote jong!
Hoop dat je motor snel aan de beterhand is.

Heb je kunnen leren uit je fout?
Wat heb je juist misdaan?
Door een schrikreactie of gewoon veel te snel de bocht in: plat-platter-platst-crash??
 
blij dat je goed terecht gekomen bent dan. enig idee hoe hard je ongeveer ging?! en ik ben heel voorzichtig in de bochten (ben net begonnen nml).
ik weet bij god niet hoeveel grip ik heb en zaak is om dat wel zoveel mogelijk te houden lijkt me.
veel succes met plakken en lijmen!!
 
Dat is erg zwaar klote :(
Idd, niet gaan janken enzo, maar snel de bike maken en weer lekker rijden.
Succes met de herstel en met je knie
 
Laatst bewerkt:
sjeetjuh.........
wanneer stopt "the curse" een keertje op dit forum....

gelukkig hebbie zelluf nix......
iig geval suc6 met je wedeopbouw van je bike!!!
 
Das zwaar balen man. Maar zoals door anderen rreds gezegd: Het belangrijkste is dat je zelf niets hebt. Motoronderdelen zijn vrij makkelijk te vervangen, dat schijnt met ledematen een stuk moeilijker te zijn.
 
Ut blijft kut... Eerst maar eens een carterdekseltje halen, dan kun je tenminste weer rijden!!
Succes :)

P.S.
Sorry dat ik je koppelingshendel gebroken heb. Maar je hebt er een Yamaha OEM hendel voor terug.

edit:
Oh ja, met die andere koppelingshendel, hou je hand bij de dodemansknop wanneer je em voor het eerst weer in de versnelling zet wanneer je gaat rijden, ik vertrouw het toch niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
sjeetjuh.........
wanneer stopt "the curse" een keertje op dit forum....
In ze algemeenheid...

Is niet de eerste en ook niet de laatste....pech ken je hebben...
Heeft niks met forum te maken.

Een ieder ze eige verantwoordelijkheid wanneer het zou komen door opgejut zijn door verhalen hier.

Hoe meer warme rijdagen er komen, hoe meer mensen er onderuit gaan en dat zijn echt niet alleen forummers...
 
Balen!! Carterdeksel helemaal gescheurd zelfs... Dat lukte mij niet eens, en ik heb het 2x geprobeerd ;) :( Maar goed, je bent er zelf goed vanaf gekomen, dat is beter!

Remde je nou toch te hard en dus niet voorzichtig of hoe kwam het precies?
 
Balen Patrick... had je SMSje ook gehad, maar gelukkig heb je zelf eigenlijk niets.. suc6 met opknappen de komende tijd. Het belangrijkste is inderdaad de carterdeksel, zonder kuipdelen rijd ie anders ook nog wel ;)
 
Nou, je neemt het in ieder geval wel nuchter op. Het is inderdaad alleen maar materieele schade, maar het kost wel weer pleuro's en tijd |( .

Suc6 d'r mee!
 
;( shit man balen....balen balen... ;(

ik leef met je mee...
sterkte!!!!
 
Skoezie op straat en motor 15 meter verderop in het gras. Eerst mezelf maar ff richting gras gedirigeerd, want midden op straat blijven liggen is ook niet alles. Eerst maar ff gekeken of alles nog werkte aan het lichaam. Lijkt wel ok, op een beetje pijn in m'n linkerknie na. Klein schaafwondje blijkt later. Pfff... toch belangrijk goede kleding.

:} Dat er geen auto ofzo dicht achter je zat... En dubbel :} dat je met warm weer toch zo verstandig bent je motorwear gewoon aan te trekken...

Helmpje af, handschoenen uit, oordopjes uit en eens de motor bekijken. Wist niet dat ik het in me had, maar kreeg de 200 kilo toch omhoog. ff tegen een boompje zetten en de schade in me op nemen. Koppelingshendel krom, linker stepje en schakelgeval krom + scheur in aluminiumbevestigingsdinges. Linkerkant van de motor compleet onder de olie en flink wat krassen. Blijkt dus dat er scheur in het carterdeksel zit. Bij latere inspectie is er ook nog een hap uit.
Motor wel afgeslagen voor carter leeg was? Wil niet vervelend doen, maar olietekort is niet zo fun... Motorschade enzo... Kan je beter achter komen voor je een berg flappen voor onderdelen hebt neergeteld...

Gelijk wat volk van de intratuin die me te hulp schoten. Motor in busje geladen en naar huis van Raging R6 gebracht.
Driewerf :} !!!
Geen vervelende h*fters die roepen dat het teverwachten was, met die o zo onverantwoordelijke motorrijders, maar mensen die je nog helpen... Busje van voorbijganger? Verdient dan wel een pluim...

Daar wat kleine reparaties verricht. Raging R6 heeft ff een aanhanger geritseld en samen het 'wrak' maar weer richting Assen gebracht. Ding staat nu weer onder z'n zeiltje bij te komen. Onderdelen overal verspreid in de schuur en in huis. Weet dus wel wat ik deze en volgende week te doen heb. Morgen eerst maar eens achter een ander carterdeksel aan. Kuipdelen kunnen wat mij betreft eerst wel weer erop. Als het ding maar weer rijdt.
Juiste prio... Eerst rollen, dan kuipen... Wel eventuele loshangende kuipdelen óf afknoepen, óf niet monteren... Je wil niet een kuipdeel onder het rijden verliezen...

Heb eigenlijk niet 1 moment gehad van g*dverdeg*dver... Tuurlijk baal ik er wel van, maar zolang ik zelf niets heb vind ik het allemaal wel prima. Motor is en blijft een gebruiksartikel, met de juiste hoeveelheid pleuro's wel weer te vervangen en op te lappen.
Held! Eindelijk iemand die eens niet roept hoe erg het is dat er een kras op de fiets zit, terwijl ze zelf bijvoorbeeld beide benen gebroken hebben... Zelf ben je heel en da's het belangrijkst... Een motor is altijd te vervangen / te repareren...

Blijft natuurlijk heel erg balen, extra omdat je niet all risks verzekerd bent (toch?) en ik hoop dan ook voor je dat je voor een beetje normale prijs (evt. tweedehands? The Saint had motorslopers op z'n site staan, scheelt waarschijnlijk flink i/d flappen en da's altijd goed, toch?), zodat je weer snel lekker kan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan