Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

€55 incl. verzending op CMSNL, maar mooi weer komt eraan dus als binnenband werkt ben ik daar ook wel tevreden mee. Misschien ooit in de toekomst nieuwe rubbers.

Ben wel aan het nooben geweest met klinken, kettingpons is nu krom.. Eerste keer dat ik zelf ketting vervang maar heb er blijkbaar nog niet echt gevoel voor, heb alles precies gedaan zoals die Japanner van DID dat zei maar de pen werd niet echt naar buiten gedrukt. Dus toen ging ik maar lomp kracht zetten wat dus niet zo slim was, het draaien ging ineens heel makkelijk. :')

Schakels lopen nog wel soepel en de pen ziet er ook nog wel okay uit.
 
Laatst bewerkt:
20200910_150314.jpg
 
Ik weet niet meer wat het was, maar iets kun je opmeten om te checken of je het goed hebt gedaan. Staat in de handleiding bij de ketting dacht ik.

Bij mij gaan er geen nieuwe rubbers meer in. Als hij goedkoop en beunend rijdend te houden is is het goed, en anders moet er iets anders komen. Nog steeds veel plezier van de machine hoor, maar hij heeft z'n beste tijd wel gehad.
 
Klopt, maar ik kwam niet verder dan 5,45mm en de minimale waarde is 5,5mm (of je ding moet de ketting raken). Dus toen ben ik maar all out gegaan met de hoop dat hij dan wel verder ging...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HCx
ziet er op de mild bewogen foto wel oke uit.
Hahaha, ik rij al maanden met stukjes binnenband tussen de rubbers. Een nieuw setje moest toen 100 euro kosten, daar gooi ik liever de tank 4x van vol. :P
Beter duur dan niet te koop.. kost bij japarts 58euro trouwens.. en dat zou ook de dealerprijs moeten zijn..
 
Ouwe beunhaas .. :+ bestel gewoon nieuwe rubbers man :+
Banden niet balanceren zou ik niet doen.
Ik weet niet op mijn eerste motor fiets een splik splinter nieuwe zat geen plaklood op de velg...
Vraag mij dus af hoeveel het werkelijk uit maakt.

Balanceer bokje kost denk ik niet zoveel?
 
Ik weet niet op mijn eerste motor fiets een splik splinter nieuwe zat geen plaklood op de velg...
Vraag mij dus af hoeveel het werkelijk uit maakt.

Balanceer bokje kost denk ik niet zoveel?

als je genoeg tijd besteed kan je een band vaak monteren zodat ie geen lood nodig heeft om te balanceren, maar daar heb je meestal geen zin in.
 
Nu een AFAM Easy Riv gekocht, is goedkoop en ziet er wel doeltreffend uit. Misschien later is wat fatsoenlijk kettinggereedschap kopen wat zelf niet verbuigt maar gewoon de link sloopt als je iets verkeerd doet (is goedkoper dan een kettingtool van 25 euro verneuken :9)
 
Nu een AFAM Easy Riv gekocht, is goedkoop en ziet er wel doeltreffend uit. Misschien later is wat fatsoenlijk kettinggereedschap kopen wat zelf niet verbuigt maar gewoon de link sloopt als je iets verkeerd doet (is goedkoper dan een kettingtool van 25 euro verneuken :9)
Heb er ook zo een. Smeer alle schroefdraad van dat ding maar goed in met vet.
 
Jammer, pen was toch niet meer helemaal lekker. Voordat hij op spec was zij hij krak.

Rechter pen die ik nog niet verneukt had ging wel prima met de AFAM tool

20200912_141632.jpg
 
Een DID 525 ZVMX. Vond de AFAM tool overigens wel een stuk makkelijker in gebruik dan die DID namaak tool. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Amai, dat is wel pittig. Doe je dan ook voor andere mensen ketting ofzo?
Voor dat geld wil je gewoon kettingen vervangen. :+


:^
zoiets, gebruik ook nog wel een zwaardere variant op mn huidige werk, maar die zal wel een veelvoud kosten van die van motion pro.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Net ff een ritje om de kerk gedaan, wat een verbetering die nieuwe ketting. Oude ketting was echt wel op z'n eind.
Vertanding is ook fijn, net ff wat meer punch. :)
 
Iemand nog interesse in een LSL Superbike stuur? Titanium kleurtje is toch wat blauwer dan verwacht wat niet echt mooi is bij een rode motor.

M'n broer had um mee besteld bij z'n bestelling bij Roukema maar die zijn niet zo van retourneren of omruilen...:/

20200911_145953.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan