Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het super druk de laatste tijd. En mijn kamer is een rampje... ik moest wel ff zoeken.
[~[url="http://img845.imageshack.us/img845/5258/dscf5256.th.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://img96.imageshack.us/img96/3190/dscf5257j.th.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://img847.imageshack.us/img847/777/dscf5258g.th.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://img3.imageshack.us/img3/6189/dscf5259n.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

Maar dus bij mijn onderdelen zit de knipperlicht houder op de duopassagier handgreep.

Wat je kan doen om beschadiging op je kentekenplaathouder/achterspatbord te voorkomen is aan beide kanten van de kunststof plaat, rubber ringen te plaatsen voordat je de knipperlicht erop monteert.

Maar wil je anders deze overnemen? Ik heb geen idee wat ik ervoor moet vragen.
Op zich is je huidige oplossing ook, prima.

ja die zien er nog wel beter uit dan de mijne.:9 maar ik wacht er nog heel even mee mijn motor moet woensdag naar de garage wegens een rare geluid en gevoel in het blok bij het opschakelen hopelijk is het niet een hele erge schade waar ik wel een beetje bang voor ben, eerst maar ff na laten kijken dan maar ff kijken of de evt. reparatie het geld wel waard is voor de honda.
 
ik heb zelf eerst ronde spiegels erop gehad.. dat waren de officiele spiegels bij mijn motor volgens mij hangt het er een beetje vanaf of het een S model is of niet..

Ik heb een naked, dus ga maar voor rond.

Nog even iets over knipperlichten. Ik heb in een jaar tijd 3x een achterlicht moeten vervangen, het lampje is dan helemaal kapotgeknald. Ik merk ik dat er erg veel vocht in de knipper zit, heeft iemand een tip hoe ik deze beter afsluit tegen regen/vocht?
 
Hallo Mensen,

Ik lees alweer een tijdje mee hier en heb afgelopen winter en begin dit jaar de CB500 van mijn vriendin opgeknapt.
Deze had ik overgenomen afgelopen najaar van een mede mf'er voor een schappelijke prijs.

Er is nogal wat gedaan aan de fiets (Zie o.a. bijgaande foto's):
- bandjes.
- kettingset
-wiellagers
-olie + filter
-nieuwe spanningsregelaar
-koplamphouder, knipperlichthouders gestraald en opnieuw gecoat
-uitlaat gestraalt en opnieuw gespoten
- dynamodeksel en koppelingsdeksel gestraald en opnieuw gespoten
-veerpoten achter gepoetst en roestvrij gemaakt.
-voorpoten opnieuw gespoten
-ruitje geplaatst
- en uiteraard poetsen, poetsen en nogeens poetsen.

1 ding heb ik destijds even gelaten voor wat het is en dat omdat mijn meisje graag wou rijden.
Dit was de stang aan de voorzijde van het motorblok. Dat is de stang waar het motorblok mee bevestigd is aan het frame.
Deze is ooit door een vorige eigenaar vervangen door een gewone draadstang en de afstandsbussen tussen het blok en het frame zijn gebarsten.
Deze draadstang is aardig verroest en de afstandsbussen wil ik uiteraard vervangen hebben.

Heeft iemand ideeen om deze stang goed en netjes te verwijderen zonder dat het blok beschadigd?
Ik heb een plaatje van de betreffende stang bijgevoegd vanuit de manual.

alvast dank voor de hulp.
mvg
Klokn



Betreffende stang:
Foto-ARLG7LNU-D.jpg


Fiets gedemonteerd:
Foto-H7NAADRT-D.jpg


Schokdemper onbehandeld
Foto-COTGHBU3-D.jpg


Schokdemper na 1e behandeling
Foto-ADXH3PAX-D.jpg


Schokdemper na 2e behandeling
Foto-3ZM8DOWB-D.jpg


Foto-RDOXY47T-D.jpg


Koppelingsdeksel gestraald:
Foto-APLGJBYV-D.jpg


En weer gemonteerd:
Foto-IRGUSGHT-D.jpg


Veerpoten voorzijde voor behandeling:
Foto-4NW6S68C-D.jpg


Veerpoten opnieuw gespoten:
Foto-KEMFFLLY-D.jpg


Voorzijde gedemonteerd:
Foto-UBHZ4QSU-D.jpg


En uiteindelijk uiteraard een blij meisje dat kan rijden:
Foto-YAZSBM3F-D.jpg


Beide vroemers nog even bij elkaar:
Foto-3KILARUK-D.jpg
 
Hoi Lui!
Vraagje! Mn rode honda 500tje van 94 stopte ermee bij het schakelen. Nu lag dat aan de standaart schakelaar dir door de middenbok doorgekliefd was. Nu hangt dat weer aan mekaar met kroonsteentjes (nood). Maarrrr waar zou ik ergens een andere schakelaar kunnen vinden, of kan ik die schakelaar niet weglaten? (zodat dat ding denkt dat ie altijd in is....) pokke electronica!

graag advies
mvg

Niels

ps. ik heb nog een setje valbeugels te koop, voor het mooie ff poedercoaten.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem met de LED knipperlichten is opgelost, er is nu een compleet ander circuit met weerstandjes en dergelijke gemaakt door mijn broer. Staat al een stuk strakker van die kleine knippers, als ik had geweten dat het zo'n rompslomp zou geven had ik lekker gewoon knippers met gloeilampen gekocht.

 
Ik heb een naked, dus ga maar voor rond.

Nog even iets over knipperlichten. Ik heb in een jaar tijd 3x een achterlicht moeten vervangen, het lampje is dan helemaal kapotgeknald. Ik merk ik dat er erg veel vocht in de knipper zit, heeft iemand een tip hoe ik deze beter afsluit tegen regen/vocht?

ff naar een bouwmarkt ofzo een rubberenringetje ertussen plaatsen heb je geen last meer van vocht erin werkt bij mij wel althans
 
ja deze! probeer het wel aan elkaar te solderen en isoleren.
Wat zou er gebeuren als je rijdt en dat apperaat denkt opeens, he de zijstandaard....? Zou de boel dan blokeren? :o

Als ik jou was zou ik voor een nieuwe of een 2dehandse gaan. Solderen kan wel maar dan moet je zeker weten dat je geen koude las maak. en ook al is die goed. door het trillen, warmte enz kan die uiteindelijk nog kapot gaan.

Als die opeens denkt van hey zijstandaart dan valt je blok stil en gaat je achterwiel slippen heb ik zo het idee. Lijkt me niet prettig op de snelweg. of je moet heel snel koppelen en rustig tot stilstand brengen
 
Ledknippers zien er mooi uit cbaas. Ik had eerst voorgenomen voor gloeilampjes te gaan. Maar uiteindelijk heb ik toch voor de leds gekozen. En ik vind dat de leds duidelijker zijn dan de gloeilampjes. Voor heb ik gewoon wel gloei, maar die zitten weggewerkt in de koplamp :)
 
ff naar een bouwmarkt ofzo een rubberenringetje ertussen plaatsen heb je geen last meer van vocht erin werkt bij mij wel althans
Ik heb rechtsachter nu met brylcream gedaan, kon ff niets anders vinden in huis :P Kijken of dit lukt. Rechtsvoor is nu ook dood, ga vanmiddag ff langs de bouwmarkt voor rubber ringetje.
 
Ik heb rechtsachter nu met brylcream gedaan, kon ff niets anders vinden in huis :P Kijken of dit lukt. Rechtsvoor is nu ook dood, ga vanmiddag ff langs de bouwmarkt voor rubber ringetje.

haha wat een technicus :}
toch een leuke oplossing voor tijdelijk zelf zou ik daar nooit opgekomen zijn :9

ik kan straks mijn motor weer ophalen:p de koppeling werkte niet zo goed meer..
bleek dat de ketting een elastiek was geworden (Bij wijze van) en de tandwielen waren gesleten.
straks dus maar weer ff lekker rijden
 
Ledknippers zien er mooi uit cbaas. Ik had eerst voorgenomen voor gloeilampjes te gaan. Maar uiteindelijk heb ik toch voor de leds gekozen. En ik vind dat de leds duidelijker zijn dan de gloeilampjes. Voor heb ik gewoon wel gloei, maar die zitten weggewerkt in de koplamp :)

klopt ledjes zijn vaak wel wat mooier. geef ik je gelijk in.
 
bedankt hans98! heb het vrijstandschakelaartje daar gekocht voor wisselgeld (behoorlijk andere prijzen in vergelijking met bmw..) en erop geschroefd! Werkt weer prima en geen geklooi met solderen

nogmaals bedankt voor je tip!
 
ik verbruik zo'n 1 op 24.

Laatst de schokdempers binnengekregen van ebay, zie hier:
[afbeelding]

Ik heb ze gelijk gemonteerd en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben tov de standaard (waarvan 1 lek was) schokdempers :D.
Weggedrag is een stuk beter, en dat voor 60 euro :)

Weet iemand welke dit zijn en waar ik deze kan kopen? Mijn vaste motorzaak zegt +200€ kwijt te zijn voor 2 stuks, dan is 60 € een mooi bedrag (is dat eigenlijk voor 1 of 2?)
 
zaterdag nieuwe ketting op de motor laten zetten wegens zwaar kut koppel gedrag van mijn motor. en acceleratie was ook ver te zoeken.
vandaag ff met mijn brommermaat :9 getourdt van diepenheim naar ommen wat een verschil met schakelen en acceleratie alsof je op een ander motor zat :9
 
Mijn ketting is ook een aardig eindje op, op één plek staat hij ook wat strakker als de rest. Dit voel je bij het rijden op een constante snelheid, dan gaat de ketting klapperen omdat hij op het strakste punt staat afgesteld. Nieuwe kettingset is besteld volgende week 3 dagen vrij, dus lekker klussen aan de motor.
 
zaterdag nieuwe ketting op de motor laten zetten wegens zwaar kut koppel gedrag van mijn motor. en acceleratie was ook ver te zoeken.
vandaag ff met mijn brommermaat :9 getourdt van diepenheim naar ommen wat een verschil met schakelen en acceleratie alsof je op een ander motor zat :9

Scheelt een hoop he. Ik heb mijne 2 weken terug laten doen. Echt een merkbaar verschil erin :)
 
Scheelt een hoop he. Ik heb mijne 2 weken terug laten doen. Echt een merkbaar verschil erin :)

klopt de rijervaring is een stuk relaxter zonder gebok onder je kont omdat hij soms een tandje niet goed pakt.
kan nu gewoon weer lekker soepel schakelen, dat is echt ideaal
 
Beste Cb(f) rijders, ik heb uw hulp nodig.
Sinds een week wilt mijn CBF 500 opeens niet sneller meer dan 120-130, hij is wel begrensd maar voordien ging die 150-160. Ik merk ook dat hij niet meer boven de 7000rpm wil gaan, behalve als ik echt doortrek in 1e versnelling, maar zelf dan voel ik een hapering. Ik heb geen flauw idee waaraan het kan liggen. Ik heb een paar dagen de motorolie vervangen maar daaraan kan zoiets niet liggen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil wel eens kijken om de luchtfilter uit te kuisen als ik vind hoe dit moet. Ik wou gisteren de bougies eens uithalen maar blijkt dat die heel diep in de cilinder zitten. ALs ik het beschermkapje wegdeed kon ik er niet aan, ook niet met een bougiesleutel want de tank en bedrading zit gewoon in de weg.
Somebody please help? :)

thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan