Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren op mijn werk tijdens het sporten flink door mijn enkel gegaan.
Die werd in no time 2 x zo dik, naar het ziekenhuis geweest om foto's te laten maken.
Gelukkig was er niets gebroken, waarschijnlijk zijn mijn enkelbanden (in)gescheurd, maar dat konden ze nog niet goed beoordelen vanwege de zwelling.
Gisteren verging ik zo nu en dan van de pijn, maar gelukkig gaat het al een stuk beter.
Moet nu de komende dagen met mijn been omhoog zitten, wordt helaas voorlopig niet :] :/
Mijn CB staat nog in de stalling van mijn werk, maar daar staat ie iig lekker droog aangezien het hier zo nu en dan regent en hij anders buiten zou staan :P

er komt slecht weer aan... geluk bij een ongeluk... beterschap ook van mij
 
moet je maar eens een keertje meerijden, hé...

dempertje is te mooi voor men voorbochten :+ , moet ik daar maar ook eens iets aan gaan doen, zeker... 8-)

:W

wil ik zeker een keertje doen volgende zomer :] thx alvast voor het aanbod :}
Ja andere voorbochten zouden zeker niet misstaan,nu steken ze wat af op de demper he :o :)
 
Hallo Mensen,

Tja, ook wij zijn om naar een CB.
Er staat reeds een VFR in de schuur, maar het meisje kan daar helaas niet goed op rijden.
Als het goed gaat halen we dit weekend onze CB op.
De eigenaar heeft echter de tank opnieuw gespoten en ik wil toch graag de stickers terugplaatsen.
Nu heb ik al overal gezocht, maar niks gevonden.

Weet iemand waar de originele stickers te bestellen zijn? Ja bij de dealer, maar dat heb ik al eens gedaan en dat koste voor 1 logootje als 35 euro.

Het gaat dus om een CB500 uit 1995, kleur zwart.
Dat is met die paars / roze stickers.

Als iemand ons kan helpen horen we het heel graag!

thnx
mvg
Klokn
 
Ik heb toen stickers van E-bay gehaald. Was toen een euro of 12 kwijt dacht ik voor een setje. Waren alleen niet al te veel stickers. Maar denk dat er ook wel ander te krijgen zijn op e-bay.
Succes met zoeken.
 
Hallo Mensen,

Tja, ook wij zijn om naar een CB.
Er staat reeds een VFR in de schuur, maar het meisje kan daar helaas niet goed op rijden.
Als het goed gaat halen we dit weekend onze CB op.
De eigenaar heeft echter de tank opnieuw gespoten en ik wil toch graag de stickers terugplaatsen.
Nu heb ik al overal gezocht, maar niks gevonden.

Weet iemand waar de originele stickers te bestellen zijn? Ja bij de dealer, maar dat heb ik al eens gedaan en dat koste voor 1 logootje als 35 euro.

Het gaat dus om een CB500 uit 1995, kleur zwart.
Dat is met die paars / roze stickers.

Als iemand ons kan helpen horen we het heel graag!

thnx
mvg
Klokn

Welkom hier :W

Zal eens ff voor je kijken, heb een site waarbij je zo goed als originele stickers kan fixen voor weinah. Weet alleen niet of er ook voor de CB bij staan... (iig wel voor de blade)
 
dat zou super zijn!
Voor mijn vfr had ik alle stickers van de voorzijde nodig en dat was best prijzig.

Check mn vfr nu na het opknappen.
Als het goed is staat de CB er straks ook zo bij.

cimg2804b.jpg



Heb trouwens net even op japparts gekeken maar kan geen stickersets vinden.
Heb je misschien een link voor me?
 
Laatst bewerkt:
www.twowheelparts.nl/nl/

Je moet je motor wel even via et framenummer inschrijven. dan krijg je gelijk alle onderdelen van de cb. maar de site spreekt voor zich
 
Wat voor type relais moet ik hebben voor de CB500 als ik LED knippers wil monteren? hoeveel polig e.d.
En zou er een bredere band dan 130 achter om kunnen, ik zat te denken aan een 140, of is dit geen goed plan :P?
 
Lekker de standaard bandjes op houden... waarom zou je de handling willen verneuken voor een 1cm bredere band? ;)
 
Wat voor type relais moet ik hebben voor de CB500 als ik LED knippers wil monteren? hoeveel polig e.d.
En zou er een bredere band dan 130 achter om kunnen, ik zat te denken aan een 140, of is dit geen goed plan :P?

Gewoon een universeel relais voor led knippers moet je hebben... :Y

Normaal werkt dat goed, maar bij mij moest er meer gebeuren omdat er ergens sluiting zat. Maar dat zou wel voldoende moeten zijn :Y
 
Laatst bewerkt:
Kan je bij iedere motorzaak krijgen en kost iets van 12-15 eurie.

Zit wel een andere aansluiting op, maar dat is dan gewoon een kwestie van het stekkertje van de draadjes afknippen (ruim zat, dat ie nog wel terug gemonteerd kan worden). Andere pooltjes aan de draadjes en je kan ze zo aansluiten. Spreekt allemaal voorzich... ;)
 
hmmm,

Stickers moeten er nu zeker wel komen en ook een andere tank.
Vandaag er achter gekomen dat de beluchtingspoort helemaal dicht zit.
Is ook met geen mogelijkheid open te krijgen, kruipolie enz. al geprobeerd.
Doordat de beluchtingspoort niet open is slaat de motor na een paar km af.
Met de tankdop open gaat het goed.

Er zal dus waarschijnlijk een andere tank op moeten.
Kan iemand me daar aan helpen?
Kleur maakt niet uit, moet toch gespoten worden.

mvg
Klokngraads
 
thnx,

Ik heb denk een tank gevonden.
Deze komt alleen van een Honda CB500 bouwjaar 1998. Dat is volgens mij een pc32.
Is de tank van de PC32 hetzelfde als van de PC26 die gebouwd zijn t/m 1997?

mfg
Klokngraads
 
Totdat ie olie gaat gebruiken dus, dan begint het duurder te worden.
Hoewel ik me heel erg voor kan stellen dat ze dan gewoon een jonger blok pakken en de oude niet reviseren. Of gewoon de motor total-loss verklaren dus zelfs...
Wat is de hoogste kmstand in dit topic? Denk dat 100.000 zelfs erg pessimistisch is... zou zomaar eens wat hoger uit kunnen vallen voordat je problemen krijgt!
 
Ik las hier en daar op het internet dat de CB500 blokken ontworpen zijn voor 300.000km.
Die van mij heeft al 84000km gelopen gereden. 8-)


Mijn CB250je had paar weken terug de 100.000km gehaald... rijdt nog steeds. Ik hoorde van iemand dat die blokken de 250.000km kunnen halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan