Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Dag allemaal,

nou heb ik mijn CB 500 (1999) al niet zo heel lang en vroeg ik mij af hoeveel kilometers jullie ongeveer halen uit een tank van dit soort modellen...

op het internet zie ik veel getallen staan maar ik weet niet of dat natuurlijk in het echt ook zo accuraat zal zijn..
 
Wel een 310 gehaald maar ook wel eens moeten duwen met maar 280 gereden.
Altijd beter dan mijn cb900 hornet, die reed 180km op 14 liter maar met duo redde ik de 240 ook nog wel.
 
ik ga bij 250 tanken, meestal kan ik daarna geen pomp meer vinden of zijn ze dicht B|
 
Voor de geïnteresseerden, ik heb een Facebook groep gestart voor Cb500 (pc26/32) liefhebbers/bezitters. (nu al 3 leden). Het zal nog even rustig zijn daar maar wellicht, naast dit prachtige forum, leuk om aan deel te nemen. Geen verplichtingen, gewoon leuk.

*knip

Modbreak:


Is niet de bedoeling om user van MF weg te leiden naar een ander medium voor motorpraat...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de geïnteresseerden, ik heb een Facebook groep gestart voor Cb500 (pc26/32) liefhebbers/bezitters. (nu al 3 leden). Het zal nog even rustig zijn daar maar wellicht, naast dit prachtige forum, leuk om aan deel te nemen. Geen verplichtingen, gewoon leuk.

*knip

Modbreak:


Is niet de bedoeling om user van MF weg te leiden naar een ander medium voor motorpraat...


Welke is het?
Want er zijn er meerdere.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas is de link verwijderd. Begrijp niet helemaal waarom maar dat terzijde. Het is de enige Nederlandse pagina voor de Cb500-jes. Als je zoekt op Cb500 Holland dan moet je er wel komen.

Ik wil niet concureren maar iets extra's bieden om over ons aller hobby te babbelen en te delen.
 
Hmm.. Geen aanval hoor maar sinds wanneer heeft MF een monopoly positie dan?
Geen monopoly.

Het hier aankondigingen is hetzelfde als een Jumbo medewerker in de Albert-heijn gaat aankondigingen dat je ook kan winkelen bij de Jumbo. Niet echt gewenst.
 
Geen monopoly.

Het hier aankondigingen is hetzelfde als een Jumbo medewerker in de Albert-heijn gaat aankondigingen dat je ook kan winkelen bij de Jumbo. Niet echt gewenst.
Ik zie dat net anders. Dit heeft geen commercieel oogmerk enkel het bijeen brengen van liefhebbers en biedt de mogelijkheid dit op een ander platform OOK te doen. Niet meer, niets minder.
 
Ik zie dat net anders. Dit heeft geen commercieel oogmerk enkel het bijeen brengen van liefhebbers en biedt de mogelijkheid dit op een ander platform OOK te doen. Niet meer, niets minder.
Probleem is wel dat Facebook en Whatsapp verhuizingen vaak wel de doodsteek zijn van een topic, je gaat tenslotte meestal niet hetzelfde op 2 platformen plaatsen. Als voor elk topic een FB/WA groep wordt gemaakt blijft er weinig over van M-F.

Zit persoonlijk ook liever op een Nederlandse website die geeft om je privacy dan op een gigantisch USA platform met als enige doel jou zoveel mogelijk (persoonlijke) reclame voor te schotelen.


Maarreh, wat is de CB500 toch een fijn fietsje :)

20220724_152020.jpg
 
Je bent weer thuis @JBi . En dan gelijk de KTM aan de kant om de cb500 te pakken :Y
Jep, vorige week maandag weer gekomen, achterband en ketting versleten. Wel dinsdag gelijk de CB gepakt :)

20220719_144711.jpg

Snakte soms wel naar de CB op vakantie, een motor waar je het wel even rustig mee aan kan doen en die dan niet gelijk warme lucht op je gaat blazen.

KTM is heel gaaf, snel, goed chassis. Maar naar mijn mening toch wel wat te hardcore voor op vakantie. Ding smeekt gewoon dat je constant het gas erop houdt :9
 
Jep, vorige week maandag weer gekomen, achterband en ketting versleten. Wel dinsdag gelijk de CB gepakt :)

Bekijk bijlage 1786476

Snakte soms wel naar de CB op vakantie, een motor waar je het wel even rustig mee aan kan doen en die dan niet gelijk warme lucht op je gaat blazen.

KTM is heel gaaf, snel, goed chassis. Maar naar mijn mening toch wel wat te hardcore voor op vakantie. Ding smeekt gewoon dat je constant het gas erop houdt :9
Vandaar dat ik ook opzoek ben naar een cb500. Gewoon een heerlijke fiets voor in Nederland. En met bijna 60 pk genoeg vermogen. Maar dat gaat wel goed komen. :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Iemand interesse in een CDI? Tijdje geleden gekocht, maar mijn CB is ondertussen de deur uit ik zoek een andere:9.

Prijs komen we wel uit.
1658753239951.png

1658753253505.png

Groetjes
 
KTM/Husqvarna heeft ook een 400 (wat stiekem een 370 is)

Versys X is wel een geinig ding, alleen jammer dat Kawa de 400 er niet in gooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan