Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik mijn bandenspanning naar benede zet, gaan de bochten nog slechter...
bandenspanning die ik aangaf hoort ook bij de bridgestone's
heb dit bochten probleem al langer, toen zei iemand dat de bandenspaning van de bt's omhoog moest (heb dit ook ff gechecked bij bridgestone zelf) daarna gingen de bochten...uhhh minder slecht :P
heb dus al met variabele spanningen gereden, en degene waar ik het makkelijkst mee rijdt is 2,5-2,9
maar moet veel beter die bochten.
dan de brugstenen verwissellen voor michelin pilot activs

zijn je banden ook niet beetje vierkant?

dan heb je ook de neiging dat ie in een keer wil omvallen
 
Hey mede cb-rijders,

Laat ik mezelf er ook maar even bijzetten. Binnenkort krijgen jullie een betere foto (ondertussen is de kuip helemaal gemonteerd en zit er een mooie zwarte uitlaatbochtenset onder).

[afbeelding]

Foto genomen in omgeving Sippenaeken (Het zuiden des lands)

Groeten

Dennis

Tot je de "betere" foto hebt zet ik deze in de OP ;)

Maar is inderdaad een mooie omgeving om te rijden, beter dan hier in het vlakke Amerika, wat een lange recht t*ring wegen B|
(maarja ik heb hier ook geen motor, dus ik moet niet zeuren :P )

als ik kan, ben ik dan ook aanwezig
grtz
tom

Same here, een meeting lijkt me ook leuk ;)
Alleen ik zit tot 28juli in amerika, en ga 6augustus ga ik op vakantie, dus dan zou ik in het weekend van 31juli/1augustus kunnen :9

Anders pas weer ergens in september.

Wat komt jullie het best uit?
(als het tijdens het weekend van 31juli/1aug is kunnen we bij ons huis wel verzamelen/iets drinken/ gereedschap gebruiken :P )
 
Het is inderdaad een prachtige omgeving. Heerlijk om in je achtertuin te hebben ;)

Wat het nog beter zou maken: een normaal zadel. Op dit moment rijd ik namelijk met een verlaagd zadel, het is te doen, maar als ik iemand blij kan maken met zo'n lager zadel in ruil voor een normaal dan zou ik dat meteen doen.
Met 1.90 m zit het toch iets prettiger.

Bij dezen: mijn verlaagd zadel wil ik graag ruilen tegen een normaal, zie ook dit topic:
Verlaagd zadel ruilen voor normaal: Honda CB500

hopelijk is er iemand geïnteresseerd

EDIT: in dat topic staan ook nog 3 piccies om het wat duidelijker te maken. (wat glimt tie mooi :+ )
:W
Misschien moet je paulientje ff contacten, die was ook op zoek naar een lagere buddy :Y

@allen; keertje meeten lijkt me leuk, alleen zit mijn agenda de komende periode vrij vol, nog 2 weekjes werken en dan ben ik drie weken op vakantie, daarna heb ik hier en daar nog wel plek ;)
 
Laatst bewerkt:
hey r1enzo, bedankt voor de tip, paulientje heeft een pm. Hopen dat ze nog op zoek is.

Een meeting klinkt goed, maar helaas krijg ik ook een erge drukke/volle periode. Als jullie gewoon een meeting plannen en de datum hier ergens posten kan ik kijken of ik wel of niet kan komen.

EDIT: @TS: ik wil niet vervelend doen, maar een aantal van die CB500S die in de OP staan zijn gewoon CB500R met een kuipset van TCP klik plaatje. Zo ook die van mij 8-)
De CB500S top kuip is hoekiger dan die van TCP voor de CB500R. Weer wat bijgeleerd *O*

P.S.: nerd modus uit :]
 
Laatst bewerkt:
1) Meeting lijkt mij ook erg leuk, ik zeg: DOEN!

2) Het hele bochtenverhaal. Ik heb nu 4 motoren gehad, en er nog een stuk meer gereden, maar ik moet zeggen dat er niet veel zijn die zo licht de hoek invallen als de CB, ookal voelt die dan wel een beetje topzwaar. Zelfs de R6 heeft misschien iets meer aanmoediging nodig (maar voelt wel een stuk zekerder)

Steppies aan de grond met de CB gebeurd regelmatig.
Aan je banden zal het vast niet liggen (zijn nieuw) en aan je rijstijl hoeft het natuurlijk ook niet persee te liggen. Dus er zijn nog meer zaken waar je naar kunt (laten) kijken.

1) Zit er geen speling op je lagers, als je wielen ook maar iets kantelen, of je balhoofd lagers zijn niet helemaal in orde, dan kan dit een erg vervelend sturende fiets geven. Ookal zou je dit rechtuit toch ook wel moeten merken/horen.

2) Hoe staat het met de vering, niet lek? Goed ingesteld? Niet de ene kant strakker gezet dan de andere? Wat gebeurd er als je rechtuit je stuur loslaat?

3) Ik zou eens goed kijken of de achterbrug wel goed in je frame vastzit, als hier speling op zit dan krijg je het gevoel dat de motor onder je uit wil klappen zegmaar. Omdat je wiel dan schuiner kan gaan staan dan je motor wanneer je in een bocht zit. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus, controleer of de bussen nog op hun plek zitten, en of de boel goed vast zit.

4) Laatste optie, acht ik niet zo waarschijnlijk. Maar is je frame nergens gescheurd of doorgeroest?

Overigens zijn die GS450 fietsies echt super dingen idd, makkelijk te sturen, lekker gooien. Regelmatig de bok langs de grond.. ik wil de mijne terug.... '(


(Wat ik overigens wel een minpuntje vind, zowel voor de CB500 als dat het bij de GS450 was, is de flex die in het frame zit. Vooral bij hoge bochtensnelheden is dat naar mijn idee de beperkende factor. Of ben ik de enige die daar last van heeft? :? )
 
je bent niet de enige, die flex is er zeker. Wel pas vanaf iets hogere snelheden hoor. Op lage snelheid zijn er andere dingen die een grotere invloed hebben.
 
Laatst bewerkt:
thanks Denny voor het meedenken!

als ik mijn stuur los laat gaat hij gewoon rechtuit.
er zit wel een tik in mijn stuur, als je remt voor een stoplicht en je staat bijna stil dan TIK!.
dacht ook aan balhoofd, maar heb ik na laten kijken en daar zat geen speling op, de garage zei wel dat ik hem evt kon stellen....maar ikke nie begrijp...
denk dat het grootste gedeelte bij mij zelf ligt. vandaag een beetje regen gehad en in de regen naar huis, noui hij gaat gewoon rechtdoor in de bochten (rotondes) durf hem gewoon niet meer om te gooien. ga echt stapvoets door normale bochtjes....
schijtziek word ik ervan.
en dan kijk je op motors tv (upc) en dan zie je gewoon dat ze racen met die dingen en mega plat gaan.
Als nu iemand van jullie heeeel goed verzekerd is, dan kan je hem wel een x meenemen om te kijken of het aan de fiets leg.
 
hey r1enzo, bedankt voor de tip, paulientje heeft een pm. Hopen dat ze nog op zoek is.

Een meeting klinkt goed, maar helaas krijg ik ook een erge drukke/volle periode. Als jullie gewoon een meeting plannen en de datum hier ergens posten kan ik kijken of ik wel of niet kan komen.

EDIT: @TS: ik wil niet vervelend doen, maar een aantal van die CB500S die in de OP staan zijn gewoon CB500R met een kuipset van TCP klik plaatje. Zo ook die van mij 8-)
De CB500S top kuip is hoekiger dan die van TCP voor de CB500R. Weer wat bijgeleerd *O*

P.S.: nerd modus uit :]

Duidelijk, dus aangepast :P (alleen de S weggehaald)
(Wat ik overigens wel een minpuntje vind, zowel voor de CB500 als dat het bij de GS450 was, is de flex die in het frame zit. Vooral bij hoge bochtensnelheden is dat naar mijn idee de beperkende factor. Of ben ik de enige die daar last van heeft? :? )


Even een vraag, wat bedoelen jullie met flex?
Want ik heb nog nooit echt goed op een andere motor gereden dan mijn cb, dus ik heb geen echt vergelijk materiaal.
Maar ik ga ervanuit dat jullie de "stevigheid" (of eigenlijk de slapheid :P ) van het frame bedoelen? Hoe merk je dit? En wat voor invloed heeft het?

Thanks ;)
 
Je merkt een beetje een gezwabber op hogere snelheden. Je hele frame begint zich als een wokkel te gedragen... voorkant begint een beetje te schuddelen, etc. Hetzelfde wat je vroeger op je vespa ook had.. als je 50 ging leek het alsof je stuur naar links ging, je zadel naar rechts en je fietsendrager weer naar links.

Erg goed merkbaar zodra je een bocht behoorlijk enthousiast pakt.. zeg 100-120km/u en dan vol plat. Dan danst ie zowat de weg over.

@Iefie: als je voorkant tikt kunnen het nog je vorkpoten zijn. Laat je vriend(in) /vrouw /man /pa/ma er eens op zitten, de voorrem vast pakken en dan een beetje heen en weer klotsen in dat tik gebied. En dan ff zelf met je hand de voorvork vastpakken over het binnenpoot/buitenpoot stukje. Als je dat ten opzichte van elkaar voelt schuiven dan zit daar iets niet goed!

Waar in het land zit je trouwens? Als je in de buurt van Sittard-Geleen (Limburg) zit wil ik wel eens een rondje voor je erop draaien, kijken of ik wat merk.
 
Laatst bewerkt:
hey r1enzo, bedankt voor de tip, paulientje heeft een pm. Hopen dat ze nog op zoek is.

Een meeting klinkt goed, maar helaas krijg ik ook een erge drukke/volle periode. Als jullie gewoon een meeting plannen en de datum hier ergens posten kan ik kijken of ik wel of niet kan komen.

EDIT: @TS: ik wil niet vervelend doen, maar een aantal van die CB500S die in de OP staan zijn gewoon CB500R met een kuipset van TCP klik plaatje. Zo ook die van mij 8-)
De CB500S top kuip is hoekiger dan die van TCP voor de CB500R. Weer wat bijgeleerd *O*

P.S.: nerd modus uit :]
Graag gedaan ;)
 
Aangezien iedereen redelijk druk is de komende weken lijkt mij het weekend van 4/5 september misschien een goed weekend om een meeting te organiseren?

Andere suggesties zijn altijd welkom :P
 
thanks Denny voor het meedenken!

als ik mijn stuur los laat gaat hij gewoon rechtuit.
er zit wel een tik in mijn stuur, als je remt voor een stoplicht en je staat bijna stil dan TIK!.
dacht ook aan balhoofd, maar heb ik na laten kijken en daar zat geen speling op, de garage zei wel dat ik hem evt kon stellen....maar ikke nie begrijp...
denk dat het grootste gedeelte bij mij zelf ligt. vandaag een beetje regen gehad en in de regen naar huis, noui hij gaat gewoon rechtdoor in de bochten (rotondes) durf hem gewoon niet meer om te gooien. ga echt stapvoets door normale bochtjes....
schijtziek word ik ervan.
en dan kijk je op motors tv (upc) en dan zie je gewoon dat ze racen met die dingen en mega plat gaan.
Als nu iemand van jullie heeeel goed verzekerd is, dan kan je hem wel een x meenemen om te kijken of het aan de fiets leg.


Hey Iefie,
Ik zie dat je in Spijkcity woont. Ik woon zelf op Rotterdam zuid, dus je zou een keertje langs kunnen rijden als je wil. En ik moet aanstaande zaterdag nog in Oud-Beijerland zijn, wat ook niet ver is voor je (Pontje over). Bij Suur motoren, weet niet of je dat kent?
Overigens gaat het er niet echt om hoe goed de bestuurder verzekerd is, maar hoe goed jouw voortuig verzekerd is. Geen idee of die all risk is. Maar zolang de bestuurder een geldig rijbewijs heeft is ie dan gedekt (en er geen extreem rare fratsen worden uitgehaald)



Even een vraag, wat bedoelen jullie met flex?
Want ik heb nog nooit echt goed op een andere motor gereden dan mijn cb, dus ik heb geen echt vergelijk materiaal.
Maar ik ga ervanuit dat jullie de "stevigheid" (of eigenlijk de slapheid ) van het frame bedoelen? Hoe merk je dit? En wat voor invloed heeft het?

Wat Clawz inderdaad al zei. Je merkt gewoon dat je voor en achterwiel niet in lijn blijven staan. Soort van 'zwabberen'.
Heb er extra last van bij wegen die opgebouwd zijn uit platen. Als je dan in een vlotte bocht over zo'n richeltje rijdt dan voel je heel de motor onder je bewegen. Doe het daarna nogeens op een supersport en je voelt alleen een tik.
Het wordt pas echt storend bij 120+ vind ik, bij 140+ werd het voor mijn gevoel weleens een keertje echt gevaarlijk.

Overigens hebben er meer motoren last van dit verschijnsel. Bijvoorbeeld een fazer 1000 schijnt het ook te hebben als je er echt mee gaat knallen, en dattis toch ook niet de minste fiets. Maar ik dacht ff checken hier voor die CB's. Aangezien ze als echte stuurfietsjes bekend staan, en misschien lag het wel aan mn vering instellingen ofzo, u never know!
 
Hey Clawz, jij zit wel behoorlijk in de buurt zie ik :)
Waar woon je? Zelf zit ik af en toe in Eindhoven (studie), Born (vriendin) en net buiten Maaseik (thuis).

@witchy en unklaver: jullie cb'tjes heb ik ter vergelijking in mijn zadel ruil topic gezet. Dit om het verschil tussen het verlaagde en een normaal zadel aan te geven. Als jullie het hier niet mee eens zijn kan ik ze natuurlijk altijd weer weghalen. Laat me ff iets weten.

Het gaat dus over dit topic: Verlaagd zadel ruilen voor normaal: Honda CB500
 
Laatst bewerkt:
@timofzo; is het mss geen gedacht om de betrouwbaarheid van de cb(f)500 in de verf te zetten door in de OP de km-standen bij te houden op een bepaalde datum van het jaar (bij de pics van de motoren) ? bv. 1juli of 1januari (of beiden)
grtz
tom
 
Wat Clawz inderdaad al zei. Je merkt gewoon dat je voor en achterwiel niet in lijn blijven staan. Soort van 'zwabberen'.
Heb er extra last van bij wegen die opgebouwd zijn uit platen. Als je dan in een vlotte bocht over zo'n richeltje rijdt dan voel je heel de motor onder je bewegen. Doe het daarna nogeens op een supersport en je voelt alleen een tik.
Het wordt pas echt storend bij 120+ vind ik, bij 140+ werd het voor mijn gevoel weleens een keertje echt gevaarlijk.

Overigens hebben er meer motoren last van dit verschijnsel. Bijvoorbeeld een fazer 1000 schijnt het ook te hebben als je er echt mee gaat knallen, en dattis toch ook niet de minste fiets. Maar ik dacht ff checken hier voor die CB's. Aangezien ze als echte stuurfietsjes bekend staan, en misschien lag het wel aan mn vering instellingen ofzo, u never know!

Ja dat zwab gevoel ken ik wel (wel pas rond de 130km/h), heb het gewoon altijd genegeerd, gewoon doorknallen :9



@timofzo; is het mss geen gedacht om de betrouwbaarheid van de cb(f)500 in de verf te zetten door in de OP de km-standen bij te houden op een bepaalde datum van het jaar (bij de pics van de motoren) ? bv. 1juli of 1januari (of beiden)
grtz
tom

Opzich heb ik daar geen problemen mee, de enige voorwaarde die ik heb is dat iedereen zijn kilometerstand opgeeft, want om bij de ene foto wel een km-stand te hebben en bij de andere niet vind ik niks ;)
 
Hey Clawz, jij zit wel behoorlijk in de buurt zie ik :)
Waar woon je? Zelf zit ik af en toe in Eindhoven (studie), Born (vriendin) en net buiten Maaseik (thuis).

@witchy en unklaver: jullie cb'tjes heb ik ter vergelijking in mijn zadel ruil topic gezet. Dit om het verschil tussen het verlaagde en een normaal zadel aan te geven. Als jullie het hier niet mee eens zijn kan ik ze natuurlijk altijd weer weghalen. Laat me ff iets weten.

Het gaat dus over dit topic: Verlaagd zadel ruilen voor normaal: Honda CB500

Wist niet dat je in Eindhoven woont/regelmatig komt.

Maar dan moet je zeker ook bekend zijn met best-west en flight forum :P
Als ik terug ben van amerika, moeten we een keertje knallen ;)

Nog meer verborgen eindhovenaren hiero :9 ?
 
Opzich heb ik daar geen problemen mee, de enige voorwaarde die ik heb is dat iedereen zijn kilometerstand opgeeft, want om bij de ene foto wel een km-stand te hebben en bij de andere niet vind ik niks ;)


01-07-2010
86.000

Over een week of 2 zit ik wel over de 90.000, dus dan even een update ;)
 
Goedenavond :W

Lees met verbazing over de 'zwaberende' CB-tjes, ken het gevoel niet delen met onze CBF-jes...heb ooit wel een winter op een CB450 gereden, maar kan me niet meer herinneren of het met die fiets ook zo was :N

Wist niet dat je in Eindhoven woont/regelmatig komt.

Maar dan moet je zeker ook bekend zijn met best-west en flight forum :P
Als ik terug ben van amerika, moeten we een keertje knallen ;)

Nog meer verborgen eindhovenaren hiero :9 ?
:N Niet echt





:+
 
Laatst bewerkt:
01-07-2010
86.000

Over een week of 2 zit ik wel over de 90.000, dus dan even een update ;)
Voor de 06 (Biancie dr fietsje):
01-01-2010 --> 58.156
01-07-2010 --> 63.591

Voor de 07 (mijn fietsje):
01-01-2010 --> 65.849
01-07-2010 --> 70.535

:P
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond :W

Lees met verbazing over de 'zwaberende' CB-tjes, ken het gevoel niet delen met onze CBF-jes...heb ooit wel een winter op een CB450 gereden, maar kan me niet meer herinneren of het met die fiets ook zo was :N:N Niet echt





:+


Goede avond :o ?
Het is hier gewoon middag hoor :+

Maar een cbf heeft een ander frame dan de cb, misschien dat dat iets uitmaakt. Ik moet wel zeggen dat dat zwabberen niet veel is, nu iemand het naar voren heeft gebracht snap ik wat er wordt bedoelt. Maar ik wil niet zeggen dat ik het veel/vervelend/gevaarlijk vind.

(als het hier nooit zo gezegd was, dan had ik het gewoon als slecht wegdek beschouwd :9 )

Opzich heb ik daar geen problemen mee, de enige voorwaarde die ik heb is dat iedereen zijn kilometerstand opgeeft, want om bij de ene foto wel een km-stand te hebben en bij de andere niet vind ik niks ;)


01-07-2010
86.000

Over een week of 2 zit ik wel over de 90.000, dus dan even een update ;)

Dat is bijna 300km per dag :o Ik zou gaan verhuizen als ik jou was, motorrijden is leuk, maar 300 dag in dag uit :/
 
Goede avond :o ?
Het is hier gewoon middag hoor :+
:$ sorry


;)
Maar een cbf heeft een ander frame dan de cb, misschien dat dat iets uitmaakt.
Ik neem aan van wel, neem aan dat Honda in de 'update' wel wat verbeteringen heeft doorgevoerd :/
Ik moet wel zeggen dat dat zwabberen niet veel is, nu iemand het naar voren heeft gebracht snap ik wat er wordt bedoelt. Maar ik wil niet zeggen dat ik het veel/vervelend/gevaarlijk vind.

(als het hier nooit zo gezegd was, dan had ik het gewoon als slecht wegdek beschouwd :9 )Dat is bijna 300km per dag :o Ik zou gaan verhuizen als ik jou was, motorrijden is leuk, maar 300 dag in dag uit :/
Denny gaat toch naar Bosnie, wss in de aankomende weken :P
 
Wist niet dat je in Eindhoven woont/regelmatig komt.

Maar dan moet je zeker ook bekend zijn met best-west en flight forum :P
Als ik terug ben van amerika, moeten we een keertje knallen ;)

Nog meer verborgen eindhovenaren hiero :9 ?

Niet bekend met die fora nee, ben niet zo'n lokaal forum type. Fladder scheur meer van het ene naar het andere. 8-) :]
 
Opzich heb ik daar geen problemen mee, de enige voorwaarde die ik heb is dat iedereen zijn kilometerstand opgeeft, want om bij de ene foto wel een km-stand te hebben en bij de andere niet vind ik niks ;)

mss gewoon (half)jaarlijks iedereen een update doorgeven?
de mijne is nog vrij maagdelijk dus op 1/7= 16200km
grtz
tom
 
Niet bekend met die fora nee, ben niet zo'n lokaal forum type. Fladder scheur meer van het ene naar het andere. 8-) :]


uhmm..
Dit bedoel ik met Flight forum en best west :P :
BWFF.jpg

Links is flight forum, volg de pijltjes (officieel is het Park forum) en je ziet een heel mooi rondje wat je kunt rijden 8-)
En rechts is best west, is een snelweg oprit/afrit met ook 2 mooie bochten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan