Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bedoelt de schakelaar die je remlicht activeert?
Miss heb ik nog wel wat liggen

jep deze bedoel ik, btw ik vind hem zo al heel schoon,die kapjes zijn weeral een ander soort plastiek daar moet eerst nog een hecht primer over en je zit er zoals al vemeld altijd met uw beenen tegen
 
Bij jouw kleurstelling is zwart ook weer mooier, is een sportievere look, met bordeaux rood is het wat meer classi :Y

Tegen wie heb je het? :P
Je bedoelt de schakelaar die je remlicht activeert?
Miss heb ik nog wel wat liggen

jep deze bedoel ik, btw ik vind hem zo al heel schoon,die kapjes zijn weeral een ander soort plastiek daar moet eerst nog een hecht primer over en je zit er zoals al vemeld altijd met uw beenen tegen

Ik heb nog niet gekeken voor je. Maar zal morgenavond is een poging doen met zoeken en dan geef ik je wel ff een pm'tje.

Dan nu weer ff een korte update.
Vandaag zijn weer wat leuke spulletjes binnengekomen.
sw-stahl-momentsleutel-1-2.jpg


en de lamp met beugels enz. ook een kapje tegen steenslag voor de vork. maar die valt een beetje weg in het chroom van de vork.
Nieuwe vorkvork gaat ook erg glimmen hoop ik. Binnekort maar eens beginnen met polijsten :)
20110216_008.jpg


20110216_007.jpg


20110216_004.jpg
 
Zonde! Heb je nu niks meer aan natuurlijk, maar ik had nog zo'n exacte lamp liggen...mag weg voor een leuk prijsje!

Oh en het ziet er naar uit dat mijn dynamo het heeft begeven, iemand iets liggen of ideetjes voor vervanging?

Zal binnenkort ook even wat foto's plaatsen, want mijn motor gaat ook een grote transformatie krijgen voor het nieuwe seizoen, en als ik vandaag zo eens naar buiten keek duurt dat niet lang meer...
 
Ben je zeker dat je dynamo stuk is? Heb je het goed nagemeten? Meestal ligt het aan de accu.
 
Zonde! Heb je nu niks meer aan natuurlijk, maar ik had nog zo'n exacte lamp liggen...mag weg voor een leuk prijsje!

Oh en het ziet er naar uit dat mijn dynamo het heeft begeven, iemand iets liggen of ideetjes voor vervanging?

Zal binnenkort ook even wat foto's plaatsen, want mijn motor gaat ook een grote transformatie krijgen voor het nieuwe seizoen, en als ik vandaag zo eens naar buiten keek duurt dat niet lang meer...

Komt die nu mee :P Maar zo duur was die gelukkig niet dus dat scheelt weer :P

Heb in de bijlage een stukje tekst om je dynamo dynamo te testen. Kan je het even nakijken of die heel is.
Ik heb hier nog wel een donormotor staan met dynamo. Maar die moet ik nog uit elkaar halen :P
Anders heb ik wel een reserve dynamo voor je.



full
 
Nou ja, ik heb de accu al nagemeten en die is in prima staat, er moet nog even nagemeten worden maar ik ben er vrij zeker van...

@ j-gudde, wat wil je voor die dynamo hebben? Is verder gewoon goed neem ik aan?
 
Zo heb motortje is alweer een stuk kaler op het moment.
Alle kapjes zijn eraf en vanavond ga ik een paar nieuwe spullen bestellen.

Nieuwe lamp die ik wil
[afbeelding]

Steuntjes
[afbeelding]

Zit nog een beetje te twijfelen met spuiten.
Het zwarte kapje onder de tank wil ik misschien mee laten spuiten.
Maar ben er niet helemaal over uit of ik het wel of niet moet doen.
Wat zeggen jullie?
even een photoshopje
origineel
[afbeelding]

PS
[afbeelding]

fftjes een vraagje..
waar heb je dat zadel vandaan ben nog op zoek naar een nieuwe maar is moeilijk te vinden voor de cb althans wel op de sites die k heb..
 
fftjes een vraagje..
waar heb je dat zadel vandaan ben nog op zoek naar een nieuwe maar is moeilijk te vinden voor de cb althans wel op de sites die k heb..

Die van mij komt ook bij topsellerie vandaan. Die van mij was in de aanbieding en was 45 euro :) Het eromheen zetten is wel ff een klusje omdat die vrij strak is. maar ff warmfohne zou moeten schelen denk ik.

@ Sire 1981 je heb pm

(owh geen pm want kan je geen berichtje sturen :P)
Maar 40 euro lijkt me een mooi prijsje toch? Ding is nog goed. Alle verlichting op de donormotor werkt nog goed en hij laad ook netjes bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik gaat het toch maar in de groep gooien.

Gister ben ik bij de dokter geweest omdat ik een grote bult heb zitten net in de bovenkant van mijn bilnaad. Had zelf al een beetje gegoogled en kwam tot de ontdekking dat het waarschijnlijk een sinus pilonidalis is. Dit werd gister bevestigd.
Vooral omdat ik een zittend beroep heb is het uitermate een irritante plek.
Nou word ik al heel vlot eraan geholpen. Aankomende donderdag mag ik onder het mes en kan ik een langzame genezingsproces ondergaan.
De wond word na de operatie namelijk open gelaten voor verdere infecties en moet dus vanzelf dichtgroeien.
Dus ik ben wel eventjes uit de running.
Waarschijnlijk zal ik momenteel even niet veel meer aan de cb kunnen doen. Maar zodra ik me weer aardig redelijk voel ga ik meteen weer aan de slag.
En natuurlijk weer heerlijk aant werk. Tja dat ga ik ook heel erg missen. (best wel erg maar hou er van om op me werk te zijn :P)
Maar dat was het wel zo'n beetje en ik hou het hier op de hoogte. Tijd zat om hier te zijn straks dus :P

Greetz Jeff
 
Zuur man, beterschap!








Ik kon het niet meer uithouden. Ik was nieuwsgierig, dus heb ik even geprobeerd om mijn CB500 te starten. Met iets meer moeite dan normaal, maar in een keer gestart. Toch een opluchting, dat als het straks boven de vriespunt zit. Dat ik dan weer kan rijden. (zonder de moeite te nemen om mijn accu eruit te vissen om het op te laden.) Hopelijk wordt het weer boven nul dag en nacht na morgen. Ik ben mijn oude oldtimer winter auto zat... traag, gaar, zuipt...
 
@ Jeff: Dat is minder nieuws zeg -O- Lijkt me wel een aparte ervaring dat een wond open gelaten wordt na een operatie :/ Beterschap iig...

@ Fuzy: Heb gisteren ook de blade uit de winterstalling gehaald, ook ff 3 keer kort starten en lopen, Honda he :P Laat het lekkere weer maar komen :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allen,

De CB van mijn vriendin ben ik druk aan het opknappen zodat deze dit voorjaar weer als een trotse motor de weg op kan. :)
De motor is afgelopen oktober aangeschaft maar er moest nogal het een en ander aan gebeuren:

- wiellagers
- ketting + tandwielen
- remblokken
- achterband
- spanningsregelaar
- olie + filter
- afstellen

Echter zit me met deze motor nog 1 ding dwars en dat is het dynamodeksel.
Deze is beschadigd en echt mooie tweedehandse zijn slecht te vinden.

Is het vrij makkelijk om het dynamodeksel opnieuw te spuiten?
Zo ja weet iemand welke kleur het deksel is?


Als de motor compleet klaar is zal ik hier een verslagje posten.

mvg
Klokn
 
Ik gaat het toch maar in de groep gooien.

Gister ben ik bij de dokter geweest omdat ik een grote bult heb zitten net in de bovenkant van mijn bilnaad. Had zelf al een beetje gegoogled en kwam tot de ontdekking dat het waarschijnlijk een sinus pilonidalis is. Dit werd gister bevestigd.
Vooral omdat ik een zittend beroep heb is het uitermate een irritante plek.
Nou word ik al heel vlot eraan geholpen. Aankomende donderdag mag ik onder het mes en kan ik een langzame genezingsproces ondergaan.
De wond word na de operatie namelijk open gelaten voor verdere infecties en moet dus vanzelf dichtgroeien.
Dus ik ben wel eventjes uit de running.
Waarschijnlijk zal ik momenteel even niet veel meer aan de cb kunnen doen. Maar zodra ik me weer aardig redelijk voel ga ik meteen weer aan de slag.
En natuurlijk weer heerlijk aant werk. Tja dat ga ik ook heel erg missen. (best wel erg maar hou er van om op me werk te zijn :P)
Maar dat was het wel zo'n beetje en ik hou het hier op de hoogte. Tijd zat om hier te zijn straks dus :P

Greetz Jeff

Sneu man, beterschap!

Ik heb de boel even nagemeten (startprobleem) en de accu is dus goed, en bij stationair met lichten aan schommelt hij rond de 13 V, op zich moet dit voldoende zijn dacht ik? De elektricien hier dacht misschien nog aan de regelaar?

Iemand misschien ideeën? Heb geen zin om meteen het nieuwe seizoen stil te staan... ;)
 
Geef eens een dot gas... toerental rond de 4000-5000rpm houden... en dan nog eens kijken naar het voltage.
Als ie dan niet ergens rond de 14-14,5 V hangt is het je dynamo of je regelaar.
 
Vaak is het de spanningsregelaar die op den duur verrot gaan.
Dit komt omdat ze te warm worden.
Mocht het je regelaar zijn, wat ik wel verwacht, dan moet je geen originele kopen maar een imitatie MET koelribben.
Deze zijn een stuk beter!!!
Had zelf ook ooit dit probleem, had net de hele motor opnieuw opgebouwd.
Valt mijn motor steeds uit na een stuk rijden, regelaar dus defect B|

Maar succes!!

Greetz Mark
 
Ik gaat het toch maar in de groep gooien.

Gister ben ik bij de dokter geweest omdat ik een grote bult heb zitten net in de bovenkant van mijn bilnaad. Had zelf al een beetje gegoogled en kwam tot de ontdekking dat het waarschijnlijk een sinus pilonidalis is. Dit werd gister bevestigd.
Vooral omdat ik een zittend beroep heb is het uitermate een irritante plek.
Nou word ik al heel vlot eraan geholpen. Aankomende donderdag mag ik onder het mes en kan ik een langzame genezingsproces ondergaan.
De wond word na de operatie namelijk open gelaten voor verdere infecties en moet dus vanzelf dichtgroeien.
Dus ik ben wel eventjes uit de running.
Waarschijnlijk zal ik momenteel even niet veel meer aan de cb kunnen doen. Maar zodra ik me weer aardig redelijk voel ga ik meteen weer aan de slag.
En natuurlijk weer heerlijk aant werk. Tja dat ga ik ook heel erg missen. (best wel erg maar hou er van om op me werk te zijn :P)
Maar dat was het wel zo'n beetje en ik hou het hier op de hoogte. Tijd zat om hier te zijn straks dus :P

Greetz Jeff

een vlug herstel toegewenst...
ik heb dit 7 jaar geleden ook mogen genieten, dus ik weet waar jij staat..
grtz
tom
 
@ Ghetto Bassie

Het is ook voor mij een nieuwe ervaring een open wond. :P Maar ze laten als het goed is de wond open om verdere ontstekingen te ver komen ofzo.
Dus we gaan het morgen zien hoe en wat.
Stiekem ben ik toch wel een beetje zenuwachtig. O-)

@ Sire 1981

Ik ga er van uit dat je een multimeter heb dan zou je je regelaar ook nog even kunnen doormeten.

@ gls450

Ik ga maar gewoon van het ergste uit. Dan kan het altijd nog meevallen he :P
Ik ben al blij dat ik sinds vandaag weer ff zonder pijn heb kunnen zitten. Was toch wel even lekker voor een dagje :P

En natuurlijk de rest ook bedankt voor de beterschappen :)


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan