Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Zijn dat goede banden die tkc80? Want de nu liggen er trail banden op en wil iets meer noppenband. Maar zou ook best wat asfalt mogen verteren als ik naar het aet rijd.

Ik ben fan van mijn pirelli scorpion rally str. Echt super in nat. Kan er op asfalt prima mee hoeken. En in de modder doen ze het ook prima. Ik heb nooit TKC80 gehad, maar voor een band waar je echt alles mee zou willen lijkt mij de TKC80 te eenzijdig en drama op nat asfalt heb ik gelezen.
 
Op nat asfalt moet je met een noppenband gewoon niet doen alsof het droog asfalt is.. dan gaat het prima.
 
Zo, 120pk extra!
IMG_20200123_165715093.jpg


IMG_20200123_165859594.jpg
 
Ik vind de tkc 80 een heerlijke band, maar als je niet veel in het zand zit zou ik hem overslaan.
Op asfalt gaf deze band ook prima grip alleen slijten ze als een gek. Nu naar de tkc 70 gegaan en deze zijn op de straat dikke prima maar in het zand mis ik de 80’s
 
Ik had tkc70 banden. Prima. Zowel snelweg als onverharde Alpen passen. De voorband ging wel snel cuppen vond ik.
Nu heidenau k60scout.
Enne, het goede blok hangt al in het frame !

IMG_20200202_181142759.jpg
 
Goedenavond,

Weet iemand waar ik een handige "zijstandaard vergroter" kan vinden, zodat mijn motor minder snel weg zakt in zand, modder of gras?
 
Hoe zijn de rijervaringen van de Africa Twin ?
Als heropstapper gaat mijn interesse ook uit naar dit model.
 
Hoe zijn de rijervaringen van de Africa Twin ?
Als heropstapper gaat mijn interesse ook uit naar dit model.
Ik heb een RD03 , eerste model 650cc .
Zeer geschikt voor her opstarter , ding rijdt echt geweldig rustig / soepel / stuurt mooi , 1 kleine minpunt ze zijn niet zuinig .
mooie hoge zit en voldoende power .
 
Ik heb een nieuwe, Twin CRF1000 DCT, van 2019, met NL kenteken, op het oog, bij Honda dealer.
20200205_162912.jpg


Wordt incl. met 3 delige kofferset geleverd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb een oudere RD04 gekocht als project. Basis is in orde alleen cosmetisch zit er aardig wat werk aan.
Zo zit er ook een demper op die ik zelf niet ga gebruiken. Misschien interesse hier?
 

Bijlagen

  • demper Africa twin.jpg
    demper Africa twin.jpg
    263,2 KB · Weergaven: 16
  • demper Africa twin1.jpg
    demper Africa twin1.jpg
    136,5 KB · Weergaven: 15
  • demper Africa twin2.jpg
    demper Africa twin2.jpg
    300,6 KB · Weergaven: 14
Een vraag.....
Ik rijd al heel wat jaren op van die zware toerbuffels. (Kawasaki GTR 1000, Honda CBR 1000 en nu een FJR 1300). Omdat mijn woon-werk kilometer weggevallen zijn wil ik nu een wat avontuurlijkere motor kopen. De keuze is teruggebracht tot 2. Een Tenere 750 of een Africa Twin.
En ik gok zo dat menig Africa Twin rijder ook wel eens over een Tenere gedacht heeft of zelf gehad heeft.
Wat zijn argumenten om juist voor de Africa Twin te kiezen?
Ik ben overigens 1.97 lang en zal de motor meer op asfalt gebruiken dan off-raod.

Ik heb een winter lang een keer een KLE 500 gehad en vond die ietsjes te licht
 
Een vraag.....
Ik rijd al heel wat jaren op van die zware toerbuffels. (Kawasaki GTR 1000, Honda CBR 1000 en nu een FJR 1300). Omdat mijn woon-werk kilometer weggevallen zijn wil ik nu een wat avontuurlijkere motor kopen. De keuze is teruggebracht tot 2. Een Tenere 750 of een Africa Twin.
En ik gok zo dat menig Africa Twin rijder ook wel eens over een Tenere gedacht heeft of zelf gehad heeft.
Wat zijn argumenten om juist voor de Africa Twin te kiezen?
Ik ben overigens 1.97 lang en zal de motor meer op asfalt gebruiken dan off-raod.

Ik heb een winter lang een keer een KLE 500 gehad en vond die ietsjes te licht

Argument om een AT te verkiezen boven een tenere is simpel. Het is een Honda en die andere is een Yamaha 😎.

Nee zonder gekheid. Ik heb mijn AT net een week, maar ben wel bekend met de NTV en Hawk gt. Daar heb ik er al een dozijn van gehad en nog nooit een gehad die.problemen had. En de AT blokken en techniek is grotendeels gelijk en dus even degelijk.
Ik heb ook Yamaha motoren gehad uit dezelfde periode maar had daar minder geluk mee. Ook de Kawasaki's die ik heb gehad waren minder betrouwbaar.
Gek genoeg waren al mijn Ducati 's juist wel weer net zo betrouwbaar als.mijn Honda 's 🤣.
Dus of je hier nu iets aan hebt.....geen idee
 
Mijn ervaring met Honda's is ook wel dat ze onverwoestbaar zijn. En dat de Yamaha wat minder logisch in elkaar zit. maar als het blok goed is dan kan ik verder een hoop zelf.

Wat Ducati's betreft heb ik dezelfde ervaringen. 2 keer een oer-betrouwbare Duc gehad die fluitende over de 100.000 ging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan