Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Ben nu een ruime week de trotse eigenaar van een AT. Na 6 jr de Vstrom verkocht, waar ik veel mooie kms mee heb gemaakt. De Suzuki reed heerlijk en vertrouwd, maar de Twin rijd hemels! Moet nu alleen nog even opzoek naar een kofferset. Maar de tijd van kamperen met hele gezin is net voor bij en zal in het voorjaar weer van start gaan dus heb nog wel eventjes (tips zijn welkom😉)
 

Bijlagen

  • IMG-20201003-WA0054.jpg
    IMG-20201003-WA0054.jpg
    132 KB · Weergaven: 30
Belofte maakt schuld...
Bij deze wat foto's, doekje is er nog niet echt van gekomen, maar de motor is inmiddels flink onder handen genomen;

Remschijven liepen onder hun minimum, dus allemaal vervangen + blokjes
Remleidingen liepen niet door, dus nieuwe HEL leidingen
Koffers en rek is gelukt, aluminium van Aro
Handvatwerwarming is gemonteerd
Ólie vervangen + filter
Luchtfilter vervangen
Balhoofdlager vervangen
Koelvloeistof vervangen
rem vloeistof vervangen
Voorvork olie ververst
Kleding aangeschaft, goeie deals gedaan, deze tijd van het jaar helpt daar bij
gereedschapssetje heb ik zelf in elkaar geflanst en in de topkoffer, prima.
De verstralers heb ik terruggestuurd toen ik de lichtopbrengst van de mistlampen zag bij donker.
Gear indicator is niet nodig, motor heeft voldoende herkenning

stuurverhogers liggen klaar om gemonteerd te worden
Er is nog een opklik ruitje onderweg uit china om nog verder uit de wind te zitten.

Ik ben nog op zoek naar:
Verlaagde voetsteunen (wie of wie)
En wil nog iets met de vering doen tzt


(ik heb dus geen goeie foto's, behalve toen ik hem kocht van marktplaats en tijdens het onderhoud)
 

Bijlagen

  • 20201014_101419.jpg
    20201014_101419.jpg
    980,8 KB · Weergaven: 36
  • 20201014_101422.jpg
    20201014_101422.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 28
  • 20201014_151120.jpg
    20201014_151120.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 34
  • Screenshot_20200930-210852_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200930-210852_Marktplaats.jpg
    336,4 KB · Weergaven: 37
Belofte maakt schuld...
Bij deze wat foto's, doekje is er nog niet echt van gekomen, maar de motor is inmiddels flink onder handen genomen;

Remschijven liepen onder hun minimum, dus allemaal vervangen + blokjes
Remleidingen liepen niet door, dus nieuwe HEL leidingen
Koffers en rek is gelukt, aluminium van Aro
Handvatwerwarming is gemonteerd
Ólie vervangen + filter
Luchtfilter vervangen
Balhoofdlager vervangen
Koelvloeistof vervangen
rem vloeistof vervangen
Voorvork olie ververst
Kleding aangeschaft, goeie deals gedaan, deze tijd van het jaar helpt daar bij
gereedschapssetje heb ik zelf in elkaar geflanst en in de topkoffer, prima.
De verstralers heb ik terruggestuurd toen ik de lichtopbrengst van de mistlampen zag bij donker.
Gear indicator is niet nodig, motor heeft voldoende herkenning

stuurverhogers liggen klaar om gemonteerd te worden
Er is nog een opklik ruitje onderweg uit china om nog verder uit de wind te zitten.

Ik ben nog op zoek naar:
Verlaagde voetsteunen (wie of wie)
En wil nog iets met de vering doen tzt


(ik heb dus geen goeie foto's, behalve toen ik hem kocht van marktplaats en tijdens het onderhoud)
Mooi man. Ziet er goed uit. Vering heb ik nog wel wat tips voor je. Die adriana cartridges bij HK zijn het geld echt waard!!!! En achter heb ik een Hypro schokbreker. ook top.
 
Stuurverhogers gemonteerd, verlaagde voetsteunen gemonteerd, kwamen uit tjechie... nu nog wat spullen van een kerel uit italie (roosters voorkamplamp)

Maar ik vroeg me af; welke banden gebruiken jullie? Ik reken op 100% asfalt en zoek de beste band... ik heb nu bridgestone batlax (?l eronder... schijnt een oude band te zijn qua techniek...
 
Ik denk zelf aan de Michelin Anakee Adventure als ik een tweede set wielen kan vinden. Ik heb nu de Pirelly Scorpion Rally STR als 80/20 band.
 
Thanks, ik heb op mn andere motoren michelin zitten, dus die anakee spreekt me wel aan...
En luister, als jij het zegt.....
 
Nou nee hoor, Ik ben juist ook heel benieuwd wat andere rijden in welke omstandigheden. Ook juist OffRoad ben ik erg benieuwd. Gisteren en eergisteren in het zand en de echte modder miste ik af en toe wel wat grip :-)
 
Laatst bewerkt:
Mijn Anakee adventures bevallen zeer goed. Natuurlijk zit er ook veel tussen de oren maar mijn ervaring is als je het vertrouwen in een band verliest dat heel je motor klote rijdt. Daarom heb ik mijn vers geïmporteerde AT meteen voorzien van Michelins. Helaas zijn de Road 5 Trial's niet in de AT maat te krijgen...
 
Mijn Anakee adventures bevallen zeer goed. Natuurlijk zit er ook veel tussen de oren maar mijn ervaring is als je het vertrouwen in een band verliest dat heel je motor klote rijdt. Daarom heb ik mijn vers geïmporteerde AT meteen voorzien van Michelins. Helaas zijn de Road 5 Trial's niet in de AT maat te krijgen...
Ah goed om te horen. Ik neem ze ook volgend voorjaar.
 
Mijn RD04 dient nieuw rubber te hebben... Iemand tips?

Ik rij voornamelijk op de weg/TET route.

Ik zoek een band die me niet in de steek laat tijdens het offroaden...
Slijtage maakt niet heel veel uit daar ik geen kilometervreter ben :-)

Hier in de streek veel modder, dus echt ploeteren...

Zelf denk ik aan de Bridgestone AX41 Adventurecross, Pirelli Rally STR en de Michelin Anakee Wild...

Ervaringen of aanbevelingen zijn welkom :-)


Thx!
 
Ik heb er nu heidenau k60 scouts onder: prima voor mij!
Daarvoor tkc70 volgens mij: voorband ging snel cuppen.

Ik gebruik ze voor gravel in de Alpen, maar ook op de tolweg om er in 1 dag naar toe te rijden. Ik rij max 7dkm per jaar.

IMG_20200813_133600745.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan