Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

aanloop met een koevoet.

Ik maak eerst de spruitstuk rubbers los, kantel het huis met carbs en al achterover, pak de spruitstukrubbers van de cilinderkop af, en dan carbs losduwen uit het filterhuis, en dan pak ik het huis uit het frame. Beetje omslachtig, maar het werkt wel.
dat is idd omslachtig is er geen andere manier???
 
Dit is een beetje wat ik wil....
 

Bijlagen

  • BA297982-DADE-4255-9F86-343AE4104FB6.jpeg
    BA297982-DADE-4255-9F86-343AE4104FB6.jpeg
    244,2 KB · Weergaven: 13
Maar ook ik ben opzoek naar deze klojo's haha, mogelijk wel interesse in de brace en remklauw bracket. Plus gewoon wat ouwehoeren over de CB's. dus mocht je zon klojo kennen ;-) (lees, kom graag in contact met jullie)
Dan mag je bij @gprnick aankloppen, voor de onderdelen dan
 
Hallo technische mensen onder ons,

Mijn knipperlicht linksachter is stuk gegaan en dat was al geen OEM meer, dus ik dacht, laat ik ze dan maar allemaal vervangen met LED knipperlichten. Nu ben ik echt een totale beginner wat betreft sleutelen aan dingen, dus zoek ik tips! Wat ik tot nu toe begrijp is dat ik een relais of weerstanden moet gebruiken om over te gaan op LED, en heb daarbij onderstaande tip al gevonden die in 2018 gegeven was:

Ik had de volgende gebruikt:

P&W Knipperlicht Relais

En dan de 3 pins variant. Relais zit rechtsachter de kap;

Maar.. hoe sluit je zoiets nou aan? En zijn alle LED lampjes mogelijk? Had bijvoorbeeld dit gevonden, maar hoe weet je nou of zoiets past of niet?

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt :)
 
Ik zou het bestaande knipperlichtrelais één op één vervangen door een exemplaar dat geschikt is voor LED knipperlichten.
Dat heet ook wel een 'belasting onafhankelijk' (knipperlicht)relais.
Zo'n relais kun je bij de Honda dealer gewoon kopen voor een tientje of twee meen ik me te herinneren. Heb ik zelf onlangs bij Benjan in Ridderkerk gekocht, had ie gewoon op voorraad liggen. Kwestie van stekkertje uit het oude relais trekken, en overzetten in het nieuwe relais. Relais op dezelfde plek monteren als het oude relais. Klaar is Klara.
Grootste voordeel is dat je verder niet meer hoeft te kloten met weerstanden en zo.
 
Ik moest wel twee diodes toevoegen bij het indicatorlampje.

De beide draden die naar het lampje gaan moeten allebei via een eigen diode naar 1 contact op het lampje, het andere contact moet aan massa.
 
Heb nog nooit diodes gebruikt.

Gewoon zo'n China last onafhankelijk relais erin, knipperlichten vervangen en klaar..


Maar.. hoe sluit je zoiets nou aan? En zijn alle LED lampjes mogelijk? Had bijvoorbeeld dit gevonden, maar hoe weet je nou of zoiets past of niet?

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt :)
Relais is plug & play, alle knipperlichten kunnen, je bent voor je knipperlichten achter nog montage plaatjes nodig (als die er nog niet zitten).
 
Bij mijn CB gingen alle vier de RAWs knipperen toen ik ze verving door LED met bijbehorend relais. Vandaar de diodes, die waren echt nodig. Makkelijk als dat niet hoeft.
 
Bestaan er universele stuur gewichten e.d. voor een CB500 (1998) ? Anders ben ik 80 euro kwijt aan originele stukken.
Zijn de originele dan veel anders? Ik zie mensen met andere sturen (anders dan origineel) rijden dus dat zal toch niet zoveel uitmaken? Ik ga misschien ook wel met een ander stuur rijden dus dan gaan die van mij in de verkoop.
 
Je mag die van mij hebben als ik ze er fatsoenlijk uit krijg, maar ik rijd nu zonder. Heb ook een ander stuur gemonteerd, daar passen geen gewichten in (alu, ID is erg klein)
 
Ik moet wat lassen aan de motor. Als ik de accu en de CDI lostrek (en de tank even uit de buurt zet), vergeet ik dan een belangrijk kwetsbaar onderdeel?
 
oja. denk niet dat er verder wat boeiends zit.. Zorg wel voor een goede massa hé
 
Terug
Bovenaan Onderaan