Het Honda Africa Twin Topic Deel *2*

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo een tijd niets van me laten horen, maar we hebben weer een werkende en draaiende at. De vorige ging olie drinken als benzine. de vorige eigenaar was niet zo goed met olie nakijken of hij dacht zonder doet die het ook. het motorblok was flink versleten en ging dus alles bij elkaar net zoveel als de motor heeft gekost kosten.

de oude kapotte motorfiets gaat uit elkaar en in de opslag voor reserve onderdelen.

dus we zijn opzoek gegaan naar een andere. ik heb nu dus een africa twin uit 1996 met +- 32000 op de teller blok is super en de bak lekker nieuw.

foto's zullen binnenkort volgen :D
 
@ GDB
als je toch daar besteld zou ik ook meteen de aluminium choke guides bestellen, heb ik ook nadat die van mij gebroken waren... B|
:^ en als je geen cc hebt even mailen. dan kan je het overmaken :Y
 
Laatst bewerkt:
hallo
ik heb het probleem dat mijn twin op een koude motor naar 600 meter afslaat.
hij loopt en start perfect en als hij stottert en afslaat en naar 2 maal starten weer aanslaat loopt hij meteen weer goed.ik heb van alles geprobeerd:
1 nieuwe bougies
2 carb schoongemaakt
3 kleppen gestelt
4 carb gesyngoniseert
ik snap er niets van
heeft een van jullie mischien een soortgelijk probleem gehad?
kan het misschien de thermostaat of de benzinepomp zijn?
 
Kan de benzine pomp zijn.
Die gaan wel eens vaker stuk. Iets met de contactpuntjes.
Als ie lagzaam weer de carp vol laat lopen, dan kan je een paar meter rijden.
Trek voorzichtig de afgaande benzine slang los. (slangetje even in een potje houden) Druk even op je startknop.
Als er dan geen benzine uit spuit, dan is ie stuk.

Succes.

@ Rijkers:
De conti escape is leuk, maar een allweatherband.
Iets meer afgerond dan de Heidenau.
Zal daardoor beter in de bocht liggen.
Zitten onder de Freewind van me betere helft.

De Heidenau is meer een allroadband.
Meer proffiel, dus gaat beter door modder.
Ik heb hier nooit iemand over het weggedrag horen klagen.
Als je met de at echt wil gaan hoeken, dan zal je vast wel voor wegbandjes gaan.

Dus ik denk dat de Heidenau de best keuze is.
 
Kan de benzine pomp zijn.
Die gaan wel eens vaker stuk. Iets met de contactpuntjes.
Als ie lagzaam weer de carp vol laat lopen, dan kan je een paar meter rijden.
Trek voorzichtig de afgaande benzine slang los. (slangetje even in een potje houden) Druk even op je startknop.
Als er dan geen benzine uit spuit, dan is ie stuk.

Succes.

@ Rijkers:
De conti escape is leuk, maar een allweatherband.
Iets meer afgerond dan de Heidenau.
Zal daardoor beter in de bocht liggen.
Zitten onder de Freewind van me betere helft.

De Heidenau is meer een allroadband.
Meer proffiel, dus gaat beter door modder.
Ik heb hier nooit iemand over het weggedrag horen klagen.
Als je met de at echt wil gaan hoeken, dan zal je vast wel voor wegbandjes gaan.

Dus ik denk dat de Heidenau de best keuze is.
anakee's doorhoeken totdat je over de rand van de voorband gaat })
 
Die gaan goed.
Ik heb nu Metzeler tourance op met tweede zetje velgen liggen.
Die zien er bijna het zelfde uit.
De anekee's had Arjan niet op voorraad.

In mei ga ik weer in de eifel spelen.
Dan kan ik echt een oordeel geven.



Ik weet alleen nog niet wat de vervanging wordt voor de tkc.
Het moet wel een beetje band blijven, om naar een offroad rit te rijden.
 
@ Robbin

Ik heb ze laten draaien ui RVS. (gaat nooit meer stuk).

@zizo

Het kan ook je pomp relais zijn.

Met een redelijk volle tank kan je even je aanvoer slang van de carbs op je brandstoffilter aansluiten en kijken of het euvel weg is.

Groet GDB
 
ik heb de benzineslang losgekoppeld boven de pomp en hem gestart en er kwam nouwelijks benzine uit. het probleem is inderdaad de pomp.
 
Heb de Heidenau's vorig jaar onder mijn KTM990 taten leggen als winterband. Inmiddels 21K mee gereden en zitten nu nog op 30%. Worden alleen wat vierkant door de vele snelweg kilometers. Ben er zeer tevreden over.


 
Mannen,,

is met de "facetpomp 40105k" van www.classicminisbrunssum.nl het hele brandstof probleem opgelost.
en is het dan een kwestie van, originele eraf/facet erop.?????
 
Ik heb de tip hier al eens vaker gepost.
DRBEAN op het lc8 forum contacten over de pomp die maakt printjes zonder contactpunten voor de lc8 maar ook de twin.
niet duur en werkt perfect.
 
Nieuw hier.

Sinds oktober vorig jaar in het bezit van een RD04. Al 130k op de teller,maar loopt als een zonnetje.

Zit nu echt te wachten op beter weer (ga met al die pekel mijn AT er niet aan wagen, daar heb ik een andere fiets voor). Hopelijk komt dat weer snel, die kou ken ik nu wel (zucht).

Ben erg benieuwd naar alle verhalen hier.

Gr., Patrick
full
 
@Rijkers,

Kroatie ben ik vorig jaar geweest, via slovenie (mooi) en dan de kustweg (niet mooi en 1 tankstation in het midden) naar zadar (wel mooi) of via de eilanden rijden of via het binnenland naar zadar.

Ben met een maat van me door 6 landen gereden alleen maar kleine weggetjes, neem goede kaarten mee want navigatie is vaak een probleem maar soms ook weer handig.

Groet Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan