Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Vandaag op de CB gereden. Wat een groot verschil met de orginele vering is dit, geweldig!
Gelijk even een bezoekje gedaan aan Pajic Mile om de afstelling te laten controleren. Rebound gelijk gezet van beide dempers (blijkbaar niet hetzelfde uit de doos) en goed afgesteld (iets minder stug), veervoorspanning iets strakker en de hoogte maximaal omhoog (355). De voorkant vond hij net iets teveel demping. Daar zou misschien ietsjes dunnere olie in kunnen. Anderzijds was het niet heel verkeerd en gaf hij aan dat het vrij koud was en dat ook invloed heeft.
IMG-20220226-WA0020.jpeg
 
Vandaag op de CB gereden. Wat een groot verschil met de orginele vering is dit, geweldig!
Gelijk even een bezoekje gedaan aan Pajic Mile om de afstelling te laten controleren. Rebound gelijk gezet van beide dempers (blijkbaar niet hetzelfde uit de doos) en goed afgesteld (iets minder stug), veervoorspanning iets strakker en de hoogte maximaal omhoog (355). De voorkant vond hij net iets teveel demping. Daar zou misschien ietsjes dunnere olie in kunnen. Anderzijds was het niet heel verkeerd en gaf hij aan dat het vrij koud was en dat ook invloed heeft.
Bekijk bijlage 1732156
Olie word daarnaast ook iets dunner na verloop van tijd, wat is er in gekieperd?
 
Wow, daar koop je ook een "nieuwe" CB voor :P.

Nee, vette investering uiteraard!
Hahaha ja ik weet het :)
Het is allemaal een beetje uit de hand gelopen haha ik geef het toe, het was nooit de bedoeling toen ik dat ding kocht...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel schik heb met de CB en we echt vriendjes zijn geworden.
Ik heb wat met hem, misschien voor sommige wel herkenbaar. Dus het maakt mij steeds minder uit wat het kost.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Vraagje:
Iemand hier nog een setje velgen (schijf model 2001) te koop? Mag zonder banden en schijven. Ik hoor het graag als iemand iets heeft of te koop weet.
 
Vraagje:
Iemand hier nog een setje velgen (schijf model 2001) te koop? Mag zonder banden en schijven. Ik hoor het graag als iemand iets heeft of te koop weet.
Roukama heeft een voorwiel van de PC26 liggen. Maar daar zat ook een schijf op natuurlijk. Ik denk identiek.
 
Roukama heeft een voorwiel van de PC26 liggen. Maar daar zat ook een schijf op natuurlijk. Ik denk identiek.
Ah Thanks ga ik eens kijken, het achterwiel met schijf wat lastiger te vinden voor een leuke prijs. Dus daar hou ik me ook aanbevolen
 
Laatst bewerkt:
Motor is toe aan een beurtje. En omdat ik toch aan de voorrem bezig ga wil ik de remklauw gelijk voorzien van een revisiesetje. Nou kwam ik deze tegen: All Balls Racing Remklauw reparatie set

Het setje is volgens die site voor voor- en achter geschikt. Voor en achter zitten er bij mij Brembo schijfremmen op, maar kan het dat dat revisiesetje inderdaad voor beiden is? Zijn die maten echt identiek? Weet iemand dat zo?
 
@RoyalClub Klopt, dat setje heb ik ook besteld maar die onderdelen passen niet.

@HCx Als je net als ik een pc32 hebt (schijf voor+achter) kun je zoeken op deze onderdelen:
06451 mak 003
06452 mak 003
06431 mak 003

Dat zijn alle rubbers die je nodig hebt

@HCx Edit: bovenstaande zijn de ringen voor de zuigers. Onderstaande nummers voor de overige rubberen delen:

45132-166-016
45133-MA3-006
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Dankje! Ik had eigenlijk dat metalen staafje ook nodig (zit roest op bij mij, en het is meer dan wat vliegroest). Op CMS heeft die geen nummer, dus die lijkt niet los te bestellen.
 
Volgens mij is het revisie setje van een f800gs remklauw, rechts, dezelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Dankje! Ik had eigenlijk dat metalen staafje ook nodig (zit roest op bij mij, en het is meer dan wat vliegroest). Op CMS heeft die geen nummer, dus die lijkt niet los te bestellen.
Het zal misschien vloeken in de kerk zijn, maar bij die van mij zat ook roest op en dat heb ik voorzichtig weggeschuurd :+

De rest heb ik wel vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Terug
Bovenaan Onderaan