Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd, wordt ie nu aanzienlijk sneller door deze ingreep of valt het allemaal wel mee.
 
Weet iemand of er ergens een digitale online versie te vinden is van het Haynes CB500 werkplaatshandboek? Zou erg handig zijn. Ik zag ergens een link staan in 1 van deze topics maar werkte niet.
 
Voor deze zomer wil ik graag mijn uitlaat vervangen van mijn CB500 '94 en ben op zoek naar de alternatieven voor de fabrieksuitlaat.
Nu heb ik de volgende 2 opties gevonden:

- Leovince SBK (Redelijke prijs)
- Laser Deeptone (Duurder maar wel een stuk lichter volgens mij)

Zijn er CB500 rijders hier die ervaringen hebben met 1 of beide systemen?
Voornamelijk benieuwd naar geluid, en wellicht (merkbaar) verschil in vermogen
 
Nou ik heb er een Honda bij, het is een NX250 geworden, leuk en licht en fijn om mee te leren offroaden :)
De rolverdeling in de garage is als volgt nu:
Afstanden maken en hard gaan > CB500
Spelen en modderploegen > NX250

Laat het goede weer maar komen!
CIMG1911_zpsebd41a53.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beide motoren hebben dezelfde binnenvork diameter. (of ze ook net zo ver uitelkaar liggen weet ik niet. Maar anders zou je de voorvork zo kunnen vervangen en SM maken van de NX)
 
Voor deze zomer wil ik graag mijn uitlaat vervangen van mijn CB500 '94 en ben op zoek naar de alternatieven voor de fabrieksuitlaat.
Nu heb ik de volgende 2 opties gevonden:

- Leovince SBK (Redelijke prijs)
- Laser Deeptone (Duurder maar wel een stuk lichter volgens mij)

Zijn er CB500 rijders hier die ervaringen hebben met 1 of beide systemen?
Voornamelijk benieuwd naar geluid, en wellicht (merkbaar) verschil in vermogen

Had een herriedemper op mijn ouwe CB maar geen flauw idee wat voor 1, zou zo een Leovince geweest kunnen zijn. Qua geluid kan je met een twin haast niet fout, je zou youtube af kunnen zoeken (hoewel het geluid dan vaak wel wat vertekend).

Vermogen valt of staat met het nieuwe afstellen.

Het 'lichter' zijn vind ik een beetje vergezocht, een CB500 is gewoon een 20 jaar oude fiets met dito gewicht. Als het lichter moet kan je net zo goed de middenbok of de stuurgewichten en dat soort onzin eraf slopen.

Voor een 20 jaar oude fiets zou ik gewoon voor de redelijk betaalbare gaan...
 
Voor deze zomer wil ik graag mijn uitlaat vervangen van mijn CB500 '94 en ben op zoek naar de alternatieven voor de fabrieksuitlaat.
Nu heb ik de volgende 2 opties gevonden:

- Leovince SBK (Redelijke prijs)
- Laser Deeptone (Duurder maar wel een stuk lichter volgens mij)

Zijn er CB500 rijders hier die ervaringen hebben met 1 of beide systemen?
Voornamelijk benieuwd naar geluid, en wellicht (merkbaar) verschil in vermogen
Bedoel je het volledige uitlaatsysteem of enkel de demper?

Ik heb btw een delkevic demper en als je de luidste zoekt moet je zeker een delkevic kopen :D.
 
Had een herriedemper op mijn ouwe CB maar geen flauw idee wat voor 1, zou zo een Leovince geweest kunnen zijn. Qua geluid kan je met een twin haast niet fout, je zou youtube af kunnen zoeken (hoewel het geluid dan vaak wel wat vertekend).

Vermogen valt of staat met het nieuwe afstellen.

Het 'lichter' zijn vind ik een beetje vergezocht, een CB500 is gewoon een 20 jaar oude fiets met dito gewicht. Als het lichter moet kan je net zo goed de middenbok of de stuurgewichten en dat soort onzin eraf slopen.

Voor een 20 jaar oude fiets zou ik gewoon voor de redelijk betaalbare gaan...

Ja met lichter bedoelde ik meer de prijs te verklaren vanwege het materiaal wat gebruikt wordt. Niet zozeer dat ik de fiets nog lichter wil maken. Op youtube gekeken en dr staan wel wat filmpjes op maar als gezegd een beetje vertekend geluid denk ik.
Maar dank voor het antwoord iig
 
Ok, dat ben ik dan wel met je eens, lichter betekend veelal (zeker bij uitlaten) duurder materiaal en daardoor vaak tevens duurdere bewerkingen.

Maargoed ik blijf erbij, op een twin doet eigenlijk ieder uitlaatsysteem het wel goed qua geluid, en voor een fiets van '94 zou ik dan gewoon de goedkoopste doen (als er een groot prijsverschil is).


En als ik heel eerlijk ben vind ik het persoonlijk jammer geld om voor >350€ een uitlaatsysteem te kopen (gok dat het die kant op gaat maar weet het niet zeker) om die zelfde reden. Kocht mijn eerste CB (met nette volledige sportuitlaat) voor 350€
Maargoed dat is persoonlijk, ongetwijfeld zou je bepaalde aankopen van mij ook belachelijk vinden (en in meerdere gevallen zou je nog gelijk hebben ook) :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan