Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn CB 500
full
 
nice bike Rimar!! ziet er netjes uit..

trouwens nog iemand toevallig een zadel liggen voor de cb500 uit 95 ivm het oefenen van kneedowns en veel over het zadel glijden is mijn stiksel aan de voorzijdel van t zadel versleten :p
 
nice bike Rimar!! ziet er netjes uit..

trouwens nog iemand toevallig een zadel liggen voor de cb500 uit 95 ivm het oefenen van kneedowns en veel over het zadel glijden is mijn stiksel aan de voorzijdel van t zadel versleten :p

Ik heb geen extra zadel, misschien bij een motorsloop kijken.
Lukt het al KD op de CB? Ik rijd zelf met een textiel broek, dus geen KD :+ Van de week erachter gekomen dat mijn uitlaat maar ca 2 cm boven het asfalt blijft als ik goed door de bocht gaat. Wordt oppassen dus dat ik niet nog platter ga :+
 
even wat piccies genomen gisteren:

[afbeelding]

Mag nummer 3 in de OP?
thanks!

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een in superieure staat verkerende CBF500 *O*

535462_296795557055685_100001757291718_743736_2098640575_n.jpg


Wat een drukte hier met t mooie weer zeg, iedereen wil duidelijk weer gaan rijden ;)! Vandaag zelf ook even zo'n 200km met wat bijrijders op de teller gezet en gisteren bij t touren nog even tijdens een kleine pauze een plaatje geschoten, mag die aub in de OP ;)?

[afbeelding]

Al deze 3 zijn toegevoegd! (mocht ik nog steeds iemand vergeten zijn, laat het ff weten, ben redelijk lui de laatste tijd :P )
 
nice bike Rimar!! ziet er netjes uit..

trouwens nog iemand toevallig een zadel liggen voor de cb500 uit 95 ivm het oefenen van kneedowns en veel over het zadel glijden is mijn stiksel aan de voorzijdel van t zadel versleten :p

Wellicht alleen een nieuwe overtrekje nodig?
Verder heb ik eigenlijk nooit last gehad van extra slijtage door het knee-downen :? Heb je toevallig een broek van schuurpapier :P ?
 
Wellicht alleen een nieuwe overtrekje nodig?
Verder heb ik eigenlijk nooit last gehad van extra slijtage door het knee-downen :? Heb je toevallig een broek van schuurpapier :P ?


haha nee:P maar zat al kleine haarscheurtjes voor in t zadel en dat is nu heel snel gaan scheuren :(
waar haal je zo'n overtrekje weg dan? want deze kan ik er wel afhalen de rest van t zadel is nog wel goed.
 
haha nee:P maar zat al kleine haarscheurtjes voor in t zadel en dat is nu heel snel gaan scheuren :(
waar haal je zo'n overtrekje weg dan? want deze kan ik er wel afhalen de rest van t zadel is nog wel goed.

Via bijv. Topsellerie of Motozoom kan je bestellen, maar je kan ook bij een stoffeerder langs gaan. Ik ga morgen even langs bij een bedrijfje in de buurt die ook motorzadels maken en ga eens kijken wat de opties zijn mbt een comfortzadel.
 
Mijn zadel is geplakt. Het lijkt op een soort fietsband plakker. Maar het zal wel speciale zadel plakspul zijn. (die opdelfde vulkaniserende wijze waterdicht plakt)
 
ok ik zou t allemaal wel even doorgaan wat de snelste en goedkoopste oplossing is.. aangezien ik alleen dit seizoen nog rij op de cb.. :)
 
Kwam vandaag op youtube dit kanaal tegen, kerel kan prima sturen op zijn CB.
www.youtube.com/user/Schaaf/videos?sort=dd&view=0&page=1

Dat is pas een toffe baan! dat zie je hier niet veel...

Mijn cb is ondertussen zogoed als inorde, carterdeksel is vervangen en heel de motorfiets is nagezien, er was verder niets aan (buiten mn achterkuip en spiegel)

Zaterdag ga ik er om en dan kan ik beginnen een beugel te maken voor mijn achterlicht en nummerplaat :). Heb ondertussen al een achterkuipje gevonden en een achterlicht.

Heb voorlopig mijn achterkuipje in het zwart gezet, ik ga waarschijnlijk toch eens alles (laten?) herspuiten inde zomer. Is niet perfect maar kan er best door vind ik, is namelijk de eerste keer dat ik iets spuit (spuitbussen)

IMG_1570.jpg


En oja, er staat nu ook een stuurdemper op :+

Groeten *D
 
Laatst bewerkt:
ziet er wel strak uit voor een spuitbus.. heb je netjes gedaan is altijd leuk als je het zelf hebt gedaan heb je er meer plezier van as je er naar kijkt ;)

heb mijne ook zelf gespoten..
best werkje met schuren en alles erbij maar goed te doen :P

stuurdempertje is nooit verkeerd:P
 
ziet er wel strak uit voor een spuitbus.. heb je netjes gedaan is altijd leuk als je het zelf hebt gedaan heb je er meer plezier van as je er naar kijkt ;)

heb mijne ook zelf gespoten..
best werkje met schuren en alles erbij maar goed te doen :P

stuurdempertje is nooit verkeerd:P

Ik vind het ook nog best goed voor mijn eerste "paintjob" :P

Heb je dan ook zelf je tank gespoten?
Zoja, welke spuitbussen heb je dan gebruikt (vooral de clear coat dan)? Of spuit je met een pistool?

grtn
 
tank heb ik ook zelf gedaan, en ben naar een spuiter gegaan die heeft me wat meegegeven zou zo niet meer weten welke clear coat dat was maar als je naar een "spuiter"gaat kan die je altijd wel goed opweg helpen
 
daarstraks even op de cb kunnen rijden...had me veeeel te lang geduurd, maar alle papieren zijn nu in orde. Beetje problemen gehad bij het starten. Wat moeten bijgassen om hem te starten. De motor stond een 3tal weken stil nu (wel eens even gestart, maar niet gereden). Enige ideetjes?
Morgen nog een leuke rit maken zodat de batterij goed kan opladen en wat oefenen op de skills.

2 B continued ;)
 
daarstraks even op de cb kunnen rijden...had me veeeel te lang geduurd, maar alle papieren zijn nu in orde. Beetje problemen gehad bij het starten. Wat moeten bijgassen om hem te starten. De motor stond een 3tal weken stil nu (wel eens even gestart, maar niet gereden). Enige ideetjes?
Morgen nog een leuke rit maken zodat de batterij goed kan opladen en wat oefenen op de skills.

2 B continued ;)

Choke gebruiken als die lang heeft stilgestaan of gewoon koud staat ;).

Heb sinds vandaag mijn cb terug en heb er nog wat aan gesleuteld, de beugel voor het achterlicht is al gedaan en m'n achterkuipje zit er ook op :)

IMG_1572.jpg

IMG_1573.jpg


grtn :)
 
Choke gebruiken als die lang heeft stilgestaan of gewoon koud staat ;).

Heb sinds vandaag mijn cb terug en heb er nog wat aan gesleuteld, de beugel voor het achterlicht is al gedaan en m'n achterkuipje zit er ook op :)

[afbeelding]
[afbeelding]

grtn :)

Wel euhm... volgens mij ga ik mijn choke nog eens moeten controleren want als ik die helemaal een beetje dichtzet hoor/zie ik geen verschil. Zet ik hem helemaal toe dan slaat de motor ook gewoon helemaal niet aan/terug uit...

Zal wel gewoon mijn onwetendheid zijn over hoe een choke deftig zou moeten werken.

Morgen meer :] :]
 
Wel euhm... volgens mij ga ik mijn choke nog eens moeten controleren want als ik die helemaal een beetje dichtzet hoor/zie ik geen verschil. Zet ik hem helemaal toe dan slaat de motor ook gewoon helemaal niet aan/terug uit...

Zal wel gewoon mijn onwetendheid zijn over hoe een choke deftig zou moeten werken.

Morgen meer :] :]


ik start mijn motor elke ochtend met de choke.
bij de eerste bocht vanaf mijn huis moet ik em al uit zetten.. dat kan ik merken doordat als ik de koppeling weer intrek de toeren doorblijven gaan op 2,500 toeren..
dat is een teken dat je blok warm gedraaid is..
(althans zo is t bij mij)
en de eerste bocht is 300 mtr verderop
rustig aan met t gas anders verzuip je em gelijk..

(en welke skills wil je oefenen dan?)
 
ik start mijn motor elke ochtend met de choke.
bij de eerste bocht vanaf mijn huis moet ik em al uit zetten.. dat kan ik merken doordat als ik de koppeling weer intrek de toeren doorblijven gaan op 2,500 toeren..
dat is een teken dat je blok warm gedraaid is..
(althans zo is t bij mij)
en de eerste bocht is 300 mtr verderop
rustig aan met t gas anders verzuip je em gelijk..

(en welke skills wil je oefenen dan?)


wel euhm...choke halfweg of 3/4 ingeschakeld = geen effect
choke helemaal aan = motor slaat uit....
hoe een choke moet werken (allee, het gegeven ervan) versta ik.

aja, de skills...och, gewoon de fiets goed leren kennen eerst, leren hoe hij reageert op sommige dingen en in bepaalde situaties :P

Moet trouwens oefenen voor mijn praktijkexamen ook... het traag rijden en het achtje vond ik bij de eerste lessen het moeilijkste, de rest had ik geen probleem mee.
Van de yamaha xj6 naar de cb500 (abs naar geen abs) is het ook even heel rustig aan beetje bij beetje harder proberen remmen... geen zin om op de plaat te gaan |(

Ach ja, het is best leuk zo... beetje touren en dan op die afgelegen wegjes even een noodstop doen om dan lekker te gassen :]

greetz
 
choke helemaal aan = motor slaat uit....

De choke moet je enkel gebruiken om de motor aan te doen hé (en even te laten warmlopen), het is niet zo dat je hem eerst aan moet doen en dan de choke moet aandoen ofzo.

Vind het namelijk raar dat je zegt "motor slaat uit"
 
De choke moet je enkel gebruiken om de motor aan te doen hé (en even te laten warmlopen), het is niet zo dat je hem eerst aan moet doen en dan de choke moet aandoen ofzo.

Vind het namelijk raar dat je zegt "motor slaat uit"

Laat ik het anders stellen:
Als ik de motor aanzet blijft hij nogal moeilijk draaien zonder bij te gassen, logisch want het blok staat koud... Dus dan denk ik, ik zet even de choke aan om hem wat hoger stationair te laten draaien (is toch juist gedacht zo?) waardoor hij wat warm kan draaien.
Alleen, als ik de choke bijzet hoor en zie ik geen verschil op mijn toerenteller (net of de choke komt niet in actie). Wanneer de choke nog verder dicht gedraaid wordt (lees: helemaal toe) dan slaat de motor gewoon uit zonder pardon.
Is het zo goed uitgelegd?
Als ik de choke helemaal toedraai en probeer te starten dan slaat de motor ook niet in gang. De startmotor draait wel lekker rond, maar ik kreeg geen ontsteking.
Of misschien ligt het aan het feit dat hij stationair wat te laag ingesteld staat...hmmmm

Ik zal ook eens kijken naar die bougiekes, wie weet zijn die wel aan vervanging toe.
 
Denk inderdaad dat je choke niets doet.
Bij mij gaat het zo:
100% open -> 2000 toeren erbij stationair.
50% open -> 100 toeren erbij stationair.

Ik start de motor nu elke ochtend met choke, zodra ik het stoplicht voorbij ben waardoor ik de snelweg op draai gaat ie uit, dat is 1 km verder. Als het nog iets warmer wordt kan ik zonder choke starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan