Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Reageren niet meer mogelijk.

DJ.Verhulst

MF veteraan
16 mrt 2004
35.717
1
46
Almelo
www.verhulst.biz
Hahaha, én genoeg opbrengst schat ik zo _O-

Volgens mij maakt het niet zo veel uit welke pomp je pakt, als hij maar past en werkt ;)

Veren is écht een aanrader, je kan ineens echt smijten met hem zonder dat hij zwabberig aan gaat voelen.. en offroad is het ook wel een verbetering; je moet echt ver gaan wil je een wieltje los laten komen, zelfs knippen rijden is super te doen..

Ow enneh... die risers maken offroad rijden ook een heel stuk fijner.. je wílt niet eens meer zitten; staan is net zo comfortabel.. op de weg moet je wel FF wennen, hij stuurt ook ineens anders, en op rotondes lijkt het wel of hij veel platter kan (zo voelt het).. echt maf wat zo'n aanpassing doet met je brommer en je rijgevoel... ik begin dat modden steeds leuker te vinden :P

de reden dat die kawa pomp past heeft te maken met het verbruik patroon,, rij je normaal 1 op 16 a 18 ,, ga je echt rust nader je de 1 op 20 maar als je vol gaat crossen en steeds een power wheelie maakt 1 op 13 a 15 ,, sommige pompen hebben een hoge opvoerdruk en als er geen spui retourleiding op zit krijg gedoe met je vlotter(s)......


ik vind dat een AT nu al dat je zulke lompe stunts kan uithalen , veel andere all road hebben niet zo'n goede gewichtbalans en of ze doen het op de weg beter maar naast de weg slechter of anders om.....

eigenlijk zou iet alleen maar wat meer vermogen moeten en abs wat uitschakelbaar is
met moderne veren en dempers kan ie best mee komen

het is niet voor niets nog steeds in zwang al word het wel meer een liefhebbers motor een klassieker voor morgen ,,, nadeel bij dealer zie je ze minder ...
 

Sounddragon

MF veteraan
12 sep 2007
2.040
0
jep
Dit is de eerste allroad die ik heb waarmee ik ook daadwerkelijk offroad mee ga, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal (zeg maar géén, behalve dan met een KLR 650 over een weiland bléren), maar ik vind hem best goed offroad, inmiddels kan ik zelfs een aardig driftbochtje maken op onverhard, en met 100+ over een grove stenenondergrond doet 'ie of het niks is, en met die snelheid durf ik ook nog wel door gaten van 40 - 50 diep te blazen, zeker met de nieuwe veren eronder geeft hij echt geen krimp; een bruut masjien is het :P
Net nog FF met wat clubleden de Maasvlakte onveilig gemaakt, geweldig man, wat kan je je daar lekker uitleven *D

En vwb powerwheelies; dat doet ie bij mij niet zomaar; ik rij met een 16/40 vertanding ipv de standaard 45, omdat ik anders op de snelweg gestoord word van de herrie van de ProDuro.. hij houdt iedereen van de club gewoon bij met optrekken, koppel is dus gewoon voldoende.
De topsnelheid is nu wat beperkt doordat hij nu idd een beetje vermogen te kort komt, maar 100 pk lijkt me ook teveel van het goede.
Daarstraks op de terugweg nog FF 'open' getrokken ( :') ), en dan vindt hij het met 160 (GPS) bij 6700 rpm toch wel welletjes (plat op de tank gaat hij nog wel iets door) in 4 trekt 'ie uiteraard wel gewoon het rood in, maar in 5 is hij redelijk lui vanaf de 5500 toeren..
Ik zou eens moeten proberen wat ie doet als ik hem tegen het rood aan trek in 4, nog nooit gedaan eigenlijk.
Ik schakel meestal ergens tussen de 3000 en 3500, dan roffelt de Laser precies goed :P

Als ik hard wil rijden neem ik er wel een FJR of VFR bij of zo.. wat overigens niet eens verkeerd klinkt als pekelfiets en/of voor erbij, de velgen van de twin zijn nou niet echt pekelproof (wannahave list +1, setje RVS velgen met achter een maatje breder)
Voor FF snel een retourtje Friesland is een Twin nou niet helemaal je-van-het... op je dooie gemakkie binnendoor naar Joegoslavië lijkt me heel geweldig om op de twin te doen, maar als het met 150 gemiddeld over de snelweg moet is een twin niet waar je op wilt zitten..
 
Laatst bewerkt:

DJ.Verhulst

MF veteraan
16 mrt 2004
35.717
1
46
Almelo
www.verhulst.biz
Dit is de eerste allroad die ik heb waarmee ik ook daadwerkelijk offroad mee ga, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal (zeg maar géén, behalve dan met een KLR 650 over een weiland bléren), maar ik vind hem best goed offroad, inmiddels kan ik zelfs een aardig driftbochtje maken op onverhard, en met 100+ over een grove stenenondergrond doet 'ie of het niks is, en met die snelheid durf ik ook nog wel door gaten van 40 - 50 diep te blazen, zeker met de nieuwe veren eronder geeft hij echt geen krimp; een bruut masjien is het :P
Net nog FF met wat clubleden de Maasvlakte onveilig gemaakt, geweldig man, wat kan je je daar lekker uitleven *D

En vwb powerwheelies; dat doet ie bij mij niet zomaar; ik rij met een 16/40 vertanding ipv de standaard 45, omdat ik anders op de snelweg gestoord word van de herrie van de ProDuro.. hij houdt iedereen van de club gewoon bij met optrekken, koppel is dus gewoon voldoende.
De topsnelheid is nu wat beperkt doordat hij nu idd een beetje vermogen te kort komt, maar 100 pk lijkt me ook teveel van het goede.
Daarstraks op de terugweg nog FF 'open' getrokken ( :') ), en dan vindt hij het met 160 (GPS) bij 6700 rpm toch wel welletjes (plat op de tank gaat hij nog wel iets door) in 4 trekt 'ie uiteraard wel gewoon het rood in, maar in 5 is hij redelijk lui vanaf de 5500 toeren..
Ik zou eens moeten proberen wat ie doet als ik hem tegen het rood aan trek in 4, nog nooit gedaan eigenlijk.
Ik schakel meestal ergens tussen de 3000 en 3500, dan roffelt de Laser precies goed :P

Als ik hard wil rijden neem ik er wel een FJR of VFR bij of zo.. wat overigens niet eens verkeerd klinkt als pekelfiets en/of voor erbij, de velgen van de twin zijn nou niet echt pekelproof (wannahave list +1, setje RVS velgen met achter een maatje breder)
Voor FF snel een retourtje Friesland is een Twin nou niet helemaal je-van-het... op je dooie gemakkie binnendoor naar Joegoslavië lijkt me heel geweldig om op de twin te doen, maar als het met 150 gemiddeld over de snelweg moet is een twin niet waar je op wilt zitten..

ik vind dat een AT op de snelweg het beter doet dan een ALP ,, loopt ie op rails, alleen klaverbladen wil niet zo lekker ,, niet veel harder dan een gemiddelde koekblikker.....
maar ik sta oo Heidekau K60 met een setje tourance gaat dat al veel beter .......

tot 160 gaat het goed maar ga je harder dan voel je wel de motor werken ,, duur even eer ie een 190 op de teller geeft ,, heb de standaard reductie .
 
Laatst bewerkt:
Ik was 50 euro kwijt aan materiaal, was wel tegen inkoopprijs, was bij een bevriend constuctie bedrijf, maar zonder 'korting' zal het evengoed niet veel meer zijn; is eigenlijk niet eens zoveel materiaal... Het kistje zonder deksel is met waterdichte popnageld in elkaar gezet, de deksel is gelast want dan heb ik geen popnagels aan de bovenkant... De bodem is van 4mm alu, de rest van 2 mm.
Ben erg blij ermee!

Gr. Sam

P.s. ik las hier net iets over een mod aan de tripmaster om de speed af te kunnen lezen... weet iemand hoe dat moet?

8-)
 

Vlas geeft gas

Die hard MF'er
16 aug 2004
486
0
40
www.transalpclub.nl
Ik was 50 euro kwijt aan materiaal, was wel tegen inkoopprijs, was bij een bevriend constuctie bedrijf, maar zonder 'korting' zal het evengoed niet veel meer zijn; is eigenlijk niet eens zoveel materiaal... Het kistje zonder deksel is met waterdichte popnageld in elkaar gezet, de deksel is gelast want dan heb ik geen popnagels aan de bovenkant... De bodem is van 4mm alu, de rest van 2 mm.
Ben erg blij ermee!

Gr. Sam

P.s. ik las hier net iets over een mod aan de tripmaster om de speed af te kunnen lezen... weet iemand hoe dat moet?

8-)
Yep, als je slim bent soldeer je gelijk een paar nieuwe condensatoren, dan hoef je hem voorlopig maar 1 keer open te maken.
Ik kan je via je mail adres een pdf sturen, en de benodigde onderdelen kan ik je toesturen voor 5 euro?
Stuur maar een mailtje!

Groet,

Gerben
 
Laatst bewerkt:
21 mrt 2006
982
0
45
De mijne, na intensieve doe-het-zelf spuitwerk







'T is een 91 rd04. Ben trouwens ook regelmatig te vinden op de transalpclubpuntnl waar ik ook lid van ben.
 
Laatst bewerkt:

DJ.Verhulst

MF veteraan
16 mrt 2004
35.717
1
46
Almelo
www.verhulst.biz
Hey Verhulst, hier is het ongeveer 30 graden, ik weet niet waar jij woont?
_O- _O-
in Tukkerland......

leek me wel leuk terwijl de mussen van het dak afvallen om een plaat die ik afgelopen winter gemaakt had.



met ruim 35c verschil ,, het kan verkeren ;)

De mijne, na intensieve doe-het-zelf spuitwerk

[~afbeelding~]

[~afbeelding~]

[~afbeelding~]

'T is een 91 rd04. Ben trouwens ook regelmatig te vinden op de transalpclubpuntnl waar ik ook lid van ben.

ziet er goed uit :Y
 
Laatst bewerkt:
Yep, als je slim bent soldeer je gelijk een paar nieuwe condensatoren, dan hoef je hem voorlopig maar 1 keer open te maken.
Ik kan je via je mail adres een pdf sturen, en de benodigde onderdelen kan ik je toesturen voor 5 euro?
Stuur maar een mailtje!

Groet,

Gerben

Hé Gerben,

Het weerstandje zit erin, de elko's niet (de contactjes waren wel erg klein!) omdat ik nog geen problemen heb met mijn 'geheugen'.. De speed werkt perfect! Is deze trouwens 1000 ohm of 10K? Heb je toevallig een handleiding van de tripmaster (PDF?).

I.i.g. bedankt!

Gr. Sam. 8-)
 

Sounddragon

MF veteraan
12 sep 2007
2.040
0
jep
Hé Gerben,

Het weerstandje zit erin, de elko's niet (de contactjes waren wel erg klein!) omdat ik nog geen problemen heb met mijn 'geheugen'.. De speed werkt perfect! Is deze trouwens 1000 ohm of 10K? Heb je toevallig een handleiding van de tripmaster (PDF?).

I.i.g. bedankt!

Gr. Sam. 8-)
[afbeelding]
Dat ziet er kewl uit man ! ! !

Ik had nog nooit gezien hoe dat eruit zag..

Is die speedfunktie nou een EXTRA funktie, of lever je een tripmeter in ???

wanted: iemand die dat FF bij mij kan fiksen :}
 

Vlas geeft gas

Die hard MF'er
16 aug 2004
486
0
40
www.transalpclub.nl
Laatst bewerkt:
Status
Reageren niet meer mogelijk.