Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Als ik meer ga spelen en wellicht circuit dagjes pak dan ga ik voor de s21 evo. Nu moeten ze genoeg plakken voor bijvoorbeeld "Eifel fun" maar niet na 1 weekend op zijn als je begrijpt wat ik bedoel.
Bedoeling is dat ik in ieder geval op dit setje naar Italië rij, en vice versa.
S20 Evo's, ken je de fiets niet meer terug, mooi spelen ermee
 
Dat was nog met de Hawk GT die ik even later kort heb gereden. :9
Maar zal het in de gaten houden :t

Vandaag bezig geweest met de pootjes van de CB, allemaal prima enzo. Maar blijkbaar is het plastic van de kilometertellerkabel niet echt geweldig (meer), had hem even uit de weg gehangen aan het stuur met een tiewrap. Opeens uit het niks breekt dat gat waar de schroef doorheen gaat, dus dat is niet voor herhaling vatbaar haha.
 
S20 Evo's, ken je de fiets niet meer terug, mooi spelen ermee
Heb je nooit last van te koude banden?

Had wel is dat ze een stapje opzij wouden doen als het tempo eerst niet zo hoog lag of het nog niet zo warm was. Met normale banden geen last van.

Ben nog wel in twijfel welke banden ik erop leg, wel gewoon 'normale' banden omdat ik ook winterse ritjes met de CB wil maken (ipv duurdere fiets verneuken). Maar dan de BT-46, Roadtec 01 of toch weer Dunlops. Roadtec was ik best tevreden over op de Fazer 1000 (en ziet er hip uit :9), Dunlops was ik tevreden over op de Hawk en de BT-46 zijn nieuw en ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
 
15925737497776329296639529885116.jpg


😎😎
 
Heb je nooit last van te koude banden?

Had wel is dat ze een stapje opzij wouden doen als het tempo eerst niet zo hoog lag of het nog niet zo warm was. Met normale banden geen last van.

Ben nog wel in twijfel welke banden ik erop leg, wel gewoon 'normale' banden omdat ik ook winterse ritjes met de CB wil maken (ipv duurdere fiets verneuken). Maar dan de BT-46, Roadtec 01 of toch weer Dunlops. Roadtec was ik best tevreden over op de Fazer 1000 (en ziet er hip uit :9), Dunlops was ik tevreden over op de Hawk en de BT-46 zijn nieuw en ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.

Nee eigenlijk niet, de paar keer dat ze een stapje zetten hadden vrienden van mij ook last er van, dus waarschijnlijk zat er wat in het wegdek dan
 
De S20 zijn echte alles kunners, maar zijn ook snel op
Ik heb nog een setje Bridgestone RS-10 licht gebruikt in de aanbieding -> CB maten
Deze zijn iets sportiever dan de S20
A9237AA1-6908-4A49-A4CE-080166ABF024.jpeg

Mogen weg voor een zacht prijsje
 
S22 is volgens mij niet leverbaar in de maat die deze motoren hebben. In elk geval niet voor de CB-1, en die heeft (denk ik) dezelfde bandenmaten.
 
Oh, dan vergis ik me, want dat zijn dezelfde maten als op de CB-1.
Meende me te herinneren dat, toen ik me aan het oriënteren was, bij de meest recente generatie één van de twee banden niet meer in de door mij benodigde maat werd gevoerd...

Toen de S20 genomen
 
Nee eigenlijk niet, de paar keer dat ze een stapje zetten hadden vrienden van mij ook last er van, dus waarschijnlijk zat er wat in het wegdek dan
Had zelf toch wel met uitkomen van rotondes dat ie daar is een stapje opzij deed. Dat dan wel met lagere temperatuur en lomp op het gas met de Hawk (kortere vertanding en vet getjoened :9).

Ga de de Roadtec 01 maar uitproberen op de CB denk ik, op het CB500 forum bij de oosterburen zijn er meerdere mensen tevreden over. Vond ik op de Fazer 1000 ook gewoon goed, geen stapjes opzij bij het uitkomen van haarspeldbochten of gekkigheden in de regen. Conti Go's zijn mensen ook tevreden over blijkbaar, heb ik er nu ook opzitten maar dan 9 jaar oud en hartstikke uitgedroogd.

Ja ik weiger m'n middenbok te demonteren maar moet wel m'n voorwiel van de grond hebben voor die bandenwarmers 😅😅
Middenbok is ook gewoon superhandig :Y

Schaarkrik onder het carter en je kunt aan de slag. CB staat ook bijzonder stabiel zo, alsof die er voor gemaakt is :}
 
Had zelf toch wel met uitkomen van rotondes dat ie daar is een stapje opzij deed. Dat dan wel met lagere temperatuur en lomp op het gas met de Hawk (kortere vertanding en vet getjoened :9).

Ga de de Roadtec 01 maar uitproberen op de CB denk ik, op het CB500 forum bij de oosterburen zijn er meerdere mensen tevreden over. Vond ik op de Fazer 1000 ook gewoon goed, geen stapjes opzij bij het uitkomen van haarspeldbochten of gekkigheden in de regen. Conti Go's zijn mensen ook tevreden over blijkbaar, heb ik er nu ook opzitten maar dan 9 jaar oud en hartstikke uitgedroogd.


Middenbok is ook gewoon superhandig :Y

Schaarkrik onder het carter en je kunt aan de slag. CB staat ook bijzonder stabiel zo, alsof die er voor gemaakt is :}

Roadtec is meer sport/toer, S20 is meer sportgericht
 
Ik weet, maar ga geen circuit dagen doen en als ik een motor van 231kg makkelijk de bocht om krijg op Roadtecs lukt dat met een motor van 193kg ook wel. :+

Verschil is ook dat de S20's waarschijnlijk boller staan, sturen ze makkelijker in
 
Terug
Bovenaan Onderaan