Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Hi! Ik kom me hier melden! Circa twee weken geleden onderstaande schoonheid uit 1994 (RD07 met 64.000km) aan mogen schaffen! Het idee is om deze weer helemaal netjes te maken voor een rit naar Mongolië aankomend jaar. Demontage is momenteel in volle gang, ik verwacht nog wel wat dingen tegen te komen dus zal hier nog wel eea. vragen.

Mocht iemand overigens nog een demper met ekeur hebben liggen, ik heb interesse!
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-01-03 om 22.18.05.png
    Schermafbeelding 2023-01-03 om 22.18.05.png
    381,6 KB · Weergaven: 41
  • Schermafbeelding 2023-01-03 om 22.18.14.png
    Schermafbeelding 2023-01-03 om 22.18.14.png
    335,8 KB · Weergaven: 41
Heeft er hier iemand nog een sportdemper met ekeur of originele demper liggen voor een RD07? Ik hoor het graag!

Ik heb er nu nogal een herriepijp onder die ik graag wil vervangen.
 
Niet een heel actief topic zo te zien, maar wellicht kan ik t draadje even opschudden met een plaatje van de mijne.
Heb na 16 jaar zonder AT weer een AT in de schuur staan

20230318_132507.jpg



1994. 47.900 km op de teller.
Best netjes. Geen museum stuk.
Maar dat is niet erg, wil m wel echt gaan gebruiken namelijk.

Mitas bandjes (E13 en E09) zijn al binnen. Twijfel nog een beetje of ik ook gelijk de vering zal upgraden naar progressieve veren voor en een complete hyperpro demper plus stijvere veer ( op mijn gewicht bepaald) achter
 
vreemd , , mijn XRV650 is 1 van de best zittende motoren die ik heb geprobeerd . maar dat is ook persoonlijk nartuurlijk . zo vondt ik een ducati weer voor geen meter zitten . kei en KEI hard .
 
vreemd , , mijn XRV650 is 1 van de best zittende motoren die ik heb geprobeerd . maar dat is ook persoonlijk nartuurlijk . zo vondt ik een ducati weer voor geen meter zitten . kei en KEI hard .
Duchtig elefant vond ik ook niet lekker zitten,
Net als de xrv te hoog met m'n knieën..
 
Niet een heel actief topic zo te zien, maar wellicht kan ik t draadje even opschudden met een plaatje van de mijne.
Heb na 16 jaar zonder AT weer een AT in de schuur staan

Bekijk bijlage 1860790


1994. 47.900 km op de teller.
Best netjes. Geen museum stuk.
Maar dat is niet erg, wil m wel echt gaan gebruiken namelijk.

Mitas bandjes (E13 en E09) zijn al binnen. Twijfel nog een beetje of ik ook gelijk de vering zal upgraden naar progressieve veren voor en een complete hyperpro demper plus stijvere veer ( op mijn gewicht bepaald) achter
Doen! Ik heb onlangs zowel voor als achter alles voor hyperpro vervangen. Voor 450eur heb je al een complete streekbox. 👍

Kans dat de achterschock gaat lekken met die leeftijd is ook erg groot. Al dat stilstaan is niet bevorderlijk.
 

Bijlagen

  • 12621156-01B4-41A4-9F2A-96C0DDB5B5C6.jpeg
    12621156-01B4-41A4-9F2A-96C0DDB5B5C6.jpeg
    433,4 KB · Weergaven: 25
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Doen! Ik heb onlangs zowel voor als achter alles voor hyperpro vervangen. Voor 450eur heb je al een complete streekbox. 👍

Kans dat de achterschock gaat lekken met die leeftijd is ook erg groot. Al dat stilstaan is niet bevorderlijk.
Waar heb je dat gedaan dan? Ik vind veel hogere vanaf bedragen als je de montage zelf doet

Alleen de veren voor en achter vervangen is een.dikke 300 euro.

Goedkoopste emulsie schokbreker voor achter vond ik voor 549 euro.
 
Ik heb een vraag voor jullie.
Ik rij nu onder andere op een BMW K1600 GT.
Ik heb deze motor gekocht omdat ik regelmatig met mijn vrouw achterop weekendjes weg ging en op vakantie.
Nu zit mijn vrouw bijna nooit meer achterop en zoek ik dus een motor die wat meer fun is om solo mee te rijden.
Mijn keuze is op de nieuwe AT 1100 adventure gevallen.
Maar omdat mijn vrouw toch sporadisch nog mee zal gaan moet zij toch wel nog behoorlijk mee kunnen.

Hebben jullie ervaring met een duo passagier? En zo ja hoe is die?
Wij zijn beide niet zo jong meer en ook redelijk aan het gewicht. (durf ik hier wel te posten want ze leest toch niet mee)
Mijn vriendin ging wel ns mee achterop, en dat is prima te doen.
Nadeel: zadel is een tikkie hard.
Voordeel: groot hoogteverschil passagier en bestuurder. Dus goed zicht rondom voor de achteropzitter.
Qua luxe en comfort is het natuurlijk niet te vergelijken met een K1600GT.
 
Dag allen,

Kom mij hier ook even melden.
Sinds dit seizoen mag ik ook op de Africa Twin plaats nemen *O*

Wil ook graag wat tet rijden in Nederland en nog wat dagen in Zweden. Hebben jullie tips voor banden?
Ik zet zelf aan de E07+'s te denken. Maar tips zijn welkom, het liefst dat het op asfalt ook nog een beetje vertrouwen geeft
Op dit moment zit er de dunlop trailmax onder
 
Heb zelf met de E07 en K60 scout gereden in Noorwegen. Beide bevielen goed maar in mijn beleving waren de K60 scouts net iets beter bij nat wegdek. Ik zou dan ook weer voor de K60 scout gaan als ik allroad banden wou hebben.
 
ik heb ook heel lang getwijfeld, maar ben nu de E09 achterop aan het leggen en de E13 voorop.
heb er nog geen meter mee gereden, dus kan nog geen review geven.
valt me wel op dat de E09 heel mooi rond om de velg heen valt, dus ik hoop dat die wel fijn gaat aanvoelen in de bochten
 
Mijne is tekoop of te ruil , afgelopen jaar maar 1200km gereden , en dat is zonde . wil iets met meer pk's
IMG_3032.JPG

Spijt gaat ik er wel van krijgen waarschijnlijk , maar je kan niet alles houden helaas .
 
20230419_234514.jpg


Inmiddels nog geen meter mee gereden, maar wel al een aardige waslijst met upgrades verder.

Verse noppen van Mitas, stuurverhogers en voetsteun verlagers en voor en achter de vering vervangen door progressieve spullen van hyperpro.
Hij staat er gelijk een stukje hoger van op zijn poten en het voelt allemaal niet meer zo slap aan allemaal
 
Heerlijke pakezel is het ook. De nieuwe Hyperpro maakt wel een heel groot verschil tov de 27 jarige originele 😅
 

Bijlagen

  • IMG_0610.jpeg
    IMG_0610.jpeg
    300,2 KB · Weergaven: 22
Hoi mf'ers ik heb sinds enkele dagen geen achterlicht meer wel nog enkel remlicht. heb lampje na gezien is nog tip top. zekeringen zijn ook nog in orde en ook bekabeling nagekeken maar op eerste zicht niks abnormaals te bespeuren. Iemand idee? voorste verlichting werkt ook alles inclusief richting aanwijzers.
 
Hallo AT rijders,
Ik heb hier nog een tanktas liggen (hagelnieuw in originele zak) speciaal voor Honda Africa Twin.
Het artikelnr is: 08L77-NJP-G51
Je kunt op dit artikelnummer even zoeken of het op jouw AT past. (CFR 1000 L 2016-2019, maar ook op CB500X met een bevestigingssetje)
Normaal kost dit artikel 102 euro, ik gun het iemand anders voor 50 euro (vaste prijs). Ophalen regio Leiden.
Pb als je geïnteresseerd bent.
Groet, Ed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan