Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerst welkom, en gefeli met de nieuwe aanwinst; zoals je zelf al hebt gemerkt, ga je daar geen spijt van krijgen ;)

Stel je vraag nog eens op het TCN forum, daar zitten legio mensen die dat al eerder aan de hand hebben gehad. Ik heb al eerder gelezen over dat probleem, maar wat nou psies de oplossing was heb ik eigenlijk niet onthouden :$

Toffe kleurstelling ook trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, kreeg direct reactie's

Helaas nog niet aan de praat gekregen, na het solderen nog geen resultaat '(

Toch maar eens op ebay kijken
 
Hallo DJ.

Ik las dat jij de ruit een stukje kleiner hebt gemaakt.
Heb je daar misschien een foto van.
Had ik al eens eerder gvraagd maar kreeg toen geen reactie.... ;)
Ben eigenlijk wel benieuwd.....
 
Hallo DJ.

Ik las dat jij de ruit een stukje kleiner hebt gemaakt.
Heb je daar misschien een foto van.
Had ik al eens eerder gvraagd maar kreeg toen geen reactie.... ;)
Ben eigenlijk wel benieuwd.....


HondaAfricaTwin.jpg


heb je hier wat aan ?

heel simpel decoupeerzaag ,, voor kunststof , 4 cm met schildertape afzet en toen zagen en van met schuurpapier de raveltjes eraf geschuur en randje erop gezet.
 
Ik ben eindelijk redelijk klaar met het tunen van het AT blok.

Ik heb nu vanaf 4000rpm meer dan 65 nm en een max van 71 nm, daarnaast nog eens 71 pk (uiteraard op het achterwiel).

Loopt als een kogel nu! :] :9

Dus voor mensen die iets meer zoeken. Een race nokkenas van een honda hawk past ook zonder problemen in een AT blok :Y
 
Ik ben eindelijk redelijk klaar met het tunen van het AT blok.

Ik heb nu vanaf 4000rpm meer dan 65 nm en een max van 71 nm, daarnaast nog eens 71 pk (uiteraard op het achterwiel).

Loopt als een kogel nu! :] :9

Dus voor mensen die iets meer zoeken. Een race nokkenas van een honda hawk past ook zonder problemen in een AT blok :Y


Dat was al bekend ,, , ik ken lui met een big bore ,, 900cc en andere hoge druk zuigers erin
en anders carbs dan heeft ie ook een bak meer power.
maar zuipt ie als een tempelier of orgeldraaier ,, wel erg kostbaar.

heb je een uitdraai ?

ik heb een K&N filter erin en laten afstellen op een bank ,, heb nu ook 70 nm
 
Dat was al bekend ,, , ik ken lui met een big bore ,, 900cc en andere hoge druk zuigers erin
en anders carbs dan heeft ie ook een bak meer power.
maar zuipt ie als een tempelier of orgeldraaier ,, wel erg kostbaar.

heb je een uitdraai ?

ik heb een K&N filter erin en laten afstellen op een bank ,, heb nu ook 70 nm

Heb bij africaqueens een uitdraai gevonden waarbij een xrv maar 50 nm orgineel heeft. Snap dat niet echt helemaal. Lijkt me zo weinig voor een 750 twin. Heeft er iemand een originele xrv uitdraai?

Hierbij de uitdraai
full
 
Laatst bewerkt:
Dat was al bekend ,, , ik ken lui met een big bore ,, 900cc en andere hoge druk zuigers erin
en anders carbs dan heeft ie ook een bak meer power.
maar zuipt ie als een tempelier of orgeldraaier ,, wel erg kostbaar.

heb je een uitdraai ?

ik heb een K&N filter erin en laten afstellen op een bank ,, heb nu ook 70 nm


Weet jij zo welk type/ merk carbs dat zijn?
Met de run bleek dat de originele carbs niet in staat zijn om de motor echt goed te laten lopen. Dus ik zoek eigenlijk een ander setje.
 
Weet jij zo welk type/ merk carbs dat zijn?
Met de run bleek dat de originele carbs niet in staat zijn om de motor echt goed te laten lopen. Dus ik zoek eigenlijk een ander setje.

Ik heb de mijne laten modificeren ,, ze hebben aangepaste buizen en naalden en de ophangen en wat met de CD zuiger gedaan ,,, volgende de mensen van SF was voor hen de max wat kan met deze ,, volgens hen zitten er standaard helemaal geen beroerde carburateurs op ,, er zijn superbikes die met minder moeten doen...
HondaAfricatwinpowercurve02.jpg



de groene is de orginele ,,,, dit zijn achterwiel pk netto slip verliezen zijn eral af
heb heidenkau K60 er onder en die zijn redelijk grof met een setje meer road georienteerd kan je zomaar 2 a 3 pk erbij krijgen.......
 
Laatst bewerkt:
Voor:
IMG_0030.jpg


Na:
FotoNieuw.jpg


Uitlaat gepolijst, en een nieuwe buddyovertrek eropgezet, keienvanger gepolijst, wat een werk is dat om het een beetje mooi te krijgen die buddyovertrek. Maar ik ben dan wel voor 40,- klaar.

Ook heb ik de tripmeter aan de praat gekregen, ik had een verkeerde condensator geplaatst:
tripmeterverkeerdeelco.jpg

Dit moest een 22uF zijn en geen 10uF, dus dat is ook weer gefikst.

Voor de liefhebbers, ik kan een setje vervangende condensators leveren voor 5,- incl verzenden: Er zit ook een 1 kOhm weerstand bij voor de snelheids mod)
Originele smd elco's
Setjesmd.jpg


Of grotere (deze passen ook, en zijn makkelijker te plaatsen)
Setjeelco.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Uitlaat gepolijst, en een nieuwe buddyovertrek eropgezet, keienvanger gepolijst, wat een werk is dat om het een beetje mooi te krijgen die buddyovertrek. Maar ik ben dan wel voor 40,- klaar.

Ook heb ik de tripmeter aan de praat gekregen, ik had een verkeerde condensator geplaatst:
[afbeelding]
Dit moest een 22uF zijn en geen 10uF, dus dat is ook weer gefikst.

Voor de liefhebbers, ik kan een setje vervangende condensators leveren voor 5,- incl verzenden: Er zit ook een 1 kOhm weerstand bij voor de snelheids mod)
Originele smd elco's
[afbeelding]

Of grotere (deze passen ook, en zijn makkelijker te plaatsen)
[afbeelding]
Waar heb je die zadelovertrek vandaan?
Die van mij is ook niet zo denderend meer.

full
 
Heb je die snelheidsmeter mod ook meteen gedaan ??
En lever je dan ook een tripfunktie in of krijg je er gewoon eentje bij ? hoe moet ik me dat voorstellen ??

Da's iets wat ik nog steeds wel wil stiekum, maar ik ben niet zo'n soldeerheld.
Ik heb nl mijn TT met de zuignap op mijn teller geplakt, en het zou wel fijn zijn als ik de snelheid dan op mijn tripmeter kan aflezen..
 
Ik heb die mod ook , kan ook snelheid op de tripmaster krijgen.
Maar gebruik het eigenlijk nooit.


Heb toch liever een analoge teller,,, en heb een tomtom mount op het stuur zitten.
 
Hallo,

Ik heb er sinds kort ook eentje.... Bevalt PERFECT! 8-)

Ik ga van de week een alu kistje maken voor achterop, a la zo'n Touratech peperduur ding... Laat wel ff zien als ie klaar is....

Gr. Sam.
full
 
Hey sjg, welkom bij de club van de échte mannenbrommers 8-)

Toffe kleurstelling, ik heb bijna dezelfde; ik heb de ghey roze lettertjes :P



full



Zijn dat trouwens Excel wielen of zwartgecoate originele wielen ??
 
Laatst bewerkt:
Hé het begint zowaar een beetje te leven hier! Morgen effe een plaatje van mijn rd04 plaatsen hiero.

@sjg. Ik ben héél benieuwd naar die alu koffer zelfbouw van je. Zou zelf ook wel zoiets willen, in ongeveer de halve hoogte van een normale topkoffer.
 
Ik heb zelf jaren een Africa Twin gereden. Belangrijke punten ter verbetering zijn, en zou ik bij elke volgende AT direct doen, progressieve voor (WP a E 100,-) en achterveren (WP a E 90,- alleen veer) en een andere benzine pomp (2de handsje van de sloop voor E 50 van een VFR 750 doet het ook) erin. Daarna heb je een fantastische en betrouwbare tourmotor. Ik heb er vele kilometers in de bergen mee gereden met passagier en bagage. Echt een topper. Ik heb nu een jaar een Honda Blackbird maar ga toch weer terug naar een all-road (staat overigens op marktplaats)

Nog iemand interesse in de adapter set (buizen naar achterbrug en over achterspatbord) voor een Givi Wingrek? ik heb het hier nog liggen.
 
Ik heb zelf jaren een Africa Twin gereden. Belangrijke punten ter verbetering zijn, en zou ik bij elke volgende AT direct doen, progressieve voor (WP a E 100,-) en achterveren (WP a E 90,- alleen veer) en een andere benzine pomp (2de handsje van de sloop voor E 50 van een VFR 750 doet het ook) erin. Daarna heb je een fantastische en betrouwbare tourmotor. Ik heb er vele kilometers in de bergen mee gereden met passagier en bagage. Echt een topper. Ik heb nu een jaar een Honda Blackbird maar ga toch weer terug naar een all-road (staat overigens op marktplaats)

Nog iemand interesse in de adapter set (buizen naar achterbrug en over achterspatbord) voor een Givi Wingrek? ik heb het hier nog liggen.


Ik heb ook voor en achter de progressieve vering eronder, achter van WP en voor Technoflex, en dat is idd zijn geld meer dan waard :]

Verder hebben we nog : ongeveer de complete accessoirelijn van Romatech in alu, aangepast zadel (was al toen ik hem kocht), verhoogde ruit van fivestars, Rox risers verstelbare stuurverhogers, Barkbusters handguards met alu beugel in zilver/zwart icm softgrips, Laser Produro auspuff voor de betere klappen, Hepco & becker topcase, Dane zijtassenset en een ingekort achterspatbord.. er zitten ook nog wat originele dingen op :+

Wanted list: koplamp beschermer in draadgaas, auxiliary driving lights, zwart kontje en zwart voorspatbord, een nieuw stuur en verlaagde NikoTech steppies ow.. ennehhh.. zo'n oranje ding voor erbij :X

Nog zat te knoeien dus :Y
 
Laatst bewerkt:
ik zit nog een beetje te dubben wat ik ga doen....

wil eigenlijk wel wat aan de veren doen en dan andere banden eronder.
dan heb je een dijk van een machine ,, heb er een benzine pomp van een kawa zzr1100 erin gezet , alleen de kabel verlengen en de snorkel aangepast van de ontluchting en nog goedkoop ook .....
 
ik zit nog een beetje te dubben wat ik ga doen....

wil eigenlijk wel wat aan de veren doen en dan andere banden eronder.
dan heb je een dijk van een machine ,, heb er een benzine pomp van een kawa zzr1100 erin gezet , alleen de kabel verlengen en de snorkel aangepast van de ontluchting en nog goedkoop ook .....

Hahaha, én genoeg opbrengst schat ik zo _O-

Volgens mij maakt het niet zo veel uit welke pomp je pakt, als hij maar past en werkt ;)

Veren is écht een aanrader, je kan ineens echt smijten met hem zonder dat hij zwabberig aan gaat voelen.. en offroad is het ook wel een verbetering; je moet echt ver gaan wil je een wieltje los laten komen, zelfs knippen rijden is super te doen..

Ow enneh... die risers maken offroad rijden ook een heel stuk fijner.. je wílt niet eens meer zitten; staan is net zo comfortabel.. op de weg moet je wel FF wennen, hij stuurt ook ineens anders, en op rotondes lijkt het wel of hij veel platter kan (zo voelt het).. echt maf wat zo'n aanpassing doet met je brommer en je rijgevoel... ik begin dat modden steeds leuker te vinden :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan