Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Hmmm, ik zoek iets met meer 'noppen-profiel'...

Of doet de K60 het super in de modder?!

Gr
 
Nee, dwz ik heb er 1 ervaring mee bij een offroad rit in stromende regen in Drenthe. Ik vind het belangrijk dat het ook op asfalt lekker stuurt.

Maar, ik ben ook geen fan van veel modder hoor. Veel los zand of modder vreet mijn ketting te snel op.

Anderen?.
 
Hi guys, ik ga mijn RD07 binnenkort weg doen.. ik rijd te weinig, ding hangt aan de lader en verzamelt stof.. als ik afgelopen jaar 10 keer gereden heb is het veel. :$
 
@Sounddragon Heb de mijne ook laatst van de hand gedaan voor weinug vanwege de komst van CRF. Verkocht aan een 1.60m kortbenig menneke die er amper lukte het verhoogde zadel te beklimmen. Staat sinds kort weer op MP voor 1000+ meer. Beetje jammer dat ie de barst in de kuip niet even noemt.
 
@Sounddragon Heb de mijne ook laatst van de hand gedaan voor weinug vanwege de komst van CRF. Verkocht aan een 1.60m kortbenig menneke die er amper lukte het verhoogde zadel te beklimmen. Staat sinds kort weer op MP voor 1000+ meer. Beetje jammer dat ie de barst in de kuip niet even noemt.
''Geen nieuwe meer maar super mooi'' _O-
 
Heren! Bij het terugplaatsen van mijn voorwiel is tijdens het Torquen (12nM) iets gruwelijk fout gegaan. Mijn momentsleutel liet de geest en zonder dat ik het in de gaten had draaide ik het schroefdraad van beide bovenste bouten finaal door midden.

Mijn vraag: zijn deze vervangbaar en zo ja hoe krijg ik ze er dan uit?
Ik heb al menig poging gedaan met een waterpomptang echter zonder succes..

Als iemand ideeeen heeft dan hoor ik dat graag!
WhatsApp Image 2021-07-15 at 15.25.33.jpeg
 
las er even een moertje op of probeer een grip tang met een dubbele moer als extra kan nu wel iets vaster zitten nu maar ziet er schoon en netjes uit hoor -- had ik ook bij me transalp kan gebeuren :)
 
Is allemaal al gelukt! Met een goede waterpomptang heb ik ze gelukkig kunnen losdraaien. Originele onderdelen heb ik ook kunnen vinden en zijn besteld. Voorlopig vastgezet met RVS schroefdraad en een borgmoer.
 
Sinds vorige week eigenaar van een mooie AT. Voorzien van andere voorvork (CRF showa met hyperpro progressieve veren) en vele andere leuke opties zoals: Excel velgen voor en achter, Viking zadeltje, ander uitlaat, alu radiators, frame en blokdelen gepoedercoat.

Ben nu op zoek naar setje bijrijders stepjes, stel iemand weet nog een adresje of heeft ze liggen hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • IMG_7812.jpg
    IMG_7812.jpg
    524,6 KB · Weergaven: 57
  • IMG_7814.jpg
    IMG_7814.jpg
    491,4 KB · Weergaven: 57
Denk dat je hier de meeste kans maakt. Dichterbij huis kun je deze toko proberen maar ervaring leert dat hij wel de hoofdprijs vraagt. Kan echter geen kwaad te informeren. Mooie fiets. Prettige aanpassingen ook.
 
Denk dat je hier de meeste kans maakt. Dichterbij huis kun je deze toko proberen maar ervaring leert dat hij wel de hoofdprijs vraagt. Kan echter geen kwaad te informeren. Mooie fiets. Prettige aanpassingen ook.
Super dank voor de ebay link. Ben er al even er door heen aan het scrollen.
*na even gezocht te hebben eigenlijk geen rechtse kunnen vinden (uitlaat kant).
 
Laatst bewerkt:
Een kennis van mij rijdt een Africa Twin.
Nu heeft deze motor een zeer merkbaar aan-uit effect vooral bij het gas opendraaien.
En dit is vooral merkbaar met het gas opendraaien vanuit '0-positie' dan volgt er echt een flinke snuk.
Ik dacht eerst aan een te slappe ketting, maar dit klopt gewoon, ook geen speling.
Kan dit een carburatie dingetje zijn?
 
Mijn eerste post in jaren; ik lees graag mee, dus ik zal mij ook eens voorstellen. Na twee jaar geen motor te hebben gehad (hiervoor een Transalp XL600V) ging het weer kriebelen. Sinds een klein jaar een AT in de schuur. In de mooiste kleurstelling nog wel ;) bouwjaar 1997 met 56k op de teller. Hier op tournee in de Eifel. Ik ben een tevreden mens
IMG_20210905_112622502_HDR~2.jpg
 
Een kennis van mij rijdt een Africa Twin.
Nu heeft deze motor een zeer merkbaar aan-uit effect vooral bij het gas opendraaien.
En dit is vooral merkbaar met het gas opendraaien vanuit '0-positie' dan volgt er echt een flinke snuk.
Ik dacht eerst aan een te slappe ketting, maar dit klopt gewoon, ook geen speling.
Kan dit een carburatie dingetje zijn?
Heb je ook gekeken naar het voortandwiel? Er kan speling ontstaan tussen de uitgaande as en het voor tandwiel.
 
Je kunt dat testen door in z'n vrij rustig het gas open te draaien. Als het aan/uit effect dan ook optreedt is het niet de uitgaande as. Wellicht te veel speling op de gaskabel?
 
Uitgaande as is 100%

Gaskabel staat mogelijk eerder een fractie te strak, dat is het eerste wat we gaan proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan