Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Hoi,
Ik heb een Honda cb500 uit '99. De laatste tijd lekt hij olie. De aftapplug met ring heb ik vernieuwd maar lekkage blijft.
Het lijkt bij de aansluiting van de waterpomp weg te komen. Nu lees ik dat er een rubber ring versleten kan zijn, maar die houdt volgens mij het koelwater binnen. Of het kan het misschien een keerring zijn?

hebben jullie tips of hier ervaring mee?

bedankt Piet
 
Geen foto? -O-

Boel even schoonmaken en dan goed controleren waar het vandaan komt. Olie blijft niet stil zitten. Maar gezien de locatie is een slechte dynamodeksel pakking waarschijnlijk.
 
Geen foto? -O-

Boel even schoonmaken en dan goed controleren waar het vandaan komt. Olie blijft niet stil zitten. Maar gezien de locatie is een slechte dynamodeksel pakking waarschijnlijk.
Thanx. Ik ga eerst nog een keer een uurtje eronder
 
Ik heb nog een niet al te mooie einddemper over. Mag weg t.e.a.b.
 

Bijlagen

  • IMG_20210323_164646.jpg
    IMG_20210323_164646.jpg
    339,3 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20210323_164637.jpg
    IMG_20210323_164637.jpg
    339 KB · Weergaven: 7
Vraag:
Ik sta hier langs de weg, de CB voel ineens uit. Heeft te maken met zijstandaard. Start prima, maar zodra ik de versnelling inschakel valt ie uit. Hoe omzeil ik dat nu?
Lampje van de zijstandaard brand ook niet meer
 
Vraag:
Ik sta hier langs de weg, de CB voel ineens uit. Heeft te maken met zijstandaard. Start prima, maar zodra ik de versnelling inschakel valt ie uit. Hoe omzeil ik dat nu?
Lampje van de zijstandaard brand ook niet meer
Ik meen dat het stekkertje los moet en je niets hoeft door te verbinden.

Groene stekkertje, zit vlakbij de spanningsregelaar.
 
Geregeld, schakelaar is er af geweest, helemaal schoongemaakt, alles opnieuw gemonteerd. En klaar was de ANWB. 👍👍
Bijna drie kwartier bezig geweest.
 
Mooi klokje! Ik reed van Twente naar Huissen. Vandaar kronkelroute via Oosterbeek naar Heerde (Mac), toen bij Wapenveld de IJsseldijk op naar Deventer. Vandaar via Laren en Markelo naar huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Nog net niet Friesland, Blokzijlerdijk. Heel leuk dijkje die goed je vering test :9~

Je kunt in Fryslân prima ritjes maken. Pluk gewoon een route van internet en rije maar, zo doe ik het iig altijd. Drenthe is misschien ook mooi als je er nog niet bent geweest, heb je heideschaapjes en HUNEBEDDEN. 8-)
 
Hoever is dat vanaf zuid holland? :P Ik wil deze zomer ook een goed ritje door NL doen. Lijkt me tof. Heb collega's wonen door heel NL, dus dat zijn mooie logeerplekjes
 
Die dijk is in de afgelopen 10 jaar ook echt alleen maar hobbeliger geworden
Jup, met een beetje tempo ga ik in de bochten gewoon maar staan op de motor

Zullen sommige mensen ook wel op verkijken als ze er voor de eerste keer komen en denken ff lekker bochtjes pakken op de dijk:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan