Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Oke, volgens m'n telefoon waterpas gaat de achterband tot zo'n 60 graden, de voorband tot 80 graden. _O-
Banden vervormen natuurlijk ook wel een beetje, maar met die afwijkende maat is het bijna onmogelijk om m helemaal rond te krijgen :+
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
ik rij op straat ook gewoon 2.4 2.8, anders zwabbert het zo. Circuit laatst 2.2 2.2, maar dan hangt het ook wel af hoe warm het is enzo
 
MotorSportsPics_Inter-Track-5606-1.jpg


MotorSportsPics_Inter-Track-6204-1.jpg
 
ik rij op straat ook gewoon 2.4 2.8, anders zwabbert het zo. Circuit laatst 2.2 2.2, maar dan hangt het ook wel af hoe warm het is enzo
Moet wel zeggen dat ik die hogere spanning op een warme dag had uitgeprobeerd. 2.3/2.6 is wat Bridgestone aanraadt voor een CB-1 op S22's en ben best tevreden over hoe dat aanvoelt op de CB500. Normaal gesproken gebruik ik gewoon 2.5/2.8 voor straatmotoren, zit je meestal wel goed.
 
Ik heb zo'n bandenspannings ding van ali op m'n stuur zitten, kan ik tijdens het rijden mooi zien wat de druk doet... :)
 
Die "ventieldopjes" die je ventiel continu open houden? Die heb ik wel eens gezien, maar dat lijkt me ook geen fijn idee.
 
Ik rij er nu een jaar mee rond en heb er echt nul problemen mee.
Jouw banden zijn ook al vervangen voor de lucht de kans krijgt te ontsnappen geloof ik :+. Ik heb er al eens naar zitten kijken nadat ik ongemerkt een lekke band had en in een lekker bochtje opeens alleen nog rechtdoor kon.
 
Valt mee man, ik heb die michelins er nu al 5 of 6000 op zitten volgens mij :o
 
  • Haha
Waarderingen: HCx
Hoe werkt dat interne nou? Daar staat niets over in de beschrijving. Vervangt dat de ventielen of wat?
 
Werkt gewoon net zo als een externe bandenspanningsmeter, alleen de interne zit dan intern en vervangt het ventiel
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Dus (zelf) nieuwe banden erop lepelen zonder uit te balanceren is ook een optie? Zou het wel een stuk goedkoper maken :9

Vanavond ook bezig geweest met nieuwe ketting erop leggen. Wat binnenband bij de tandwieldemper gefrot, geen idee hoe zacht die rubbers horen te zijn maar er zit nu iig geen speling meer op. Daarnaast veels te lang bezig geweest met oud kettingvet te verwijderen, man wat is dat kut. :( Morgen maar weer verder met ketting inkorten en klinken.
 
Dus (zelf) nieuwe banden erop lepelen zonder uit te balanceren is ook een optie? Zou het wel een stuk goedkoper maken :9

Vanavond ook bezig geweest met nieuwe ketting erop leggen. Wat binnenband bij de tandwieldemper gefrot, geen idee hoe zacht die rubbers horen te zijn maar er zit nu iig geen speling meer op. Daarnaast veels te lang bezig geweest met oud kettingvet te verwijderen, man wat is dat kut. :( Morgen maar weer verder met ketting inkorten en klinken.
Kettinggeleider even losschroeven, dan kun je hem met een platte schroevendraaier zo schoonschrapen. 👍
 
Dus (zelf) nieuwe banden erop lepelen zonder uit te balanceren is ook een optie? Zou het wel een stuk goedkoper maken :9

Vanavond ook bezig geweest met nieuwe ketting erop leggen. Wat binnenband bij de tandwieldemper gefrot, geen idee hoe zacht die rubbers horen te zijn maar er zit nu iig geen speling meer op. Daarnaast veels te lang bezig geweest met oud kettingvet te verwijderen, man wat is dat kut. :( Morgen maar weer verder met ketting inkorten en klinken.
Ouwe beunhaas .. :+ bestel gewoon nieuwe rubbers man :+
Banden niet balanceren zou ik niet doen.
 
Ik heb beide wel eens gedaan. een wiel niet gebalanceerd en die fietsband tussen het rubber. _O- Beide werkte prima. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik nooit 160 reed ofzo.
 
Hahaha, ik rij al maanden met stukjes binnenband tussen de rubbers. Een nieuw setje moest toen 100 euro kosten, daar gooi ik liever de tank 4x van vol. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan