Het heerlijke Harz topic.

hebben jullie nog goede tips voor een overnachting met een grote groep en dan een plaats waar je ook goed kan feesten?

tot dus ver heb ik pullman city harz
en braunlage.
 
Dit weekend met mijn vader een mooie rondrit gemaakt. Het weer zat niet mee, zaterdag kwam het echt met bakken uit de lucht, maar dat mocht de pret niet drukken. Alles bij elkaar ruim 300 kilometer gereden van Goslar naar het zuidoosten naar Ellrich, vervolgens een ruime bocht naar het noorden richting Allrode en weer naar het zuidoosten richting Sangerhausen. Van daaruit naar het noorden richting Quedlinburg en langs de noordelijke rand van de Harz weer naar het westen terug naar Goslar. Echt genoten.

We hebben overnacht in hotel Hubertus Hof in Goslar, echt een aanrader! Vriendelijke mensen, perfect ontbijt en voldoende ruimte voor de motoren.

20221002_112423.jpg
20221001_185621.jpg
20221001_131131.jpg
20221001_124345.jpg
20221001_183121.jpg
 
Vreetalarm!!!

Ik kom net van restaurant(je) Mythos in Sankt Andreasberg. Zelden zo goed en lekker (Grieks) gevroten. Een aanrader voor de Harz gangers bij deze.

Herrenstrasse 12 Sankt Andreasberg. www.mythos-sanktandreasberg.de Tel 0049 5582 33 60 493 .
's Maandags ruhetag, feestdagen wel geopend.


Edit: Het is klein. Erg klein, de beneden verdieping biedt hooguit plaats aan 25 personen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vertrek maandag 29 mei met mijn vrienden voor weer een dikke week Harz.

Vorig jaar heb ik trouwens een nacht in berghotel Glockenberg in St. Andreasberg doorgebracht, dat was wel ok.

Dank voor de tip maarreuh, als ik in de Harz ben eet ik Duits eten, geen Grieks 😉

(Ik eet straks dus letterlijk een week lang schnitzels en dergelijke)

Edit: paar foto's van berghotel Glockenberg in St. Andreasberg.

20220515_164730.jpg


20220515_170250.jpg

20220515_170316.jpg

20220515_175919.jpg

20220515_180227.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vreetalarm!!!

Ik kom net van restaurant(je) Mythos in Sankt Andreasberg. Zelden zo goed en lekker (Grieks) gevroten. Een aanrader voor de Harz gangers bij deze.

Herrenstrasse 12 Sankt Andreasberg.


Edit: Het is klein. Erg klein, de beneden verdieping biedt hooguit plaats aan 25 personen.
Zo te horen heb je het er prima naar je zin,
Veel plezier verders, :W
 
@RooieKater , vanwaar ik nu sta, de camperplaats (Ja, we zijn met een campertje) bij Grube Samson hebben rechtstreeks zicht op de Glockenturm. Wel koud 's nachts. Het is hier nu 10 gr.
 
Ik vertrek maandag 29 mei met mijn vrienden voor weer een dikke week Harz.

Vorig jaar heb ik trouwens een nacht in berghotel Glockenberg in St. Andreasberg doorgebracht, dat was wel ok.

Dank voor de tip maarreuh, als ik in de Harz ben eet ik Duits eten, geen Grieks 😉

(Ik eet straks dus letterlijk een week lang schnitzels en dergelijke)

Edit: paar foto's van berghotel Glockenberg in St. Andreasberg.

Bekijk bijlage 1874339

Bekijk bijlage 1874341
Bekijk bijlage 1874342
Bekijk bijlage 1874343
Bekijk bijlage 1874344
Leuk, feest der herkenning! Hotel was helemaal up to date in 1960 :-). Die weg van het hotel naar Sieber, heeeerlijk
 
Ik vertrek maandag 29 mei met mijn vrienden voor weer een dikke week Harz.

Vorig jaar heb ik trouwens een nacht in berghotel Glockenberg in St. Andreasberg doorgebracht, dat was wel ok.

Dank voor de tip maarreuh, als ik in de Harz ben eet ik Duits eten, geen Grieks 😉

(Ik eet straks dus letterlijk een week lang schnitzels en dergelijke)

Edit: paar foto's van berghotel Glockenberg in St. Andreasberg.

Bekijk bijlage 1874339

Bekijk bijlage 1874341
Bekijk bijlage 1874342
Bekijk bijlage 1874343
Bekijk bijlage 1874344

Nou dat Duits eten is tegenwoordig ook een gefrituurde snitzel ........... dat is al lang niet meer wat het vroegha was.

Dat word je de laatste 10 jaar steeds vaker voor geschoteld ook zij nemen het niet meer zo nou.
 
Vreetalarm!!!

Ik kom net van restaurant(je) Mythos in Sankt Andreasberg. Zelden zo goed en lekker (Grieks) gevroten. Een aanrader voor de Harz gangers bij deze.

Herrenstrasse 12 Sankt Andreasberg. www.mythos-sanktandreasberg.de Tel 0049 5582 33 60 493 .
's Maandags ruhetag, feestdagen wel geopend.


Edit: Het is klein. Erg klein, de beneden verdieping biedt hooguit plaats aan 25 personen.
Zeer zeker. Gisteravond naar de Walpurgisnacht feesten in Schierke geweest.
Paar jaar geleden waren wij ook tijdens Walpurgisnacht in de Harz. Erg leuk!
Ik heb nog goede herinneringen aan de 'Griek' in Bad-Grund.
 
Gij schandelijke zuipschuit! Morgen mag jij je bij de volgende halte melden.


De Schieferkirche in Sieber.

27_0001.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
Ter lezing en vermaek;
Net terug van paar daagjes Harz, ondanks dat we in een heerlijk “bikers welcome “ hotel zaten waren we ivm lichamelijke klachten van de vrouw met automobiel.
Gelukkig maar want aan de hoeveelheid bagage dacht ik dat we 3 weken gingen :X .
We zaten dus in Haus Iris in super rustig dorpje Sieber in het Siebertal waar het riviertje de Sieber stroomt ( @Dhr. Bosso 10 punten)
Nou is het geen echt biker hotel met stookplaats en bar waar je tot 04:00 kan rondhangen maar wel garages en en droogruimte igv een onbedoeld regenbuitje.
Aan de overkant zit een superfijn restaurant waar we 2 x gegeten hebben omdat het eten goed was en de twee oudjes een fantastische sfeer brachten.
7-8 tafeltjes en je kon kiezen uit schnitzel of steak of salade, samen met bier naar keuze 0,3 0,4 of 0,5 ltr.
F7F21669-1AAB-4307-BA48-1BD3F48C504F.jpeg


En omdat we de wandelschoenen mee hadden ipv de brommer:
9EA36769-E40C-4544-811A-0348E89F5C66.jpeg

EB6DD8AF-7EE4-4420-BFC3-545B4A214D2F.jpeg
C1B5FA8E-E428-41D4-9492-453B429AABB4.jpeg

FAD63AA1-42DF-4D97-A930-D5861200C486.jpeg


Volgende keer wel op de brommer want er zijn genoeg mooie weggetjes en dalletjes te verkennen daar :t
 
Nice !

Ik vertrek a.s. maandagochtend voor een week sturen in de Harz samen met mijn twee vrienden / vaste rijmaatjes.

Routes gemaakt, elke dag plm. 300 km met gem. 60 km/h.
Vrijwel elke dag een ander hotel, ieder een eigen kamer, ja ja, we houden van onze rust 's nachts :-) (ik schijn te snurken).

Kyffhäuser pasje op twee dagen in de route opgenomen 8-)

Vanwege vastgelopen blok van de KTM ga ik met de Transalp 650. Stuk minder spectaculair maar het lukt daar ook vast wel mee.

Zin in !
 
Ik heb vorige week nog de Kyffhäuser gereden.
Daar ga je 60km/h wrs niet halen. Altijd wel een trage auto voor je.
Wat mij vorige week wel opviel dat er geen enkele Polizist te bekennen was. <ohne Gewähr>

btw:
Kyffhäuser is trouwens geen pas. Meer een flink kronkelende weg.
Na gereden slalom is het leuk om bij de snack-blokhut een Bratwurst te scoren.
Verder heel veel moois te zien op de parkeerplaats voor motoren!
Vlak ervoor op de weg worden door sommigen hun wheely-kunsten vertoond.
 
Ik heb 'm vorig jaar gereden in stijgende richting. Niemand voor me, op de KTM, trek je conclusie O-) .

Wij hadden vooraf gegeten bij die tent onderaan, heerlijk stuk vlees met een frisdrankje voor zéér weinig geld.
Toen nog even stoer gedaan door vanaf de parkeerplaats gewoon dwars door de droge greppel de weg op te rijden - je hebt een KTM Adventure of niet hè 8-) .
 
Geen Polizei nee, wel een soort wildcamera op de vangrail, nou ben ik bang dat het niet voor het wild is maar ik het wel haasje ben. :X . Ik zal het laten weten…..-O-
Bij de BavariaAlm (restaurant) in Torfhaus kun je trouwens ook prima eten en komen ook redelijk wat motoren samen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan