Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ.Verhulst

BMW R1200GS 2011
16 mrt 2004
43.835
3.166
Almelo
Twitter
Dit topic is om je Africa Twin ervaringen uit te wisselen , je africa twin te laten zien etc

Laat ik maar de aftrap geven

Honda-Africa-Twin-1999-05BB.jpg


Na paar jaar een Transalp gehad te hebben , wilde ik toch wat anders,

deze heb ik maar kort maar bevalt wel
 
dat mcdonalds speel toestel komt me bekent voor haha (weet alleen nie welke het is)
 
ik zit te denken aan een honda africa twin.... (of in elk geval zo'n type motor)

wat zijn negative en positive punten??? of alternativen?
 
ik zit te denken aan een honda africa twin.... (of in elk geval zo'n type motor)

wat zijn negative en positive punten??? of alternativen?

dat is een moeilijke vraag.

sterke punten gaat eigenlijk niet kapot op de benzine pomp na ,,
je kan er alles mee ,, lange afstanden afleggen , snelweg geen probleem ,, slecht wegen lacht ie om,, op benzine die te slecht is om te branden ziet ie toch kans om op t elopen
met de juiste banden kan je naast de weg best een heel eind komen

nadeel , ze maken ze niet meer nieuw ,, nieuwere concurenten hebben abs en meer vermogen. is geen gooi en smijt als een transalp
 
dat is een moeilijke vraag.

sterke punten gaat eigenlijk niet kapot op de benzine pomp na ,,
je kan er alles mee ,, lange afstanden afleggen , snelweg geen probleem ,, slecht wegen lacht ie om,, op benzine die te slecht is om te branden ziet ie toch kans om op t elopen
met de juiste banden kan je naast de weg best een heel eind komen

nadeel , ze maken ze niet meer nieuw ,, nieuwere concurenten hebben abs en meer vermogen. is geen gooi en smijt als een transalp

heb zelf geen africa twin..

maar als ik naar dit filmpje kijk, kun je er toch nog aardig mee gooien, en smijten.

 
en hij zuipt gelijk ne Zwitser naar het schijnt

De oude modellen lusten best een slok als je stevig aan het boenderen ben , met name als je met hoge snelheden op de snelweg te keer gaat......
Maar geen varadero achtig geintjes......

Maar vanaf de RD07A hebben ze daar aandacht aanbesteed , is nog steeds niet zo zuinig als een transalp ,maar 1 op 17 a 19 is heel goed te doen.

de oudere modellen kunnen wel opgelapt worden ,, dynasetje erin ,, en laten afstellen en het word stukken beter.

wist niet dat een zwitser kon zuipen als een tempelier


Deze had ik al eens gezien ,,,

moet je eens met een XR600 doen ,, gaat dan wel 3 x makkelijker ,, met volle tank is ie in de kop zwaar ,, maar ze hebben er niet voor niets parijs - dakar mee gewonnen.
 
Laatst bewerkt:
Er staan er genoeg op MF
en kijk anders eens bij de diverse clubs
dan weet gelijk van de hoed en de rand

hoeveel wil je uitgeven ???

en wat wil je gaan doen
beetje toeren ?
veel naast de weg rijden ??
door donker africa heen
 
Laatst bewerkt:
ik zit te denken aan een honda africa twin.... (of in elk geval zo'n type motor)

wat zijn negative en positive punten??? of alternativen?
Brandstofpomp van de Africa Twin is berucht om het feit dat ie er Eens mee ophoudt en je de pomp moet vervangen.
Voor de rest is ie ijzersterk, goed te pimpen en is het Echt een heule fijne fiets. :P
Meer info over TransAlp, Africa Twin en de Varadero op;
TCN - Home

weet iemand ook een leuke te koop dan?
Check Marktplaats... What else? ;)
 
Laatst bewerkt:
Brandstofpomp van de Africa Twin is berucht om het feit dat ie er Eens mee ophoudt en je de pomp moet vervangen.
Voor de rest is ie ijzersterk, goed te pimpen en is het Echt een heule fijne fiets. :P
Meer info over TransAlp, Africa Twin en de Varadero op;
http://www.transalpclub.nl/Check Marktplaats... What else? ;)

over die pomp is veel te doen die pompen hebben ze ook op andere modellen geschroeft
er zijn dan ook genoeg die alternatieve pompen monteren
 
WAT EEN GODDELIJK APPARAAT

IMG_2719.jpg


IMG_2721.jpg


Heb zelf pas nog nieuwe foto's gemaakt, deze zal ik snel posten.

In de planning:
Verhoogde ruit
andere handbeschermers
Nieuwe demper (wss laser)
ander voor "spatbord" vind het witte niet passen bij de rest
 
Ik heb er gisteren eentje gekocht, een 94'er in zwart/zilver met 25.000 en een beetje km's erop :9~
Volgens mij issie nog compleet standaard, dus er valt nog zat te verbouwen en te verbeteren in de toekomst.

Morgen ga ik hem ophalen *O*

 
Ik heb er gisteren eentje gekocht, een 94'er in zwart/zilver met 25.000 en een beetje km's erop :9~
Volgens mij issie nog compleet standaard, dus er valt nog zat te verbouwen en te verbeteren in de toekomst.

Morgen ga ik hem ophalen *O*

Gefeliciteerd met de aankoop en vele KMrs gewenst :)
25K is nog niet zoveel voor een beest als deze ;) kheb ze al van 200K+ gezien.

Mooi ding :D alleen de valbeugels zijn niet standaard voor zover ik kan zien :)
 
En er zit ook een verhoogde voorruit op, blijkbaar heeft de vorige eigenaar hem voornamelijk als woon/ werk brommer gebruikt, er zitten ook koffersporen op het bagagerekje, en wat lichte pekelschade op sommige plekjes op het blok, maar daar lig ik niet zo wakker van ;)

Ik ga zometeen een H&B Gobi topkoffer bestellen, ik vind een zwarte koffer geen gezicht op een AT; zodra die erop zit, kan hij bij mij ook in dienst als w/w transport, alleen wil ik wel proberen om zo weinig mogelijk zout te happen, daar hou ik nog een blik voor achter de hand..

Zodra ik een beetje thuis ben op het masjien, wil ik hem wel een keertje door de blubber sleuren, dat vindt ie vast lekker :Y
 
ja wat een top motor. Ik heb er zaterdag ook een gekocht.'97.
Nu ben ik dus ook aan het kijken voor een koffer set.
Heb je die top koffer al en hoe bevalt hij.
Ik wil namelijk een hele set er van. :]
 
Ik heb hem vandaag pas besteld; eind volgende week wordt hij hier verwacht ;)

Ik zit al zwaar over mijn budget, en heb de zijkoffers niet direkt nodig dus die heb ik achterwege gelaten, daarbij denk ik niet dat een complete set erg fijn rijdt in de file, het wordt volgens mij best wel breed :)

Ik heb voor erbij een setje zadeltassen gescoord; dat is een flink eind lichter om mee te rijden en een heel stuk praktischer denk ik, want die ruk je er zo weer vanaf als je ze niet nodig hebt :P

En anders kan ik altijd nog de rest van de set bestellen als ik weer rijk ben :+
 
Met beide koffers rijden ,valt wel mee door een file te rijden.Als je stuur er tussen past ,gaat de rest ook wel mee.
 
Ik heb de tassen er inmiddels op zitten, en ik moet zeggen dat dat best netjes staat 8-)

Van de week de koffer erbij, en evt nog een tanktas, en ik kan als verhuismobiel aan de slag :+
 
Er staan er genoeg op MF
en kijk anders eens bij de diverse clubs
dan weet gelijk van de hoed en de rand

hoeveel wil je uitgeven ???

en wat wil je gaan doen
beetje toeren ?
veel naast de weg rijden ??
door donker africa heen


nou,

ik stuif eigenlijk aardig wat kms..

bijna elke week een keer heen en weer van Oost groningen naar flevopolders..
en rij nog wel es naar denemarken heen en weer.

zweden trekt eigenlijk ook wel om een keer naar toe te fahren..

wil graag een beetje hoog zitten. en heb ook al wel gekeken naar de BMW F 650 en de Honda Transalp. alleen de looks van de africa zijn gewoon zo veel beter!
tja en et vermogen he.. al vraag ik me af of ik daar al wel wat mee kan met dat kleine lichaampje waarin ik ( i. g. v. schizofreen: wij }) ) gevangen zit.
 
ja wat een top motor. Ik heb er zaterdag ook een gekocht.'97.
Nu ben ik dus ook aan het kijken voor een koffer set.
Heb je die top koffer al en hoe bevalt hij.
Ik wil namelijk een hele set er van. :]

Ik heb vandaag de topkoffer binnen gekregen, perfekt volgens de voorspelling van de leverancier (webshop), heb hem er daarstraks opgezet; heel goed te doen in een half uurtje.

Ziet er degelijk uit, paste uiteraard zonder problemen, sloten zijn stevig en werken prima, binnentas ook goed spul, al moet ik wel zeggen dat ik 59 € voor deze tas wel een hoop geld vind, het is een vrij eenvoudig ding maargoed, hij past perfekt in de koffer, dus de volledige inhoud van mijn koffer in één keer uitneembaar. En da's ook wat waard ;)
Misschien dat er als je een beetje zoekt wel een alternatief voor te vinden is voor minder geld of met meer funktie (rugzakje misschien ??), de koffer is als het goed is waterdicht, dat gaan we dus in de nabije toekomst aan den lijve ondervinden :)

Ik zal morgen FF een piccie schieten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan