Het heerlijke Harz topic.

Bij mij jeukt 't ook als de tering, maar denk dat onze gele platen nu teveel opvallen.



Iemand nog een paar Deutsche kennzeichenplatten zü verkaufen? 🤔
 
Ik zou die kant ook graag weer opgaan, ieder jaar als het weer een beetje wit is probeer ik wel een weekje richting Vogezen, Zwarte Woud of Harz te gaan. Dit jaar maar een rondje overslaan helaas.
 
Wij hebben de laatste keer hier geslapen: Urlaub im Harz im Berghotel Glockenberg in Sankt Andreasberg
prima wel 50 jaar terug in de tijd. wel goed en schoon.
ik heb ook nog een paar routes kan ik via mra wel met je delen.
wij hebben de laatste keer eerst een nacht in Grevenstein geslapen (Sauerland) en dan binnendoor (kurvenkonig) naar de Harz. 2 A 3 dagen rijden in de Harz en dan binnendoor richting Hamelen daarna via snelweg weer naar huis.

Ook leuk: Kabelbanen - Harzer Tourismusverband e.V.
kun je boven ff bakje doen en mooie fotos maken.

ook leuk hebben wij in september gedaan:
- donderdag namiddag naar hotel in Grevenstein
- vrijdag binnendoor naar Harz
- zaterdag binnendoor, via Kyfhauser naar Poepenhauzen (fulda)
- zondag binnendoor via Wasserkupe naar Treis Karden (Eifel).
- maandag binnendoor, via kamp Vogelsang naar Aken.
men was laaiend enthousiast.
ik heb de hotels en routes.
altijd Kurvenkonig S functie, binnendoor, ca 300-350km per dag.
 
Wij hebben eens in winterberg een hotel gehad lekker goedkoop (met een bon natuurlijk) zag je het tapijt vol gaten dakgoot scheef en lek, eigenaar slapend op de bank(bleek tijdelijk vervanger te zijn)
Maar de kamer schoon , natuurlijk de vloer zo scheef daar was Pisa niets bij ,douche veel te klein.
Het restaurant gedeelte met de vast ronde zitingen het stof was compleet versleten , nog nooit gezien dat je die stof kan verslijten.
Het onbijt zou om 8 uur zijn na meer dan een half uur gewacht te hebben stonden we met een duits echtpaar zelf in de keuken ( we hebben het heft in eigen handen genomen) heerlijk het onbijt te maken incl warme broodjes.
We hebben gelijk de andere gasten ook ontbijt gegeven. wat een prachtig verblijf zou er zo weer terug gaan.
Hoe vaak we het er nog over hebben gehad daar kan geen 5 sterren hotel tegen

Het geeft je vakantie veel meer sjeu dit soort overnachtingen zo heet er eentje zure hans. de Jus was oud en.... toen werd de eigenaar ook zo bij de melding dat het niet vers geperst was zeg maar.
 
Wij hebben de laatste keer hier geslapen: Urlaub im Harz im Berghotel Glockenberg in Sankt Andreasberg
prima wel 50 jaar terug in de tijd. wel goed en schoon.
ik heb ook nog een paar routes kan ik via mra wel met je delen.
wij hebben de laatste keer eerst een nacht in Grevenstein geslapen (Sauerland) en dan binnendoor (kurvenkonig) naar de Harz. 2 A 3 dagen rijden in de Harz en dan binnendoor richting Hamelen daarna via snelweg weer naar huis.

Ook leuk: Kabelbanen - Harzer Tourismusverband e.V.
kun je boven ff bakje doen en mooie fotos maken.

ook leuk hebben wij in september gedaan:
- donderdag namiddag naar hotel in Grevenstein
- vrijdag binnendoor naar Harz
- zaterdag binnendoor, via Kyfhauser naar Poepenhauzen (fulda)
- zondag binnendoor via Wasserkupe naar Treis Karden (Eifel).
- maandag binnendoor, via kamp Vogelsang naar Aken.
men was laaiend enthousiast.
ik heb de hotels en routes.
altijd Kurvenkonig S functie, binnendoor, ca 300-350km per dag.
Ik ben wel geïnteresseerd in de routes :)
 
Ja, ik was ook bij de Schnitzel-König 🤪
Meestal kijk ik niet op een extra stuk vlees. Maar die keer had ik denk ik niet een goede dag...............:?
Dat moet ik nog maar eens over gaan doen, maar dan wel optimaal voorbereid!
 
Dank je @MeanYellowBoy .

OP bijgewerkt.

Reactie op de OP
Een paar jaar geleden zijn wij ook naar de Harz geweest.
En het was puur toeval dat de 1e nacht dat wij er waren de Walpurgis-nacht was. (30 april) :t
Dat was zeker heel leuk. Wij zijn naar een voorstelling diep in het bos geweest, met natuurlijk heksen als hoofd-menu.

Het hele gebied is dan heksen.
Overal zie je deze heksen langs de weg staan en in de dorpen hangen ze vaak boven de weg. Het lijkt wel eng. 👻

Ja, leuk dat filmpje van de Kyffhäuser-Strasse.
Als je 'm zelf doet, moet je niet net zo'n gemeente-plantsoendienst-karretje voor je hebben. :X
 
Ik zat daarnet op BrockenCam - Die Harztourist-Webcam live vom Brocken im Harz te gluren, en het viel me op dat er na lange tijd weer eens een trein op het station stond.

CAM-PIC-BRO.jpg


Er word sinds 2 dagen weer gestoomd in de Harz! *O* Harzer Schmalspurbahnen | Sommerfahrplan
 
En voor de mensen die graag wandelen: parkeren in het Ilsental. Dan 'der Goetheweg' naar de Brockentop. Ruim 20km vv. En als het lekker warm is onderweg af en toe badderen in de riviertjes. Bovenop de Brocken is een soort DDR-kantine (Restaurant noemen ze het ook wel.....). De soep met brood is aan te bevelen! En alleen contant betalen.

O, en die stoomtrein kost 49 eurie pp vv. Wel leuk om een keer mee te maken. Soms echter veel en veel te vol en sta je de hele reis........
 
O, en die stoomtrein kost 49 eurie pp vv. Wel leuk om een keer mee te maken. Soms echter veel en veel te vol en sta je de hele reis........
En kijk eerst naar boven voordat je een kaartje koopt.

Ik was zo dom om een dag eerder een kaartje te kopen en de volgende dag was het zwaar bewolkt.
In Wernigerode (vertrekpunt) was het prima weer, maar op de top zwaar bewolk (lees in de wolken), dus koud en nat. En daardoor ook geen uitzicht op de prachtige omgeving.
 
Terug
Bovenaan Onderaan