Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik ben Guido,

met veel plezier volg ik de AT topics en leer er een hoop van..
heb een Africa Twin gekocht uit 1995. RD07 met een beetje schade..(foto volgt binnenkort).
Heb nog een Yamaha SuperTenere uit 1992 maar die gaat in de verkoop
De Twin staat nu in de loods en ik wil er dingetje voor dingetje aan gaan veranderen.
Ik wil beginnen met een andere radiateur links want die lekt een beetje (ik ga eerst kijken of ie te solderen is)..

Graag had ik de XRV750 een stuk omhoog van achter, denk aan 6-8 cm ongeveer.
Kan iemand me zeggen hoe dit moet en hoe de onderdelen heetten?
Misschien heeft iemand onderdelen liggen om dit te doen?

Verder heb ik een grote lijst van dingen die ik wil doen en nog moet aanschaffen.
Wat dacht je van:

Beschermplaat onder. die is er helemaal niet...
Valbeugels (mooie dikke stevige).
Bredere achtervelg voor iets bredere band.
Verhogen achter.
Dikkere voorvork die ook iets hoger is.
Beter zadel erop voor iets minder ongemak tijdens lange reizen.
Extra brandstof tanks voor reserve brandstof.
Koplamp bescherming.
Hoog spatscherm boven het voorwiel.
Draagbeugel boven het voorwiel (heb mooie gezien in dit topic).
Koffers met ruime inhoud links/rechts/top

nou de plannen zijn er..nu nog uitwerken allemaal.
Wil de meeste dingen niet nieuw aanschaffen, maar proberen 2e hands te vinden of zelf te maken.
Gaat wel wat tijd kosten denk ik...
Misschien hebben jullie mede-forummers nog iets liggen of enkele tips ??

Zelf ben ik helemaal in mijn nopjes met mijn Africa Twin !!! Whoehooo....


Welcome..!

Na de superten toch over naar de africa twin.. haha niks mis met de super tenere.. wat moet dat ding kosten..

Greetszz
 
Zou zoals beloofd in het andere topic nog even een voor en na foto laten zien van onze twin.

Van toen naar nu...

DSC_6167.JPG


DSC_8527.JPG


En onze blauwe (standaard) vriend

DSC_5848.JPG
 
Ja..we zijn een dikke dikke low-budget reis aan het plannen naar India.

Ik wil met mijn maat naar India rijden en daar een tijdje blijven.
Hij rijdt met een toffe SuperTenere 1991 (zal ook fototje doen van de twee brommers samen).

Alleen al omdat we het plan hadden opgevat op deze reis te gaan maken, zijn we allebei gaan lessen voor het motor rijbewijs.
Ikzelf ben na 13 lessen geslaagd.
Mijn maatje is nog bezig met lessen en zal binnenkort slagen.
In het 2e kwartaal van 2012 gaan we die kant op.
Spannend !!!

Intussen heb ik nu geen auto en zal dus op de motor rondjes doen...
 
Ja..we zijn een dikke dikke low-budget reis aan het plannen naar India.

Ik wil met mijn maat naar India rijden en daar een tijdje blijven.
Hij rijdt met een toffe SuperTenere 1991 (zal ook fototje doen van de twee brommers samen).

Alleen al omdat we het plan hadden opgevat op deze reis te gaan maken, zijn we allebei gaan lessen voor het motor rijbewijs.
Ikzelf ben na 13 lessen geslaagd.
Mijn maatje is nog bezig met lessen en zal binnenkort slagen.
In het 2e kwartaal van 2012 gaan we die kant op.
Spannend !!!

Intussen heb ik nu geen auto en zal dus op de motor rondjes doen...

zal een mooie trip worden :}
 
Heb helaas niks liggen, maar ik zou sowieso eerst de achterveer maximaal opdraaien. Was bij mij precies genoeg.
 
hmm goeie tip,

MAAR...

ik houd van een hoge motor en aan gewicht komt er een totaal van ?175/200 kilo?? extra op..
dat houd in ..mijzelf..extra brandstof..onderdelen..kleding...bepakking..enz..enz..

toch maar verhogen..kom nu al met de knieen op de grond. stilstaand...

inderdaad wel belangrijk om te kijken naar de gewichtsverdeling en rijhoogte...
 
Hey Guido!

allereerst welkom!

hier kun je eigenlijk alles vinden wat je aan je twin wil veranderen...
https://ssl.kundenserver.de/s742704...nid=154c0bfa326fc0b/shopdata/index.shopscript
let wel op!
ik denk dat de low-budgetreis naar india niet zo low-budget wordt als je al deze modificaties erop wil hebben voor je gaat...

voorvork bijvoorbeeld gaat je zeker ergens tussen de € 800,- en € 1200,- kosten.
WP USD vorken van KTM zijn makkelijk pas te maken met een onderdeel wat te bestellen is op deze site
http://www.ruggedroads.co.uk/shop/a...k-Conversion.html?shop_param=cid=30&aid=7016&

wat je ook kunt doen is nieuwe voorvorkveren erin kopen en een verhogingsbus. scheelt aardig in prijs.

op de eerste site staat onder Farhwerk->Gabelwerk een onderdeel om de achterzijde te verhogen.


Suc6!!! 8-)
 
Ja..we zijn een dikke dikke low-budget reis aan het plannen naar India.

Ik wil met mijn maat naar India rijden en daar een tijdje blijven.
Hij rijdt met een toffe SuperTenere 1991 (zal ook fototje doen van de twee brommers samen).

Alleen al omdat we het plan hadden opgevat op deze reis te gaan maken, zijn we allebei gaan lessen voor het motor rijbewijs.
Ikzelf ben na 13 lessen geslaagd.
Mijn maatje is nog bezig met lessen en zal binnenkort slagen.
In het 2e kwartaal van 2012 gaan we die kant op.
Nice! *D

Succes met de voorbereidingen.
 
let wel op!
ik denk dat de low-budgetreis naar india niet zo low-budget wordt als je al deze modificaties erop wil hebben voor je gaat

Pff ik zat ook even wat andere en extra benzine tanks te bekijken en die zijn pittig geprijsd. 36L of 46L tank ca 1000e, 17L achtertank ook 1000 piek. Maar dan kom je wel een goede 1000 km per tankbeurt.
 
Pff ik zat ook even wat andere en extra benzine tanks te bekijken en die zijn pittig geprijsd. 36L of 46L tank ca 1000e, 17L achtertank ook 1000 piek. Maar dan kom je wel een goede 1000 km per tankbeurt.

56L :} in een klap naar zuid Frankrijk kunnen knallen :} als ik het geld nogeens heb liggen volgend jaar bestel ik hem misschien wel :} iedere 2 uur tanken is ook zo irritant. zit je net lekker in je ritme moet je weer stoppen -O-
 
Mooie spulletjes,
maar wat een geld allemaal..whahaha..

dat moet anders kunnen.

zelf bouwen _O- me vorige motor had ik alles voor zo min mogelijk opgezet _O- oude legerkoffers 60x40x25 aan me achterframe vastgezet _O- zag er niet uit maar 120L opbergruimte was wel praktisch. helaas paste me helm alleen niet ;(

complete kofferset voor 140 euro waarvan 130 voor de koffers was :Y


en voor je vering kan je ook even richting hyperpro bellen wat voor opties hun hebben. aangezien ik amper met me voeten bij de grond kom. en voordat me bellypan op de grond staat heb ik een hobbeltje van 20-30cm nodig
 
Laatst bewerkt:
Investeer in een dubbele tank. In het geval dat je echt goed valt en je tank lek rijd heb je in ieder geval nog " de helft" , totdat je weer bij de bewoonde wereld bent.

Hier hebben ze dubbele tanks, direct van de " fabrikant" (Boano racing).

De 42 liter tank heb ik in het echt mogen aanschouwen, en hij is echt onsierlijk groot. Als je achter de motor staat is echt alles uit zijn verband getrokken. Misschien dat er met slim kleurwerk nog wat van te maken is, maar anders is het echt geen porem. investeer je geld dan in 17 liter achterop, dan heb je ook " twee tanks" .
 
Investeer in een dubbele tank. In het geval dat je echt goed valt en je tank lek rijd heb je in ieder geval nog " de helft" , totdat je weer bij de bewoonde wereld bent.

Hier hebben ze dubbele tanks, direct van de " fabrikant" (Boano racing).

De 42 liter tank heb ik in het echt mogen aanschouwen, en hij is echt onsierlijk groot. Als je achter de motor staat is echt alles uit zijn verband getrokken. Misschien dat er met slim kleurwerk nog wat van te maken is, maar anders is het echt geen porem. investeer je geld dan in 17 liter achterop, dan heb je ook " twee tanks" .

nadeel van de 17 achterop. is dat jeje spanningsregelaar enz. moet verplaatsen. hij komt dan strak tegen je achterframe te hangen :Y
 
Investeer in een dubbele tank. In het geval dat je echt goed valt en je tank lek rijd heb je in ieder geval nog " de helft" , totdat je weer bij de bewoonde wereld bent.

Hier hebben ze dubbele tanks, direct van de " fabrikant" (Boano racing).

De 42 liter tank heb ik in het echt mogen aanschouwen, en hij is echt onsierlijk groot. Als je achter de motor staat is echt alles uit zijn verband getrokken. Misschien dat er met slim kleurwerk nog wat van te maken is, maar anders is het echt geen porem. investeer je geld dan in 17 liter achterop, dan heb je ook " twee tanks" .


Italianen gaan vaak echt helemaal los op hun twin, bij boano is ook echt veel te krijg. Scheelt trw wel veel om het daar rechtstreeks te halen ipv bij ruggedroads etc
 
Vandaag lekker bezig geweest aan de Twin..

Deze heeft alleen weinig onderhoud gehad on zijn leven, hier ligt duidelijk een taak voor mij.

Veel schroeven en bouten defect of kapotgeroest.
Dat wordt venieuwd als ie weer in elkaar gaat.

full


beetje liefde hier en daar...

full


full


dit is een goed begin..duidelijk zien hoe en wat er moet gebeuren.
 
Ja top, gewoon lekker vanaf de basis beginnen en geleidelijk naar wens opbouwen. Dat wordt wel wat!


Even wat anders, weet iemand een goede plek in de omgeving van amsterdam om mijn twin af te stellen? Hij loopt prima maar ik ga er volgende week een K&N filter in steken. Lijkt me een mooi moment om de boel eens door te meten en evt ook de carbs aan te passen.
 
Zoals:

Kap rond koplampen is gescheurd..die moet gerepareerd.
Linker radiateur is lek.
Tellerframe ik krom en moet een paar tikken hebben zodat de kappen weer passen.
Dan zal ik hem eerst kaal schuren en een verfje geven.
Achterband moet vervangen en de kettingset.

Ketting en tandwielen zijn eigenlijk nog goed qua dikte maar zit roest op...hmm eens even in verdiepen..oppervlakkige roest is toch niet zo'n probleem lijkt me??

RVS uitlaat collectors eraf en met zuur behandelen en polijsten (mooi ;-)
Die witte flaporen eraf bij het stuur..ugly..heb nog zwarte acerbis liggen.
Velgen goed schoonmaken, die zijn nog netjes..
Blok schoonmaken weg met dat vuil.

nou dan ben ik nog wel ff bezig...
full


full
 
Ja top, gewoon lekker vanaf de basis beginnen en geleidelijk naar wens opbouwen. Dat wordt wel wat!


Even wat anders, weet iemand een goede plek in de omgeving van amsterdam om mijn twin af te stellen? Hij loopt prima maar ik ga er volgende week een K&N filter in steken. Lijkt me een mooi moment om de boel eens door te meten en evt ook de carbs aan te passen.

madracing noord Scharwoude heeft mijne op de bank gestaan :}
img002.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan