Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

IMG_20200111_144751.jpg
 
Mijn cb500 stond mooi synchroon ,bougies zijn mooi bruin en luchtfilter is nog schoon dus dat is niet de reden van het stotteren onder de 2000 toeren.

Wel nog even off road geweest.
1 plas was dieper dan ik had verwacht, water kwam boven de stepjes uit dus ik was tot mij knieën nat maar was wel weer even leuk.
Ik zit er aan te denken om van de zomer 2 weken door spanje en Portugal terijden op de cb500 ,ik vind het leuker rijden dan op de cb900 hornet.
 
Het is te hopen dat dat virus tegen die tijd een beetje minder is dan.

Niet gelijk een oplossing voor je stotteren, maar ik had (bij bepaalde hogere toerentallen) ook last van een soort stotteren. Het bleek een slechte schakelaar van de jiffy, die daardoor de ontsteking af en toe onderbrak. Op andere toerentallen had je er weer geen last van, zal iets met resonantie te maken gehad hebben.
 
Ik rij nu niet meer dagelijks met de CB en merkte dat hij wel wat moeite had met starten en liep de eerste kilometers niet zo soepel. Heb nu een paar keer 98E5 getankt ipv 95E10 en merk duidelijk verschil, motor start vlot en draait ook gelijk soepel. Verbruik kan ik nog niet zeggen of het anders is.
 
Precies mijn ervaring hoor. HOort dus bij de CB Wil eigenlijk nog een keer de carbs aftappen voor ik hem na een aantal dagen stilstand start. Gewoon om te kijken of het hem daar in zit.
 
Hallo allemaal,
Ik zoek een revisieset voor de voorste remklauw van Brembo. Waar vind ik de juiste set? Kom ze vooral tegen voor de Nissin remklauw, maar niet de Brembo.
 
Hallo,

Ik moet mijn interne stuurgewichten vervangen. De huidige van mijn project motor zijn weg/kapot.

Is dit alles wat ik nodig heb ?

2020-010.png


Hoe worden deze vast gehouden in het stuur ?

Grtz!
 
Hallo,

Ik moet mijn interne stuurgewichten vervangen. De huidige van mijn project motor zijn weg/kapot.

Hoe worden deze vast gehouden in het stuur ?

Grtz!

Heb je nog wel een orri stuur? Naar mijn weten zitten ze er in geklemd. Eerst het geribbelde rubbertje, dan het gewicht en dan het klemmetje. Ik heb gisteren mijn orri stuur er af gehaald, maar bij mij zijn de gewichten ook niet helemaal fris meer. Ik kan evt. wel voor je kijken vanavond.
 
Heb je nog wel een orri stuur? Naar mijn weten zitten ze er in geklemd. Eerst het geribbelde rubbertje, dan het gewicht en dan het klemmetje. Ik heb gisteren mijn orri stuur er af gehaald, maar bij mij zijn de gewichten ook niet helemaal fris meer. Ik kan evt. wel voor je kijken vanavond.


Ja hoor is origineel. De ouden waren gewoon door geroest e.d. zag er niet uit. Ik heb alles er uit gehaald (met brutte kracht...)
 
Vraagje: van de week zag ik een YouTube filmpje van 'CB500 Life'.
Erg grappig om te zien, en ik wil wel kennis maken met die mannen, aangezien ik zelf ook wel enthousiast ben over de lichte Honda fietsen.

Zelf heb ik geen Facebook, maar wellicht zijn de mannen hier ook actief.

Kan iemand me in contact brengen?
Alvast bedankt!👍🏻
 
Vraagje: van de week zag ik een YouTube filmpje van 'CB500 Life'.
Erg grappig om te zien, en ik wil wel kennis maken met die mannen, aangezien ik zelf ook wel enthousiast ben over de lichte Honda fietsen.

Zelf heb ik geen Facebook, maar wellicht zijn de mannen hier ook actief.

Kan iemand me in contact brengen?
Alvast bedankt!👍🏻
Dat zijn echt een stel klojo's :+
 
Ik ben sinds vandaag ook een bezitter van een CB 500. opknapper, ik zocht nog een motor om een beetje aan te sleutelen. hij start niet momenteel. leek wel of die geen benzine kreeg. ben de accu nu op aan het laden carbarteurs moeten schoongemaakt worden, maar hoe krijg je het filter huis er uit?
 
aanloop met een koevoet.

Ik maak eerst de spruitstuk rubbers los, kantel het huis met carbs en al achterover, pak de spruitstukrubbers van de cilinderkop af, en dan carbs losduwen uit het filterhuis, en dan pak ik het huis uit het frame. Beetje omslachtig, maar het werkt wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan