Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

[me="Brinkmeister"]heeft er nu ook één...[/me]

wiP9Jin.jpg


En ik zie mezelf ineens in het keukenraam... :$

Krijg nou wat, mijn net aangeschafte CB heeft dezelfde koffers en ruitje.. en dezelfde knipperlichtjes, en dezelfde.. schade op het spatbord en scheur in het zadel? Haha, deze is 3 jaar geleden al verschenen op MF! Ik ga stuk.
 
Ik heb een beetje rondgekeken en kon niet zo 1, 2, 3 vinden wat ik wil vragen:

Wat is nou het verschil tussen de CB500 en CBF500? Is er een voorkeur welk model ik als mijn eerste motor kies? Is er verschil in onderhoud, duurzaamheid, rijstijl e.d?
Als dit al eerder is besproken, mag iemand me ook gewoon daar naartoe verwijzen natuurlijk8)7
 
het enige wat die twee delen is het motorblok, en zelfs dat is niet helemaal gelijk.
 
CB500 motorblok kan in ieder geval wel in een CBF gehangen worden.
CBF is met ABS te koop.
CBF oogt misschien wat moderner.
Nog nooit een CB van dichtbij kunnen bekijken dus verdere verschillen kan ik je helaas niet vertellen.
 
Krijg nou wat, mijn net aangeschafte CB heeft dezelfde koffers en ruitje.. en dezelfde knipperlichtjes, en dezelfde.. schade op het spatbord en scheur in het zadel? Haha, deze is 3 jaar geleden al verschenen op MF! Ik ga stuk.

Gaaf! Hoe bevalt 'ie? Ik heb 'm vorig jaar (meen ik, kan ook alweer 2018 geweest zijn) doorverkocht omdat ik er geen woon-werk meer mee reed. Bij het laatste ritje dat ik ermee gemaakt heb had ik er nog dikke lol mee. Bij de verkoop was ook nog wederzijdse overdracht van bier betrokken...
 
Kan iemand mij helpen aan de maten van de balhoofdlagers (van de CB, niet de CBF)? Ik wil die gaan vervangen, maar koop liever gewoon bij een technische winkel de onderdelen. Dan kan ik zelf de kwaliteit van de lagers kiezen. Beviel bij de wiellagers ook uitstekend.
En de afdichtingen, zijn die ook universeel verkrijgbaar? Bij cms zie ik afdichtingen die ik nog nooit eerder heb gezien.
 
Gaaf! Hoe bevalt 'ie? Ik heb 'm vorig jaar (meen ik, kan ook alweer 2018 geweest zijn) doorverkocht omdat ik er geen woon-werk meer mee reed. Bij het laatste ritje dat ik ermee gemaakt heb had ik er nog dikke lol mee. Bij de verkoop was ook nog wederzijdse overdracht van bier betrokken...

Haha ja voor alsnog goed. Wel wat achterstallig onderhoud moeten doen (en nog mee bezig), maar er is sinds dat jij hem verkocht hebt nog geen 1000 km bij gekomen. Beurtje, 2 nieuwe banden, carbs schoongemaakt en gas erop *O*
 
Ik ben nog aan het wachten tot ik m'n rijbewijs heb (zodat ik zelf een testritje kan maken) voordat ik m'n eerste motor koop, maar ben alvast aan het rondkijken natuurlijk. Nu zie ik af en toe een fiets voorbij komen zoals deze (Speurders.nl: Honda CB 500 CB500 A2 (bj 1993)) waarvan ik denk dat die prima zou zijn, behalve dat die niet op vol vermogen staat.
Is het heel moeilijk om zo'n motor terug naar vol vermogen te zetten? Is het duur, kost het veel tijd en kan ik dat eventueel zelf doen?
 
Ik ben nog aan het wachten tot ik m'n rijbewijs heb (zodat ik zelf een testritje kan maken) voordat ik m'n eerste motor koop, maar ben alvast aan het rondkijken natuurlijk. Nu zie ik af en toe een fiets voorbij komen zoals deze (Speurders.nl: Honda CB 500 CB500 A2 (bj 1993)) waarvan ik denk dat die prima zou zijn, behalve dat die niet op vol vermogen staat.
Is het heel moeilijk om zo'n motor terug naar vol vermogen te zetten? Is het duur, kost het veel tijd en kan ik dat eventueel zelf doen?

Bij Jager motoren zou ik persoonlijk wegblijven, vol vermogen zetten is wel zelf te doen, vaak zijn het 25kW rubbers die er op zitten, vervangen voor onbegrensde en je bent klaar
 
Bij Jager motoren zou ik persoonlijk wegblijven, vol vermogen zetten is wel zelf te doen, vaak zijn het 25kW rubbers die er op zitten, vervangen voor onbegrensde en je bent klaar
Sluit ik me bij aan, ik zou die idd lekker laten staan, want dit is een pc32, dus kan niet van 1993 zijn, advertentie klopt dus al niet.
 
als het bouwjaar op het frame 1993 is en de motorfiets verder opgebouwd is uit delen van een jongere fiets zal er wel een ongeluk plaatsgevonden hebben ofzo..
 
Alles :+

Gewoon niet heen gaan als je geen risico wil lopen
Op de beurs had ik ook al een paar rampgevallen gespot, bij ééntje zat er zelfs ductape op :')
 
Dan zijn de inlaatrubbers misschien niet het eerste waar je aan wil gaan knutselen. Het is echt geen rocket science, maar ook niet de meest eenvoudige klus. Beginnen met olie verversen en langzaam opbouwen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan