Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, helemaal toppie, ben nu ook aan het bieden!

Nee hoor geintje, je mag deze hebben ;-P
 
zonder btw en veiling kosten zeker ? want anders anders kom je rond de 170 euro.. en dat is het niet waard.
 
nee ik bedoel uiteraard alles inc...
Bij Jos smit heb je een kettingset inc. verzending voor 124E (je moet ook nog naar alkmaar heen terug knallenbij die veiling)
 
Ik heb begin december een nieuwe koppelingskabel gemonteerd, ik had toen de keus uit een originele van €35 of een namaak van €17. Ik heb toen gekozen voor die van 17 en had zo iets van dat er weinig kwaliteitsverschil in zou zitten. Koppelingskabel is binnen 2000 km al versleten en geoxideerd, heb gisteren de versie van 35 gemonteerd en dit is echt weer heerlijk koppelen. Dus tip voor anderen, koop gewoon origineel op het gebied van kabels.
 
Thanks! Die linkt naar dezelfde als die ik gebruikt alleen dan compleet :)
Komende week mn CBtje maar eens een beurtje geven: nieuwe olie/oliefilter, koelvloeistof en bougies.

Iemand die me nog iets zinnigs kan vertellen over het verschil tussen ''merk''olie en het goedkope spul? Voor de autos gebruik ik altijd datgene wat ik het goedkoopst kan krijgen. Is dat onverstandig voor de motor?
 
Ik heb de manual op pdf en kan het uitlenen aan degene die hem wil/nodig heeft.

Grtzz.
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal,

ben gister opzoek gegaan naar motoren waar ik goed op zat bij dealers, en stond eerlijk gezegd versteld van hoe goed ik met mijn lengte van 1M99 zat op zo een Honda CB 500.
De CBF 500 overigens ook.

binnenkort eens een proefritje gaan maken, en dan zo snel mogelijk eentje kopen:D

zou het trouwens kunnen dat een CB 500 uit 1994 maar 22000Km heeft gelopen, en toch heel versleten zadel heeft, en best veel gebruik sporen?
krassen zijn natuurlijk snel gemaakt als je bijvoorbeeld onderuit gaat, maar alles bij elkaar en dan maar 22000 op de teller vind ik eigenlijk wel beetje vreemd :?
dacht misschien eens een andere teller op gekomen ofzo door val schade ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Of al eens klokje rond geweest of rijschoolmotor.
Zoals de mijne bijvoorbeeld is rijschoolmotor en dat zie je enkel aan de valbaren die erop staan :p.
 
hallo allemaal,

ben gister opzoek gegaan naar motoren waar ik goed op zat bij dealers, en stond eerlijk gezegd versteld van hoe goed ik met mijn lengte van 1M99 zat op zo een Honda CB 500.
De CBF 500 overigens ook.

binnenkort eens een proefritje gaan maken, en dan zo snel mogelijk eentje kopen:D

zou het trouwens kunnen dat een CB 500 uit 1994 maar 22000Km heeft gelopen, en toch heel versleten zadel heeft, en best veel gebruik sporen?
krassen zijn natuurlijk snel gemaakt als je bijvoorbeeld onderuit gaat, maar alles bij elkaar en dan maar 22000 op de teller vind ik eigenlijk wel beetje vreemd :?
dacht misschien eens een andere teller op gekomen ofzo door val schade ofzo?
Weet je zeker dat het lekker zit? Zitten je knieën niet wijd?
Die zou ik niet nemen. Of anders goed afdingen. Ik denk bij oude motoren gaat het toch om de onderhoud en geschiedenis als het om de prijs gaat. Zo, deze dingen kunnen al bijna 20 jaar oud zijn.


Trouwens ik heb het idee dat mijn richtingaanwijzerknop niet lekker doet. Is dat ook bij jullie zo?
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal,

ben gister opzoek gegaan naar motoren waar ik goed op zat bij dealers, en stond eerlijk gezegd versteld van hoe goed ik met mijn lengte van 1M99 zat op zo een Honda CB 500.
De CBF 500 overigens ook.

binnenkort eens een proefritje gaan maken, en dan zo snel mogelijk eentje kopen:D

zou het trouwens kunnen dat een CB 500 uit 1994 maar 22000Km heeft gelopen, en toch heel versleten zadel heeft, en best veel gebruik sporen?
krassen zijn natuurlijk snel gemaakt als je bijvoorbeeld onderuit gaat, maar alles bij elkaar en dan maar 22000 op de teller vind ik eigenlijk wel beetje vreemd :?
dacht misschien eens een andere teller op gekomen ofzo door val schade ofzo?

Eerst checken of het een lesmotor is geweest, dus: zitten er gaatjes geboort in het spatbord onder de kentekenplaat? Zit er handvatverwarming op? Zijn de blokbouten vervangen door draadeinden? Zit er kleurverschil op de tank (waar stickers hebben gezeten)?

Als het een lesmotor is dan waarschijnlijk 122.000km.

Maargoed kijk ook naar de algehele staat van de machine verder, pekelschade op alu delen e.d., roestpunten op de voorvork, zweetplekken op het blok, enz. enz. Ik heb meerdere CB500's gehad, maar dat zijn voor mij allemaal cheap ass woon werk fietsen, en als ik een krat bier nodig heb, of een jerrycan mengsmering voor de crossmotor, of een pakketje naar het postkantoor moet brengen dan gooi ik dat allemaal gewoon op de tank. Dan schiet het wel op met de gebruikssporen hoor ;)

Zadel kan je pech mee hebben, als daar eenmaal iets een scheur in zit zijn ze vaak verloren, en dit kan ook vandalisme zijn geweest.
 
Hey mensen...
Nog eens een update over hoe het hier gaat...
Zoals jullie al konden lezen ben ik voor de 2e keer onder het mes gegaan op 4 oktober. (We zijn dus aan de 9e maand rolstoel bezig ondertussen...)
Wel euhm... jullie mogen 3 keer raden...
1:... nope
2:... bijna
3:... close
Oke, hier komt hij: ze hebben mijn poot er verkeerd aangezet waardoor mijn knie nu 31° naar binnen gedraaid staat tov de andere kant. Diegene die de fout gemaakt heeft maakt zich er makkelijk vanaf door te zeggen dat het geen kwaad kan en dat ik maar moet wachten en zien hoe of wat.
De andere dokter waar ik langs gegaan ben zei: inacceptabel!!!!!
Dus...binnenkort moeten we terug onder het mes en dan zal ik er waarschijnlijk als een halve robocop uitkomen
graphic-1.large.jpg


Komende vrijdag wordt alles besproken en waarschijnlijk wordt dan ook een datum vastgelegd... Dan is het opnieuw 6 maand wachten tot we kunnen oordelen over de algemene toestand van die poot.

Tot zover het amusante nieuwtje...
 
Weet je zeker dat het lekker zit? Zitten je knieën niet wijd?
Die zou ik niet nemen. Of anders goed afdingen. Ik denk bij oude motoren gaat het toch om de onderhoud en geschiedenis als het om de prijs gaat.

kwam niet voorbij die plekken voor de knie op de tank. en had ook zeker niet het idee dat ik opgekropt zat.

verder wat betreft de motor, net groot onderhoud had, filters en vloeistoffen vervangen, remmen, kettingset, en nog best goede banden, geen roest, en ziet er op de valschade na(of zoals de verkoop het noemt gebruikerssporen) niet slecht uit

daarom vind ik het eigenlijk ook zo raar, die km stand, zowat alle slijtage onderdelen vervangen, en dat voor €1750
 
Laatst bewerkt:
@Djonah, vervelend om te lezen, mijn broer heeft ook iets soortgelijks meegemaakt, ook meer dan een jaar bezig geweest met diverse operaties. Fijn dat je in ieder geval een arts hebt die met je instemt dat het onacceptabel is en dat er actie word ondernomen. Sterkte!


kwam niet voorbij die plekken voor de knie op de tank. en had ook zeker niet het idee dat ik opgekropt zat.

verder wat betreft de motor, net groot onderhoud had, filters en vloeistoffen vervangen, remmen, kettingset, en nog best goede banden, geen roest, en ziet er op de valschade na(of zoals de verkoop het noemt gebruikerssporen) niet slecht uit

daarom vind ik het eigenlijk ook zo raar, die km stand, zowat alle slijtage onderdelen vervangen, en dat voor €1750


Ik weet niet hoor maar ik vind 1750 een best kapitaal voor een 20 jaar oude CB500 met schade. Ik heb er zelf een van 2002 (ook met valschade) en 31.000km, die kocht ik vorig jaar voor 400 euro (oké, dat was welliswaar echt een koopje).

Hier heb je ook een '94er, voor zover op de foto's te zien zonder schade en ook met een alleszinds acceptabele km-stand (42.000km). En dat voor maar 600€:
http://link.marktplaats.nl/641055840

Remblokjes, ketting en kettingwielen en olie en filters kost bij elkaar misschien 200 euro, met arbeidsloon 300. Of is er meer onderhoud gedaan (klepspeling gechecked, carburateurs gesynchroniseerd)?

Daarbij heeft een 94'er nog een trommelrem achter en Nissin remmerij voor waar de nieuwere de betere Brembo schrijven rondom hebben.
 
scheelt natuurlijk wel in kosten of je hem bij dealer koopt of bij particulier.
maar alles bij elkaar heb ik toch besloten om nog ff door te blijven zoeken.

misschien toch wel nog eens gaan denken over een cbf 500. vind ik toch net ff wat mooier:)

in ieder geval allemaal bedankt voor de nuttige tips:)
 
Hoeveel km denk je eigenlijk te gaan rijden op jaarbasis?

Een CBF met 'ervaring' O-) koop je ook al onder de duizend (zeg een 70dkm).

Als je echt 25.000km per jaar (ik roep even wat) gaat rijden kan je er beter een kopen met lagere km-stand, maar als je (als de meeste motorrijders) een keer 2500 á 5000km rijd kan je prima zo'n ding kopen en nog jaren plezier van hebben.
 
schat zo rond de 5000km per jaar
ben alleen niet echt af aan het speuren naar koopjes. wil gewoon een goede motor, en die mag best wat meer kosten dan een cb500
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan