Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Present mannen.... over 1 week KROATIE... de twin is READY.....

Nice!! *D

p1000828.JPG
 
ik vond al dat ik weinig notificaties begon te krijgen :)
present in het nieuwe draadje!

m'n twin begint eindelijk reisklaar te zijn, nog hier en daar wat kleine zaken maar er komt vorm in. zou ik het aandurven om zonder reserve mosfet of brandstofpomp te vertrekken? spaart me toch weer wat geld uit dat ik aan de reis kan spenderen...
 
ik vond al dat ik weinig notificaties begon te krijgen :)
present in het nieuwe draadje!

m'n twin begint eindelijk reisklaar te zijn, nog hier en daar wat kleine zaken maar er komt vorm in. zou ik het aandurven om zonder reserve mosfet of brandstofpomp te vertrekken? spaart me toch weer wat geld uit dat ik aan de reis kan spenderen...
:W

Ik had vóór m'n vakantie een Mikuni-pompje besteld maar om één of andere reden kregen ze dat ding niet op tijd geleverd. Gewoon vertrokken en niets aan de hand :) Gewoon lekker opmaken die centen!
 
controleer de contact punten van je brandstofpomp. als die nog goed zijn kun je voor de zekerheid een plat sleutelvijltje meenemen, (of nagelvijltje) soms kun je de contactpunten hiermee een beetje opfrissen. maar als ze al erg ingebrand zijn zou ik een reserve setje meenemen (kost € 30,- ofzo)http://www.wemoto.com/bikes/honda/x.../picture/fuel_pump_repair_kit_-_point_switch/

en wat bedoel je met een mosfet?
Ik neem even aan een spanningsregelaar.
tsjah.... moeilijk te zeggen... ik heb een aftermarket en die doet het heel goed...

je kunt even de aansluitingen controleren van je spanningsregelaar want als die zeer gecorrodeerd eruit zien kun je erop wachten dat je problemen gaat krijgen...

succes en veel plezier!


ik vond al dat ik weinig notificaties begon te krijgen :)
present in het nieuwe draadje!

m'n twin begint eindelijk reisklaar te zijn, nog hier en daar wat kleine zaken maar er komt vorm in. zou ik het aandurven om zonder reserve mosfet of brandstofpomp te vertrekken? spaart me toch weer wat geld uit dat ik aan de reis kan spenderen...
 
Ik was even een weekendje in de eifel spelen. :]
Zo mis ik weer een hoop.
Bij deze: present. *O*

full

Ik zag nog een oude foto in de op.
Deze is wat minder gedateerd.
 
Vandaag een stukje met een AT-er opgereden van Den Bosch richting Tilburg. Kenteken beginnend met MF en een gele bak achterop. Reed stevig door.

Iemand van hier? :W
 
Boys,

Er is een goede oplossing voor degene met het zelfde probleem als mij;
nl uitgaande as, een kerel op MP verkoopt hele brede tandwielen die over de gehele as vallen..!!
Zodat er geen speling meer is.!

Binnenkort ff 2 a 3 van die dingen kopen.



Ps lekker weertje.! Net ff wezen cruisen op de vs 800 vd vrouw. :]
Nu lekker pilsje(s) in de tuin.! ;-)

GreetszZ :z
 
Boys,

Er is een goede oplossing voor degene met het zelfde probleem als mij;
nl uitgaande as, een kerel op MP verkoopt hele brede tandwielen die over de gehele as vallen..!!
Zodat er geen speling meer is.!

Binnenkort ff 2 a 3 van die dingen kopen.



Ps lekker weertje.! Net ff wezen cruisen op de vs 800 vd vrouw. :]
Nu lekker pilsje(s) in de tuin.! ;-)

GreetszZ :z

Heb je een link?

Edit: gevonden
 
Laatst bewerkt:
Tsja, wat is duur ? Een as vervangen is ook duur.

Zelf laat ik ook wel eens batches onderdelen maken (voor bepaalde types klassieke Honda's). De tijd, ontwikkelingskosten en de kosten van het materiaal en machine standtijd moeten bij kleine serie's over een laag aantal worden verdeeld. Dat maakt het idd wat prijziger. Zelf houd ik er vaak net genoeg aan over om de opstartkosten van de volgende ontwikkeling te bekostigen.

Maar wat zijn de toleranties ? hoe staat het met de symmetrie, en hoe zijn de tandwielen gehard ?

Om iets bij voorbaat af te schieten als zijnde duur motiveert anderen in ieder geval niet de moeite te nemen dit soort producten voor een nichemarkt te ontwikkelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is niet afschieten maar ik ga daar geen 65 euro voor betalen.als je normaal met je twin omgaat en regelmatig je voortandwiel en as schoon maakt en je ketting spanning in de gaten houd blijf je voor as echt wel heel hoor!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan