Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

En bij de Honda dealer heb je voor ongeveer 13 euro een originele blanco sleutel. Dan nog 5 euro voor het namaken bij de sleutelboer.
Ik heb dat al meermalen gedaan. Wel zo mooi, alles origineel. Voor de cheapskates kan je voor minder met een imitatie natuurlijk net zo goed uit de voeten..
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Dat is een goeie. Eigenlijk zou de scheiding met dat andere topic van de nieuwe modellen op de een of andere manier duidelijk gemaakt moeten worden. Het zijn twee totaal verschillende motoren die toevallig een naam delen.
 
mocht ie het bij anderen ook niet doen, maar even zo..
1590526466956.png
 
Meest merkbare verschil is dat de 26 een trommelrem achter heeft ipv een schijf zoals de 32. Verder zijn er wel wat kleine verschillen in materiaal/onderdelen keuze die vaak niet zo snel opvallen, zoals knipperlichten ed.. Zo zijn de voorremmen op de 26 van Nissin en op de 32 van Brembo dit omdat de 26 in Japan is gebouwd en vanaf de PC32 in Italië. Maar de basis is alle jaren gelijk gebleven op de CB500.
Wel handig om te weten dat de onderdelen voor de remmen van de 26 (Nissin) en 32 (Brembo) niet uitwisselbaar zijn, dus wil je een revisieset bestellen oid, kijk dan goed naar het merk/model remmen wat er op je motor zit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Wel leuk dat Honda zo gespeeld heeft met veerlengte, echte PC26 heeft 30cm, neppe (:9) heeft 50cm en de PC32 heeft 40cm.

Ben dan wel benieuwd naar hoe lang aftermarket veren zijn en of je dan ook een spacer moet gebruiken.
 
Vrienden van de cb. Vandaag komt er eindelijk bij mij ook eentje binnen. Heeft 8 jaar onder een afdakje gestaan, dus er is wat werk aan. Het is een cb500 geworden uit 2001 met 25 kw op het kenteken. Zal dus even kijken hoe dat rijdt, misschien wat beperkende maatregelen eruit gaan halen. voor het werk zou ik af en toe een handleiding willen raadplegen. Heeft iemand nog een stoffig bestandje ligfen met het whp van haynes? Ik hou me ten zeerste aanbevolen.
Tot op de weg!
 
Overgenomen van een vriend die niet meer gaat rijden door ziekte. Stond al 8 jaar bij hem stil. Hij dacht dat die zo weer zou starten en rijden. Ik dacht hem zo weg te kunnen duwen. Beide fout. Voorrem hartstikke vast. Aan de vorkpoot losgehaald, en rammen maar met een hamer. Wel wat losser gekomen. Niet er van af. Toen was die wat bewegelijk en heb ik hem aan het handje 3km meegenomen. Het was lekker weer. Nu staat hij binnen en kan het werk beginnen.
 
Overgenomen van een vriend die niet meer gaat rijden door ziekte. Stond al 8 jaar bij hem stil. Hij dacht dat die zo weer zou starten en rijden. Ik dacht hem zo weg te kunnen duwen. Beide fout. Voorrem hartstikke vast. Aan de vorkpoot losgehaald, en rammen maar met een hamer. Wel wat losser gekomen. Niet er van af. Toen was die wat bewegelijk en heb ik hem aan het handje 3km meegenomen. Het was lekker weer. Nu staat hij binnen en kan het werk beginnen.
Leuk project!
 
Wel leuk dat Honda zo gespeeld heeft met veerlengte, echte PC26 heeft 30cm, neppe (:9) heeft 50cm en de PC32 heeft 40cm.

Ben dan wel benieuwd naar hoe lang aftermarket veren zijn en of je dan ook een spacer moet gebruiken.

gezanik met die veren.. Gewoon öhlins cartridge er in parkeren :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan