Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Niet mijn ding. De vorige AT vond ik heel mooi, de boze bakkes van de nieuwe is de reden dat ik m niet overwogen heb.
 
GS'en, nu je het zegt. Daarvan rijden er meer rond dan Africa Twins. Maar de koplamp van de GS vind ik minder hebben dan die van de AT. Een GS is ook wel leuk, maar dan had ik nog 10k extra moeten neerleggen zonder accessories. En de beurten daarvan vallen al helemaal vies tegen. Doe mij dan maar mijn AT :) . Die beurten zullen ook wel wat kosten, maar nog altijd minder dan een bmprijsje.
 
Heel erg mooi! Ik zou hm gerust in de Tricolore kleurstelling willen hebben.

Goed aangekleed ook, heb jij dat - hoe het heet - Adventure of Explorer pakket erbij genomen?
Ik kon die kleurstelling te veel lijken op een tandpasta-reclame :'D . Die was overal te krijgen, maar met de rode versie krijgen heb ik geluk gehad.

Ik heb alleen het electric-package qua pakketen erop laten zetten. Alle accessories die ik heb:

08R76MKSE00 - High windshield
08P72MKSE00ZC - Handguard extension
08R78MKSE00 - Visor kit
08F71MKSE00 - Radiator grill
Outback Motortek Ultimate Adventure Combo
Outback Motortek Upper Crash Bars
Outback Motortek Auxiliary Light Mounting Brackets
08HMEMKSEL20 - Electric Pack
08R72MKSE00 - Deflectors set
08R81MKSE00 - Tank pad
08M70MKSE00 - Center Stand
08L88-MKS-E00ZA - Rear carrier

Video accessories:
Video electric-package:

Luggage:
Giant Loop Diablo Tank Bag
Mosko Moto Backcountry 35L
4x Mosko Moto Aux Pox 5L

Video luggage:

Dan heb je het plaatje compleet :) .

Ik ben nog aan het twijfelen over de topkoffer van Honda zelf en eventueel een Camel-Tank, maar helaas wordt die laatste niet gemaakt voor de CRF1100 en moet je dan wat DIY gaan uithalen (waar ik niet goed in ben).
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels de Twin wat kleine dingen aangepast en toegevoegd.
Omdat er een CRF voorvork in zit en hierdoor wat hoger staat een verhogingskit gekocht, zodat deze achter ook iets hoger staat.

Tripmaster geïnstalleerd/geplaatst in een custom houder met usb poorten en voltmeter. Daarnaast voorzien van TomTom op het stuur, handvat verwarming unit geplaatst. Ben erg blij met deze fijne motor.
 

Bijlagen

  • IMG_0008.JPG
    IMG_0008.JPG
    332 KB · Weergaven: 35
  • IMG_9972.JPG
    IMG_9972.JPG
    116,3 KB · Weergaven: 36
Heb je ooit getest of de vork volledig kan inveren zonder dat het wiel de radiator raakt?
 
Oeps ik dacht een sticker van Mulders motoren op je voorspatbord te zien :$

Bij nader inzien is het Pols, right?!

Edit: Mulders in Veendam (Honda en KTM dealer) is failliet las ik elders.
Aah oké :'D . Dacht al "waar gaat dit naartoe?" :P . Ik las dit inderdaad laatst ook al op een nieuwswebsite. Helaas gaat de laatste tijd veel failliet. Je zou zeggen dat tijdens het seizoen toch wat geld binnen is gekomen en dat daarmee nog een paar maanden gedraaid kan worden, maar helaas. Jammer dat het grote "motorketen" (niet MKC) daar geen last van heeft.

Deze is inderdaad van Pols. Super zaak, aardige/eerlijke mensen en fatsoenlijke service. Met plezier rij ik 150km (enkel) vanuit Zuid-Limburg om daar de CRF te laten onderhouden :) .
 
Aah oké :'D . Dacht al "waar gaat dit naartoe?" :P . Ik las dit inderdaad laatst ook al op een nieuwswebsite. Helaas gaat de laatste tijd veel failliet. Je zou zeggen dat tijdens het seizoen toch wat geld binnen is gekomen en dat daarmee nog een paar maanden gedraaid kan worden, maar helaas. Jammer dat het grote "motorketen" (niet MKC) daar geen last van heeft.

Deze is inderdaad van Pols. Super zaak, aardige/eerlijke mensen en fatsoenlijke service. Met plezier rij ik 150km (enkel) vanuit Zuid-Limburg om daar de CRF te laten onderhouden :) .

Pols lijkt me ook een leuke eerlijke zaak, daar staan nog mensen met passie voor het merk in de winkel.
Poosje geleden heb ik Bart gesproken, hebben samen een opzetje gemaakt voor een standaard AT in 2022 uitvoering ;)
 
Hey heren, goeie vriend van mij gaat bij deze twin kijken om volgend jaar een lange reis mee te maken.
Specifieke dingen die jullie opvallen?

 
Mooi ding op de foto's!!!.
Ik zie een gloednieuwe kettingset, mooi, maar waarom verkoopt hij/zij de motor dan? Vooral: inzage vd splines vd uitgaande as.
Dat is de grootste makke van het ding. (heb zelf blokwissel gedaan). Een haperende benzinepomp is eenvoudig te vervangen. Mijn vorige blok had met 65dkm licht olieverbruik en een onschuldige rammel in het koppelingshuis bij ingetrokken hendel.
Check na evt aankoop altijd de grote stekkers in de kabelboom van en naar de spanningsregelaar (ik had daar bijna brand: waren nl groen uitgeslagen..).

Succes! Ik heb al jaren veel plezier met de AT!!! (Laat de koper checken/afvragen of hij een zesde versnelling mist, op de lange baan zou ik die wel wensen).
 
Bedankt voor je reactie! Goeie tips.

Wat bedoel je met inzage van spline? Dus waar het voortandwiel op geschoven is?
Ik zal het bekijken. En idd, 6e versnelling gaat hij denk ik wel missen, ik dacht zelf aan een iets zwaardere tandwielverhouding voor die reis.
 
Klopt, waar het voortandwiel op de uitgaande as zit. De uitgaande assen zijn bij enkele bouwjaren? van zachter staal kwaliteit gemaakt dan de voortandwielen.
Dus ook al is het mooie brede voortandwiel gloednieuw, wat is de staat van splines van de uitgaande as?
(Goede motorblokken nauwelijks te krijgen (e-bay+1.000€) en reparatie zeker 500-800€ als de as überhaupt nog verkrijgbaar is).
Maar goed is goed natuurlijk!!!

(Check ff op www voor afbeeldingen uitgaande as, dan zie het direct).
 
Ik denk dat deze ouder is. De nieuwere modellen hadden matte zijdeksels zonder vlammenstickers, die zijn vanaf 1996.
Uitgaande-as problemen waren volgens mij niet bij de eerste bouwjaren.
BTW: ik heb ook een recent nieuw breed voortandwiel en nog 80procent goede splines, maar zelfs met de ketting erop kan ik die wat heen en weer bewegen....ontdekte ik laatst. Grrrr.
Nou ja, mijn plan B is: dan maar een transalpblok 650 erin lepelen. Die zijn plenty verkrijgbaar en ik hoop dat dat past tzt...

Check en zoek op transalpclub.nl vwb bouwjaren.
 
Dag allen,

Mijn broertje is sinds kort eigenaar van een africa twin xrv 750 van 2001. We hebben dat ding gekocht om een reis mee naar en door marokko te gaan maken komend jaar. Helaas is deze omgevallen en zijn de kappen (voor) allemaal kappot. Dat de kappen stuk zijn is het minst erge, die kunnen we repareren . Echter het gewei (frame) voor is nergens te vinden. Iemand enig idee waar wij deze kunnen vinden? Gaat om een rd07a voor de duidelijkheid. Frame is ansers dan de rd07.

Alvast bedankt!
 
Ik denk dat deze ouder is. De nieuwere modellen hadden matte zijdeksels zonder vlammenstickers, die zijn vanaf 1996.
Uitgaande-as problemen waren volgens mij niet bij de eerste bouwjaren.
BTW: ik heb ook een recent nieuw breed voortandwiel en nog 80procent goede splines, maar zelfs met de ketting erop kan ik die wat heen en weer bewegen....ontdekte ik laatst. Grrrr.
Nou ja, mijn plan B is: dan maar een transalpblok 650 erin lepelen. Die zijn plenty verkrijgbaar en ik hoop dat dat past tzt...

Check en zoek op transalpclub.nl vwb bouwjaren.

Bedankt voor de info.
En de km stand, hebben jullie een trucje om te checken of er niet toevallig een ton of 2 meer op staat?
Als ik de close-ups zie en die beste man mag geloven ziet hij er echt nog goed uit.
Knopje op het stuur is wel verweerd door UV bijvoorbeeld.
 
Over het bouwjaar; gezien o.a. de vorm van het windscherm is dit een RD07 (geen RD07a). Dit kleurenschema werd geleverd in 1994 en 1995. (Zie deze website voor de kleuren(codes) per bouwjaar).

De 'verweerde' killswitch heb ik ook op mijn RD07a uit 1997 (< 60k km).
 
Ola allen,

Ik voeg mij even van rechts in in dit topic. Ik ben aan het kijken voor een AT voor erbij om af en toe eens de TET te pakken. Nu heb ik een dorp of 2 verder van mij eentje zien staan. Betreft een AT uit '91, een zogeheten RD04.
Volgens de verkoper houdt de motor in bij vol gas en moeten de carbs gesynchroniseerd worden.
De motor verdient iets aandacht maar met de aankomende winter lijkt het mij een leuk porrelklusje in mijn mancave.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik ga kijken en rijden? Alvast mega bedankt!

Greetz

Edit: krijg net bericht dat de motor is verkocht. Helaas.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211016-130833_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20211016-130833_Marktplaats.jpg
    154,4 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan