Het had zo'n mooie tocht kunnen worden... dus niet

ZXRboy!

MF'er
15 nov 2003
45
0
Goirle
Goeie avond allemaal..!!

Tja, zoals het onderwerp zich al voordoet, het had een mooie toertocht kunnen worden vandaag. Na een beetje lulle op msn, werd het tijd dat ik en zxr400 king (Ronald) eens een keer samen gingen rijden. Zo doende hadden we gister afgesproken om elkaar vandaag bij Motoport in Den Bosch op te wachten. Rond een uur of 12.15 zaten we aan een kop koffie bij Motoport. Na een tijdje ouwehoere, werd het tijd dat we eens een stuk gingen rijden.

Eenmaal op de motor, reden we den bosch uit, richting schijndel, en vanuit daar richting sint oedenrode. Na een lekker bochtig weggetje kwamen we bij een viaduct aan, en nam daar de kans om een auto in te halen. (wat met gemak ging) Ik keek in me spiegel tegelijker tijd, om te zien of Ronald mee kwam, wat niet was. Eenmaal het viaduct overgestoken, kwam ik op een bocht aan, die ik dus verkeerd heb ingeschat achteraf! '( '( De weg was glad... omdat het licht deed regenen zo nu en dan, en ik raakte in paniek omdat ik zag dat ik de bocht niet ging halen...(vangrail dus vandaar de paniek) eenmaal remmende, blokkeerd mijn voorwiel en klap ik eronder uit de berm in! '(

De auto die achter me reed, schrok zich de tering, maar stopte netjes optijd. Opgekrabbelt en wel, besef ik wat er zojuist gebeurde, mijn eerste schuiver '( We hebben de motor onder de vangrail vandaan getrokken (begon te roken aan de kant van de vloeistof), had goed door de berm heen geploegt, maar geen spat vangrail geraakt :} Motor wou niet meer starte.. dus eerst ff naar fietspad geduwt.. waarschijnlijk verzopen..Daar ff goed gekeken wat er naar de gort was... Nadat Ronald mij had aangeduwt wou ie weer lopen, en zijn we met zijn 2e naar dichtsbijzijnde tankstation gereden. Daar ff bijgekomen van de schrik en wedermaal een kop koffie gedronke :P

Vanaf hier hebben we maar beslist beide naar huis te gaan.. '( erg jammer want het was leuk! Ronald heeft wat foto's genomen (die geniaal heeft altij zijn camera bij :9 ) Dus bij deze wat foto's van het schuivertje.
Dit was mijn eerste, en hopelijk ook de laatste, ik doe het wat rustiger aan met dit weer en deze temperaturen voortaan!!

De groeten, Jimmy

ps Ronald bedankt voor je hulp!

IMG_1067.jpg


IMG_1068.jpg


IMG_1075.jpg


IMG_1081.jpg


IMG_1078.jpg


IMG_1072.jpg
 
geen dank iedereen zou uiteraard geholpen hebben ;( we doen het nog wel een keer over :]

ondangs alles heb ik toch nog een lange rit gehad van ongeveer 250km

en jongens wel even op mijn mf stickertje letten he :P en niet op het kenteken O-)
 
Laatst bewerkt:
altijd balen zo'n schuiver ;(

als ik die foto's zo es zie denk ik dat je wel een engeltje bij je hebt gehad. Zelf heb je niks en je motortje ziet er ook niet supergehavend uit.

Sterkte!!
 
Daar heb je veel geluk gehad!!!!

Dat is ook de reden waarom ik gewoon niet meer ga rijden met dit pokkeweer...

JA IK BEN EEN MOOI WEER RIJDER GEWORDEN.....hahaha :+
 
De motor had alleen een stuk van het ruidje af en een stukje kap verder hele kleine krasjes maar die zijn amper zichtbaar ik reageer maar even want jimmy is aan het gourmetten of hoe je dat ook schrijven mag

maar idd hij heeft wel veel mazzel gehad en ik ook want ik zat bijna achter op de auto maar mijn remmen deden hun werk goed
 
Veel geluk gehad!

Ik haal 't niet in m'n hoofd om met dit weer de motor te pakken....
te koud en te glad (ben mooi weer rijder :) ), en vind 't zonde van de motor omdat die zo vies wordt met dit weer 8-)
 
ja ik dacht al dat het die bocht was aan je beschrijving te lezen....foto's bewijzen het. Daar gaan er ZOveel onderuit....heel gemeen bochie.

ben maar blij dat t met zon sisser afloopt, had vele malen ergen kunnen zijn :)
 
Gelukkig ben je er goed van af gekomen zeg!
Weet je nog wat de max. snelheid daar is?
Bochtje ziet er nl. erg scherp uit...
Sterkte met de schade afwikkeling!
 
Daar heb je inderdaad veel geluk gehad, waar zo'n klein stukje berm al niet goed voor is. Reed zelf laatst over de dijk richting Nijmegen, ook een bochtje te hard in. Lag er natuurlijk ook nog grind in de bocht, zet de motor in z'n geheel een stapje opzij. Gelukkig ging het allemaal goed, maar was even schrikken. :o
 
Kut man. Sterkte en hopelijk kost het je niet al te veel.
Ik had een soortgelijk verhaal 1,5 jaar geleden. Ik wilde met een buddy van me (ik R6, hij R1) een ritje maken van Amsterdam naar een kennis van me in Drenthe. We kwamen echter niet verder dan Lelystad omdat m'n buddy zonodig op die mooie rechte wegen daar wheelies in z'n 2 moest oefenen. Of hij nou te veel gas gaf of te snel z'n koppeling losliet weet ik niet, maar ondersteboven ging hij wel. Het mooie was nog dat hij zei: "let op Pat!". En Pat lette op en zag het allemaal gebeuren :) Daar gaat je ritje dan. Meteen een smet op je dag.
Dit is ook nog wel leuk om te vertellen. Hij schaamde zich rot dus wij duwen onze fietsen een fietspad op achter een paar struiken zodat ze vanaf de openbare weg niet zichtbaar waren, totdat de takelwagen zou komen. Wij (in zwarte lederen pakken zonder helm, die lagen op de motoren) lopen achter de struiken vandaan om naar de plek des onheils te lopen waar we eventuele nog bruikbare onderdelen wilden oprapen, toen er een auto voorbij kwam en een paar gasten uit het raampje van hun auto riepen: "hé homoooo's!!!!" Waarna het stoom uit m'n oren kwam en ik teryg wilde rennen naar m'n motor om die gasten effe een lesje te leren. M'n buddy hield me tegen, achteraf gezien maar goed ook. Ik kan er nu ook wel om lachen.
 
1e kerstdag nu.! Ik had inderdaad op elke schouder een kerstengel zitten...

Schade valt mee alhoewel net wat lastige en dure schade ... ruitje moet geen probleem zijn, alleen die topkuip..?

Verders bedankt voor de reacties, moest het verhaal toch ff kwijt, en Ronald... wanneer gaan we weer? ;)

Iedereen een fijne kerst toegewenst, en alvast een gelukkig 2004.

grtz Jimmy


ps zou een modje een T achter het woordje toch kanne zette in het Onderwerp van deze topic svp :) Kon het zelf niet :9
 
Laatst bewerkt:
Veel succes met de afhandeling, en gelukkig heb je het er zelf goed vanaf gebracht! Ook de deuk in je ego en je vertrouwen weer wegwerken, en hopen op een meevaller van het schadebedrag.

Mazzel,

Peter.
 
das is wel zwaar kloote voor je
al een geluk dat het al bij al nog meevalt

ik was deze namiddag ook van plan om een toertje te gaan doen
maar na 1.5km gereden te hebben en 2x een slippend voorwiel gehad te hebben bij zachtjes remmen, heb ik toch maar besloten om terug te draaien en men schatje in de garage te plaatsen
 
Jeeeezzz.....soms hebbie ECHT geluk... Deze kerst toch maar wat kalkoen uitgaan delen enzo want dit kost je je bonuspunten....

Fijne kerst...ook met de spierpijn en de kleine reparatie zal dat heel wel ok zijn...
 
Hé succues !!!!!

Maar dat is ook mijn reden dat ik niet (vaak) rijd met dit type weer. Je banden komen niet op temperatuur, door de lichte regen is het spekglad en misschien was er zelfs een lichte bevriezing van het wegdek etc. etc..

Maar veel sterkte en weer blij dat het alleen maar materiele schade !!

Groetjes Willi

*** Prettige kerstdagen !!! ****
 
geen dank iedereen zou uiteraard geholpen hebben ;( we doen het nog wel een keer over :]

ondangs alles heb ik toch nog een lange rit gehad van ongeveer 250km

en jongens wel even op mijn mf stickertje letten he :P en niet op het kenteken O-)


is dit niet bij de brug van heeswijk-dinther over het kanaal ?

ziet er wel bekend uit voor mij

maarten
 
Terug
Bovenaan Onderaan