Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is ze trouwens...

[afbeelding]

Al lekker een stukje offroad gereden vandaag!!

[afbeelding]

Tof zeg, wat een fijne motor! Kwam er alleen vandaag wel achter dat de kilometerteller niet naar de 30.000 wil...hij blijft steken op 29.999,9...hij wil wel, die laatste 9 voor de komma, maar hij blijft hangen...binnenkort maar eens naar laten kijken...
:]

En nog een dingetje gevonden; op mijn kentekenbewijs staat dat 'ie maar 37kW (50pk) is, en ik dacht dat 'ie 44kW moet zijn. 'T is geloof ik wel een duitser. Weet iemand hier raad mee...?


Kijk anders bij de TCN ,, daar zijn mensen die wel een stel andere rubbers op de plank hebben liggen en dan geeft ie wel meer power ,, ik heb ook wel eens op een 50 pk gereden en daarna op m'n ruim 63 pk (K&N) als je gewoon rijd valt het wel mee het verschil hij loopt wat vrijer , maar als je er tegen aan gaat merk je het wel
gaat langer door zeker hoog in de toeren ....

De teller ,, het opnemer blok bij het wiel kan kapot zijn dat het net te veel weerstand geeft om die hele rij om te krijgen ,,, hij heeft wel normal snelheid aan ?? want dan is in de klok zelf een probleem ,, is geen gangbaar AT probleem
 
Heb al op TCN gekeken, ook al lid geworden *O*

Ga morgen naar Ad Mies toe. Vind het sowieso wel fijn als er eens een kundig iemand naar kijkt. Hij had idd rubbers liggen, ik denk dat ik morgen een vervolgafspraak maak om hem wat op te voeren, en ik wil een middenbok gemonteerd hebben. Keting smeren zonder is waardeloos |(

En de teller, hij geeft normaal snelheid aan en het lijkt er idd op dat er teveel weerstand is om de hele rij om te gooien.
 
Geef mijn Twin maar een aai over zijn kuip, en zeg maar tegen hem dat ik binnenkort zijn wonden kom verzorgen -O-
 
Geef mijn Twin maar een aai over zijn kuip, en zeg maar tegen hem dat ik binnenkort zijn wonden kom verzorgen -O-


Zal ik doen ;)

Heb jij trouwens enig idee wanneer je die valbeugels gaat bestellen? Ik heb d'r gisteren om laten vallen op een modderig pad. Ik stopte, en toen ik mn rechtervoet neer zette gleed ik uit... -O-
Scheurtje in kuip iets groter geworden...ga ik deze week laten lassen, en een knipperlicht verbogen, maar dat is alweer opgelost.

Ze zijn dus wel een must als je de harde weg afgaat...
:]
 
Zal ik doen ;)

Heb jij trouwens enig idee wanneer je die valbeugels gaat bestellen? Ik heb d'r gisteren om laten vallen op een modderig pad. Ik stopte, en toen ik mn rechtervoet neer zette gleed ik uit... -O-
Scheurtje in kuip iets groter geworden...ga ik deze week laten lassen, en een knipperlicht verbogen, maar dat is alweer opgelost.

Ze zijn dus wel een must als je de harde weg afgaat...
:]

Jep.. tis allemaal plastic he.. ik had met de 'originele' lage valbeugels al schade van een duik in los zand; vandaar dat ik de hogere erop heb gezet, die dragen het hele zooitje, zéker als je hem gewoon stilstaand om laat kukelen.. durf hem er zó mee om te schoppen.. :X

Ik ga pas dingen bestellen als ik doekoes op de bank heb, en dat kan zomaar nog een weekie aanlopen.. ben wel al met stickers bezig, want die moeten uit Oostenrijk komen :P

beter !!!! ik las het al bij boem +ho dat verzekering uit gaat keren.ebay.de even in de gaten houden. misschien komen er nog goeie AT onderdelen voor bij.

Heeft weinig nut; niemand verkoopt zomaar goed kuipwerk, en daarbij vragen ze daar hersenloze prijzen voor.
Overigens is spuiten van 2e hands kuipwerk bijna 2 keer zo duur als nieuw spul, omdat het allemaal kaal gemaakt moet worden, en dat is handwerk en dus duuuuuuur ;)

Wordt gewoon allemaal NIEUW blingbling 8-)

En daarna meteen taxeren.. dit gebeurt me maar 1 keer natuurlijk B|
 
Voor wie nu dit bericht nog leest. Mijn Africa Twin RD07 was een absolute top fiets, uiterst betrouwbaar maar ik vond het wel nodig wat modificaties aan te brengen destijds, zoals: brandstofpomp vervangen (voor een 2de hands type van de VF750, voor 50 Euro), progressieve veren voor en een hyperpro progressieve veer achter. Zit hoger en duikt absoluut niet meer. Is wel wat stugger om op te rijden, moet je van houden. Verder remleidingen vervangen voor staal. En, verkeerde zuinigheid!!!!, voorremschijven waren aan vervanging toe, vervangen door Lucas. Wat een waardeloze dingen zeg. Lijkt me beter om evt tweede hands schijven van Honda te monteren. Verder is een zwak punt vande AT het aanlopen van de remmen wanneer de motor regelmatig buiten staat. Is zelf te doen voor iemand die netjes en rustig de tijd kan nemen. Reparatiesetje is vrij goedkoop. Laatste punt van aandacht is de algehele staat van het frame, let op roest.
 
Voor wie nu dit bericht nog leest. Mijn Africa Twin RD07 was een absolute top fiets, uiterst betrouwbaar maar ik vond het wel nodig wat modificaties aan te brengen destijds, zoals: brandstofpomp vervangen (voor een 2de hands type van de VF750, voor 50 Euro), progressieve veren voor en een hyperpro progressieve veer achter. Zit hoger en duikt absoluut niet meer. Is wel wat stugger om op te rijden, moet je van houden. Verder remleidingen vervangen voor staal. En, verkeerde zuinigheid!!!!, voorremschijven waren aan vervanging toe, vervangen door Lucas. Wat een waardeloze dingen zeg. Lijkt me beter om evt tweede hands schijven van Honda te monteren. Verder is een zwak punt vande AT het aanlopen van de remmen wanneer de motor regelmatig buiten staat. Is zelf te doen voor iemand die netjes en rustig de tijd kan nemen. Reparatiesetje is vrij goedkoop. Laatste punt van aandacht is de algehele staat van het frame, let op roest.

en waarom zouden we je letterbrij bericht niet lezen dan ?? :+

Mijn brandstofpomp is met 43.000 km nog steeds de originele, ik rijd nooit tot mijn reserve, en dus blijft hij altijd netjes gekoeld door de brandstof die er doorheen gaat, dat scheelt een hoop ;)

En wat was er niet goed aan de Lucas schijven ??
Persoonlijk zou ik voor een setje waves gaan als ik nieuwe nodig zou hebben.. wordt ook afgeraden, maar een eigenwijs iemand stelt dat liever proefondervindelijk vast })

Roest valt bij mij ook best mee, ook al wordt hij offroad niet gespaard en rijdt hij het hele jaar door, kwestie van een beetje bijhouden denk ik.. poetsen doe ik zelden, maar afspuiten is niet echt veel moeite..

Je praat overigens in de verleden tijd.. waarom heb je hem weggedaan ???
 
Laatst bewerkt:
Voor wie nu dit bericht nog leest. Mijn Africa Twin RD07 was een absolute top fiets, uiterst betrouwbaar maar ik vond het wel nodig wat modificaties aan te brengen destijds, zoals: brandstofpomp vervangen (voor een 2de hands type van de VF750, voor 50 Euro), progressieve veren voor en een hyperpro progressieve veer achter. Zit hoger en duikt absoluut niet meer. Is wel wat stugger om op te rijden, moet je van houden. Verder remleidingen vervangen voor staal. En, verkeerde zuinigheid!!!!, voorremschijven waren aan vervanging toe, vervangen door Lucas. Wat een waardeloze dingen zeg. Lijkt me beter om evt tweede hands schijven van Honda te monteren. Verder is een zwak punt vande AT het aanlopen van de remmen wanneer de motor regelmatig buiten staat. Is zelf te doen voor iemand die netjes en rustig de tijd kan nemen. Reparatiesetje is vrij goedkoop. Laatste punt van aandacht is de algehele staat van het frame, let op roest.

Heh bijna hetzelfde verhaal alsde AT die ik had. Ik had dan weer Wave schijven erop gezet en eens te harde remschoenen. (klonk het remmen als een vrachtwagen en kon ik de ijzerslijpsels van de schijven afborstelen, soort kaasschaaf effect)

De mijne had ik weggedaan omdat er meer mancos boven water kwamen nadat ik een hele tijd met de progressieve veren had gereden. Zo bleek dat de achterbrug handgelast was bij de achteras (de 2 platen waar de as doorheen moet en de afstand dingetjes op zitten om de boel goed recht te zetten) en juist die las naden verzakten. Ik heb toen een andere 2ehands brug erin gezet die wel goed was en 'm ingeruild voor een KTM. Mijn AT had toen ook choke en verbruik problemen want ondanks de nodige dyno aanpassingen (filter,luchthuis, benzinennaalden, carbs , uitlaat) zoop ie meer met dyno kit dan zonder.

Het enige wat ik mis , is het gemak van rijden en dan vooral het onderhoudsvrije ervan.

Ben zeer gelukkig met de KTM hoor. Die is tenminste hoog genoeg voor mij.
 
Wat noem je duur ? http://www.boano.com/special.asp?mod=no

Maakt het niet zo pasklaar en strak als AricanQueens.de maar dat kun je wellicht ook zelf en het scheelt qua prijs.

Duur is als je het met origineel kuipwerk moet herstellen; als ik zo'n banano kuip mooi zou vinden, dan had die er wel op gezeten ;)

Ik wil hem terug zoals hij was één seconde voor de aanrijding, het liefst beter natuurlijk :P , maar in ieder geval minimaal zoals hij was, en rallykuipwerk vind ik geen verbetering op een motor waar ik 80% woon/werk mee rijd..

Voorlopig zit het hele circus op een proces verbaal te wachten wat met 3 klikken op iemands scherm zóu kunnen staan.. maja.. ambtenaren he, regeltjes uit een boekje enzo.. :X
Ik gok dat we dik in de herfst zitten voor ik weer kan rijden als dit zo doorgaat -O- ..
 
Ik gok dat we dik in de herfst zitten voor ik weer kan rijden als dit zo doorgaat -O- ..


Heb je bij Africanqueens gekeken? Dat bedrijf verkoopt ook kuipdelen in de orginele vormen maar dan bijvoorbeeld uit 1 stuk. Ik weet eerlijk gezegd niet wat duurder of geodkoper is maar ik denk dat er wel wat voor je tussen zit. Of wil je het materiaal ook in de orginele kleuren en stickers ?
 
Jep, alles moet weer origineel, anders moet ik de tank ook laten spuiten.. daarbij heb ik geen trek in niet- of slecht passend kuipwerk..
Als ik het goed begreep van Ad is dat niet zo heel veel goedkoper als origineel kuipwerk, alleen kost het flink wat meer aan uren om het pas te maken op de Twin, en de spuiter heeft er ook meer werk aan.. Dan heb ik dus 'lekker goedkoop' kuipwerk, en ben ik duurder uit achteraf omdat de spuiter er 2 keer zo lang mee zoet was..

Daarbij is het volgens mij alles behalve handig om een kuip uit één stuk te monteren; dan moet elke keer het hele ding eraf als je ergens bij moet zijn.. en als je valt ben je nog verder van huis..

Gewoon origineel; kost wat, maar dan heb je ook wat. ;)
 
Jep, alles moet weer origineel, anders moet ik de tank ook laten spuiten.. daarbij heb ik geen trek in niet- of slecht passend kuipwerk..
Als ik het goed begreep van Ad is dat niet zo heel veel goedkoper als origineel kuipwerk, alleen kost het flink wat meer aan uren om het pas te maken op de Twin, en de spuiter heeft er ook meer werk aan.. Dan heb ik dus 'lekker goedkoop' kuipwerk, en ben ik duurder uit achteraf omdat de spuiter er 2 keer zo lang mee zoet was..

Daarbij is het volgens mij alles behalve handig om een kuip uit één stuk te monteren; dan moet elke keer het hele ding eraf als je ergens bij moet zijn.. en als je valt ben je nog verder van huis..

Gewoon origineel; kost wat, maar dan heb je ook wat. ;)


zou ook mijn keuze zijn

orgineel
 
Dit is ze trouwens...

[afbeelding]

Al lekker een stukje offroad gereden vandaag!!

[afbeelding]

Tof zeg, wat een fijne motor! Kwam er alleen vandaag wel achter dat de kilometerteller niet naar de 30.000 wil...hij blijft steken op 29.999,9...hij wil wel, die laatste 9 voor de komma, maar hij blijft hangen...binnenkort maar eens naar laten kijken...
:]

En nog een dingetje gevonden; op mijn kentekenbewijs staat dat 'ie maar 37kW (50pk) is, en ik dacht dat 'ie 44kW moet zijn. 'T is geloof ik wel een duitser. Weet iemand hier raad mee...?

Gave kleuren JMM... Dat opzet-ruitje wat je erop heb, werkt dat trouwens? Zit je uit de wind?

Gr...Sam 8-)

Toch weer een fotootje.... gebeurt nog steeds te weinig hierzo....
full
 
En ik zit 2 weken geleden nog tegen die verzekerings expert te vertellen dat het zo'n zeldzame kleur is _O-

Staat um goed dat zwarte kontje, nu het spatbord nog ;)

Ik zit er stiekum over te denken om het spatbord straks met de kuip mee te laten spuiten in het zilver. Ik heb nl een complete stickerset op het oog, maar de tankvlammen heb ik niet nodig })
Overigens ga ik die set op maat laten maken, met de letters in knalgeel ipv rose; die op de zijkappen worden dan ook vervangen door de gele versie..

Die zwarte ruit staat trouwens ook niet verkeerd, is die écht zwart ?? of heel erg donker getint ??
 
Ik heb het achterspatbord zo gekocht, voorspatbord en vorkkappen komt nog maar twijfel nog of het grijs of zwart moet worden.

Kuipruit heb ik aan de binnen zijde zwart (wel eerst een plastic primer aangebracht) gespoten.
Is het kostbaar om de stickers te laten maken?????.
 
Laatst bewerkt:
Valt wel mee; voor 139 € heb je een complete set maar je kunt ook wel delen laten maken denk ik, die gasten snijden ze zelf, en dus kan alles volgens mij.. ze hebben zelfs carbon folie (dúúr) :P

linkie

;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan