Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan mij helpen. Heb nieuwe knipperlichten gekocht. Achter zitten ze der al aan maar voor krijg ik de schroef die boven de koplampen zit niet los. Heb er zelfs al een slag schroevendraaier op gehad. Maar hij komt niet los. en als de voorste kuip er niet af is kan ik niet bij de stekkers komen waar het knipperlicht aangesloten moeten worden.


full



Nu zat ik te denken als ik hem kapot boor zou ik hem dan wel los krijgen omdat de spanning er dan af is??
 
Hey mensen, Ik ben in gesprek met iemand voor een twin.
Ik ga vandaag of morgen even kijken of het wat is. Waar moet ik goed op letten.
het is een 650 uit 89 met 50000 op de teller. Hij heeft hem enkele jaren geleden gekocht met 46000 op de teller en is er alleen maar 3 keer mee naar de Dolomieten gereden.
 
je bedoelt waar het kleine tandwiel op zit? en hoe controleer ik dat makkelijk?


ja die ja, je hebt alleen dopje 10 nodig en evt klein verlengstukje..
schroef het schakelpendaaltje er af.en met 2 of 3 boutjes dat goud/bronzen plastic kapje los en dan zie je de as met voor tandwiel goed zitten..! goed aan t tandwiel voelen met veel kracht dan weet je of deze spelling heeft.

kijk ook of het frame niet teveel roest heeft wil ook nog wel eens bij de 650 voorkomen.

is het deze..? http://link.marktplaats.nl/478246929

zelf zou ik eerder voor deze gaan http://link.marktplaats.nl/478487200
greetszz
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toevallig morgen in venlo dus ga gewoon even kijken. Probleem is dat ik momenteel niet veel geld te spenderen heb en mijn motor nog moet verkopen.
Maar waarom die andere? Vanwege dat het een 750 is?
 
Ok. Bedankt voor de hulp. Morgen kijken en misschien ben ik dan snel een at rijder. Iemand nog een Suzuki bandit? ;)
 
Ok. Bedankt voor de hulp. Morgen kijken en misschien ben ik dan snel een at rijder. Iemand nog een Suzuki bandit? ;)

Veel succes morgen!

Je weet trouwens maar nooit, ik had geluk en was mijn fazer binnen 2 weken kwijt via MF.


Ik weet daar helaas weinig vanaf, maar lekstroom lijkt me niet onwaarschijnlijk. Dat moet uit te zoeken zijn met een simpele spanningsmeter.



Even wat anders, ik wil handlebar risers monteren maar twijfel nog even over welke ik moet hebben. Ik zat te denken aan 25mm, wie heeft hier ervaring mee? En waar haal ik ze vandaan? Die van Africanqueens leken me wel wat.

Thnx
 
Laatst bewerkt:
Heb je er al een lange rit mee gedaan?

Denk er zelf ook over.
Met lange ritten is het nl net een strijkplank waar je op zit ;)

Maar ja je kan er wel makkelijk bij staan.

Ha, erg herkenbaar. Bij de eerste keer dat ik een lange proefrit maakte met een AT lukte het al na een goed half uur niet meer om normaal te zitten, dus de rest van de tijd staand doorgebracht..
 
Gisteren de motor weggebracht hier in Pretoria voor een beurt.

Na 15000km moest toch het nodige gebeuren:

- nieuwe achterband. Heidi K60 heeft het 15000km volgehouden, hij is nu ook echt op
- achterveer (Wilbers) zweet. Weet niet precies wanneer het gestart is, maar ik gok in Namibie met het vele stof en de gravel wegen.
- nieuwe vloeistoffen en filter
- nieuwe kaarsen
- (foam) luchtfilter reinigen
- kabels smeren (is echt nodig in die stoffige bende hier)
- wasbeurt
- groter metalen bagagerek achterop, geeft meer plaats wanneer ik dadelijk een passagier achterop krijg
- tellerkabel vervangen, huidige gebroken
Gaat toch wel honderden euro's kosten ben ik bang.... :(

Paar andere punten stel ik nog even uit tot Cape Town, daar kan ik het mogelijk zelf aanpakken in iemands werkplaats:
- olielek bij achterste cylinder
- Deuk in achtervelg
- roestige spaken vervangen
- lagers controleren

Maar het zal de moeite waard zijn. Wat Tender Love & Care moet hem nog rijdende houden voor minstens 50.000km!

Hopelijk is hij vrijdag klaar, het is niet prettig om zonder motor te zitten, mijn vrijheid is me tijdelijk afgenomen. Speciaal omdat alles ver weg is en berekend is op eigen vervoer (lees: auto/motor)
 
DarkHelmet, Respect, :}


En ik maar een opmerking plaatsen over een zere reet na 2 uur sturen. :$

Moest ff relativeren.

Hoop dat je snel weer rijdt zonder rib uit je lijf. :W
 
@DARK.... Geweldig man zo'n :] avontuur..... :} :}


Ha, erg herkenbaar. Bij de eerste keer dat ik een lange proefrit maakte met een AT lukte het al na een goed half uur niet meer om normaal te zitten, dus de rest van de tijd staand doorgebracht..



Ik heb er nu verschillende wat langere ritten mee gedaan en het gaat absoluut beter dan op het originele zadel...

Maar doordat de bouw van de AT toch redelijk slank is blijft het toch "behelpen" ...

Ik kan nu redelijk een paar uur achter elkaar blijven zitten, maar ik stop toch regelmatig hoor ik denk zo om de 1,5 uur, ff bakkie + sanitaire stop u kent het :+

Maar het is de investering meer dan waard voor mij !!!

Enje moet ook wennen aan de langere ritten, normaal gesproken rijden wij in nederland toch niet zo vreselijk lang achter elkaar ....
 
Laatst bewerkt:
Ben net wezen kijken naar de motor. 1 ding is zeker, ik wil een AT.
Het nadeel van deze is alleen dat er roest op het frame zit en hij loopt niet lekker. Dus het is een echte opknapper.
 
Meet even de weerstand over de + naar een aardpunt ergens op het frame met alle stroomverbruikers uit geschakeld. De weerstand moet dan max zijn, anders heb je een lekstroom.
Ik heb al aardig wat accessoires aangesloten, waaronder handvatverwarming, een echte stroom vreter,maar nergens last van.

 
Dat ziet er ook goed uit, heb je ze zelf al gemonteerd? Zo ja, hoe bevalt het? In je topic dacht ik andere te hebben gezien.
 
Vorige week de twin nog een keer een weekendje uitgeleend aan een noodlijdende KTM piloot. Zo kan ze toch af en toe nog een beetje de benen strekken 8-)

at_curve.jpg


Kwam die alleen (weer) terug met speling op het balhoofd. Zijn recent nieuwe lagers in gezet, maar dit was al de derde keer dat hij moest worden bijgesteld :? Mocht het weer gebeuren dan gaan ze hem toch maar weer loshalen om te kijken wat er aan de hand is.

Goed, balhoofd zit weer vast, dus helemaal klaar voor zondag *O*
 
Hee is dat bij piesport (oid) in de eifel?

zin in zondag! hannibaltwin zijn twin is ook weer gefikst. Zo'n geplande rit zorgt voor veel reparaties :D
 
heeft er hier nog iemand een linker spiegeltje liggen mijne zijn beide af gebroken d elaatste keer dat ik in t veld was..
mocht t zo zijn kn je hem dan meenemen zondag a.s..

Greetszz :z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan