Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Beste AT owners,


Ik was gisteren de zuidelijke tet route aan het rijden met de AT toen ik halverwege de route was stopte de AT er plotseling mee het leek alsof hij zonder benzine viel. Na enkele start pogingen slaat de motor nimeer aan. Dus vermoed benzine pomp. Heeft er iemand een schema voor de contact punten te vervangen? Mvg P.S. het is een AT van 94 met bijna 75000km
 
Beste AT owners,


Ik was gisteren de zuidelijke tet route aan het rijden met de AT toen ik halverwege de route was stopte de AT er plotseling mee het leek alsof hij zonder benzine viel. Na enkele start pogingen slaat de motor nimeer aan. Dus vermoed benzine pomp. Heeft er iemand een schema voor de contact punten te vervangen? Mvg P.S. het is een AT van 94 met bijna 75000km
Ik weet niet wat je wil bereiken met een schema? Maar benzinepomp haal je eraf, schroeft deze open.. en van de binnenkant kun je een revisiesetje bestellen.. stelt niks voor. Letterlijk 3 schroefjes
 
Is ondertussen al besteld en gemonteerd. Maar ga toch nog een facet pomp bestellen en mee nemen als ik wat langere reis ga maken. Alvast bedankt grtn.
 
Ik heb als nood een stalen buisje mee (binnendiam 3- 5mm denk ik) met 2 slangklemmen. Doet de benzinepomp het niet meer: dit er in plaats van monteren en de tank goed volhouden met benzine: kan je telkens nog 100-200km rijden en dan weer tanken. Deze tip stond op transalpclub.nl.
 
Stekkerverbindingen naar/van de spanningsregelaar gecheckt?. (Was bij groen en daardoor einde sr en accu). Na nwe sr heb ik de verbindingen doorgesoldeerd.
 
Kan ik iemand, tegen kleine vergoeding, blij maken met deze pakking?
 

Bijlagen

  • 0C80F8F6-2787-43A1-8186-0419655B7A7D.jpeg
    0C80F8F6-2787-43A1-8186-0419655B7A7D.jpeg
    164,5 KB · Weergaven: 16
Ik heb een vraag voor jullie.
Ik rij nu onder andere op een BMW K1600 GT.
Ik heb deze motor gekocht omdat ik regelmatig met mijn vrouw achterop weekendjes weg ging en op vakantie.
Nu zit mijn vrouw bijna nooit meer achterop en zoek ik dus een motor die wat meer fun is om solo mee te rijden.
Mijn keuze is op de nieuwe AT 1100 adventure gevallen.
Maar omdat mijn vrouw toch sporadisch nog mee zal gaan moet zij toch wel nog behoorlijk mee kunnen.

Hebben jullie ervaring met een duo passagier? En zo ja hoe is die?
Wij zijn beide niet zo jong meer en ook redelijk aan het gewicht. (durf ik hier wel te posten want ze leest toch niet mee)
 
Stel je vraag ook hier, daar lezen meer crf rijders:

(Die was iets naar onderen weggezakt zeg maar).
 
Ik heb een vraag voor jullie.
Ik rij nu onder andere op een BMW K1600 GT.
Ik heb deze motor gekocht omdat ik regelmatig met mijn vrouw achterop weekendjes weg ging en op vakantie.
Nu zit mijn vrouw bijna nooit meer achterop en zoek ik dus een motor die wat meer fun is om solo mee te rijden.
Mijn keuze is op de nieuwe AT 1100 adventure gevallen.
Maar omdat mijn vrouw toch sporadisch nog mee zal gaan moet zij toch wel nog behoorlijk mee kunnen.

Hebben jullie ervaring met een duo passagier? En zo ja hoe is die?
Wij zijn beide niet zo jong meer en ook redelijk aan het gewicht. (durf ik hier wel te posten want ze leest toch niet mee)
Mijn vriendin is jong en licht maar ze zit prima achterop. Waar je wel effe rekening mee moet houden: de africa twin heeft een hoge "kont" en de passagiersstepjes zitten dus wat hoger.

Ik denk niet dat het zo comfortabel zal zijn als een dikke bmw.
 
Ok bedankt. Dat het minder comfortabel is begrijp ik. Ze zal ook niet zo vaak meer mee gaan als vroeger. Vandaar dat ik een meer fun fiets zoek omdat ik meestal solo rijd nu. En de K1600 is een geweldige fiets, maar wel een beetje saai.

We zullen gewoon samen even moeten gaan "passen"
 
Mijn 750 AT RD07 start koud niet echt super, maar loopt en start eenmaal warm goed. Ik ben van plan de accu en spanningsregelaar door te meten en de kleppen te stellen. Iemand nog andere ideeen?
 
Slecht starten na een aantal dagen stilstand had ik ook. Ik had toen op transalpclub.nl gelezen over een modificatie. Heb ik toen uitgevoerd en vanaf toen snellere koude start.
Daarvoor tank eraf en een soort bestaande korte ontluchtingsslang vanaf de carburateur flink verlengen naar beneden toe.

Edit: een schema welke slang exact staat ergens bij transalpclub.nl.
Ook ergens honderden berichten terug in dit topic overigens.
 
Laatst bewerkt:
Mijn RD03 heeft soms een plakkende startkoppeling , kan je er makkelijk bij of niet ? Hij start direct als ik kort op de knop druk , maar als ik ingedrukt houd slaat hij niet aan , lijkt dat de start koppeling hem tegenhoudt
 
Hallo allemaal,
Ik heb een 2016 manual met healtech quickshifter (zat er al op door vorige eigenaar) Nu heb ik nogal eens een valse neutral.
Ik heb de wizard al een aantal keer gedraaid en het blijft af en toe gebeuren.
Heb je een goed werkende setup of tips die je wil delen?
Huidge settings: cut off time van 95ms, sensor threshold 20%
Cut off delay 20ms
 
@Richard1980 : volgens mij heb jij een crf 1000? Of crf1100?. Daar is een ander topic voor, ff zoeken. Dit topic gaat over de xrv750. Maar, misschien heb jij juist een quick shifter voor een 750, maar ik heb er nog nooit van gehoord
 
Weet iemand als er een start koppeling zit op een RD03 Africa Twin ?
Mijne staat een tijdje stil en wou niet starten , maar als ik mijn startknop heel kort in druk start hij direct .
ik verdenk dat de startmotor de motor niet 'los' laat als dit logisch klinkt ?
paar keer geprobeerd , maar ik kan de startknop gewoon inhouden en hij slaat niet aan , ik druk heel kort op de start knop en vroem start direct ?
 
Mijn snelheidsmeter hield er mee op na 39000km. Het plastic wieltje was kapot gedraaid. Enkel dat nieuwe wieltje vervangen was niet de oplossing. Het metalen asje dat draait en de kabel naar het dashboard laat draaien had zich namelijk ook verder in de aluminium behuizing gevreten waardoor deze niet meer lekker aangrijpt op het plastic wieltje en deze dus opvreet. Dankzij onderstaande linkjes eigenlijk heel makkelijk de juiste positie kunnen terugvinden voor het metalen asje. Het lijkt nu allemaal lekker soepel te lopen even aankijken of het op de lange termijn ook allemaal goed blijft werken.

Misschien hebben jullie er ook iets aan.

en
 
Mijn snelheidsmeter hield er mee op na 39000km. Het plastic wieltje was kapot gedraaid. Enkel dat nieuwe wieltje vervangen was niet de oplossing. Het metalen asje dat draait en de kabel naar het dashboard laat draaien had zich namelijk ook verder in de aluminium behuizing gevreten waardoor deze niet meer lekker aangrijpt op het plastic wieltje en deze dus opvreet. Dankzij onderstaande linkjes eigenlijk heel makkelijk de juiste positie kunnen terugvinden voor het metalen asje. Het lijkt nu allemaal lekker soepel te lopen even aankijken of het op de lange termijn ook allemaal goed blijft werken.

Misschien hebben jullie er ook iets aan.

en
Ik had een soortgelijk probleem (denk ik)... km deed het nog (schroefmachine erop zorgde voor oplopen km teller)... moest de behuizing op het voorwiel vervangen... vervangen door een motorzaak voor honda origineel... was flink prijzig, exacte prijs weet ik niet meer (weggedrongen). Paar maanden geleden laten doen, toen ook maar gelijk hyperpro in de voorvorken laten zetten...
Prachtige fiets, en op leeftijd, dus onderhoud kost dan soms geld...
 
Gelukkig is het zover, de recall voor de CRF1100 is ook in NL beland. Dit geldt zowel voor de manuele als de DCT. Heads-up dus voor diegene die een motor uit de periode welke in het nieuwsbericht genoemd is.
 
Gelukkig is het zover, de recall voor de CRF1100 is ook in NL beland. Dit geldt zowel voor de manuele als de DCT. Heads-up dus voor diegene die een motor uit de periode welke in het nieuwsbericht genoemd is.

Laat ik nou net vandaag mijn nieuwe (2e hands) CRF1100 opgehaald te hebben.
De recall is zo nieuw dat men er nog niets van wist en dat er voor deze recall nog geen software is.
Er is mij verteld dat je vanzelf bericht krijgt van honda NL.
 
Laat ik nou net vandaag mijn nieuwe (2e hands) CRF1100 opgehaald te hebben.
De recall is zo nieuw dat men er nog niets van wist en dat er voor deze recall nog geen software is.
Er is mij verteld dat je vanzelf bericht krijgt van honda NL.
Elke dealer kan het natuurlijk anders aanpakken. Het is inderdaad zo dat je bericht krijgt van Honda NL met een uitnodiging, maar, aangezien ik afhankelijk ben van het voertuig, vind ik het wel erg fijn als het z.s.m. gedaan is.

Ik heb gisteren direct gebeld (het was net bekend bij de Honda Dealer), en ik heb voor volgende week de afspraak kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan