Vrees dat het bij mij nog een slag erger is. Ik ga eens op onderzoek uit.Het zal misschien vloeken in de kerk zijn, maar bij die van mij zat ook roest op en dat heb ik voorzichtig weggeschuurd
De rest heb ik wel vervangen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Vrees dat het bij mij nog een slag erger is. Ik ga eens op onderzoek uit.Het zal misschien vloeken in de kerk zijn, maar bij die van mij zat ook roest op en dat heb ik voorzichtig weggeschuurd
De rest heb ik wel vervangen.
Heb het toch nog redelijk in vorm kunnen krijgen. Zitten wel wat putjes in, maar het is niet anders. Redelijk gepolijst, hopelijk houdt het weer even. Dikke klodder vet erop gedaan, hopelijk houdt dat vocht even op afstand. Nieuwe onderdelen moeten nog komen, maar ik wilde eerst weten of het beyond repair was of niet.Vrees dat het bij mij nog een slag erger is. Ik ga eens op onderzoek uit.![]()
Ik was net een reactie aan het tikken, en toen plopte jouw reactie binnen. Goede timing. Welkom met je CB! Waarschijnlijk het bekende probleem met de koppelingskorf (zie Cb500 clutch overhaul voor foto's en een beunoplossing / de veren zijn niet los te bestellen, en iemand hier had die oplossing ook al succesvol uitgevoerd. Ik weet even niet meer wie het was)Het geluid is met name bij ontkoppelen en gas los duidelijk aanwezig en klinkt bij stationair (ontkoppelt in z'n vrij) als een ratel. Bij gas los in elke versnelling klinkt het meer als een rem die aanloopt, maar dan vanuit de richting van de koppeling.
Bij mij al vele tienduizenden kilometers. Ik wil het al tijden nog eens oplossen, maar er zijn steeds andere dingen die ook nog moeten. Want het gaat niet zo maar kapot, maar een CB met flink wat kilometers krijgt toch zijn gebreken. Blok is wel taai, de rest eromheen rot langzaam weg.Ik heb ze ook wel eens vastgelast. Ging prima. Maar die tik zat er toen bij mij niet in. Ach, cb500. Gaat nie kapot
Bedankt voor je reactie en mogelijke oplossing! Ziet er inderdaad wat beun uit, maar als het werkt ben ik tevredenIk was net een reactie aan het tikken, en toen plopte jouw reactie binnen. Goede timing. Welkom met je CB! Waarschijnlijk het bekende probleem met de koppelingskorf (zie Cb500 clutch overhaul voor foto's en een beunoplossing / de veren zijn niet los te bestellen, en iemand hier had die oplossing ook al succesvol uitgevoerd. Ik weet even niet meer wie het was)
Maakt hij dat geluid ook als de motor goed warm gereden is?Hoi CB500 rijders en andere MF'ers,
ik ben Arjen, 29 jaar en lees al geruime tijd mee op MF, met name dit topic omdat ik zelf ook een CB500 (PC26) bezitMotor verkeert inmiddels in prima staat, vorig jaar veel onderhoud aan uitgevoerd omdat ik de motor in een nogal slechte staat had gekocht (goedkoop, dat dan weer wel). Sinds een aantal weken ervaar ik nu een vervelend bijgeluid bij het rijden, lijkt er sterk op dat het ergens bij de aandrijving vandaan komt, maar ik kom er niet uit..
Het geluid is met name bij ontkoppelen en gas los duidelijk aanwezig en klinkt bij stationair (ontkoppelt in z'n vrij) als een ratel. Bij gas los in elke versnelling klinkt het meer als een rem die aanloopt, maar dan vanuit de richting van de koppeling.
Ik heb een korte video gemaakt om het geluid aan te tonen, ik hoop dat het een beetje hoorbaar is, het was nogal lastig om dit er goed op te krijgen. Met name 0:12-0:15 is het geluid redelijk goed te horen.
Alvast bedankt voor het meedenken
PS: ook maar even een foto van de motor toegevoegd
Bekijk bijlage 1737736
Jep, helaas welMaakt hij dat geluid ook als de motor goed warm gereden is?
Heb je hem al? Want ik heb nog een zwak punt voor je. De uitlaatbochten, voornamelijk op de plek waar ze tegen het blok zitten.Bedankt HCx, ik zal ze even controleren
Ketting gespannen volgens handleiding, zou goed moeten staanniet gewoon ketting te slap?
Nee, want ook op de bok zonder voortandwiel en ketting is het geluid aanwezig. Geen verschil dusVoortandwiel met ketting loopt niet aan op de afdekkap?
Daar heb ik tot nu toe geen last van gehad. Gebruik m nu een halfjaar en circa 5k gereden.. ook met langere ritten niet.Nog even een vraag met betrekking tot de aanschaf van een CB 500. Trilt deze motor in het stuur, zodat je dode handen krijgt? Is er iemand ,die daar ervaring mee heeft? Helpen stuurgewichten in deze zaak?