Het heerlijke Harz topic.

Je moet ze even een voorsprong geven.
Dát had ik dus gedaan.
Maar als ze dan voor je gaan sukkelen, dan haal je heel rap in.
Raad eens wat? Kort nadat ik achter 'm zat ging ie parkeren. Hoera!! Vrij baan :t

Helaas enkele bochten verder zat er weer een andere snurker voor me.:X
 
Te veel adventure voor de ktm dus, de harz? O-) :+
Is twee weken geleden hier in NL gebeurd. Mijn KTM had bij mij een heel goed leven maar toch is 'ie zonder enige waarschuwing vooraf vastgelopen. Ben bezig het blok te demonteren, er is vrijwel zeker minstens één glijlager van de krukas of een drijfstang aan gort.
Koop ik na 30 jaar hoofdzakelijk dubbel zo oude Honda's met dubbel zo hoge km-standen gereden te hebben zonder grote problemen één keer een KTM, gebeurt me dit ... :N

20230519_185423.jpg

20230519_185433.jpg

20230519_184717.jpg
 
Laatst bewerkt:
KTM toch is 'ie zonder enige waarschuwing vooraf vastgelopen. Ben bezig het blok te demonteren
Koop ik na 30 jaar hoofdzakelijk dubbel zo oude Honda's met dubbel zo hoge km-standen gereden te hebben zonder grote problemen
Waarom iets anders voor wat al heel lang goed gaat?
Succes met de klus! (Yamaha en Honda-rijder)
 
Ik herkende effe het plaatje niet van Werningerode.
Nu ik het kasteel is genoemd, komt langzaam de herinnering terug.

Hieronder een nieuwe......................
Schloss.jpg

Kan alleen melden dat dit Schloß is in Duitsland/ niet heel ver van de Harz
 
Ter lezing en vermaek;
Net terug van paar daagjes Harz, ondanks dat we in een heerlijk “bikers welcome “ hotel zaten waren we ivm lichamelijke klachten van de vrouw met automobiel.
Gelukkig maar want aan de hoeveelheid bagage dacht ik dat we 3 weken gingen :X .
We zaten dus in Haus Iris in super rustig dorpje Sieber in het Siebertal waar het riviertje de Sieber stroomt ( @Dhr. Bosso 10 punten)
Nou is het geen echt biker hotel met stookplaats en bar waar je tot 04:00 kan rondhangen maar wel garages en en droogruimte igv een onbedoeld regenbuitje.
Aan de overkant zit een superfijn restaurant waar we 2 x gegeten hebben omdat het eten goed was en de twee oudjes een fantastische sfeer brachten.
7-8 tafeltjes en je kon kiezen uit schnitzel of steak of salade, samen met bier naar keuze 0,3 0,4 of 0,5 ltr.
Bekijk bijlage 1883663

En omdat we de wandelschoenen mee hadden ipv de brommer:
Bekijk bijlage 1883665
Bekijk bijlage 1883666Bekijk bijlage 1883667
Bekijk bijlage 1883668

Volgende keer wel op de brommer want er zijn genoeg mooie weggetjes en dalletjes te verkennen daar :t

Ik hoor niemand over de staat van de bossen daar, ik ben vorig jaar via Harz, Thuringerwald en spessart naar het zuiden gereden maar vooral in de Harz valt de staat van de bossen wel op, die kever heeft goed z'n best gedaan.
Thuringerwald al iets beter en Spessart eigenlijk niets aan de hand.
 
Ik hoor niemand over de staat van de bossen daar, ik ben vorig jaar via Harz, Thuringerwald en spessart naar het zuiden gereden maar vooral in de Harz valt de staat van de bossen wel op, die kever heeft goed z'n best gedaan.
Thuringerwald al iets beter en Spessart eigenlijk niets aan de hand.
Moet je toch beter lezen.............................. Oke, niet in dit topic.

Ik heb 't HIER al duidelijk aangekaart!
Was niet alleen Harz, ook in Sächsicher Schweiz waren hele stukken kaal. (ook door de kever?)
 
Ik hoor niemand over de staat van de bossen daar, ik ben vorig jaar via Harz, Thuringerwald en spessart naar het zuiden gereden maar vooral in de Harz valt de staat van de bossen wel op, die kever heeft goed z'n best gedaan.
Thuringerwald al iets beter en Spessart eigenlijk niets aan de hand.
Klopt, wat dat betreft wel een dooie boel daar. Maakt de bochten lekker overzichtelijk :+
Nee maar je hebt wel gelijk, niet hier en daar een dooie boom maar hele vlaktes die afgestorven zijn.
En door de droogte wil de jonge aanwas ook niet altijd aanslaan.
Maar desalniettemin is het wel een mooi gebied om te rijden en nog niet zo druk als de moezel of Eifel .
 
Ook in het Sauerland is de staat van de bossen belabberd. door diezelfde kever. Maar gelukkig hebben de mooie wegen daar niet onder te lijden
 
Maar desalniettemin is het wel een mooi gebied om te rijden en nog niet zo druk als de moezel of Eifel .
Voorbij de Harz iets verder rijden naar de Sächsicher Schweiz.
Ja, ook daar is bos door de kever bezocht, maar nog niet (zo) ernstig.
Kan je gelijk de Kyffhäuser meepakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan